Toon posts:

Half life 2 VS Doom 3

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 14:58
Linkerhand(zaklamp) onder hand/pols rechterhand(pistool)
beetje army dewd moet dat nog wel kunnen...
onder een beetje smg zit al een zaklamphouder....

EEN MOD ja.... geen argument dus.
En iedere echte vent heeft ductape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor mij is de vergelijking heel simpel

Doom3
Heb het kort gespeeld, was erg veel van hetzelfde. Kruipend door donkere gangen met monster hier en daar uit het niets.

Halflife2
Op zaterdag gekocht, in 1 ruk op woensdag uitgespeeld. (Speelde alleen 's avonds met alle lichten uit :) )

Instagram / YouTube

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
is niet te vergelelijken

HL2 is meer mijn style
Doom 3: mooi, niet echt mijn style maar cker een goede game

HL2 heeft binnkort natuurlijke mooie mod's enz. enz.

jammer dat far cry niet mee mag doen :D
ik vind namelijk far cry een grote winnaar.

+ heeft veel humor (opletten ;))
+ mooiste spel wat ik ooit gespeeld heb.
+ goed verhaal
+ lekkere gameplay
+ goede AI

- slechte MP

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:36:
vond ik heerlijk :P in HL1 schoten ze al als ze nog met hun rug naar je toe stonden, dan draaiden ze in een keer om en schoten ze je gelijk neer... beetje onrealistisch, maar als ze je in HL2 niet hebben gezien, schieten ze niet, hebben ze je gezien dan kwamen ze bij mij gelijk op me af...
Nja ik heb hl2 op hard uitgespeeld en heb geen moment moeite gehad met de combine soldiers, ben overal redelijk gemakkelijk doorheen gelopen. Dat is in doom 3 wel ff anders op nightmare, dat is rete moeilijk. Daarmee zeg ik niet dat doom 3 een betere game is, het is tenminste wel fatsoenlijk moeilijk i.t.t. hl2.
je schijnt Chronicles of Riddick nogal goed te vinden, die zal ik dan ook maar es proberen :) maar of hij het haalt bij HL2 betwijfel ik, HL2 kon het bij mij al bijna niet meer fout doen door heel de wereld die er omheen zit (Black Mesa en Xen, die alientjes, daar heb ik me zo in ingeleefd (HL1, talloze mods) dat ik het prachtig vind weer in die wereld te vertoeven)
Dit is ff offtopic maar: Ik heb me kostelijk vermaakt met Chronicles of Riddick en snap eigenlijk niet dat het topic hier op GoT zo stil is. Dit spel heeft een stuk betere ai. dan hl2, lampen die wel gewoon kapot kunnen en vette minstens zo vette graphics als doom 3. Aantal leuke verassende gameplay elementen erin (soort van nightvision, je eigen lichaam zien als je naar beneden kijkt (dat werd verdomme tijd), hand to hand combat, riot guard, stealth, rpg elementen de lijst gaat maar door)

Ik ben bang dat dit een oneindige discussie gaat worden omdat ieder zo z'n voorkeur heeft en er geen absolute waarheid is. Evenals met de fanboy discussie tussen psp en ds lovers en alle andere consoles. Zelfs al vind je ze beide producten even goed dan nog proberen mensen je te overtuigen van hun 'gelijk'

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 03:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xrenity schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:51:
[...]

En even verder zeg je ook nog dat je te veel vrijheid krijgt 8)7
Je spreekt jezelf in de eerste zinnen al tegen (te rechtlijnig /= veel vrijheid).
Daarbij, in de reviews wordt als minpunt gegeven dat de game juist te weinig vrijheid kent en erg rechtlijnig is.

Je zegt ook in de eerste zin 'HL2 is voor mij te rechtlijnig'. Ik weet niet hoor, maar Doom 3 was echt rechtlijnig².

Daarbij moet ik even opmerken dat de posts hier van een hoger niveau zijn dan voor beide games uit waren en er een hoop gebashed werd _/-\o_
Ook te veel vrijheid zal ik ff uitleggen wat ik hiermee bedoel:
De stukken waar je loopt zijn zeer breed, dit in vergelijking met doom 3 die maar smalle gangen enzo heeft. Vrijheid is hier dus niet het beste woord geweest maar ik wil alleen maar aangeven dat als er nu iets aankomt in half life 2 je met een ruime boog om hem heen kunt lopen om kogels te besparen. In doom3 heb je geen keus.

Puzzels in Half life2 ????
Gister zat ik zwaar vast in het spel gedeelte dat je de hovercraft krijgt. Aantal keer savegame opnieuw opgestart niks hielp. Spel een keer helemaal uit zetten en weer opnieuw starten deed wonderen. Het probleem:
Een "script" dat niet wou draaien. Het vrouwke wou geen benzine in de hovercraft gooien. |:(
als je dit bedoelt met puzzels zijn ze moeilijk ja. Want hoe moet je een script laten draaien die uit zich zelf hoort te beginnen ?? Gister in half life2 stond ik achter een persoon en ze keek naar links voor en stond zo te praten. Dat was ook de plek waar ik eigenlijk hoorde te staan dus. Maar in doom 3 werdt dit weer mooi opgevangen door ze gewoon te laten werken en praten tegelijk waardoor je niet het gevoel kreeg dat het een script was

Verwijderd

Solid Seal schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:41:
[...]

