Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ik heb hulp nodig :-(

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Proffesionals

Gister had ik me nieuwe Case binnen ik ben vandaag aan het werk gegaan met het overplaatsen
van moederboord uit andere computer naar Case alles verliep vlekkeloos maar nu ik wil opstarten blijft tie hangen bij het opstart scherm is dit software matige fout of heb ik een kabeltje niet goed aangesloten ? en zoja welke kabel want ik heb overal gekeken *gecheckt*
of er kabel los zat maar nee ook al heb ik dan niet alle kabeltjes aangesloten (usb front en geluid)
ik maak wel wat foto's
PS: harddisk processor werk geheugen zijn allemaal in orde

Moederboord:Asus P4SD-LA
Processor:Intel Pentium 4 met HT technologie
systeem besturing:Windows XP Home

foto's:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joshuawim/Downloads/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joshuawim/Downloads/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joshuawim/Downloads/2.jpg
Hier zijn die kabeltjes die niet aangesloten zijn

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joshuawim/Downloads/3.jpg

en mijn cd / dvd stations doen het niet maar ze staan goed aangesloten

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joshuawim/Downloads/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/joshuawim/Downloads/7.jpg

ik kan niet in die bios configuratie kan komen :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 12:48 ]

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Gaat et om een SATA kabel? Toevallig op RAID aangesloten?

[ Voor 16% gewijzigd door Yellowneck op 24-12-2004 12:48 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-11 15:14
Probeer eens windows opnieuw te installeren... Als ie dan hangt zou ik het zoeken in hardware config/kortsluiting/temperatuur/kabelfoutje

Verwijderd

Topicstarter
Pakjebakmeel schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 12:48:
Probeer eens windows opnieuw te installeren... Als ie dan hangt zou ik het zoeken in hardware config/kortsluiting/temperatuur/kabelfoutje
mijn Cd stations werken niet en windows staat op cd ik ging al proberen met opstartdiskette maar kan dan alsnog niet windows installen

Verwijderd

Sorry, maar ik zie totaal geen overzicht op je foto;s
Als alles gewoon werkte voordat je dit deed, is opnieuw instaleren natuurlijk geen optie!
Gewoon je primary hardware aansluiten. (een beginnende tweaker gebruikt gewoon het mobo boekje ;))
Dus moederbord, cpu, vga, geheugen, en hdd goed aansluiten.
Software matig lijkt mij HEEL raar.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

SATA probleem. installeer windows opnieuw. heb ik ook gehad. bij mij hielp dat iig.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat staat er op die zwarte stekkertjes dan? Dat vergelijken met de schema's in het mobo boekje enz...

Verwijderd

ik zou even een andere kabel proberen, windows opnieuw instaleren lijkt mij onzinnig, ivm alleen nieuwe kast.
reset van je bios misschien, succes.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 15:07

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Wat noem jij "het opstart scherm" ?
Het opstartscherm van Windows of van je systeem (BIOS)?
Ik zou toch de kabels even allemaal loshalen en opnieuw aansluiten, ik denk dat je ergens een kabeltje niet goed hebt aangedrukt (of misschien verkeerd om).
Heb je een RAID config (indien ja, wat voor 1)? wellicht de kabels/schijven verkeerd om aangesloten?
edit:

Nofi: maar je topictitel had beter gekund ;)

[ Voor 10% gewijzigd door MetalRush op 24-12-2004 12:55 ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:57

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Alles eruit halen en een voor een erin doen. Even zoeken naar je moederboard ergens en dan eerst je processor erin opstarten. Luister naar foutmelding (pc speaker of anders zelfs over geluidskaart (alleen bij inbuild)) dan geheugen erin etc etc... Werkt bij mij altijd. Ik heb namelijk ooit eens ergens een memory reepje verkeerd gedaan en kreeg dezelfde problemen. Het beste is om van 0 te beginnen en alles uit te proberen.

