Toon posts:

Het nut van ee forum?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand dit uitleggen?

dit naar aanleiding van de volgende reactie.
Reg. datum: 21 juli 2001
--------------------------------------------------------------------------------
Door de documentatie door te nemen, of een willekeurige networking howto te lezen, hoe je je hostname aan kunt passen is echt wel te vinden, en anders gewoon even in /etc rondneuzen. Als je de computernaam van samba bedoelt, moet je natuurlijk in smb.conf zijn.
Kortom, dit is wel uit te vinden, het is hier geen helpdesk ten slotte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De eerste paar alinea's van forum-FAQ laten al zien dat dit forum bedoeld is voor de gevorderde computergebruiker cq. nerd en geen helpdesk om een vraag te dumpen. Het is de bedoeling dat je eerst zelf opzoek gaat naar wat je kan doen om het probleem op te lossen. Dat is niet op te maken uit de topicstart van het topic van je.
Gathering of Tweakers.net is een forum bedoeld voor mensen die bovenmatig geinteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.

[...]

Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dit is een forum voor Tweakers. Dat wil zeggen dat er een beetje niveau wordt verwacht. Ook een beetje common sense.

Jouw vraag is nogal erg simpel als je even goed nadenkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:02:
kan iemand dit uitleggen?

dit naar aanleiding van de volgende reactie.

[...]
Misschien eens beginnen om de faq te lezen.

Met name het volgende stuk:
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Registratievoorwaarden en faq

Een forum is om kennis uit te wisselen, echter ieder forum heeft een bepaalde insteek. De insteek van GoT is een forum voor de gevorderde gebruiker die op een concreet probleem botst en daarbij hulp wil na zelf vanalles geprobeerd te hebben.

En niet, ik wil dat voila kauw me alles voor.

[ Voor 32% gewijzigd door Tomsworld op 27-12-2004 16:09 ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Pelle

🚴‍♂️

Jij hebt bij je geboorte ook een stel hersens gekregen (mag ik hopen ;)). Dit soort dingen zijn heel makkelijk zelf op te lossen, door een beetje logisch nadenken of documentatie lezen.

Mensen die daar te lui voor zijn, zullen niet snel kunnen rekenen op hulp van mensen die wel gewoon netjes hun eigen simpele problemen op kunnen lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik vermelde heb ik gezocht alleen niet goed maar ik ga hier verder geen tijd aan verspillen.

De groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt het af en toe ook een beetje wazig...
Vond die vraag van jouw wel nuttig, ben zelf ook met linux aan 't spelen.
Mja die discusie is al vaker voorbij gekomen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Om jezelf nog eventjes te quoten:
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:00:
[...]

WTF is dit nou voor antwoord?
ik dacht dat een forum een soort helpdesk was waar je vragen kunt stellen als je er niet uitkomt.
Neen, neen en nog eens neen, dat is het hier dus absoluut niet, een helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:08:
Zoals ik vermelde heb ik gezocht alleen niet goed maar ik ga hier verder geen tijd aan verspillen.

De groeten!
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zoals helder in de [faq]registratievoorwaarden[/] en de onderliggende linkjes staat uitgelegd, wordt hier op GoT wordt van de gebruiker verwacht dat hij/zij over inzet, inzicht, researchvermogen en een zekere mate van basiskennis beschikt. Toon inzet, denk logisch na, raadpleeg de naslagwerken dat GoT danwel het Internet rijk is en zet duidelijk in een topicstart uiteen wát je allemaal wel niet hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. Dat liet je helaas op geen enkele manier tonen. Alleen maar "ik heb gegoogled" is onvoldoende. Welke keywords had je gebruikt? Waarom waren de gevonden resultaten niet van toepassing? Etcetera. Zie dus ook de Registratievoorwaarden :)

Wel, dat geldt eigenlijk ook hier in Lieve Adjes. Je laat maar overduidelijk blijken geen sticky's te doornemen eer je een topic neerplant. Hier in LA is de volgende sticky: Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier! toch anders heel duidelijk over wat je kunt doen, wanneer jouw topic volgens jou onterecht is gesloten.

Succes verder :)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 27-12-2004 16:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.