Nee een berg smileys in je post das volwassen :D ...

1 woord : Zaklamp

Doom3 in het jaar 21nogwat en nieteens een flaslight op een machinegun :D ..
Hoort bij de gameplay. Je gaat me niet vertellen dat je problemen had met wisselen? Het is een onrealistisch spel, dus realistische kritiek telt niet hehe ;). Ik vond het zelf erg goed, maakte het spel wel apart. Je moest op tijd switch en dan 'gokken' waar de vijand zat en tijdens het vuren zag je waar 'ie stond / heenging .... ik vond dat stijl. Dat + de licht en schaduweffecten, en de gevechten in kleine ruimtes, dat was de gameplay .... was dus ze bedoeld. Jammer als er dan iets moeilijk aan een spel is, dat iedereen DAT er nu juist meteen uit wil hebben. En zeuren (whining) helpt kennelijk, want in de add-on gaan ze het geloof ik makkelijker maken.

Ik bedoel, 10 van die zware guns met je meenemen, nee da's realistisch ;). In welke toekomst je ook zit, dat gaat niet lukken.

Ik ben het wel met iemand anders eens, als je Far Cry, Doom III en HL2 mixt, dan krijg je ECHT een perfecte game. Elke game mist nu net iets wat de andere heeft, dat gevoel heb ik er althans bij. Trouwens over de PDA, Unreal 1 werd ook verteld op een vergelijkende manier toch?

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:28:
[...]

Ook te veel vrijheid zal ik ff uitleggen wat ik hiermee bedoel:
De stukken waar je loopt zijn zeer breed, dit in vergelijking met doom 3 die maar smalle gangen enzo heeft. Vrijheid is hier dus niet het beste woord geweest maar ik wil alleen maar aangeven dat als er nu iets aankomt in half life 2 je met een ruime boog om hem heen kunt lopen om kogels te besparen. In doom3 heb je geen keus.
Wat je hier nu weer mee bedoelt... Dus in HL2 kun je wel keuzes maken en in D3 niet. En dat is slecht, ofzo. Waarom zou het slecht zijn om ergens in een boog omheen te lopen? Als jij toch gewoon wilt knallen kun je dat toch zelf bepalen? Beetje onzin wat je nu vertelt :P
Puzzels in Half life2 ????
Gister zat ik zwaar vast in het spel gedeelte dat je de hovercraft krijgt. Aantal keer savegame opnieuw opgestart niks hielp. Spel een keer helemaal uit zetten en weer opnieuw starten deed wonderen. Het probleem:
Een "script" dat niet wou draaien. Het vrouwke wou geen benzine in de hovercraft gooien. |:(
als je dit bedoelt met puzzels zijn ze moeilijk ja. Want hoe moet je een script laten draaien die uit zich zelf hoort te beginnen ?? Gister in half life2 stond ik achter een persoon en ze keek naar links voor en stond zo te praten. Dat was ook de plek waar ik eigenlijk hoorde te staan dus. Maar in doom 3 werdt dit weer mooi opgevangen door ze gewoon te laten werken en praten tegelijk waardoor je niet het gevoel kreeg dat het een script was
Beide problemen die je nu noemt heb ik nog niet 1 keer gehad :S
Maar ik bedoelde meer puzzeltjes met de physics. Al zul je wel weer geen idee hebben waar ik het over heb.
'Gister in half life2 stond ik achter een persoon en ze keek naar links voor en stond zo te praten.'
Ze hebben altijd een max omkijk hoek. En wanneer ze ook tegen anderen moeten praten zal jij je dus een beetje aan moeten passen aan de situatie. Maar ook dit is blijkbaar te veel gevraagd. Blijf jij maar bij Doom 3, veel beter voor je (8>

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49
Xrenity schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:44:
Beide problemen die je nu noemt heb ik nog niet 1 keer gehad :S
Maar ik bedoelde meer puzzeltjes met de physics.
Die deden mij nogal denken aan "The Incredible Machine" van jaren geleden. En niet op een al te positieve manier trouwens. De constructies in Half-Life 2 zijn nogal... tja... wie legt er nu zo een stuk stellage neer en een paar blauwe vaten een eind verderop zodat je met die vaten diezelfde stellage omhoog kan duwen zodat je er met je airboat overheen kan. Bijvoorbeeld. Wie gaat dat daar nu zo wegleggen, die rebellen? Het zat er alleen in om de physics engine te showen. En als 't dan 1 of 2 keer gebeurd....

Sommige physics puzzels waren wel tof. Ontsnappen door wat dozen op te stapelen enz. Leuk gedaan.

Dat is eigenlijk met heel Half-Life zo, sommige gameplay-elementen zijn goed verzonnen en zitten goed in elkaar. Andere passen niet in het geheel.

