[MMORPG] Wish

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Zat erin m.i.; teveel concurrentie, te weinig kwaliteit. Business-wise een slimme beslissing, jammer van de tijd die erin gestopt is. Bovenal slechte planning en waardeloos marktonderzoek. Zoveel moeite weggegooid...

[ Voor 59% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-01-2005 22:48 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

im gonna cry :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Best jammer ja :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:46:
Zat erin m.i.; teveel concurrentie, te weinig kwaliteit. Business-wise een slimme beslissing, jammer van de tijd die erin gestopt is. Bovenal slechte planning en waardeloos marktonderzoek. Zoveel moeite weggegooid...
SLECHTE KWALITEIT? spreek voor jezelf dit was een van de beste mmorpg die ik gespeelt heb.
Bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was een van de beste, zoniet de beste mmorpg die ik heb gespeeld.

Het voldeed aan al mijn eisen.

Vooral de wereld waarin echtales mogelijk is, en gevolgen heeft voor de verdere gang van zaken was briljant.

Probleem is idd de besturing, veel mensen zullen hierdoor snel zijn afgehaakt.
(wat het stopzetten misschien heeft bespoedigd).

Maar het was een MMORPG met ongelimiteerde mogelijkheden. (zijn tijd ver vooruit zal ik maar zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:15
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 01:36:
[...]

SLECHTE KWALITEIT? spreek voor jezelf dit was een van de beste mmorpg die ik gespeelt heb.
Bah
Schrijf ik slechte kwaliteit? Nee dacht ik. Te weinig kwaliteit. Interface zuigt, graphics zijn niet bijzonder (WoW b.v. ook niet, maar compenseert het) en de learning curve is te zwaar. Geen van alleen dingen die niet opgelost konden worden ('t is een beta), maar je concurreert nou eenmaal met spellen die dat wel hebben. Ze schieten nu dus gewoon tekort, en blijkbaar is er niet voldoende potentie (wat betreft kwaliteit of financiën of beiden) om het op te lossen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Terug naar de ontwerpbankjes:
* Betere engine gebruiken. Hoeft niet ubergraphics te zijn, als de performance maar redelijk is
* Maak de userinterface een stuk intuitiever. Een complexe game behoeft een uiterst eenvoudige GUI.

Ik hoor over de gameplay zelf bijna alleen maar goede berichten, dus daar hoeven ze niet veel aan te doen.

Nou ja, heb ik toch gelijk gekregen. Slechte GUI + slechte performance (lelijke graphics + 40fps zijn acceptabeler dan 5fps en mooie graphics) en veel mensen nemen niet de moeite om het spel uberhaupt te leren kennen...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:00:
Terug naar de ontwerpbankjes:
* Betere engine gebruiken. Hoeft niet ubergraphics te zijn, als de performance maar redelijk is
* Maak de userinterface een stuk intuitiever. Een complexe game behoeft een uiterst eenvoudige GUI.

Ik hoor over de gameplay zelf bijna alleen maar goede berichten, dus daar hoeven ze niet veel aan te doen.

Nou ja, heb ik toch gelijk gekregen. Slechte GUI + slechte performance (lelijke graphics + 40fps zijn acceptabeler dan 5fps en mooie graphics) en veel mensen nemen niet de moeite om het spel uberhaupt te leren kennen...
Voor mij is dat een teken, van het doorzettings vermogen van de meeste gamers.
Ik vond het in het begin ook nogal een raar systeem. Maar toch de gameplay is hoe moet ik het zeggen, alles wat ik zoek in een MMO game. De community is geweldig, de devs waren geweldig. Maarja, hopelijk wordt dit project snel opnieuw opgepakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:17:
[...]

Voor mij is dat een teken, van het doorzettings vermogen van de meeste gamers.
Ik vond het in het begin ook nogal een raar systeem.
Ik vind het een teken van de onkunde van developers om aan te voelen wat gamers nu willen. Een GUI moet direkt te gebruiken zijn en een inleerperiode van hooguit 10 minuten. Het zijn vaak de meest simpele dingetjes.

