Yamada DVX-6x00 topic deel III

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.282 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130740

@Sikalot82

knap da ge da allemaal getest het

nice da bij audio nu ook ogg werkt...want bij sommige films had ik geen geluid (omdat da
ogg was veronderstelde ik toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118070

Ik heb het gevoel dat ik gigantisch de lul ben. Ik heb dus net de nieuwste firmware gebrand van Mtz voor de 6700 (versie2). Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd, CD erin, op play gedrukt wanneer het vroeg of ik wilde updaten. Toen ging de tray weer open, CD eruit gehaald (tray opengehouden). Scherm werd zwart en er staat op de display van mijn speler HELLO. Maar er komt geen "logo" zoals het in de aanwijzing staat en alles blijft zwart? Ik durf dat ding niet uit te doen. Iemand wat tips?

Update: confirmed, mijn Yamada is (half) dood. Reageert niet meer, alleen aan en uit knop werkt en er komt hello op het scherm. Dit gaat helemaal nergens over, ik heb precies gedaan wat er stond. Moet je nagaan, ik heb hem maar een paar uur.... Iemand bepaalde suggesties?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 118070 op 12-01-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17912

Anoniem: 104043 schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 20:23:
[...]

De lade moet idd dicht. Het moet echt werken hoor, het is mij ook gelukt. Succes ;)
hij is momenteel regiovrij, werkte idd wel met de lade dicht.

Ook ik heb een issue momenteel met het geluid als ik hem 5.1 aansluit (aansluiten op stereo en heb ik geen geluidsproblemen) dan hoor ik niets en is zelfs ineens het geluid van met TV af.
normaal tulp ik hem door van mijn 5.1 aansluiting op de Pioneer receiver naar de 5.1 aansluiting op de player (op me Himage DVD speler had ik hier geen problemen mee), maar weet iemand misschien of het zal werken als ik vanaf de player met scart naar de receiver tulp? (ik doel hiermee dus op een kabel waar aan het ene end een scart zit en aan de andere kant audio tulpen)

op zich vind ik het wel een leuk playertje voor de prijs die die koste (75 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

Topicstarter
Anoniem: 118070 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:31:
Ik heb het gevoel dat ik gigantisch de lul ben. Ik heb dus net de nieuwste firmware gebrand van Mtz voor de 6700 (versie2). Ik heb de gebruiksaanwijzing gevolgd, CD erin, op play gedrukt wanneer het vroeg of ik wilde updaten. Toen ging de tray weer open, CD eruit gehaald (tray opengehouden). Scherm werd zwart en er staat op de display van mijn speler HELLO. Maar er komt geen "logo" zoals het in de aanwijzing staat en alles blijft zwart? Ik durf dat ding niet uit te doen. Iemand wat tips?

Update: confirmed, mijn Yamada is (half) dood. Reageert niet meer, alleen aan en uit knop werkt en er komt hello op het scherm. Dit gaat helemaal nergens over, ik heb precies gedaan wat er stond. Moet je nagaan, ik heb hem maar een paar uur.... Iemand bepaalde suggesties?
dat wordt toch via kabel flashen :(
stertke :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 11:51:
[...]

dat wordt toch via kabel flashen :(
stertke :'(
Tnx, ik ga vandaag maar een seriele datakabel kopen. Als iemand nog tips heeft over het flashen via de PC (Mbus, Fbus?), altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://mtz.softpedia.com/...&task=view&id=20&Itemid=2

hoe krijg ik me player weer aan de praat uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: Het is gelukt! Ik heb de Mtz tutorial gevolgd, vandaag een Nokia seriele data kabel gekocht (5 euro), kabeltje gemaakt en de Yamada opnieuw geflashed. Het ziet er ingewikkelder uit dan het is. Vooral toen ik de foto's zag met het kabeltje maken en het moederbord van de Yamada kreeg ik zweetdruppeltjes. Alles werkt nu uitstekend en met nieuwe firmware ook. Ik denk dat ik voorlopig nieuwe firmware maar via deze kabel ga uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134177

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de positie van de ondertitels bij de 6700 aan te passen. Ik vind ze zelf namelijk iets te hoog in beeld staan.

Kan je ook de lettergrootte aanpassen van de ondertitels?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 134177 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:13:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om de positie van de ondertitels bij de 6700 aan te passen. Ik vind ze zelf namelijk iets te hoog in beeld staan.

Kan je ook de lettergrootte aanpassen van de ondertitels?

Alvast bedankt
http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=244&st=40

lees die door
Geld alleen voor de Divx movies
suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134176

ff mededelen dat AL m'n XviD's gebrand op DVDr media (memorex dvd+r, platinium dvd -r/+r) shokkerig afspelen na het flashen van zowel de officiele, als de Mtz 2e versie firmware.(1e versie werkt prima)
Op cdr geeft Xvid perfect weer.
Iemand met dezelfde ervaring ?

begintje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb je het hier over de 6600 of de 6700 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134176 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:58:
ff mededelen dat AL m'n XviD's gebrand op DVDr media (memorex dvd+r, platinium dvd -r/+r) shokkerig afspelen na het flashen van zowel de officiele, als de Mtz 2e versie firmware.(1e versie werkt prima)

begintje
Ik heb een tijdje geleden veel gelezen over DVD media. Mijn ervaring met de DVX 6700 is dat "cheap media" veelal problemen geeft bij het aflezen. Daar behoren Platinum en Memorex DVD (niet de CD-R) ook bij. Bij mij leest hij bv ook de Platinum CD's niet. Misschien kan je in het vervolg toch betere media kopen en online zijn ze niet veel duurder dan "cheap media" (zoals ook Princo, wat heb ik daar een hekel aan....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:09
Ik heb nog nooit gewerkt met de memorex dvd's (dvd+r 8x) bij de dvx-6600. Heb er nu net een spindel van 50 van. Spelen die wel goed af in de dvx-6600 of kan ik deze dvd's beter gebruiken voor games/software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133476

Slechts een film op Memorex schokkerig, net als een op Arita in de 6700 met officiele update V2.
Andere films (ook die op hetzelfde schijfje gebrand) geen problemen.
Vraag me dan af of dit aan het medium ligt of misschien een bepaald formaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:20:
heb je het hier over de 6600 of de 6700 ?
Sorry, de 6700.
Toch raar dat ze allemaal perfect afspelen met de Mtz 1e versie.( ivb de gebruikte media)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, het moeilijke van dit soort dingen is dat het van meerder factoren afhankelijk kan zijn. Het kan aan je brander liggen, brandproces of media. Ik zal persoonlijk nooit meer Princo, Memorex (DVD) of Platinum kopen. Mijn brander houdt er niet van en mijn Yamada ook niet.

Ik heb de Mtz V2 firmware erop gezet (met moeite!), hij pakt nu meer soorten bestanden (OGG), maar hij lust de Platinums nog steeds niet. Arita daarentegen pakt hij moeiteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Westereen schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:42:
Ik heb nog nooit gewerkt met de memorex dvd's (dvd+r 8x) bij de dvx-6600. Heb er nu net een spindel van 50 van. Spelen die wel goed af in de dvx-6600 of kan ik deze dvd's beter gebruiken voor games/software?
Ik zou zeggen brand er een om te proberen! Maar niet op 8 speed, persoonlijk zal ik niet sneller gaan dan 4x, maar dat ligt aan jezelf. Ik merk bv dat mijn PS2 meer moeite heeft met DVD's die op hogere (max) snelheden gebrand zijn. Met mijn Yamada heb ik dat niet eens meer geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108104

hallo ik jen paar dagen geleden een dvd speler gekocht..de dvx6700 maar nu krijg ik het volgende..
als ik inzoom bij een dvd film ,dan krijg ik rechts onder een wit vierkantje met daarin een blauw vierkantje..maar die gaat niet weg..weet iemand hier een oplossing voor???

heb al menig site gezocht naar een antwoord waaron der de yamada site maar heb nix kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo ik jen paar dagen geleden een dvd speler gekocht..de dvx6700 maar nu krijg ik het volgende..
als ik inzoom bij een dvd film ,dan krijg ik rechts onder een wit vierkantje met daarin een blauw vierkantje..maar die gaat niet weg..weet iemand hier een oplossing voor???

heb al menig site gezocht naar een antwoord waaronder de yamada site maar heb nix kunnen vinden. ...please help..

oja en dit wou ik laats ook nog plaatsen:

hallo allemaal

ik zit met het volgende..