Zoals het krijgen van health-kits e.d. Dan verzinnen ze leuke manieren om die dingen te krijgen (mannetje gooit kist van brug, opslaghuis hier-en-daar, Combine-laadpunten, Half-Life logo op de muur gesprayed waar dan items liggen achtergelaten door rebellen enz. enz.) en dan nog hebben ze items random op de grond liggen. Dan vraag ik me af waarom ze die leuke dingen niet consistent in heel 't spel hebben.

En dan nog een klein puntje wat me opviel; in al die opslaghuizen staan bergen met kisten die je allemaal kapot kan slaan/schieten/gooien. En ze zijn allemaal leeg. Behalve diegene waarop staat 'supply'. Ik snap wel dat ze die supply-doosjes hebben voor de duidelijkheid, maar doe dan ook wat rommel in die anderen en laat 't spul wegfaden ofzo. Net als in Half-Life 1 met de drinkautomaten, daar kwam ook weleens wat uit, zonder dat 't verder nut had.

[ Voor 3% gewijzigd door LiToKi op 23-12-2004 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat je hier nu weer mee bedoelt... Dus in HL2 kun je wel keuzes maken en in D3 niet. En dat is slecht, ofzo. Waarom zou het slecht zijn om ergens in een boog omheen te lopen? Als jij toch gewoon wilt knallen kun je dat toch zelf bepalen? Beetje onzin wat je nu vertelt :P
In doom3 moet je keuzes maken zoals: Zal ik de brug openen of doe ik het anders, laat ik reinformence komen ofniet. Dit heeft ook gelijk betrekking op het verhaallijn.
In half life 2 is het lopen, dingen omzetten en je kunt verder. Net wat iemand hierboven al vertelde: Je ziet een schakelaar en je zet hem om en je kunt verder. Ik heb tot nu toe nergens iets moeten zoeken wat ik moest doen wat dus wel bij doom 3 was. Je makte zelfs gebruik van de pc`s. En er wordt verteld met hovercraft meer aktie is. tot nu toe 6 kogels afgeschoten om 2 cameras te mollen meer niet :S:S is dat meer aktie ? Ik wil hier dus mee zeggen dat je in Hlaf life 2 te veel momenten hebt waar je niks te doen hebt dan alleen lopen (of varen, rijden, hovercraften) hoe je het wilt noeme :P in doom 3 had je niet het gevoel dat er niks te doen was je was bijna continue aan het schietten.

Sommige maken hier een link naar far cry. Als ik die hier ook bij had gezet was het echt niet meer bij te houden. Far cry was een zeer mooi spel, mooie binnen lokaties en vooral buiten lokaties. Veel bewegingsvrijheid wat zeer goed werd opgevangen door toch overal iets te laten doen. De Al van far cry was zeer goed. en ik ga ook volledig mee met de mening dat als je de Al van far cry + de buiten lokaties, De binnen lokaties en interaktie van doom3 en het beste van half life 2 pakt en dit in 1 spel doet het gewoon een knaller van een spel wordt. (misschien dit voorleggen aan de makers van de spellen >:) )

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:00:
Doom 3 is te donker, geen/bijna geen sfeer, voorspelbaar, eentonig, soms wel erg lage resolutie textures (meer als bij Half Life 2), npc's te plastic uitziend. Tegen het einde aan had ik er gewoon geen zin meer in, toch maar even uitgespeeld omdat ik al zover was.

Half Life 2 had een top sfeer, mooie locaties, absoluut niet eentonig, gravity gun _/-\o_, physics waren top! Character-animatie uitstekend gedaan. Enigste minpunt vond ik het einde...
Sfeer... Doom3 had een heerlijke horrorsfeer. Het donkere met de creepy geluidseffecten was een heerlijke ervering voor mij. De sfeer is dus duidelijk te beschrijven. Lekker dom knallen in donkere gangen en de hel. Dat is Doom.

Ik probeer dit voor HL2, maar kom nergens. Hoe zou je die "top sfeer" beschrijven? Horror? Thriller? Komedie? Kweenie.. maar het lukt me niet om een (voor mij niet bestaande sfeer) te beschrijven..

Misschien kun je je opmerking wat toelichten? Sfeer was voor mij een van de grootste dompers van HL2 namelijk. Het ademde voor mij helemaal niks uit. Een compromisloos gebeuren. Bijna een Havok physics-engine demo. (jaja.. het meest geweldige aan het spel hebben ze niet eens zelf gemaakt :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 10:27 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bosmonster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:24:
[...]

Sfeer... Doom3 had een heerlijke horrorsfeer. Het donkere met de creepy geluidseffecten was een heerlijke ervering voor mij. De sfeer is dus duidelijk te beschrijven. Lekker dom knallen in donkere gangen en de hel. Dat is Doom.

Ik probeer dit voor HL2, maar kom nergens. Hoe zou je die "top sfeer" beschrijven? Horror? Thriller? Komedie? Kweenie.. maar het lukt me niet om een (voor mij niet bestaande sfeer) te beschrijven..

