Hardware accellerator werkt nt meer bij 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:17
vandaag 2 monitoren op 1 PC ah werken gekregen.

Setup: Athlon 3000+, 1Gb intern, Radeon 9600 256Mb AGP en een Virge S3 4Mb PCI kaart.

Alles werkt, behalve....

Als ik mijn toepassing (FlighSim 2004) start dan krijg ik nu de melding: "cannot use 3D accelerator as it has less than the requierd amount of video memory.....switching to software 3D.

Vervolgens start FS op alleen het ziet er niet uit, heel blokkerig etc. Het undocken van bv het GPS gaat prima, kan dat ook op de andere monitor zetten alleen het hoofdscherm zoals gezegd ziet er belabberd uit.

Nou weet ik niet of dit specifiek een FS9 iets is maar da's t enige grafische wat ik heb draaien.

Zelf uitgeprobeerd:

- Diverse BIOS settingen: AGP size veranderd (minder/meer mem gegeven ivm "required amount of video mem)
- in Windows de hardware versnelleroptie van de PCI kaart uitgezet
- in Windows de "snel schrijven" optie uitgezet
- geprobeerd om de AGP kaart als hoofdkaart te laten zien in de setup maar dan werkt de PCI kaart niet

Wellicht zelf het idee dat de Virge S3 met (slechts)4Mb het probleem is alhoewel ik het WEL heb draaien (andere posts op dit forum geven aan dat het niet werkt, bij mij wel dus op dit puntje na).

Misschien is iemand dit eerder tegengekomen?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom niet alle 2 de monitoren @ je 9600 ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Die 4MB S3 virge is het probleem, 4MB is te weinig voor FS9. Maar zoals nero355 al zegt, waarom niet beide monitoren op de ATI 9600? Of heb je daar geen 2 monitor aansluitingen opzitten?

• Joppnl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-07 11:17
da's inderdaad een goede opmerking.....

ik las in mijn zoektocht op dit forum dat er DVI--> VGA verloopstekkertjes bestaan, ik zal die morgen halen en de 2e monitor aansluiten.

Ik ben een beetje bang voor de framerate als de 9600 2 mon. moet aansturen; ook daarvoor dit forum driftig afgezocht maar kan geen éénduidig antwoord vinden, vandaar dat ik alle 2 de opties open wil houden en wil weten of het waarschijnlijk is dat het de Virge videokaart is of dat ik iets anders fout doe.

Als ik kennelijk niets fout doe qua instelling dan ga ik eerst de 2e mon aansluiten en dan maar kijken wat het wordt en als de framerate teveel inzakt dan maar ergens een 64Mb PCIk aart op de kop zien te tikken....