Hallo, ik heb gister een 22 inch CRT beeldscherm gekocht (Phillips). Was 500 wat mij niet te duur lijkt.
(TFT heb ik niet echt nodig want ik heb de ruimte toch wel naar achteren.
)
Anyhoo, toen ik thuiskwam en het beeldscherm probeerde vielen me helaas 2 dingen tegen:
- Er lopen 2 hele dunne lijntjes horizontaal over m’n beeldscherm. Op zo’n 25 en 75% verticaal gezien. Je ziet ze normaal niet maar wel best duidelijk op een witte achtergrond.
Ik heb wel gezocht en dit blijkt normaal te zijn voor grote beeldschermen maar nu heb ik de volgende vragen:
1) Is dit bij *alle* 22 inch beeldschermen zo? Zoja: zijn ze al weg bij 21 inch misschien? Of is het gewoon een speciale techniek en zijn er wel 22 inch CRT schermen zonder die lijntjes?
- Met die lijntjes kan ik nog wel leven (Oh de drama
) maar er is nog een probleem:
De monitor veroorzaakt ruis in mijn boxjes!
Ik vermoed het magnetische veld maar 2 andere boxen hebben niet de ruis (waaronder goedkope aldi boxjes van de laatste aanbieding(niet mijn PC btw)).
Wat vreemd is dat als ik de afstand vergroot de ruis niet minder wordt ofzo..
2) Weet iemand wat nou precies het probleem is?
3) En als ik nieuwe boxjes koop, moet ik dan ook opletten op speciale boxen (met betere magnetische protectie)?
Meer (relevante) informatie over dit onderwerp wordt erg gewaardeerd.
Alvast bedankt!
(TFT heb ik niet echt nodig want ik heb de ruimte toch wel naar achteren.
Anyhoo, toen ik thuiskwam en het beeldscherm probeerde vielen me helaas 2 dingen tegen:
- Er lopen 2 hele dunne lijntjes horizontaal over m’n beeldscherm. Op zo’n 25 en 75% verticaal gezien. Je ziet ze normaal niet maar wel best duidelijk op een witte achtergrond.
Ik heb wel gezocht en dit blijkt normaal te zijn voor grote beeldschermen maar nu heb ik de volgende vragen:
1) Is dit bij *alle* 22 inch beeldschermen zo? Zoja: zijn ze al weg bij 21 inch misschien? Of is het gewoon een speciale techniek en zijn er wel 22 inch CRT schermen zonder die lijntjes?
- Met die lijntjes kan ik nog wel leven (Oh de drama
De monitor veroorzaakt ruis in mijn boxjes!
Wat vreemd is dat als ik de afstand vergroot de ruis niet minder wordt ofzo..
2) Weet iemand wat nou precies het probleem is?
3) En als ik nieuwe boxjes koop, moet ik dan ook opletten op speciale boxen (met betere magnetische protectie)?
Meer (relevante) informatie over dit onderwerp wordt erg gewaardeerd.
Alvast bedankt!