Misschien kun je je opmerking wat toelichten? Sfeer was voor mij een van de grootste dompers van HL2 namelijk. Het ademde voor mij helemaal niks uit. Een compromisloos gebeuren. Bijna een Havok physics-engine demo.
Ik vind dat HL2 een sfeer uitademde van, ja daar zou ik ook wel willen lopen, het uitzicht en mooi gedetailleerde werelden waar een hoop te zien is, dat geeft sfeer aan een spel.

Doom3 daarintegen speelde ik met tegenzin omdat ik me daar niet thuis voelde :P

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Megamind schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:27:
[...]

Ik vind dat HL2 een sfeer uitademde van, ja daar zou ik ook wel willen lopen, het uitzicht en mooi gedetailleerde werelden waar een hoop te zien is, dat geeft sfeer aan een spel.

Doom3 daarintegen speelde ik met tegenzin omdat ik me daar niet thuis voelde :P
Dus je speelt ieder niet realistisch spel met tegenzin? :P Dan heb je aan Doom3 wel een miskoop ja :)

Persoonlijk zie ik dus graag iets compleet anders dan de normale wereld. Daarom kijk ik films, daarom speel ik games. En graag fantasy/scifi bijvoorbeeld.

Dus het zal wel iets persoonlijks zijn dan :) Ik lees ook over RPG's waar mensen alleen maar humans willen spelen omdat ze zich niet kunnen verplaatsen in een ander ras... En dat is nou juist de reden dat ik GEEN humans wil spelen :P

Ieder z'n meuk dan maar!

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 10:36 ]

• Vandread
HL2 heeft een "1984 / Equilibrium / Big brother is watching your" sfeer.....
Is moelijk te verwoorden he bosmonster ;)

Verwijderd

Topicstarter
Doom 3 heeft de sfeer dat je het savonds speelt, lichten uit, gordijnen dicht, geluid vol open en de bass erbij. Half life 2 heeft dat niet vind ik. er is te weinig geluid om je heen waardoor je het gevoel krijgt er "alleen" te zijn. Dit in tegenstelling tot doom3

• Xrenity
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:03:
[...]

In doom3 moet je keuzes maken zoals: Zal ik de brug openen of doe ik het anders, laat ik reinformence komen ofniet. Dit heeft ook gelijk betrekking op het verhaallijn.
In half life 2 is het lopen, dingen omzetten en je kunt verder. Net wat iemand hierboven al vertelde: Je ziet een schakelaar en je zet hem om en je kunt verder. Ik heb tot nu toe nergens iets moeten zoeken wat ik moest doen wat dus wel bij doom 3 was. Je makte zelfs gebruik van de pc`s. En er wordt verteld met hovercraft meer aktie is. tot nu toe 6 kogels afgeschoten om 2 cameras te mollen meer niet :S:S is dat meer aktie ? Ik wil hier dus mee zeggen dat je in Hlaf life 2 te veel momenten hebt waar je niks te doen hebt dan alleen lopen (of varen, rijden, hovercraften) hoe je het wilt noeme :P in doom 3 had je niet het gevoel dat er niks te doen was je was bijna continue aan het schietten.
:S
Je veranderd nogal vaak van mening. Eerst vraag ik waarom jij het fout vind dat HL2 meer keuzes biedt dan D3 (wat je zelf zei) en nu kom je ermee dat HL2 dit totaal niet heeft.
Daarbij ben jij blijkbaar nog bij de hovercraft levels, misschien zelfs nog voor je de gun erop hebt gekregen. En je hebt zeker wel wat te doen, maar misschien heb je niet de hele tijd schieten. Doom 3 had juist niets te doen. Beetje doelloos rondlopen, af en toe een vijand neerschieten, weer ergens een PDA'tje vinden... Steeds weer hetzelfde om verder te komen. HL2 bied imo meer afwisseling.

• sn0x0r
  • Laatst online: 20:30
Bosmonster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:31:
[...]

Dus je speelt ieder niet realistisch spel met tegenzin? :P Dan heb je aan Doom3 wel een miskoop ja :)

Persoonlijk zie ik dus graag iets compleet anders dan de normale wereld. Daarom kijk ik films, daarom speel ik games. En graag fantasy/scifi bijvoorbeeld.

Dus het zal wel iets persoonlijks zijn dan :) Ik lees ook over RPG's waar mensen alleen maar humans willen spelen omdat ze zich niet kunnen verplaatsen in een ander ras... En dat is nou juist de reden dat ik GEEN humans wil spelen :P

Ieder z'n meuk dan maar!
Ik lees harry potter :+

[Edit]
Equilibrium, een van me favo films, ongelooflijk goed, en ik vind het verhaal iig beter dan menig film/spel.