ik heb in het verleden een yamada dvx6000 gehad,waarvan ik de firmware heb geupdate.
zonder problemen..maar ik heb nu een yamada 6700 gekocht en was ook wel nieuwschierig als ik die firmware ook kon updaten...dus ik naar die umax of imax site die firmware gedownload en op een cdtje gefikt en in de dvd speler geplaatst..maar toen gebeurde het volgende..hij vond nieuwe firmware.maar gelijk daar na spuugde hij de cd eruit en me lade van me dvd player wou ineens niet meer dicht.heb em uitgezet en daarna de stekker eruitgehaald en er weer ingestopt...hem weeraangezet..geen beeld..en me lade wou nog steeds niet dicht met de eject knop.nu heb ik de lade weten dicht te drukken en ik heb em weer terug gebracht naar de winkel ,en ik heb een nieuwe gekregen..kan iemand mij een goeie uitleg geven hoe ik het beste
die firmware er kan opzetten en welke ik moet hebben...harstikke bedankt

jefferson

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 108104 op 14-01-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108104 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 00:01:

heb al menig site gezocht naar een antwoord waaron der de yamada site maar heb nix kunnen vinden. ...please help..

jefferson
Volgens mij was dat een bug als je de eerste officiele firmware hebt. Je kan altijd firmware updaten, maar wees voorzichtig, want mijn 6700 was doodgegaan. Gelukkig nu weer goed met kabel geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen

ik heb in het verleden een yamada dvx6000 gehad,waarvan ik de firmware heb geupdate.
zonder problemen..maar ik heb nu een yamada 6700 gekocht en was ook wel nieuwschierig als ik die firmware ook kon updaten...dus ik naar die umax of imax site die firmware gedownload en op een cdtje gefikt en in de dvd speler geplaatst..maar toen gebeurde het volgende..hij vond nieuwe firmware.maar gelijk daar na spuugde hij de cd eruit en me lade van me dvd player wou ineens niet meer dicht.heb em uitgezet en daarna de stekker eruitgehaald en er weer ingestopt...hem weeraangezet..geen beeld..en me lade wou nog steeds niet dicht met de eject knop.nu heb ik de lade weten dicht te drukken en ik heb em weer terug gebracht naar de winkel ,en ik heb een nieuwe gekregen..kan iemand mij een goeie uitleg geven hoe ik het beste

jefferson
Ja das nogal logisch als hij de nieuwe firmware vind en als je dan op play/enter drukt om het update proces te beginnen gaat de cd eruit. Je moet dan ook niet de speler uitdoen / stekker eruit halen wan't dan doe je hem uit tijdens het update process en tja dat is niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter

jefferson
Hoe update ik een player ;)

BURNING CD:
In attachments you will find some ISOs. Burn that ISO file (with nero for example) and this settings: Disc At Once, Finalize CD. Write the CD at speed 4x.

UPGRADING:
1. Turn on the player, and open the disc tray.
2. Put the Firmware Update Disc on the tray, and close the tray.
3. A screen will be displayed inviting you to push the "play" button to start the update.
4. The player will load the data, and the tray will open again. Remove the Firmware Update Disc from the tray now. Leave the tray open. The update process will complete in few minutes.
5. Wait until the update process finishes and the DVD logo is shown on the screen.

Attention: DO NOT unplug the power cable or turn off the player during the update process.

-------------------------------------------------------
en hier kan je een Firmware vinden

http://mtz.softpedia.com/...weblinks&catid=2&Itemid=4

but donnot blame me if its going wrong ;)

als het mis gaat ;)
lees dan dit
http://mtz.softpedia.com/...&task=view&id=20&Itemid=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gemerkt dat formware updaten nog zo simpel niet is. In mijn geval heb ik alles gedaan wat er in de tutorial staat,maar nog ging het verkeerd. Zou best aan de CD hebben gelegen. Voortaan ga ik mijn Yamada gewoon flashen via de kabel, want ook al gaat het mis, dan kan je altijd oude FW terugflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hardstikke bedankt voor de informatie..het werkt maar nu heb ik eerst de officiele firmware eropgezet van de umax site..weet iemand het verschil tussen de orginele firmware en de firmware modified by Mtz. en welke is beter...

oja heb nog steed rechtonderin een witte vierkant met daarin een blauwe vierkant..als ik inzoom bij een dvd film,en die gaat niet weg..weet iemand hoe dit kan??

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 108104 op 14-01-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had dat vierkant ook bij 1 dvd als ik zoomde.. maar raar genoeg bij mijn andere dvd's niet...

ik dacht dat ik gelezen had dat bij de firmware van mtz dit vierkant verwijderd was.. ik ben niet zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 130740 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:04:
ik had dat vierkant ook bij 1 dvd als ik zoomde.. maar raar genoeg bij mijn andere dvd's niet...

ik dacht dat ik gelezen had dat bij de firmware van mtz dit vierkant verwijderd was.. ik ben niet zeker...
yup in de V6700 rc1
lees hier voor meer
http://board.softpedia.com/index.php?showtopic=244&st=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb het gelezen..moest de firmware update hebben versie 2..heb em gedownload ..maar nu ziegt winrar dat het bestand beschadigd is..heeft iemand de goeie misschien..of een link met de goede..je zou hem ook naar me mail mogen sturen..als je dat wil teminste

jefferson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 108104 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 14:54:
[...]
ik heb het gelezen..moest de firmware update hebben versie 2..heb em gedownload ..maar nu ziegt winrar dat het bestand beschadigd is..heeft iemand de goeie misschien..of een link met de goede..je zou hem ook naar me mail mogen sturen..als je dat wil teminste

jefferson
email onderweg
je moe opletten bij softpedia dat je niet een download tool gebrukkt die vind dat niet leuk en zal je daar om een fout winrar bestand geven
en je moet ook de recentste winrar versie hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 15:39:
[...]

email onderweg
je moe opletten bij softpedia dat je niet een download tool gebrukkt die vind dat niet leuk en zal je daar om een fout winrar bestand geven
en je moet ook de recentste winrar versie hebben
ik heb het bestand gewoon normaal gedownload.. ik heb de laatste versie van winrar..zou iemand em voor mji willen downladen en willen mailen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134213

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen of je met deze Yamada divx films 1,5 kan zoomen? Ik heb momenteel een Yamada 6000 en dit ding heeft 2 vervelende eigenschappen:
- hele kleine ondertitels (is met de 6600/6700 opgelost!)
- voor divx films alleen zoommogelijkheid 2x, 3x, 4x .

Er zijn nogal wat films op super widescreen formaat, en dan krijg je maar een heel smal streepje op je tv. Als je zo'n film 2x zoomt mis je echter weer heel erg veel van het zijdelingse gebeuren. Een zoom van 1,5 is in dat geval ideaal (als ik een dvd afspeel heb ik wel een 1,5 x zoommogelijkheid!).

Bedankt voor reacties,

Anko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112247

Helaas, ik kan alleen maar met hele stappen inzoomen (2x, 3X, 4x) met de DVX-6700. Maar kan je de beeldverhouding niet in de setup aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134213 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:13:
Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen of je met deze Yamada divx films 1,5 kan zoomen? Ik heb momenteel een Yamada 6000 en dit ding heeft 2 vervelende eigenschappen:
- hele kleine ondertitels (is met de 6600/6700 opgelost!)
- voor divx films alleen zoommogelijkheid 2x, 3x, 4x .

Er zijn nogal wat films op super widescreen formaat, en dan krijg je maar een heel smal streepje op je tv. Als je zo'n film 2x zoomt mis je echter weer heel erg veel van het zijdelingse gebeuren. Een zoom van 1,5 is in dat geval ideaal (als ik een dvd afspeel heb ik wel een 1,5 x zoommogelijkheid!).

Bedankt voor reacties,

Anko
ik heb ook een dvx6000 gehad en ik had hetzelfde probleem als jou....je kan dit helaas niet veranderen....met de dvx6700 heb ik er geen last van..want die heb ik een paar dagen geleden gekocht..dus ik zou zeggen verkoop je dvx 6000 en koop een 6700.want die 6700 is echt veel beter dan die 6000..(vind ik teminste)ik kan met de dvx6700 echt veel meer mee afspelen en die zoom is veel beter dan die 6000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104043

Zou iemand zo lief willen zijn om mij de Versie 2 Firmware van Mtz willen mailen want ik kan hem niet downloaden!

BEDANKT!

smiel1987@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 104043 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 18:52:
Zou iemand zo lief willen zijn om mij de Versie 2 Firmware van Mtz willen mailen want ik kan hem niet downloaden!

BEDANKT!

smiel1987@gmail.com
Ik wil je wel helpen maar geef dan aan welke file precies B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104043

SUPER, mannuh _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87204

Ik kan er maar geen hoogte van krijgen. Subs interesseren mij niet echt, maar werken meestal wel goed. Waarom haperen veel films, wordt de codec niet geupdate bij firmware updates?

