[XP] Foute schijfgrootte weergegeven bij install

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Ik had een oude PC met 2 schijven en heb vervolgens een nieuwe PC gebouwd met de 40GB schijf van de oude PC. Nu wilde ik dus mijn oude PC herinstalleren en had daar mijn oude CD-Rom ook weer ingehangen, samen met de kleinere schijf (5.2GB). Op een of andere manier geeft ie spontaan de foute grootte aan in de BIOS (2.0GB). Als ik de juiste Sectors, Headers en Cycles instel in de BIOS, geeft ie uiteraard de juiste grootte aan en ik herstart de PC. Als ik dan bij de Windows XP install door het eerste deel van de setup loop, zie ik bij het overzicht van de schijven spontaan maar 2.0GB ruimte staan, ook al geeft de BIOS nu 5.2GB aan! Het betreft hier een Fujitsu MPA3052AT schijf van 5.2GB.

Hoe krijg ik Windows XP Setup zover om de juiste schijfruimte weer te geven? Zodat ik mijn oude PC kan herinstalleren. Er staat op dit moment niets meer op de schijf.

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
zit er niet toevallig nog een ext2 of ext3 partitie op ?

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Check de FAQ Opslagmedia & I/O Controllers, misschien staat daar de oplossing in.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- BIOS updaten
- kanaal op autodetect zetten in BIOS
- Met XP Setup alle partities verwijderen en overnieuw beginnen

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Mask
Wussie schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:53:
zit er niet toevallig nog een ext2 of ext3 partitie op ?
Ik heb alle partities verwijderd met de Setup tool en had in eerste instantie (op oude PC) maar 1 partitie, dus neem aan van niet..

• Mask
Ik denk dat ik die Fujitsu Disk Manager maar es moet proberen (gratis (oude) versie gevonden op storagedrivers.com)
Pagina: 1