On-topic:

Ik heb beide gespeeld, HL2 uitgespeeld, doom 3 ong. de eerst 10 minuten. Doom 3 kon me niet boeien, hl2 wel, hoe dit komt? Puur me eige smaak, geen van 2 zijn namelijk een meesterwerk als het gaat om het verhaal. Doom 3 is donker, donker en nog eens donker. Ik liep in die eerste 10 minuten gewoon om een hoekje en schoot gewoon zonder te kijken of er nou daadwerkelijk een zombie zou staan, 1x schoot ik zonder dat er iemand stond. Half-Life 2 hetzelfde, ik loop een stukje verder en ren weer terug om vervolgens ineens 3 zombie's tegen te komen. Als er iets is wat ik dom vind is dat het wel, je komt ergens en er is niets, je loopt 5 stappen verder en ineens staat er iets achter je. Heel lomp..... beide waren gewoon leuk, maar het verhaal is waardeloos van beide, en niet het type verhaal waarvan je zegt: WOW! (Ik ken eigenlijk geen 1 game waar ik dat had???)

[ Voor 43% gewijzigd door sn0x0r op 23-12-2004 11:20 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Vandread schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:37:
HL2 heeft een "1984 / Equilibrium / Big brother is watching your" sfeer.....
Is moelijk te verwoorden he bosmonster ;)
Ik ben een groot van van die 2 films, en kan me enigszins een associatie voorbeelden in setting met 1984. Maar met setting nog geen sfeer. De link met equilibrium ontgaat me geheel :P

Denk dat ik iets compleet gemist heb in het spel ofzo. Ik ervaarde namelijk meer de 'ik word door een gescripte plastische omgeving geleid en moet af en toe wat mannetjes afknallen' - sfeer.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 10:49 ]

• Vandread
Hoofd dat continu op de tv is?
Equilibirium?
Geblaat dat de wereld waar je in leeft zo goed is?
Wel leuk idee qua hl2 mod :P equilibrium story line mod :D

En qua leiden... doom3 is wat bij betreft 1 lange gang :P

Ps: van van? /flauw

Verwijderd

Topicstarter
Vandread schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:30:
Hoofd dat continu op de tv is?
Equilibirium?
Geblaat dat de wereld waar je in leeft zo goed is?
Wel leuk idee qua hl2 mod :P equilibrium story line mod :D

Ps: van van? /flauw
Niet 1 lange gang maar meerdere gebouwen op mars :P:P

• LiToKi
Vandread schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:30:
Half-Life 2 ook.

Airboat; meestal 2 muren of rotswanden links en rechts
Buggy; hetzelfde
Ant-Lions op strand; hetzelfde, maar dan met water aan 1 kant
Ravenholm; 1 route
enz. enz.

Nova Prospect was wel wat gevarieerder wat dat aangaat. Als een van de weinige levels. Verder wordt je aan je handje meegenomen door een omgeving waar je toch echt maar 1 kant op kan. Vooruit, de gang is breder, maar het deed me geregeld denken aan de koopgoot in Rotterdam.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Daarom kijk ik uit naar STALKER.. ben benieuwd of die eindelijk eens de gescripte gang gaan doorbreken in hun FPS.

HL2 was voor mij niet meer dan het tussendoortje (van helaas maar een paar avondjes). Zelfde voor D3 trouwens, leuk een paar avondjes knallen, maar ook geen topper.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 14:49 ]

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47
Doom 3 vonk gewoon slecht, grafisch mja, 'leuk' niet revolutionair ofzo. Verhaal was bagger en ik schrik gewoon de hele tijd (ik ben gewoon een mietje :P). HL2, ziet er netjes uit, erg boeiend verhaal en af en toe ook nog eens iets anders dan knallen. Zit wmb. alles in. HL2 voor mij dus :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:23

Polycom

Poes van goud

Ik vind half life 2 niet zo heel vet, maar doom3 is wel minder dan half life 2.
Mensen die claimen dat half life 2 de beste en meest mooiste shooter is die ze ooit gespeeld hebben snappen het gewoon weg niet helemaal.

Inderdaad jammer dat Far cry niet mee doet want die game is echt geniaal.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ixl85 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:15:
en voor de ductape is er een mod, dus dat kan ie wel... alleen moet je hem ff de tape geven (die hebben ze namelijk niet op mars)
Nee, en kettingzagen wel, om al die bomen om te zagen daarbuiten