Veel nieuwe films doen et wel, maar de meeste werken bij mij niet. Ik ga vanmiddag zo'n mtz firmware proberen, maar daar zal ik wel niet ver mee komen wat codecs betreft.

Een voorbeeld van 1 van de vele films die et niet doen is: Gas

Dit zijn de specs van de film:
░███▓▓▓▓░░░░▒▒▒▒ Video Codec : XViD ▒▒▒▒░░░░▓▓▓▓███░
░▀███▓▓▓▓░░░░░▒▒▒ Video Bitrate : 852kbps ▒▒▒░░░░░▓▓▓▓███▀░
▄▀▄ ░▀████▓▓▓▓░░░░░▒▒ Audio Codec : MP3 ▒▒░░░░░▓▓▓▓████▀░ ▄▀▄
█░ ▓█ ▀██████▓▓▓░░░░▒ Audio Bitrate : 128kbps ▒░░░░▓▓▓██████▀ █░ ▓█
▀▄▀ ░▄█████████████░▒ Aspect Ratio : 1.85:1 ▒░█████████████▄░ ▀▄▀
▄ ▄███████▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒ Resolution : 560x304 ▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓███████▄ ▄
▄█████▓▓▓▓▓▓░░░░░▒▒ Frame Rate : 23.976 ▒▒░░░░░▓▓▓▓▓▓█████▄
░████▓▓▓▓▓░░░░░░░▒▒ Genre : Comedy ▒▒░░░░░░░▓▓▓▓▓████░
░▓███▓▓▓▓░░░░░░▒▒▒▒ Runtime : 98min ▒▒▒▒░░░░░░▓▓▓▓███▓░
░███▓▓▓▓░░░░░▒▒▒▒ Disks : 50x15mb ▒▒▒▒░░░░░▓▓▓▓███░
░███▓▓▓▓░░░░░▒▒▒ DVD Release : 01/11/05 ▒▒▒░░░░░▓▓▓▓███░
░▓████▓▓░▓░░▒▒▒▒ DivX Release : 01/13/05 ▒▒▒▒░░▓░▓▓████▓░Ì
░███▓▓▓▓░░░░▒▒▒▒ US Theatre Rel : ??/??/04 ▒▒▒▒░░░░▓▓▓▓███░▄¦

xvid staat erbij. Ik weet niet of iemand die mij hiermee zou kunnen helpen andere info nodig heeft, maar als dat zo is zou ik graag willen weten wat en hoe ik et kan opzoeken, dan doe ik et namelijk. Ik wordt er soms een beetje gek van om op zaterdagavonden films te beloven aan mn vrienden en ze wéér haperen (soms trouwens heel licht, soms heel erg.. en niet alleen bij 'regen' op et scherm, gewoon de hele film).

Ik heb een uur lang door de topics heen gebladert, maar er is al zóveel info beschikbaar, ik heb misschien ergens overheen gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:36

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Anoniem: 87204 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 07:00:
Ik kan er maar geen hoogte van krijgen. Subs interesseren mij niet echt, maar werken meestal wel goed. Waarom haperen veel films, wordt de codec niet geupdate bij firmware updates?

Veel nieuwe films doen et wel, maar de meeste werken bij mij niet. Ik ga vanmiddag zo'n mtz firmware proberen, maar daar zal ik wel niet ver mee komen wat codecs betreft.

░███▓▓▓▓░░░░▒▒▒▒ Video Codec : XViD ▒▒▒▒░░░░▓▓▓▓███░
░▀███▓▓▓▓░░░░░▒▒▒ Video Bitrate : 852kbps ▒▒▒░░░░░▓▓▓▓███▀░
▄▀▄ ░▀████▓▓▓▓░░░░░▒▒ Audio Codec : MP3 ▒▒░░░░░▓▓▓▓████▀░ ▄▀▄
█░ ▓█ ▀██████▓▓▓░░░░▒ Audio Bitrate : 128kbps ▒░░░░▓▓▓██████▀ █░ ▓█
▀▄▀ ░▄█████████████░▒ Aspect Ratio : 1.85:1 ▒░█████████████▄░ ▀▄▀
▄ ▄███████▓▓▓▓▓▓▓▓▓▒ Resolution : 560x304 ▒▓▓▓▓▓▓▓▓▓███████▄ ▄
▄█████▓▓▓▓▓▓░░░░░▒▒ Frame Rate : 23.976 ▒▒░░░░░▓▓▓▓▓▓█████▄
░████▓▓▓▓▓░░░░░░░▒▒ Genre : Comedy ▒▒░░░░░░░▓▓▓▓▓████░
░▓███▓▓▓▓░░░░░░▒▒▒▒ Runtime : 98min ▒▒▒▒░░░░░░▓▓▓▓███▓░
░███▓▓▓▓░░░░░▒▒▒▒ Disks : 50x15mb ▒▒▒▒░░░░░▓▓▓▓███░
░███▓▓▓▓░░░░░▒▒▒ DVD Release : 01/11/05 ▒▒▒░░░░░▓▓▓▓███░
░▓████▓▓░▓░░▒▒▒▒ DivX Release : 01/13/05 ▒▒▒▒░░▓░▓▓████▓░Ì
░███▓▓▓▓░░░░▒▒▒▒ US Theatre Rel : ??/??/04 ▒▒▒▒░░░░▓▓▓▓███░▄¦

xvid staat erbij. Ik weet niet of iemand die mij hiermee zou kunnen helpen andere info nodig heeft, maar als dat zo is zou ik graag willen weten wat en hoe ik et kan opzoeken, dan doe ik et namelijk. Ik wordt er soms een beetje gek van om op zaterdagavonden films te beloven aan mn vrienden en ze wéér haperen (soms trouwens heel licht, soms heel erg.. en niet alleen bij 'regen' op et scherm, gewoon de hele film).

Ik heb een uur lang door de topics heen gebladert, maar er is al zóveel info beschikbaar, ik heb misschien ergens overheen gekeken.
download MPEG4Modifier 1.2.0, open het in het programma, unpack de 'packed bitstream' , verwijder de code met divx in de naam, en dan 'save' , dan moet dat nieuwe bestand vloeiend afspelen... anders heeft die of GMC of QPEL... met GSpot is dat te checken...

[ Voor 91% gewijzigd door BiG-GuY op 17-01-2005 07:08 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134213

Anoniem: 108104 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 17:42:
[...]

ik heb ook een dvx6000 gehad en ik had hetzelfde probleem als jou....je kan dit helaas niet veranderen....met de dvx6700 heb ik er geen last van..want die heb ik een paar dagen geleden gekocht..dus ik zou zeggen verkoop je dvx 6000 en koop een 6700.want die 6700 is echt veel beter dan die 6000..(vind ik teminste)ik kan met de dvx6700 echt veel meer mee afspelen en die zoom is veel beter dan die 6000.
Jefferson,

Wat bedoel je met "die zoom is veel beter dan die 6000"? Volgens Sikalot 82 heeft de 6700 ook alleen maar een zoommogelijkheid van 2x (en dus niet de door mij gewenste 1,5).

Anko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20-06 07:47

jmk

Anoniem: 87204 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 07:00:

...

Ik ken het gevoel van teleurstelling als een film niet goed afspeeld bij gezelschap!

Sommige films zijn van hele slechte kwaliteit omdat het CAMs zijn(ook wel telesync (TS) genoemd), deze zijn opgenomen van via een videocamera gericht op het bioscoopscherm. Hierdoor zijn sommige films echt niet te kijken, en zijn ze heel licht, en onscherp. Zo zijn ze op de PC zelf ook dus.

Als films haperen op de Yamada 6600, dan moet je zoals Big-Guy zegt even kijken wat GSPOT er van zegt. Met AVIMux kan je GMC of QPEL weghalen, zie verder terug. Met MPEG4modifier de packed bitstream.

succes!

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Even over die kreten:

1)Telecine
This term has two descriptions:

1) As movies are normally shot using 24.00fps framerate and American TV system, NTSC, uses framerate of 29.97fps, movie framerates need to be changed in order to get them play smoothly on TV.

This process, where studios add additional frames to the picture in order to increase the framerate, is called telecine. Process where various video editing tools reverse this process is called inverse telecine.

Telesync
One of the multiple terms used by movie pirates to describe the source material that was used to make a bootlegged pirate copy, normally distributed in VideoCD, SVCD or DivX format.

Precisely Telesync means a copy which was shot in an empty cinema or from the projection booth with a professional camera, directly connected to the sound source.

Screener
One of the multiple terms used by movie pirates to describe the source material/copying method that was used to make a bootlegged VCD, SVCD or DivX copy of a movie.

Screener normally refers to a copy made from either VHS tape or from DVD-Video disc that are sent to movie critics and censors before the movie is available to public through video rental chains. Normally refers to a very good quality bootlegged copy.

