Toon posts:

VPN server op IpCop firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het volgende wil ik realiseren; mijn lan wil ik via een VPN verbinding toegangkelijk maken voor een vriend. Dit om bestanden te delen en LAN games te kunnen spelen. Nu heb ik een IPCOP firewall draaien waarachter het een en ander hangt. Vriend heeft 1 pc met USB Modem en een adsllijntje. Hieronder de volledige setup.

Vriend;
Xp Pro
USB Modem
IP: 81.68.XX.XX
Werkgroep: thuis
Subnet: 255.255.255.0

Ik;
Alcatel 510
IP ext: 80.126.xx.xx
IP int: 10.0.0.150

Ipcop
Red: 10.0.0.150
groen: 192.168.0.X
subnet: 255.255.255.0

LAN
Ip range: 192.168.0.X
Subnet: 255.255.255.0
werkgroep: thuis

Uiteraard heb ik al vanalles gelezen over IPCOP en VPN. Mijn idee is dat ik een VPN-server opzet en mijn maatje in laat loggen op via een vpn verbinding. Nu kom ik echter alleen
howto's tegen van 2 ipcop machines tegenover elkaar. Is het uberhaupt mogelijk wat ik in gedachten heb? Kan je 2 vpn verbindingen tegelijk open hebben staan (adsl en vpn naar mijn server)?
Ik heb geprobeerd een Net-naar-Net Virtual Private Network verbinding op te zetten. Hier VPN server IN het intranet heb ik het een en ander gelezen over configureren van rechts en links maar kom er bij de configuratie niet uit. Kan iemand me de weg wijzen naar een n00b tutorial of me wat andere houvast bieden?

edit
overdreven entertjes gewist
/edit

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Alcatel 510 Kan maar 1 VPN tegelijk aan voor zover ik weet :)

Wil je meerdere moet je een Modem+Router met ingebouwde VPN Server hebben, bijvoorbeeld een Vigor. LinkSys heeft ook een paar modellen dacht ik, met ingebouwde VPN Server.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Oke, klinkt logisch. Dat zou dus inhouden dat mijn maatje niet in kan loggen omdat hij maar 1 vpn verbinding kan handelen. Aan mijn kant moet het niet uitmaken, aangezien mijn vpn verbinding zorgt voor internet. Er hoeft maar 1 verbinding te zijn. Deze verbinding hoeft alleen maar verkeer door te laten dat op de vpnserver (IPCOP) aankomt.

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 19:30:
Oke, klinkt logisch. Dat zou dus inhouden dat mijn maatje niet in kan loggen omdat hij maar 1 vpn verbinding kan handelen. Aan mijn kant moet het niet uitmaken, aangezien mijn vpn verbinding zorgt voor internet. Er hoeft maar 1 verbinding te zijn. Deze verbinding hoeft alleen maar verkeer door te laten dat op de vpnserver (IPCOP) aankomt.
Nee jouw 510 niet zijn USB Modem !!! En als jij nog via PPTP inlogt voor Internet zou het ook nog eens betekenen dat je de oude Alcatel Home hebt die kan niet een PPTP of een andere Tunneling Protocol routeren !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
krijg de hik, moet ik dus in ieder geval mijn 510 weer terug gaan zetten naar zijn originele settings. Hmm, dat in combinatie met de USB Modem die dus maar 1 pptp ondersteunt....

Volgende idee, kabeltje trekken... thanks voor de reply's

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:32:
krijg de hik, moet ik dus in ieder geval mijn 510 weer terug gaan zetten naar zijn originele settings. Hmm, dat in combinatie met de USB Modem die dus maar 1 pptp ondersteunt....

Volgende idee, kabeltje trekken... thanks voor de reply's
Als je toch bezig bent :

Zet je 510 in Bridge mode of DHCP Spoof !!! Dan kan het wel en laat je je VPN Server ook al het geNAT doen B)

* nero355 wist niet zeker of je een 510 had dus vandaar nu pas deze optie.

Pagina: 1