Ohja. Euh. Buiten? :X

https://niels.nu

Verwijderd

Ik hoor heel veel mensen klagen over het "matige verhaal" van Half-Life 2 wat wel enigszins te begrijpen is. Het is namelijk mijns inziens wel een pre dat je de originele Half-Life, Opposing force en Blueshift hebt doorgespeeld.. Inderdaad, games die al een aantal jaartjes meegaan... Ik vermoed dat er toch een heleboel gamers zich laten leiden door de hype, opgeroepen door de PU's en PC Gameplays van deze tijd, en daardoor rechtstreeks aan de slag gaan met een game die sterk leunt op zijn voorgangers. Tevens moet je toch ook wel een aardig woordje engels kunnen verstaan/lezen om ook de fijnere details van het verhaal te kunnen begrijpen. Een voorbeeldje is het nogal "wetenschappelijke" betoog van Judith Mossman in de lift in Black Mesa east. Het lijkt een hoop trivaal gezwam, maar het is wel degelijk van waarde voor de spelbeleving.. Zo barst Half Life 2 van de subtiele verwijzingen naar zijn voorgangers en het "totale" verhaal (de gelijkenis tussen de storylines van deel 1 en 2 is immers treffend). Feit is dat Valve de mate van spelbeleving van je eigen bereidheid tot interpretatie en je ervaringen met eerdere valve-games laat afhangen. Dit kun je een manco noemen, maar persoonlijk vind ik het juist erg stoer dat half-life 2 "schaamteloos" voortbouwt op games die al van zes jaar terug dateren... Tevens sluit je dus wel een hoop gamers uit, want ik kan me voorstellen dat een hoop gamers hun handen niet willen gaan branden aan een stoffig spel uit 1998 (maar toch doen, de game is briljant!!) .

Over dat humor-argument: In Half life 2 zit wel degelijk humor maar gelukkig inderdaad niet teveel, want vergeet niet dat je je begeeft in een post-apocalyptische wereld die weinig hoop biedt op een leuke toekomst :). Toch voegt Barney af en toe een leuke komische noot toe:

"Good Job throwing that switch and all, I can see that your MIT-education really pays for itself" ... Meesterlijk :)

Doom 3 heeft mij ook zeker verrast, niet door het verhaal, maar door die gi-gan-ti-sche schrikeffecten. Niet normaal dat een game zoiets teweeg kan brengen. Ik kon het niet opbrengen om die game langer dan een half uurtje achter elkaar te spelen. Grafisch is de game uitmuntend maar idd moeilijk te vergelijken met HL2. Persoonlijk ontbeert Doom 3 het grote "saga"gevoel dat HL2 wel bij mij teweeg bracht, niet zo vreemd natuurlijk; het is gewoon een remake. Doom 3 presenteert zich naar mijn mening net ietsje meer als een techische showcase dan als bijvoorbeeld HL2...

Feit is dat het beide big budget games zijn die terecht wedijveren voor diverse "game of the year" -awards....

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dus je moet oude halflifes gespeeld hebben om nog een beetje verhaal te kunnen ontdekken in HL2?

Dat verklaart alles!

Wel makkelijk.. zelf geen verhaal maken, maar allerlei locaties uit het oude verhaal en dan de speler het verhaal erbij laten nostalgeren (nieuw woord?).

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 15:56 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:56:
Dus je moet oude halflifes gespeeld hebben om nog een beetje verhaal te kunnen ontdekken in HL2?

Dat verklaart alles!

Wel makkelijk.. zelf geen verhaal maken, maar allerlei locaties uit het oude verhaal en dan de speler het verhaal erbij laten nostalgeren (nieuw woord?).
Dat is niet wat ik heb gezegd; er komen helemaal geen oude locaties uit het oude verhaal voor. Wat ik zeg is dat het de spelbeleving ten goede komt als je de voorgaande games ook hebt gespeeld... Lord of the rings begin je ook niet ergens in het midden in de saga te kijken... terwijl dat bij de Indiana Jones-films weer wel kan.. Is gewoon een keuze, kun je respect voor hebben of niet..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je in het midden van LotR begint heb je wel verhaal. Je mist wat en je snapt misschien niet alles, maar je hebt wel verhaal.

Maar kun je me vertellen wat nu het verhaal is van HL2?

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 16:16 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:51:
Over dat humor-argument: In Half life 2 zit wel degelijk humor maar gelukkig inderdaad niet teveel, want vergeet niet dat je je begeeft in een post-apocalyptische wereld die weinig hoop biedt op een leuke toekomst :). Toch voegt Barney af en toe een leuke komische noot toe:

"Good Job throwing that switch and all, I can see that your MIT-education really pays for itself" ... Meesterlijk :)
Als ik HL2 speel dan voelt het alsof de makers geen zin hadden om HL2 te maken, alsof ze er moe van waren, wat ik me wel kan indenken met een jaar extra tijd aan zo'n spel besteden. Doom 3 voelt gewoon niet zo serieus aan, en daarom is het leuker om te spelen.
Doom 3 presenteert zich naar mijn mening net ietsje meer als een techische showcase dan als bijvoorbeeld HL2...
daar ben ik het niet mee eens HL2 heeft veels te veel aandacht op de physics gelegd, wat ik ook erg jammer vond trouwens.
Feit is dat het beide big budget games zijn die terecht wedijveren voor diverse "game of the year" -awards....
nou nee ;) wat mij betreft staan Thief 3 en UT2004 mijlenver boven HL2 en doom 3.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Vandread
Ik vul aan op bosmonster... ik zeg toch niet van niet?
Maar vond het een slecht argument :Y)

Verwijderd

LiToKi schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:45:
[...]

Half-Life 2 ook.