Cam
In this particular case, with Cam we mean a specific method how movie pirates create illegal bootleg copies of original movies. Cam method is basically just a guy who uses either regular or professional camcorder to shoot the movie either from TV or actually inside a movie theatre (in some Cam copies of movies you can actually see audience as well :-). These bootleg copies are normally then encoded into VCD, SVCD or DivX format and distributed illegally over the Internet.

En om teleurstellingen te voorkomen is het altijd handig om de film te controleren met VirtualDub op errors en hoe de film precies in elkaar zit met Gspot.

Over me speler, na 6 weken ter reparatie ga ik hem vandaag weer ophalen en dat terwijl er dus een andere firmware in zat, Yamada deed niet moeilijk en de winkel ook niet.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Detailed info
http://my-yamada.co.uk/phpBB/viewtopic.php?t=1680
http://board.softpedia.co...owtopic=244&st=80&p=1935&
Detailed info
------------------
MTZ wrote
Yamada 6600 v5 New Age v13
In the attachments are the original firmwares modded by New Age untouched by me.
If you want improvements like adding languages support you can upload here your files. But inlcude also the english language modded for supporting your language.

-----------------------NEW-------------------------
Yamada 6600 firmware v5
Mod: New Age v13
UNOFFICIAL FIRMWARE!

USE AT YOUR OWN RISK!

===============================================================================

How to burn on CD(-RW)?

- Select your codepage firmware
What CodePage should I choose? Check end of this file!
- Put DUMMY file also on the CD
- CD-(RW) writing parameters:
NO multisession
ISO: Mode1, ISO 9660 Only
CD Label: doesn't matter
Finalize CD

DirectSub:

Use included DSIniGen.exe to create DirectSub ini files.

Font 11-12: Small
Font 13-14: Medium
Font 15-16: Large
Font 17-18: ExtraLarge

Mod:

+ New setup menu:

General Setup:
TV Display
Angle Mark
OSD Language
+ Hungarian
+ Hungarian with Hungarian VFD
Closed Caption
Screen Saver
+ Filelist CodePage
CP 1250
CP 1252
+ JPEG Preview in filebrowser
On
Off

+ Audio Setup:
Speaker Setup
SPDIF Setup
Dolby Digital Setup
Channel Delay
Equalizer
3D Processing
HDCD Setup

+ Video Setup:
Component
Sharpness
Brightness
Contrast
Gamma
Hue
Saturation
Luma Delay

Preference Setup:
TV Type
* Preferred DVD Audio Language
English
French
Spanish
Hungarian
Japanese
German
Swedish
Danish
Norwegian
Finnish
Dutch
Icelandic
Portuguese
Hebrew
Greek
Croatian
Turkish
Italian
Polish
Chinese
Czech
Korean
Russian
Thai
Indonesian
Malay
Irish
Romanian
Others
* Preferred DVD Subtitle Language
* Preferred DVD Menu Language
+ Mpeg4 Subtitle Size
Small
Medium
Large
ExtraLarge
+ Mpeg4 Subtitle Color
White
Yellow
+ Mpeg4 Subtitle Background
Transparent
Grey transparent
Black
Parental Control
Change Password
Load Factory Setting

+ Centered & outlined Mpeg4 subtitles
+ Mpeg4 subtitles correctly displayed at the bottom of PAL & NTSC screens
+ widened Mpeg4 subtitle area (640 pixel)
+ Full width file list browser
+ Special characters in file- and foldernames
+ New fonts (OSD, file browser, Mpeg4 subtitles)
+ Extra OSD Language (Language 14) to put your language into the firmware
(recommended tool: MtkLangCreator & MtkRemaker)
+ MUTE, VOL OSD messages are moved to the top of the screen
+ Mpeg4 subtitle code page support: 1250-1258

Windows Code Pages:
CP1250:
Bosnia/Herzogovina
Croatia
Czech
Hungary
Poland
Romania
Slovakia
Slovenia
CP1251:
Bulgaria
Macedonia FYR
Russia
Serbia/Montenegro
CP1252:
Albania
Australia
Austria
Belgium - Flemish
Belgium - French
Brazil
Canada - English
Canada - French
Catalan
Denmark
Finland
France
Germany
Iceland
Ireland
Italy
Latin America
Netherlands
New Zealand
Norway
Portugal
South Africa
Spain
Sweden
Switzerland - French
Switzerland - German
Switzerland - Italian
United Kingdom
United States
CP1253:
Greece
CP1254:
Turkey
CP1255:
Israel
CP1256:
Arabic Speaking
CP1257:
Estonia
Latvia
Lithuania
CP1258:
Vietnam

2005. january 17.
New Age
---------------------NEW-------------------------------------------
Downloads
Yamada6600v5_NewAge_V13_CP1250.zip
http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=505

Yamada6600v5_NewAge_V13_CP1251.zip
http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=506

Yamada6600v5_NewAge_V13_CP1252.zip
http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=507

Yamada6600v5_NewAge_V13_CP1253.zip
http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=508

Yamada6600v5_NewAge_V13_CP1254.zip
http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=509

Yamada6600v5_NewAge_V13_CP1255.zip
http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=510

DSIniGen.zip
http://board.softpedia.co...t=Attach&type=post&id=511

WARNING!
Before doing anything after the upgrade you MUST do a "Reset to defaults" , then Turn Off the Player (in player, not in remote)and turn it on again.
Otherwise the player will do weird things, even it can freeze.

Mirror
http://members.lycos.co.u...0v5_NewAge_V13_CP1250.rar
http://members.lycos.co.u...0v5_NewAge_V13_CP1251.rar
http://members.lycos.co.u...0v5_NewAge_V13_CP1252.rar
http://members.lycos.co.u...0v5_NewAge_V13_CP1253.rar
http://members.lycos.co.u...0v5_NewAge_V13_CP1254.rar
http://members.lycos.co.u...0v5_NewAge_V13_CP1255.rar

Check and recheck before installing
no warranteeee

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 50873 op 17-01-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jmk schreef op maandag 17 januari 2005 @ 09:53:
[...]

Ik ken het gevoel van teleurstelling als een film niet goed afspeeld bij gezelschap!

Sommige films zijn van hele slechte kwaliteit omdat het CAMs zijn(ook wel telesync (TS) genoemd), deze zijn opgenomen van via een videocamera gericht op het bioscoopscherm. Hierdoor zijn sommige films echt niet te kijken, en zijn ze heel licht, en onscherp. Zo zijn ze op de PC zelf ook dus.

Als films haperen op de Yamada 6600, dan moet je zoals Big-Guy zegt even kijken wat GSPOT er van zegt. Met AVIMux kan je GMC of QPEL weghalen, zie verder terug. Met MPEG4modifier de packed bitstream.

succes!
Nja ik doe dit al jaren zegmaar, ik ken de verschillen. Voor gezelschap brand ik alleen maar dvdscreener, dvdrip en héél soms (als de kwaliteit geweldig is zoals bij de laatste release van National Treasure) TeleCine. Ook laat ik de films na binnenkomst eerst even draaien op mijn eigen pc.

Ik ga eens kijken wat ik met die programma's kan doen, maar ik ben dus niet de enige die dit soort fouten met codecs (oid) ervaart?

edit
Ik heb de packed bitstream eruit weten te halen met mpeg4modifier. Het lukte me niet om de film op cd te branden, dus heb ik hem maar even op een dvd gezet. De film speelde zonder hapering af (goeie vooruitgang!). Alleen, de audio was nog net zo fooked up als daarvoor. Ik heb vervolgens mijn 'verbeterde' versie van de film door gspot en avimux gehaald, en die gaf de volgende info:

GSpot:
codec: 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3
bitrate: 136 kb/s (68/ch, stereo) VBR fs: 48000Hz

AviMux:
audio: MPEG1 layer 3 VBR 95.8 Mbyte

er is dus al grote vooruitgang, alleen de audio klopt nog niet (en op mijn pc draait ie wel gewoon soepel).

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 87204 op 17-01-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

DirectSub:

Use included DSIniGen.exe to create DirectSub ini files.

Font 11-12: Small
Font 13-14: Medium
Font 15-16: Large
Font 17-18: ExtraLarge
Dit stukje begrijp ik niet zo, waar is dit voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sangroid schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:44:
[...]