Als je op escape drukt, dan moet de laatsgeopende dialoog verdwijnen. Niet bij Wish...dan moet je of de ctrl+letter combi weer indrukken om een dialoog te sluiten of zelf op het kruisje klikken.
De performance moet direkt en flawless zijn. Bij Wish zat er telkens een minieme vertraging in. Voor iets geopend werd. Combineer dat met een lettertype dat uit de beginjaren 90 lijkt te komen en je hebt het idee met een gedateerd spel van doen te hebben.

Om bijv. een skill te vinden, moest je een dialoog openen met ctrl+letter, op een tabblad drukken en vervolgens een tree node expanden. Belachelijk. Als ik een skill wil vinden dan wil ik op een letter drukken en direkt een overzicht van mijn skills zien. Als het even kan met een grafisch icoontje met een mouseover helptekst.

Point en richtclick voor movement? Vervolgens moet je de linkermuisknop ingedrukt houden en met je muis bewegen om de focus goed te krijgen. Da's dus al weer een extra handeling. Niks wennen. Als je ergens aan moet wennen is het eigenlijk al niet goed. Een speler moet direkt het gevoel hebben dat hij de bediening 'fijn' vindt. Of op zijn minst het idee hebben dat je alles naar eigen inzicht kan customizen.

Goede gameplay hoort niet verborgen te zitten achter een klote interface. Ik durf te zeggen dat het spel nog had bestaan als ze de graphics en GUI van een verder matig spel (lees: geen content) als Horizons zouden hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door FunkyTrip op 10-01-2005 10:45 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:43:
[...]

Ik vind het een teken van de onkunde van developers om aan te voelen wat gamers nu willen. Een GUI moet direkt te gebruiken zijn en een inleerperiode van hooguit 10 minuten. Het zijn vaak de meest simpele dingetjes.

Als je op escape drukt, dan moet de laatsgeopende dialoog verdwijnen. Niet bij Wish...dan moet je of de ctrl+letter combi weer indrukken om een dialoog te sluiten of zelf op het kruisje klikken.
De performance moet direkt en flawless zijn. Bij Wish zat er telkens een minieme vertraging in. Voor iets geopend werd. Combineer dat met een lettertype dat uit de beginjaren 90 lijkt te komen en je hebt het idee met een gedateerd spel van doen te hebben.

Om bijv. een skill te vinden, moest je een dialoog openen met ctrl+letter, op een tabblad drukken en vervolgens een tree node expanden. Belachelijk. Als ik een skill wil vinden dan wil ik op een letter drukken en direkt een overzicht van mijn skills zien. Als het even kan met een grafisch icoontje met een mouseover helptekst.

Point en richtclick voor movement? Vervolgens moet je de linkermuisknop ingedrukt houden en met je muis bewegen om de focus goed te krijgen. Da's dus al weer een extra handeling. Niks wennen. Als je ergens aan moet wennen is het eigenlijk al niet goed. Een speler moet direkt het gevoel hebben dat hij de bediening 'fijn' vindt. Of op zijn minst het idee hebben dat je alles naar eigen inzicht kan customizen.

Goede gameplay hoort niet verborgen te zitten achter een klote interface. Ik durf te zeggen dat het spel nog had bestaan als ze de graphics en GUI van een verder matig spel (lees: geen content) als Horizons zouden hebben.
Mjah, daar ben ik het niet met je over eens. Discussie gesloten. Ik respecteer je mening en jij hopelijk de mijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:57:
[...]

Mjah, daar ben ik het niet met je over eens. Discussie gesloten. Ik respecteer je mening en jij hopelijk de mijne
Natuurlijk :)
Maar zoals ik al eerder zei, de gameplay zelf vond ik niet echt verkeerd. Hoog potentieel...

[ Voor 17% gewijzigd door FunkyTrip op 10-01-2005 11:12 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MENSEN, GOED NIEUWS MENSEN kom alle tezamen op www.projectwish.com. En steun deze geweldige game. We zoeken alle support die we kunnen gebruiken, alle hulp is welkom.
Pagina: 1 2 Laatste