Verband corrupte internetverbinding / DNS-wijzigingen?

Pagina: 1
Acties:

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 12:35
Sinds een aantal weken is mijn internetverbinding erg traag... Vaak plotseling een 'server not found'-error die met een refresh verdwijnt. Vaak sites die eeeeerg langzaam laden. Vaak afbeeldingen die niet geladen worden.

Ik draai Windows XP Professional SP2. De problemen spelen zowel op met Internet Explorer 6 als met de laatste Mozilla Firefox. Mijn internetverbinding is een XS4ALL ADSL Basic. Mijn PC zit achter een router van Draytek die ik al meermalen gereset heb zonder resultaat.

Het vreemde is dat als ik surf via de proxyserver van XS4ALL (wwwproxy.xs4all.nl) alles wél snel is, zoals het hoort. Ik heb dus het idee dat het niet aan mijn machine, router en/of de verbinding naar XS4ALL ligt.

Sinds een paar weken heb ik toevallig wél een domeinnaam laten registreren bij NXS Internet en dmv een A-record in de DNS-instellingen naar mijn eigen IP laten forwarden. Verder heb ik bij XS4ALL een subdomein naar mijn IP laten forwarden middels het DNS record. Dit laatste is overigens al jaren zo.

Kan het laten forwarden van de domeinnaam naar mijn IP iets te maken hebben met mijn gigantisch langzame en corrupte verbinding op momenten dat ik zonder proxy surf? Of weet een van jullie misschien een andere mogelijke oorzaak voor mijn probleem? Alvast bedankt!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik kan echt geen enkele manier bedenken waarop een forward naar je ipje ook maar iets te maken kan hebben met een brakke verbinding.

Ik zou het ook duidelijk in iets anders zoeken (maar toegegeven, ik heb weinig helder ideeen voor je ;)).

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik denk eerder dat je last hebt van SpyWare/Virusjes enzo :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Galapogos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-02 12:35
nero355 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:55:
Ik denk eerder dat je last hebt van SpyWare/Virusjes enzo :)
Lijkt me sterk... ik heb mijn systeem recentelijk opnieuw geinstalleerd... Bovendien is het dan nog steeds vreemd dat via XS4ALL's proxyserver alles tiptop werkt.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:16
Werkt het wel normaal op een andere pc? dan weet je al of het probleem in jouw netwerk zit of op jouw pc.

Het lijkt me niet dat het aan je domeinnaam met a-record naar jouw ip zou liggen, ik zou iig niet weten hoe dit je internet zou kunnen vertragen.

Maar andere dingen als ftp, download programma's, online gamen gaat dat wel snel?

Kun je niet al je internet verkeer een tijdje loggen en kijken of daar rare dingen tussen zitten?

[ Voor 67% gewijzigd door robbert op 24-12-2004 23:40 ]

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Als je een proxyserver insteld en vervolgens is het wél snel, dan lijkt het me juist wel aan de machine te liggen ;) (spyware/virus... komt er binnen minuten op hoor)
Pagina: 1