Dit stukje begrijp ik niet zo, waar is dit voor nodig?
je moet voor elke Ondertitel die je zou nemen

Small
Medium
Large
Extra large

je de .srt zou moet aan passen om de juiste instellingen voor de lettertypes te krijgen
en dan komt er een .ini file uit en deze kan je dan weer gebruiken in Download DirectSub 1.54

Download DirectSub 1.54 kan je hier vinden http://podtalje.si.eu.org/ en dan kan je de .srt zo maken dat ie perfect in beeld komt met de juiste geselecteerde ondertitel.
-------------
heb tevens een paar test gemaakt welke je hier kan vinden

http://board.softpedia.co....php?showtopic=244&st=80#

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 50873 op 17-01-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een andere film gepakt die haperend afspeelde op mijn 6600, ik re-encode em met mpeg4modifier, en toen brande ik hem ff op cd (met DeepBurner). Alleen, mijn dvdbrander (nec 3500a) crasht steeds als ik zon gemodificeerde avi wil branden. Ik probeerde het met arita's en platinum's en toen dacht ik dat het misschien niet aan de cd's of brander lag.

Ik probeerde een niet gemodificeerde film te branden, dat ging wel. Ik ging toen op mijn ma's pc dezelfde film modificeren met mpeg4modifier, en daar zit een lite-on in. Ik gebruikte deze keer Nero (nieuwste versie) en brande weer op een niet al te hoge snelheid. Deze brander crashte op het eind ook. Normale film op cd proberen te branden, lukte weer.

Toen heb ik op een dvd met mijn nec3500a met deepburner de gemodificeerde film proberen te branden. Dit lukte (beetje zonde van de rest van de data op de dvd maar oké) perfect, en in mijn 6600 speelde de film zonder haperingen in audio of beeld!

Komt dat door die packed bitstream dat als je die eruit haalt dat je em dan niet kunt branden op cd? En waarom kan het dan wel op dvd? Hebben misschien meer mensen dit probleem of moet ik iets speciaals instellen in mijn brandprogramma als ik een gemodificeerde film wil branden op cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

kan zijn dat het formaat net te groot wordt :?
ik heb nog nie zoveel verschil gemerkt in grootte van bestanden, maar kan wel 1 mb schelen, en als dan de cd te klein is, dan kan t mislukken
de bestanden spelen ook gewoon af op pc toch?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de bestanden spelen op pc én 6600 af (want dat kon ik testen door het gemodde bestand op dvd te branden wat wel lukte). Als ik em gemod heb dan is ie 1 mb kleiner :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

welke nero versie gebruik je om te branden?
je brand toch wel gewoon data schijf?
ik brand ook wel is gemodde flims (op cd en dvd) en die branden gewoon... nooit leesfouten gehad...
CD: Maxell, TDK, Creation (CD-RW)
DVD: Philips (DVD+R(W)), Maxell (DVD+R(W)), Princo (DVD-R)[slechte schijfjes, maar de DVX-6600 pakt alles wel wat ik hem geef :D]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Wat je misschien kan proberen om te testen: Brand eerst een image(bin, cue) en kies daarna in Nero burn image.
Beetje omslachtig misschien maar wie weet heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit ook met het probleem van enkele haperende fims op een 6700, net als AJ Mouse maar die gebruikt een 6600.

Lees echter op:
http://www.slo-tech.com/s...readID=142847&mesto=konec
het volgende:
1. NVOP
If in the Gspot you see the NVOP highlighted, then movie is encoded with packed bitstream.
and the playback on the player will be jerky.
(This goes for all MTK1389 players except for Yamada 6700, which should handle correctly packed bitstream movies.)

Is me nu niet helemaal helder, aanegzien ik dus op een 6700 toch hetzelfde probleem heb.
ga toch maar eens ook die MPEG4Modifier proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruikte alleen nero op mn moeders pc. Hier op mijn pc gebruik ik et niet, want ik vind DeepBurner prettiger als het gaat om data.

Wederom is het ook bij branden zo dat ik et al jaren doe :P dus wat dat betreft weet ik wel wat ik doe. Ik kan alles branden wat ik niet heb aangeraakt met mpeg4modifier. Ik kan niks branden wat wel door mpeg4modifier is aangeraakt. En et maakt dus blijkbaar hier niet uit wat voor type brander et dan is, wat voor brandprogramma ik gebruik en wat voor cd ik gebruik. Op dvd pakt ie wel alle files die wel of niet door mpeg4modifier zijn aangeraakt.

Wat de 6600 betreft, je zegt dat ie alles afspeelt dat je em geeft? Als je nu eens tijd hebt, download dan bijv de film Gas, en dan wel van release group TWiST ergens. Raak em niet aan met mpeg4modifier en kijk wat je 6600 doet. Dan heb je de eerste film die je niet goed kunt afspelen met je 6600 :) (zelfs niet als je em daarna door mpeg4modifier haalt). Niet dat je deze film nu graag wilt afspelen hoor :r hij suckt nogal.

Anyway, vooralsnog kan ik dus wel alles op dvd branden wat opzich ook al goed is, maar ik blijf nieuwsgierig naar hoe het kan dat ik met geen 1 brander op geen 1 cd een gemodde file kan branden die het wél zou doen in mn dvx player.

Edit:
jmk, dat dacht ik ook al, een image maken en dán branden. Of een iso ofzo. Dat ga ik nog wel proberen, al brand ik eigenlijk alleen maar films naar dvd. Het was gewoon iets vreemds waarvan ik wilde weten hoe het kwam (en nog steeds :) )

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 87204 op 19-01-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134176 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:58:

begintje
Yamada dvx 6700

O wat was ik hier mis, het had niets met de dvdr/cdr media te maken maar alles met nvob (packed bitstream) die de xvid's allen hadden die shokkerig afspeelden met de Mtz 2e versie(niet shokkend met de 1e Mtz versie!!!), enkele die ik vond zonder nvob (en b-vob) spelen perfect af met de 2e versie.

Packed bitstream werkt dus niet met de 2e versie volgens mij, en zal dus genoodzaakt zijn de 1e versie terug te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

To AJ Mouse: Kun je laten weten welke instellingen je precies gebruikt in mpeg4modifier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jep, ik vinkte aan: unpack bitstream
deed verder niks (dus standaard instellingen)
daarna klikte ik save, en sloeg ik het bestand op als een avi file ergens anders op mn pc.

wil je screenshots anders? maar... dan moet ik eerst even een film vinden waar ik de bitstream kan unpacken 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 87204 op 19-01-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Anoniem: 87204 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:14:
Wat de 6600 betreft, je zegt dat ie alles afspeelt dat je em geeft? Als je nu eens tijd hebt, download dan bijv de film Gas, en dan wel van release group TWiST ergens. Raak em niet aan met mpeg4modifier en kijk wat je 6600 doet. Dan heb je de eerste film die je niet goed kunt afspelen met je 6600 :) (zelfs niet als je em daarna door mpeg4modifier haalt). Niet dat je deze film nu graag wilt afspelen hoor :r hij suckt nogal.
ik bedoelde eigelijk dat die elke schijfje dat ik erin stop leest :D , niet dat die elke film vloeiend afspeelt... want:
1. Packed Bitstream (weg te halen met MPEG4Modifier)
2. QPEL en/of GMC (Weg te halen met AVIMux)
3. Soms werkt die dan nog niet..
en dan is het gewoon her encoden, en de opties die ik dan gebruik werkt het gewoon perfect :D,
XVID bitrate zelfde als gewoon, de packed bitstream in de opties uit, en rest standaard laten (dus QPEL en GMC niet aan :D) :),
het resultaat een goed afspelende film, zonder veel kwaliteitsverlies... (kost alleen wel tijdje...)
Anoniem: 87204 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:49:
daarna klikte ik save, en sloeg ik het bestand op als een avi file ergens anders op mn pc.

wil je screenshots anders? maar... dan moet ik eerst even een film vinden waar ik de bitstream kan unpacken 8)7
wanneer je unpack hebt aangevinkt moet je in die opties eronder de code met 'divx' in de naam weghalen, zodat er alleen iets met xvid staat, anders gaat die raar doen... (ook op pc), je gebruikt wel 1.2.0 hè? niet een oudere versie..

[ Voor 23% gewijzigd door BiG-GuY op 19-01-2005 19:56 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BiG-GuY schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 19:55:

wanneer je unpack hebt aangevinkt moet je in die opties eronder de code met 'divx' in de naam weghalen, zodat er alleen iets met xvid staat, anders gaat die raar doen... (ook op pc), je gebruikt wel 1.2.0 hè? niet een oudere versie..
1.3.1 gebruik ik. Als ik dan unpack heb aangevinkt staat er nog maar 1 optie onder het kopje User Data. Ik kom daar verder niet aan.