Airboat; meestal 2 muren of rotswanden links en rechts
Buggy; hetzelfde
Ant-Lions op strand; hetzelfde, maar dan met water aan 1 kant
Ravenholm; 1 route
enz. enz.
Heb net ff de demo gespeeld @ Ravenholm, en dat is dus echt NIET 1 route hoor... Tuurlijk, grotendeels, maar je hebt de route over de daken en over de grond. Je kan overal van de daken afpleuren en dan moet je dus via de grond je route weer terugvinden... Maja, heb het hele spel nog niet gespeeld dus zal me niet zo met deze topic bemoeien -_-

Verwijderd

Doom 3 vond ik wel sfeervol, maar ik vond het toch niet zo lekker spelen, en na een tijdje werd het ook te voorspelbaar, en ben ik maar gestopt, ik had niet meer de interesse om verder te spelen.

Half life 2 vind ik een heel stuk lekkerder spelen, alleen toch is het niet wat ik er van verwacht heb.
De graphics zijn erg mooi, het speelt lekker, maar toch vind ik Half life 1 beter.
Dit is vooral omdat Half life 2 te kort is en omdat Half life 2 veel te makkelijk is zelfs op hard, dit is ook meteen de rede waarom het spel zo kort is, ik ben er op hard zo doorheen gelopen, geen enkel stuk waar ik echt moeite mee had.
Half life 1 was voor mij toch meer uitdagen, vooral die allien levels op het einde waren een redelijke uitdaging op hard.

Ook vind ik het verhaal niet zo super van half life 2, er zijn gewoon teveel vragen.
Waarom zijn die electriciteit alliens opeens goed terwijl ze in HL1 gewoon agresief en moordlustig waren, en is gordon freeman door de tijd gereisd of zo, want het lijkt een heel tijds verschil tussen HL1 en HL2 te zitten. Zo heb ik nog veel meer dingen die ik me afvraag.
Verder is het een goed spel, vooral voor deze tijd waar graphics meestal belangrijker gevonden worden dan gameplay.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 17:23 ]

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Bosmonster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:16:
Als je in het midden van LotR begint heb je wel verhaal. Je mist wat en je snapt misschien niet alles, maar je hebt wel verhaal.

Maar kun je me vertellen wat nu het verhaal is van HL2?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Solid Seal
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:37:
[...]

Hoort bij de gameplay. Je gaat me niet vertellen dat je problemen had met wisselen? Het is een onrealistisch spel, dus realistische kritiek telt niet hehe ;). Ik vond het zelf erg goed, maakte het spel wel apart. Je moest op tijd switch en dan 'gokken' waar de vijand zat en tijdens het vuren zag je waar 'ie stond / heenging .... ik vond dat stijl. Dat + de licht en schaduweffecten, en de gevechten in kleine ruimtes, dat was de gameplay .... was dus ze bedoeld. Jammer als er dan iets moeilijk aan een spel is, dat iedereen DAT er nu juist meteen uit wil hebben. En zeuren (whining) helpt kennelijk, want in de add-on gaan ze het geloof ik makkelijker maken.

Ik bedoel, 10 van die zware guns met je meenemen, nee da's realistisch ;). In welke toekomst je ook zit, dat gaat niet lukken.

Ik ben het wel met iemand anders eens, als je Far Cry, Doom III en HL2 mixt, dan krijg je ECHT een perfecte game. Elke game mist nu net iets wat de andere heeft, dat gevoel heb ik er althans bij. Trouwens over de PDA, Unreal 1 werd ook verteld op een vergelijkende manier toch?
Heb je opzich gelijk in .. MAAR!!!

D3 met Dé engine van het jaar (ofzo) en dan 3 kwart van het spel in nauwe gangen zonder licht rennen .. binnen ... met een zaklamp :D Dat zuigt gewoon :D

Mja, effecten waren in D3 wel vele malen beter .. ze konden door de kage Field of View meer doen met effecten :)

En nee ik had geen problemen met overswitchen ik zette gewoon me brightness wat hoger (net als de helft van andere D3 spelers)

Idd, een mix van deze 3 spellen zou weleens de Shooter allertijden worden :)

Verwijderd

Ik kick ook op monster animatie's, en die waren ook in D3 net iets strakker ;). Ik kijk ook namelijk naar het artistieke gedeelte mbt grafisch ontwerp. In HL2 vond ik de omgeving bijvoorbeeld erg mooi, maar die zombie's waren eerder om te lachen ;). Zaten ook wel betere animatie's in hoor, in HL2 vond ik de bewegingen van de soldaten beter dan die van de zombie-soldaten uit D3 bijvoorbeeld.

Maar in alle games kijk ik en geniet in ook van mooi ontworpen design, van gebouwen, monsters, spelers etc. De eerste keer zeker ren ik er echt niet rap langs of zo, in D3 heb ik iedere ruimte toch zeker goed bekeken, ook bewegingen van machines, fantastisch, vooral ook de lichteffecten erbij. Te donker? Hmmm, vind ik niet, maar ik speel het dan ook niet terwijl het licht is buiten (ben dus ook later begonnen met echt spelen, dus niet in de zomer, zowieso wel wat beters te doen dan ;)). Het is echt een lekker spel van een uurtjke of 8 's avonds, gewoon ff een uurtje knallen. Zelfde geldt voor HL2, geen enkele SP shooter kan ik echt lang achter elkaar spelen, bij Doom zowieso niet vanwege de sfeer. Ik wil nog wel normaal kunnen slapen hehe. Ik wacht denk ik even met de aanschaf van Resident Evil 4 volgend jaar, met Doom III spelen had ik ook net de 3 DVD boxen van Millennium bekeken, en da's ook allemaal geen Sneeuwitje een de Zeven Dwergen zal ik maar zeggen.

