Een van de 2 Maxtor DiamondMax 10 plus 200 gb schijven kreeg kuren, deze heb ik rma gestuurd en heb vandaag een nieuwe ontvangen. De andere schijf heb ik tijdelijk als losse schijf gebruikt.
Nu heb ik beide schijven weer aan de Silicon Image 3114 gehangen, in de bios netjes als SATA RAID ingesteld. Maar nu kan ik geen raid array maken.
Het raid biosje geeft het volgende:
Physical Drives: 0 Maxtor 6B200M0 189gb en 1 Maxtor 600B200M0 189gb
Logical Drives: Maxtor 6B200M0 0gb en Maxtor 6B200M0 0gb
Dan kies ik Create Set... krijg ik de foutmelding 'not enough single drives'
Dus er moet al iets bestaan, dus kies ik delete set, en welke van de 2 schijven ik ook kies... verwijderen uit het lijstje logical drives gaat niet. Dan bevriest het systeem.
/edit
In windows onder schijf beheer krijg ik 2 losse niet toegewezen schijven te zien, wat dus 1 grote schijf zou moeten zijn....
* ephymerous krijgt zn raid-0 array niet voor elkaar
voor specs... zie signature
Nu heb ik beide schijven weer aan de Silicon Image 3114 gehangen, in de bios netjes als SATA RAID ingesteld. Maar nu kan ik geen raid array maken.
Het raid biosje geeft het volgende:
Physical Drives: 0 Maxtor 6B200M0 189gb en 1 Maxtor 600B200M0 189gb
Logical Drives: Maxtor 6B200M0 0gb en Maxtor 6B200M0 0gb
Dan kies ik Create Set... krijg ik de foutmelding 'not enough single drives'
Dus er moet al iets bestaan, dus kies ik delete set, en welke van de 2 schijven ik ook kies... verwijderen uit het lijstje logical drives gaat niet. Dan bevriest het systeem.
/edit
In windows onder schijf beheer krijg ik 2 losse niet toegewezen schijven te zien, wat dus 1 grote schijf zou moeten zijn....
* ephymerous krijgt zn raid-0 array niet voor elkaar
voor specs... zie signature
[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 24-12-2004 23:26 ]
XXXVI