Als ie dan klaar is met opnieuw opslaan (encoden dus) werkt de film perfect op de pc, en op de yamada (vanaf dvd). Ik kan het bestand alleen nog steeds niet op cd branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87204 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:49:

Thanks, zou handig zijn; ik vroeg me met name af of je nog iets aan de aspect ratio gewijzigd heb en de unpack uitgevinkt denk ik, waardoor je ook de divx ziet. Als de unpack nl. aan staat zie ik alleen de xvid en die moest geen problemen geven. Unpack uit en ik zie ook divx die ik dus weg moet halen.
Heb nu versie 1.3.1 gebruikt.
Wat ajjeman zegt is misschien niet eens zo gek. Ik gebruik V2 de originele versie op een 6700 en ik kan me niet herinneren dat V1 ook problemen gaf (of ik had geen films met packed bitstream).
V2 van MTZ is waarschijnlijk afgeleid van de originele V2 die dus problemen geeft voor packed bitstream. Dat is mijn bescheiden conclusie. Vraag: Zijn er mensen met nog de originele V1 op de 6700 die ook problemen hebben met packed bitstream (haperend beeld?).
Misschien dat de originele update naar V2 dus niet helemaal foutloos was?? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oké keb ff een ouwe film met bitstream packed gepakt, en 2 screenshots gemaakt. Het eerste screenshot is als ik de film in mpeg4modifier heb geladen:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v73/AJMouse/mpeg1.jpg

en dit is wat ik zie als ik "Unpack Bitstream" heb aangevinkt:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v73/AJMouse/mpeg2.jpg

Nu klik ik op save, slaat ie et op als ander avi bestand, en ik kan hem nu op mijn pc kijken en op mijn 6600 vanaf een dvd. Ik kan dit bestand alleen niet op cd krijgen. Hoop dat et nu wat duidelijker is, misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

aha.. ik gebruik dus nog 1.2.0 en dan moet je handmatig die divx user data deleten, maar dat gaat met de nieuwe dus automatisch :D

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AJ Mouse, thanks, helemaal duidelijk. Wat is trouwens het gevolgd voor het bestand. Wordt de kwaliteit slechter oid?
Denk alleen dat dit dus aan V2 original ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133476 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:08:
AJ Mouse, thanks, helemaal duidelijk. Wat is trouwens het gevolgd voor het bestand. Wordt de kwaliteit slechter oid?
Denk alleen dat dit dus aan V2 original ligt?
De kwaliteit van de film blijft exact etzelfde (tenminste zo ervaar ik het) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://voyager222.no-ip.com/pyps/yamada6600_more.html
Release information

Latest firmware dated 18. 1. 2005. Before downloading please read manual below.

Upgrade manual for version FW_050118:
After the upgrading your player with this firmware you have to go over this procedure:
- you have to execture factory reset (Preferences/Load factory Setting/Reset)
- then go to MPEG4 Subtitle Page and set all setting again, no matter if desired setting is already selected (for example, if the Font Color is selected as White, and you want for fonts to be white, move to Font Color and select the White again and confirm; now this new corect option is written to eeprom, which was till now empty, because this option was never used before)
- you have to do this second procedure (confirm every setting again) for all the other settings on the MPEG4 Subtitle Page (outline color, font color, background color,....). After this new setting will be corectly writen to your player.

* You can have jerky and freezing video if you do not apply all the new settings again.

Supported features and download links:

FW_050118: download fw iso *NEW
"Change Log Only"
- new menu for MPEG4 subtitle settings (settings for outline font colour, font colour and font background, option to choose between 4 different fonts
- based on the Yamada's V5 New Age v13
- * yet to come: subtitles positioning over menu
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://voyager222.no-ip.com/pyps/yamada6700_more.html
Release information

Latest firmware dated 11. 1. 2005. Before downloading please read manual below.

Upgrade manual for version V1 and V2:
After the upgrading your player with this firmware you have to go over this procedure:
- you have to execture factory reset (Preferences/Load factory Setting/Reset)
- then go to MPEG4 Subtitle Page and set all setting again, no matter if desired setting is already selected (for example, if the Font Color is selected as White, and you want for fonts to be white, move to Font Color and select the White again and confirm; now this new corect option is written to eeprom, which was till now empty, because this option was never used before)
- you have to do this second procedure (confirm every setting again) for all the other settings on the MPEG4 Subtitle Page (outline color, font color, background color,....). After this new setting will be corectly writen to your player.

Settings for subtitle position: the most suitable settings for the Y and X position of the fonts are next:
Y-Position = +82
X-Position = +64
X-Size = +92

Info for the users of subtitle programs CenterSub and DirectSub on subtitle placement calculation: the value of pixels for subtitles should be calculated as X-Size+512 (for default setting this would be 92+512=604)

V1: download fw iso
- version V1 is evlution of original V1 version from yamada
- no problems with Packet bitstream encoded avi's
- no xvid+ac3 problem with dissapearing subtitles

V2: download fw iso
- version V2 is evolution of original V2 version from yamada
- slovenian characters supported
------
lees geod de handleiding door
en check of de ISO juist is binnen gekomen :)
ik had een kleine error

de P.Y.P Screen save plaatje
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/alwaysconnected/screensaver.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk

jmk

Geweldig! :*) Weer wat nieuws voor de Yamada 6600!! 8)

Ik heb een vraagje(misschien lees ik niet goed):

[van de site]
FW_050118: download fw iso *NEW
"Change Log Only"
- new menu for MPEG4 subtitle settings (settings for outline font colour, font colour and font background, option to choose between 4 different fonts
- based on the Yamada's V5 New Age v13
- * yet to come: subtitles positioning over menu

FW_041222: download fw iso
- big fonts for MPEG4 subtitles
- sign Mod by Piki64 & Yanez is moved right in the file browser
- option to choose between 8 different subtitle looks for MPEG4 movies
- slovenian character encoding support
- slovenian OSD
- centered subtitles
- support for 88 characters in the subtitles
[/van de site]

Die FW_050118 klinkt goed, maar heb je dan net als de FW_041222 ook 88 chars subtitle??
En werken de subtitle goed bij nederlandse subs(ik kijk niet op een 1 of 2 treemaatjes)?

Ik ben niet lui of zo maar heb nog maar 1 CD-R, en mijn CD-RW's zijn heel oud, het risico niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zo ver als ik weet is de 05118 gebasseerd op de 041222 vesie
dus van 050118 heb je ok de restand dingen en meer dus

sub werken hier goed
ff een cdrw halen dan ;)

niet 100% garantie maar ja men roep hoe nieuwer hoe beter

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 50873 op 20-01-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:50
_/-\o_ Hoera voor de P.Y.P.S Group

Net de Yamada 6700 updated met de YAMADA6700V2_050111_PYPS :
Helemaal top tot zover goede weergave van de diverse formats ... en de subs op de plek waar ik ze wil hebben!

(Alleeen die character limiet........ :'( nog)

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als zegmaar al je films gewoon werken he, en je hecht geen waarde aan subs (want je brandt ze gewoon niet, ze zijn er nog niet of je bent lui), heb je dan iets aan deze ubdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wrak schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:45:

Helemaal top tot zover goede weergave van de diverse formats ... en de subs op de plek waar ik ze wil hebben!

zijn de subs bij deze groter dan de originele firmware of nog even klein?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 130740 op 21-01-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 87204 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 01:11:
Als zegmaar al je films gewoon werken he, en je hecht geen waarde aan subs (want je brandt ze gewoon niet, ze zijn er nog niet of je bent lui), heb je dan iets aan deze ubdate?
tje weet niuet
je kan zo ie zo meer met geluid doen
beter weergave op beeld

ik vind em goed eruit zien :)

het gaat dus om de 6600 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
zijn de subs bij deze groter dan de originele firmware of nog even klein?
Je hebt 4 fonts om uit te kiezen! Met verschillende kleuren en outlines met of zonder achtergrond. dus ook een "normaal NED1 formaat"
Voor de ondertitel liefhebbers een feest :*)

MTVenusV151+esp32RS485+ShellyEmulatie·18ZP 6*APS 5.9WP·EaseeHome·MG4lux2023·ThemaV 7kW+esp32RS485

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wrak schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 19:45:

Zit nog steeds met het probleem van de packed bitstreams op de 6700. Vraag me af of dit met deze versie YAMADA6700V2_050111_PYPS ook verholpen is. Zie nl op de site (http://voyager222.no-ip.com/pyps/yamada6700_more.html) staan:
Supported features and download links:

V1: download fw iso
- version V1 is evlution of original V1 version from yamada
- no problems with Packet bitstream encoded avi's
- no xvid+ac3 problem with dissapearing subtitles

V2: download fw iso
- version V2 is evolution of original V2 version from yamada
- slovenian characters supported

Dus "no problems with Packet bitstream" staat alleen bij V1.
To "Wrak" zou je eens kunnen testen of een avi met packed bitstream werkt op je 6700 met YAMADA6700V2_050111_PYPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:19:
[...]

tje weet niuet
je kan zo ie zo meer met geluid doen
beter weergave op beeld

ik vind em goed eruit zien :)

het gaat dus om de 6600 versie
jep ik had et ook over de 6600. Meer met geluid is wel mooi... beter weergave.. scherper dan de rip zal ie toch niet worden?