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-11 12:41
Gister had ik me nieuwe Case binnen ik ben vandaag aan het werk gegaan met het overplaatsen
van moederboord uit andere computer naar Case alles verliep vlekkeloos maar nu ik wil opstarten blijft tie hangen bij het opstart scherm is dit software matige fout of heb ik een kabeltje niet goed aangesloten ? en zoja welke kabel want ik heb overal gekeken *gecheckt*
of er kabel los zat maar nee ook al heb ik dan niet alle kabeltjes aangesloten (usb front en geluid)
ik maak wel wat foto's
PS: harddisk processor werk geheugen zijn allemaal in orde
Sorry hoor maar als je nu voortaan eerst even de tijd neemt om op je gemakje in correct nederlands te typen dat men je dan sneller begrijpt. Gelukkig! heb je er inderdaad foto's bij gedaan want anders begrijpt niemand dit cryptische nederlands....

Ik begrijp niet hoe mpass erbij komt dat het om een sata probleem gaat... Het is nog niet eens duidelijk welk opstartscherm hij bedoelt. Ik denk dat hij gewoon wat master,slave probleempjes heeft en dat zijn opstartscherm de bios is ofzo.

Joshua, probeer eerst eens duidelijk te omschrijven wanneer hij blijft hangen. Overigens zien die kabeltjes er uit als kabeltjes van usb, geluid, een frontpanel of van een memorycard-reader. Waar komen ze vandaan, oftewel waar zit het andere uiteinde aan?

Verwijderd

En heb je de IDE-kabels allemaal goed aangesloten?
Ook van de hardeschijf?

Verwijderd

Die kabeltjes die je daar niet hebt aangesloten zijn die van de usb poorten, dat maakt normaal niet zoveel uit.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 15:54

Beaves

Usque ad Finem

We kunnen allemaal wel gaan raden wat de TS allemaal bedoeld, maar totdat de TS een begrijpelijk en duidelijk verhaal van het probleem maakt helpt dat allemaal niets. We weten niet waar de pc blijft hangen, we weten niet wat er nu wel en niet werkt en ga zo maar door.

Joshua, maak nu eerst eens een duidelijk verhaal van wat er nu wel en niet werkt, meld duidelijk waar de pc blijft hangen en of het in de oude kast wel allemaal goed gewerkt heeft. En vermeld de volgende keer duidelijk in de titel wat er mis is en niet alleen dat je een probleem hebt.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:00:
En heb je de IDE-kabels allemaal goed aangesloten?
Ook van de hardeschijf?
Volgens mij heeft ie master/slave niet goed aan gesloten of schijven omgewisseld. De bios wil wel eens LANG wachten om reply van een <hdd type 1> @ slave terwijl die hdd aan de master hangt :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

aan de topic-titel dacht ik dat iemand psychische problemen had of zo :P

Ik denk dat ie niet eens door z'n post komt. (aangezien de TS niet eens in z'n bios komt)

Maar wat meer infor zou wel welkom zijn i.d.d.

(en hoe weet je zeker dat je proc/mem/hdd goed is?)

Ik zou 's beginnen met de bios-reset :)

/edit
Casemodding & electronica? :X

meer iets voor PMG lijkt me?
zie ook de PMG FAQ

[ Voor 23% gewijzigd door J2pc op 24-12-2004 13:38 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:14
Ik kan het moederbord niet eens vinden op de Asus-site, maar je zou gewoon via delete in het bios moeten komen.

Als je cd-romstation niet werkt, zou ik inderdaad eens goed kijken of je alles wel goed hebt aangesloten, met name de IDE-kabels en de Master/Slave settings.

Zie ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 10:49

Nibbz

Postmaster General

maar nu ik wil opstarten blijft tie hangen bij het opstart scherm
welk opstart scherm, van Windows XP, of van je Bios.

Als het bij Windows Xp is, probeer veilige modus is, en als het bij de Bios is... op welk gedeelte blijft hij daar hangen (mocht je die niet kunnen zien door een splash scherm van Asus, even op escape drukken)

13:37

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

probeer eens alles wat je niet nodig hebt er uit te halen geluidskaart , netwerk kaart cd rom spelers enzo

en dan alleen de hardeschijf geheugen en video kaart als dit niet werkt misschien ander gehuegen proberen andere video kaart kijk of de cabels van je hd wel in het goede slot zitten ga zo maar door :)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dat t stuk is gegaan bij CM-gerelateerd werk, maakt het nog niet echt een CME topic, maar meer iets voor PMG.

Open daar een nieuw topic, met een normale topictitel, dwz. iets dat slaat op de problemen die je hebt. En neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door VOOR je dat doet. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.