Moet toch ook ff mn zeggie doen hoor
Nu ik een kleine week HL2 aant spelen ben, moet ik toch zeggen dat ik HL2 een "gewone shoot-em-up" vind.
Ksat zelf ook aan zo'n topic als dit te denken laatst.
Voila, search !
Anyway, HL2 zou het spel zijn met de grote open ruimtes en D3 was maar smack, want je loopt maar een beetje door gangetjes.
In HL2 hetzelfde....loop al uren door riolen, en wow, daarboven door dat rooster zie je de stad...wow...
En in D3 de open ruimtes...die zijn gewoon magisch mooi gedaan.
Het is veel meer recht-toe-recht-aan dan D3 in mijn ogen...
En ik zit trouwens nu ook hopeloos vast...Dat ligt aan mij

Je kan geen kant op...het is erg lineair.
In D3 levels kun je verdwalen.
Nu zit ik gewoon vast....moet vast weer paar tonnetjes op elkaar stuiteren, maar is me nog niet gelukt...
D3 heeft me constant op het puntje van mijn stoel gehouden.
Ik moet zeggen dat ik de monsters zelfs wel irritant begon te vinden op gegeven moment.
Het mooie was idd de sfeer...
"He weer een monster...BENG" hop, verder in de sfeer...
Idd, soms ff pauze, het werd iets te stressy, en "eng"
Over de engines:
Het moge duideljik zijn dat de d3 engine wel ffies een stukkie geavanceerder is...
De geometry is VEEEL ingewikkelder, poly-overload.
De geometry in HL2 is vrij recht toe recht aan...beetje tegenvaller.
Paar leuke objects in iedere kamer, maar de kamer zelf is een kubus....super simpel.
Het water golft ook niet, leuke ge-bump-te texture, maar blijft een sheet.
Mooie effecten, zeker weten, en leuke bewegende dingen, en leuk dat je alles op kan pakken, maar tis allemaal niet zo realistisch als in D3...
Hoe dingen vallen, stuiteren, etc, tis in D3 gewoon beter gedaan, het physics onderdeel.
De mensen zijn in HL2 wel goed, de gezichtsuitdrukkingen enz...dat zie in je in D3 niet.
De engine kan het vast wel.
Ik heb meer genoten van D3 dan van HL2 tot nu toe...
Ik kijk tijdens werk bv niet echt uit naar als ik zo thuis kom METEEN HL2 aangooien, wat ik wel had met D3 (vooral int donker)
D3 RULEZZZ
[
Voor 21% gewijzigd door
HMC op 09-01-2005 12:40
]