En dan nog een vraag als et mag: wat bedoel je met 'ik vind em goed eruit zien' ? Andere achtergrond enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrak
Dus "no problems with Packet bitstream" staat alleen bij V1.
To "Wrak" zou je eens kunnen testen of een avi met packed bitstream werkt op je 6700 met YAMADA6700V2_050111_PYPS?
@Oakley1
Ik zou het niet weten...packed bitstream heb ik volgens mij niet in de voorraad avi's
mijn advies zou zijn probeer gewoon de V1 uit
Met slovenian char bedoelen ze volgens mij alleen het OSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wrak schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 14:52:
[...]

@Oakley1
Ik zou het niet weten...packed bitstream heb ik volgens mij niet in de voorraad avi's
mijn advies zou zijn probeer gewoon de V1 uit
Met slovenian char bedoelen ze volgens mij alleen het OSD.
Yes, maar de V1 versie heeft weer het nadeel dat de FW/RW functie bij divx niet werkt... Dus dat wordt Lastig. Moet toch een oplossing voor zijn? Maar met name alle nieuwe xivd films hebben packed bitstream ( testen met MPEG4 Modifier, http://www.moitah.net/),
Maar als ook nieuwe films goed draaien bij jou, dan kan ik de gok wagen er ook deze V2 op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahendriks
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 15:17
Thx voor het vermelden! Scheelt weer heel wat zoekwerk.
Jammer dat MTZ niet meer met een nieuwe versie komt, 'k was een liefhebber van zijn firmwares...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, het heeft even geduurd maar hier zijn dan eindelijk de fototjes van m'n optical-out mod bij de DVX-6700. Sorry voor de kwaliteit ervan, ze zijn met m'n mobiel camera genomen en ik heb nu niet bepaald trek om speciaal hiervoor een digitale camera te kopen.

http://sikalot.50megs.com/index.htm
(plaatjes staan hierop, ik mag jammer genoeg niet 'direct linken', vandaar deze link)
De optical-out connector is een TX178. Deze heeft in totaal 5 pinnnen, waarvan 2 pinnen niet verbonden zijn (dienen om de connector goed vast te maken op de print). Zie mijn vorige post over deze mod voor meer duidelijkheid.
Ik heb het volgende gedaan voor de mod:
  1. Optical-out connector van m'n oude geluidskaart gedesoldeerd
  2. Netjes de connector op het printboard van de DVX-6700 gesoldeerd (past prima)
  3. Het gebied op de achterkant afgetekend waar de optical out zou komen te zitten.
  4. Gaatje geboord
  5. Voorzichtig met een klein vijltje en veel geduld een rechthoekje gemaakt (en ondertussen steeds controleren of de connector er goed in zou passen)
Het is echt halve milimeter werk, maar dan heb je ook wat. Voor diegene die ook een optical-out in willen bouwen; tape de achterkant voor de zekerheid af op de plaats waar je gaat vijlen. Ik heb in me onoplettendheid een paar kleine krasjes gemaakt in de achterkant. Op de foto is het niet goed te zien, maar die ook tamelijk onscherp. Persoonlijk vind ik het niet erg..maartoch ziet er wat professioneler uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ahendriks schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 16:42:
[...]

Thx voor het vermelden! Scheelt weer heel wat zoekwerk.
Jammer dat MTZ niet meer met een nieuwe versie komt, 'k was een liefhebber van zijn firmwares...
is er wel mee bezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na enig zoekwerk zie ik dat er veel meer mensen zijn met problemen met V2 (ongeacht welke) op de 6700. Met name het probleem van haperende films bij Xvid packed bitstream:
Zie:http://my-yamada.co.uk/phpBB/viewtopic.php?t=1684
Quote:"
I opened this because there are growing reports that V2 can't handle anymore some files that V1 could, like packed bitsream.
I want to confirm my wishfull thinkings about solving this notorius jerky playback once and for all. And I mean for all MT1389 players.
It will be a usefull guide with reports of playing different avi's but it will be useless if you just report that you just can't play somekind of file in some codec you don't remeber etc.
So we want to report here any type of file (codec A/V- bitrates) that plays jerky (with droped frames), on 6700 with info (OpenDML avi 2 or 1, Qpel, Bvop, Gmc packed bitsream) as it comes out from Gspot or similar programs. Of course you must report also the FW version you used to play this file.
We'll be glad to have post with comparative tests of the same file in different versions of firmware like V1 off, V1 Mtz, V1 PYPS , V2 off V2 Mtz and V2 PYPS."

Ik hoor hier verder nauwelijks iemand met dezelfde problemen (ik dus wel) op een 6700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132542

ik hoopte van 't modifien af te zijn met de 6700, was ook zo tot v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132542

vraagje voor Sikalot82 : is die optical beter dan de coaxiale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

redcat wrote:
I put the 1252 codepage (MTZ font) in the V1 PYPS FW and change the file browser. I tested and it works. If someone wants this can download in:

http://rapidshare.de/file...1_1252code_PYPS9.zip.html

dit is V1 en hier kan je kiezen uit 3 verschillende groten van subtitles..
dit kan wel een goede oplossing zijn omdat V2 nog problemen geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132542 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:20:
vraagje voor Sikalot82 : is die optical beter dan de coaxiale?
Tja ach wat is beter, ze zijn allebei goed. Het voordeel is echter dat bij een optische verbinding je geen last hebt van inteferencie of een aardlus (de bekende bromtoon). Daar bovenop kan je met een optische verbinding veel beter grotere afstanden overbruggen dan met een digitale coaxiale verbinding, vanwege het geringe signaalverlies. Voordeel van een coaxiale verbinding is dat deze minder singaal verlies heeft op korte afstanden (bij een optische verbinding gaat het meeste van een signaal in de connectoren verloren). Het ligt er dus maar aan in welke toepassing je het wilt gebruiken en welke aansluitingen je versterker heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17912

ik heb nu het vage probleem dat ik bij mijn DVDs een galm geluid hoor via de tv en mijn stereo helemaal het geluid niet meer doorgeeft en dus stil blijft

iemand enig idee wat de juiste settings zijn voor de 6700 om goed van het 5.1 geluid te kunnen genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dag mannen... nog evve een vraagje...

heb de laatste firmware geupdate(mtz v2) voor de dvx 6700..maar nu krijg ik problemen met het openen van de lade(*wie heeft dit nog meer....als ik de dvd speler aanzet en ik druk op eject gaat de dvd player niet open..druk ik nog een paar keer op eject..gaat ie wel open...verder had ik nog de mededeling dat ik..geen enkele probleem heb met het afspelen van bestanden(avi en shit) op mijn dvx player..ik kan nu zelfs bestanden afspelen die op mijn dvx 6000 haperde....oja en ik las nog ergens iets dat je de grote van de subtitels kon veranderen..hoe doe je dit...en wat trouwens vaag dat sommigen wel problemen hebben met de 6700 en anderen niet...en elk probleem is weer anders...die van mij werkt echt prima behalve die shit met die lade dan...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 108104 op 26-01-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134213 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 08:32:
[...]

Jefferson,

Wat bedoel je met "die zoom is veel beter dan die 6000"? Volgens Sikalot 82 heeft de 6700 ook alleen maar een zoommogelijkheid van 2x (en dus niet de door mij gewenste 1,5).

Anko
hij zoemt em gewoon goed in..bij die dvx 6000 zoomt ie em te ver in bij avi..bij de dvx 6700 haald hij alleen die 2 zwarte balkjes weg.... bij mij teminste
en je kan met de 6700 in en uitzoemen..en dat kan met die 6000 niet....dus pleur 6000 tegen de muur en koop een 6700 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 108104 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 12:48:
dag mannen... nog evve een vraagje...

heb de laatste firmware geupdate(mtz v2) voor de dvx 6700..maar nu krijg ik problemen met het openen van de lade(*wie heeft dit nog meer....als ik de dvd speler aanzet en ik druk op eject gaat de dvd player niet open..druk ik nog een paar keer op eject..gaat ie wel open...verder had ik nog de mededeling dat ik..geen enkele probleem heb met het afspelen van bestanden(avi en shit) op mijn dvx player..ik kan nu zelfs bestanden afspelen die op mijn dvx 6000 haperde....oja en ik las nog ergens iets dat je de grote van de subtitels kon veranderen..hoe doe je dit...en wat trouwens vaag dat sommigen wel problemen hebben met de 6700 en anderen niet...en elk probleem is weer anders...die van mij werkt echt prima behalve die shit met die lade dan...
speler Na elke Firmware update wel ff resetten en tevens na reset ook even Uit en weer aan zetten mischien lost dat jou probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133987

io

ik heb op mijn yamada 6700 de firmware van Mtz v1 staan.
Is het mogelijk met deze firmware de taal van de menus te veranderen.
als ik de code 7876 in druk bij others gebeurd er helemaal niets?
Is deze code wel juist ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120075

Hallo oakly1 deze MPEG4 Modifier werkt bij mij niet krijg de tekst: please set registry key HKLM\software\microsoft\.NET Framework\installroot to point to the .NET Framework install location. Ik draai win 98 se ligt het daar misschien aan of moet ik win xp erop zetten? en weet je (of iemand anders) misschien een andere link die wel werkt voor mijn systeem? En heeft misschien iemand het prog. AVIMux of een link waar ik het prog. kan vinden?
Anoniem: 133476 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:05:
[...]

