Maxtor 200GB schijf is nu 32GB groot

Pagina: 1
Acties:

• XTWarrior
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb problemen met mijn 200GB harde schijf.
Nadat ik hem gekocht had, had ik er 2 partities op aangemaakt. 1 van 130GB, 1 met de rest.
Een keer waren beide partities 'unallocated' na opnieuw opstarten. Een keer checkte ik 's ochtends mijn mail, startte mijn pc plots opnieuw op en was de 1e partitie 'unformatted'.
De problemen bleken te komen doordat Partition Magic de clustergrootte verkeerd instelde (te laag).
Toen heb ik deze naar een winkel gebracht waar ze misschien de data nog terug konden halen.
Dit was echter niet het geval.
Uiteindelijk heb ik ze toen gevraagd opnieuw te formatten op 120GB/rest.

Nu hing ik de schijf in de computer en zag maar 1 partitie van 32GB.
Ik heb Undelete geprobeerd, Windows Schijfbeheer en Partition Magic. Geen van allen willen de 200GB schijf in zijn geheel terug halen.
Kan iemand me alsjeblieft helpen?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• XTWarrior
Ja.

Ik had mijn schijf al eens ingedeeld op een 130Gb/rest instelling. Maar dat liep na 1.5 weken dus mis.
Powermax haalt niets uit.
Windows2000Prof heeft alle updates over zich heen en ik formatteer alles alleen met NTFS.

Maar het probleem blijft zich voordoen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zit de capacity limit jumper er op. FF er afhalen en het zit weer goed.

Afbeeldingslocatie: http://service.maxtor.com/rightnow/images/Maxtor_style_A1_small.jpg

Ik denk dat dit de middelste is.

[ Voor 51% gewijzigd door smvs op 24-12-2004 11:10 ]

• XTWarrior
smvs schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 11:06:
Waarschijnlijk zit de capacity limit jumper er op. FF er afhalen en het zit weer goed.

Ik denk dat dit de middelste is.
Kijk... Dit brengt me al een hele stap in de goede richting.
Ik wist niet eens dat er een CLJ bestond.
Zo leer je iedere dag weer wat nieuws... Thx :-)

Ik heb mijn pc net gereboot en momenteel heb ik de partitie van 32Gig (omdat ik zelf al had geformatteerd zal ie die hebben laten staan) en een ongedefinieerd stuk van 97Gig.
Van die 2 samen maak ik nu een partitie van 120Gig zodat ik er 10 over houdt.
Dan mis ik dus nog een slordige 70Gig.
Maar misschien dat die met PartitionMagic wel tevoorschijn komen.

Ik laat het jullie weten.

Bedankt in ieder geval.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de eerder gelinkte FAQ staat ook het e.e.a. over de 128GB limiet ;)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 09:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

In welk bestandssysteem probeer je de schijf te formatteren, en hoe oud is het moederbord of IDE-kaart die je gebruikt? Sommige besturingssystemen wijgeren FAT32 partities groter dan 32GB te maken, of wijzigen de partitietabel op zo'n manier dat er van je grote partitie maar 32GB overblijft.

Tesla Model Y RWD (2024)

• XTWarrior
BalusC schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:22:
In de eerder gelinkte FAQ staat ook het e.e.a. over de 128GB limiet ;)
Ja... In mijn eerder getypte tekst staat dat ik aan de eisen in de FAQ voldoe.
Powermax heeft gedraaid, alle servicepacks zijn geinstalleerd. Beter nog: Alle updates van winupdate zijn geinstalleerd.

Ik heb het momenteel zover gekregen dat ik een schijf heb van 117Gb en een nog niet ingedeeld stuk van 10Gb.
Ik mis dus ergens een slordige 70Gb.

Na de jumper omgezet te hebben is dus iig 90Gb teruggekeerd. De rest ben ik nog steeds kwijt.

• XTWarrior
--MeAngry-- schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:27:
In welk bestandssysteem probeer je de schijf te formatteren, en hoe oud is het moederbord of IDE-kaart die je gebruikt? Sommige besturingssystemen wijgeren FAT32 partities groter dan 32GB te maken, of wijzigen de partitietabel op zo'n manier dat er van je grote partitie maar 32GB overblijft.
De schijf wordt geformatteerd in NTFS.
Mijn moederbord is een gloednieuwe ASUS P800E Deluxe.
De biosinstellingen staan goed.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jouw BIOS moet het ook ondersteunen en daarvan lees ik niks terug :)

edit:
Je post tegelijkertijd het antwoord 8)7

Maargoed, P800E :? Ik ken alleen de P4P800E, maar die moet het idd wel ondersteunen.

Je zegt dat je PMagic hebt geprobeerd, heb je de bootdisk versie geprobeerd? Zo nee, probeer dat eens en kijk wat deze over de schijf zegt. Je hebt dan namelijk geen last van Windows-invloeden :)

[ Voor 75% gewijzigd door BalusC op 26-12-2004 12:13 ]

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn Maxtor 200GB schijf. Je moet van de website van maxtor (www.maxtor.com) het programmatje Maxblast3 downloaden. Je kunt dan je volledige 200Gb partioneren. Setup draaien van dat progje en booten van flop. En de rest wijst zich vanzelf

• XTWarrior
*buigt nederig zijn hoofd tot helemaal op de grond en verontschuldigd zich*

Ik heb net BigDriveEnabler nog een keer gedraaid en nu doet ie het wel.

Ik was in de veronderstelling dat ik dat de vorige keer had gedaan, maar was daar wat bij vergeten.
Toen ik nieuwe onderdelen kocht en mijn pc had gebouwd heb ik een complete nieuwe install gemaakt. De eerste keer had ik BDE geinstalleerd en de schijf gepartitioneerd.
Toen kreeg ik de problemen.
Vervolgens heb ik mijn install (die staat namelijk op een andere schijf) opnieuw gedraaid, maar ben daarna blijkbaar vergeten om BDE te draaien.

Bij deze hartelijk dank voor jullie info (die CLJumper-info was iig nodig... bij mij stonden de jumpers niet goed) en ik wens jullie, als jullie dat nog niet gedaan zouden hebben, alvast een prettige kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Thanx allemaal. (Vooral BalusC, die ervoor zorgde dat ik een beetje pissig nogmaals naar de FAQ ging kijken, waarna ik me toch af ging vragen of ik BDE toch echt wel had geinstalleerd)...

• XTWarrior
Ehm...

Kan iemand me trouwens vertellen wat de juiste clustergroote voor een partitie is?

Computerbeheer (van Win2k) wil hem op 'standaard' zetten (whatever the hell that may be).

Better safe than sorry ;-)

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Je kunt een andere grootte kiezen, maar als je dat doet dan wilde de defragmentatie van 2000 niet meer werken ivm de clustergrootte. Voor mij wat dat reden genoeg om niet meer te experimenteren met de clustergrootte.

• XTWarrior
martinr schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:28:
Je kunt een andere grootte kiezen, maar als je dat doet dan wilde de defragmentatie van 2000 niet meer werken ivm de clustergrootte. Voor mij wat dat reden genoeg om niet meer te experimenteren met de clustergrootte.
Ok... Thx voor de info...
Standaard it is ;-)
Pagina: 1