Yes, maar de V1 versie heeft weer het nadeel dat de FW/RW functie bij divx niet werkt... Dus dat wordt Lastig. Moet toch een oplossing voor zijn? Maar met name alle nieuwe xivd films hebben packed bitstream ( testen met MPEG4 Modifier, http://www.moitah.net/),
Maar als ook nieuwe films goed draaien bij jou, dan kan ik de gok wagen er ook deze V2 op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133987

om mpeg modifier te kunnen runnen zal je eerst Microsoft .NET Framework moeten installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120075

deze heb ik geprobeerd te downloaden en installeren maar dat ging niet kan dit waarschijnlijk niet runnen op win 98??? heb je anders een site waar ik dit kan downloaden ???[

quote]brickmaster schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:39:
om mpeg modifier te kunnen runnen zal je eerst Microsoft .NET Framework moeten installeren[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117327

Anoniem: 133476 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:25:
Zit ook met het probleem van enkele haperende fims op een 6700, net als AJ Mouse maar die gebruikt een 6600.

Lees echter op:
http://www.slo-tech.com/s...readID=142847&mesto=konec
het volgende:
1. NVOP
If in the Gspot you see the NVOP highlighted, then movie is encoded with packed bitstream.
and the playback on the player will be jerky.
(This goes for all MTK1389 players except for Yamada 6700, which should handle correctly packed bitstream movies.)

Is me nu niet helemaal helder, aanegzien ik dus op een 6700 toch hetzelfde probleem heb.
ga toch maar eens ook die MPEG4Modifier proberen
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Geweldige link! Ik herkende het meteen, ik had een film met echt alle symptomen, schokkerig de hele film door, ondertiteling die wegvalt na 10 a 15 minuten, ik ben nu bezig hem te fixen, maar ik heb er vertrouwen in! Hulde! (Hoe heb je dat in godsnaam gevonden 8)7)

edit:
Het werkt ook nog eens, geen geschok meer :7

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 117327 op 27-01-2005 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517

Is de 6700 ook Macrovision vrij te krijgen ?
Ik heb um op mijn DVDR 725H HD recorder aangesloten maar ik krijg daar een copyprotected symbooltje te zien bij kopieren van de dvd. Ik zie geen strepen of zo maar hij wil niet kopieren naar de HD.

Is Macrovision vrij hetzelfde als "niet copy-protected" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb de 6600 en een DVD vol met divx5jes gebrand, alleen het lullige is nou dat na een half uur het beeld elke paar seconden gaat schokken en soms ook audio out of sync gaat lopen! Meer mensen daar last van (gehad)? Op de pc zijn ze wel gewoon normaal

Dit is 1 van de filmpjes:
OpenDML AVI
1 vid frame (33 ms) Split: Yes
00:43:41 (78,547 fr)
512x384 (1.33:1) [=4:3]
DX50/divx / DivX 5.0
1019 kb/s
29.971
0.173 bits/pixel

0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3
48 kb/s, monophonic CBR
44100 Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-01 12:33

Flame17

Captur EDC 130

Mooi, morgen dus de player terug van reparatie, vorige post was te voorbarig. ;)

Ondanks de mtz firmware toch het spelertje gerepareerd door de winkel, wel werd het verzoek gedaan om niet meer de firmware te updaten :>

Volgens mij heeft het updaten van de firmware geen invloed op het onderdeel dat bij mij stuk was(kon geen cd's meer inlezen), ook omdat me speler gewoon weken er op heeft gedraaid.

Nu wil ik dus morgen kijken welke firmware er in zit en zo nodig deze updaten :o om toch het beste resultaat te hebben met srt subs en mp3 benoemen, welke kan ik nu het beste gebruiken want ik zag mtz 13 al voorbij komen.

Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag Uit New Age Yamada6600v5_NewAge_V14

hier onder een mirror link
http://home.planet.nl/~fe...0v5_NewAge_V14_CP1250.rar
http://home.planet.nl/~fe...0v5_NewAge_V14_CP1251.rar
http://home.planet.nl/~fe...0v5_NewAge_V14_CP1252.rar
http://home.planet.nl/~fe...0v5_NewAge_V14_CP1253.rar
http://home.planet.nl/~fe...0v5_NewAge_V14_CP1254.rar
http://home.planet.nl/~fe...0v5_NewAge_V14_CP1255.rar
http://home.planet.nl/~fe...0v5_NewAge_V14_CP1256.rar
http://home.planet.nl/~fe...0v5_NewAge_V14_CP1257.rar
http://home.planet.nl/~fe...0v5_NewAge_V14_CP1258.rar
Dit is er new

New in V14
---------------------------------------
+video setup

+ Portuguese by Kivan
Angle Mark | Set Angle Mark
Captions | Closed Caption
Screen Saver
+ PBC | Set PBC State
+ Last Memory | Set Last Memory State
+ Squeeze | Set Squeeze Mode For P-SCAN

+ Audio Setup:
+ Test Tone

+ Video Setup:

Contrast
+ Saturation
+ Hue
+ Gamma
+ Luma Delay
+ Warmth Filter
+ Edge Enhance

+ no more 24 or 40 pixel cut on subtitle area width (exact 640 pixel width)
+ no more subtitle line wrap
+ 255 character/subtitle

new mtkwindow, DsINIgen, foncreator, MtkLagn
http://home.planet.nl/~feer0011/DSIniGen.rar
http://home.planet.nl/~feer0011/MtkFontCreator.rar
http://home.planet.nl/~feer0011/MtkLangCreator.rar
http://home.planet.nl/~feer0011/MtkWindows.rar
--------------------------------------------------
Voor instructies update speler lees dit

!!! AFTER UPGRADE RESET THE PLAYER WITH "LOAD FACTORY DEFAULTS" !!!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 50873 op 28-01-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

iemand die nieuwe firmware al getest :D?
en wat zijn deze dingen :D?
+ PBC | Set PBC State

Contrast
+ Saturation
+ Hue
+ Gamma
+ Luma Delay
+ Warmth Filter
+ Edge Enhance

+ 255 character/subtitle

1252 versie is voor NL toch?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
BiG-GuY schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:49:
iemand die nieuwe firmware al getest :D?
en wat zijn deze dingen :D?
+ PBC | Set PBC State

Contrast
+ Saturation
+ Hue
+ Gamma
+ Luma Delay
+ Warmth Filter
+ Edge Enhance

+ 255 character/subtitle

1252 versie is voor NL toch?
1252 voor NL inderdaad. En tja wat al die functies zijn ben ik ook wel benieuwd naar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb hem ff getest :)
waar staan deze opties? ik kan ze nie vinden...
+ PBC | Set PBC State

deze heb ik getest:
Contrast
+ Saturation (kleursterkte)
+ Hue (ook iets met de kleuren)
+ Gamma (gamma waarde veranderen, waardoor het beeld veller/minder vel wordt)
+ Luma Delay (geen id, zag geen verschil) je hebt optie T1 en T0 (T0 is standaard)
+ Warmth Filter (deze is echt dom, je krijgt dan ruis in het beeld, alsof je naar een slechte ontvangst kijkt ofzo.. wie wil dat nou weer :)
+ Edge Enhance (het lijkt wanneer je deze op max zet, dat je dan minder pixels ziet zeg maar (soort van Anti-Aliasing

deze dingen weet ik ook nie precies:
+ 255 character/subtitle

+testtone (die is cker alleen voor analoge kanalen? want via digitaal hoor ik nix...)

ik wacht nog wel tot MTZ weer nieuwe heeft.. ik laat deze er nu even op.. maar MTZ heeft lekkerdere subs, vind ik :)

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 28-01-2005 17:58 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
6700 V3 can be found here
http://www.yamada.de/ftp/mtk6700v3.zip
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.