De film van Doom zal denk ik wel een mislukking worden, verhaal is meer Resident Evil, en dat kennen we al. Ik had een brief van de maker zitten lezen, ja, leuk en aardig, maar sorry, Doom hoort bij Hell-spawn-monsters. Ik geloof ook in bepaalde dingen, maar voel me echt niet aangevallen als ik wat hell-monsters knal op bepaalde tekens met een hoekje of vijf zie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Naast het feit dat de link het niet doet, gaat het mij niet om een 'halflife storyline', maar om het verhaal van HalfLife2 <-- zie de '2' daarin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biobakker
  • Niet online
Bosmonster schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:14:
[...]

Naast het feit dat de link het niet doet, gaat het mij niet om een 'halflife storyline', maar om het verhaal van HalfLife2 <-- zie de '2' daarin.
hier heb je idd wel gelijk in. In HL1 volg je idd een verhaal waar je zelf in mee speelt. In HL2 is in principe het enige wat je doet die portal opblazen aan het einde. Voor de rest is het van A naar B.

Ik vond dit echter wel een hele goede A naar B, maar het had niet het niveau van het oude half-life en hoewel D3 heel mooi enzo was, was het ookniet meer dan: Kamer 1 bang bang monster van rechts bang => kamer 2.

Dan is Far Cry imho toch het spel wat het beste uit de bus kwam dit jaar. Het haalde het niet met HL1, maar ik heb er erg van genoten.
(maar ja een fps komt in theorie altijd neer op A naar B)

Dat zeg ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Waarom ik doom3 een beter spel vond dan halflife2:
Een situatie. Je zit in een level, aan het einde en er zit een deur dicht; je kan er niet door. In Half-life 2 lossen ze dat op met een "hou de beasties af gordon, voor exact 2m31s, dan fixx ik het wel even" Dank je wel Alyx.
In doom 3 wordt je vaak gedwongen om terug het level in te lopen (teruglopen? Oh, dat wat niet kon in HL2) en soms zelfs een paar levels terug te gaan om codes te vinden, of knoppen over te halen, of computers te checken...

Ik denk dat ik het 'zoeken' element zoek in games; spellen als System Shock2 en Deus Ex zijn meer mijn ding. Dat zoek-element was imho in geen enkele vorm of wijze te vinden in HL2 (zo rechtlijnig, je kan je liniaal eraan ijken) en nog een beetje in doom3 (gebeurde me ook vaak genoeg dat ik bij een opslotte deur de code al lang in mijn PDA had).

Verder vond ik de wapens in HL2 prut door een rietje; geen enkel wapen (los van speciale wapens als kruisboog, bugbait (die antlions hebben me bijna het spel doen uninstallen - WAT een ~!@#AI), rocketlauncher) heeft een 'specifieke' toepassing; gebruikt er een tot ie leeg is, dan neem je de volgende tot ie leeg is, en de volgorde maakt niet uit. Ik heb net nog ff HL1 gespeeld, en ik werd met HL2 in mijn hoofd bijna verdrietig over hoe goed de shotgun in HL1 wél is (oeoeh). Of de overtuigende Twoinggggg van de kruisboog in HL1.

De gravgun was wmb een puur staaltje engine-showcasting (net zoals de al eerder beschreven hover-schans, de antlions, de stekkers, etc etc); dozen rondslingeren is maar eventjes leuk. Was er in de beta trouwens geen 'laswapen' wat dingen met elkaar kon verbinden? Ook het vinden van de Gravgun2 vond ik uiterst bedroevend: je spawnt er náást, en meteen komen er dookies op je af zodat je hem uit mag proberen. In doom3 moest je eerst nog een code uit je PDA slopen voor je de BFG mocht vasthouden.

Iedereen die de plasmagun met de 'plasmabolts lighten room and drop your fps by 75%' patch heeft afgeschoten zal het ws met me eens zijn dat dat kwa effect de HL2 wapens ver achter zich laat. En de shotgun in doom 3 pwnt gewoon.

Wat betreft de kenmerkende wapens van beide spellen: Ik denk ook wel dat je als scientist B) met een koevoet in enige vorm of wijze een kans maakt tegen een marinier 8) met een kettingzaag >:)

Wat verhaal betreft: de cut-scenes uit Doom3 maakten voor mij het hele spel te volgen en duidelijk wat ik moest doen. De enige keer dat je uit twee dingen kon kiezen (bericht verzenden) was voor mij dan ook een ingewikkelde keuze :). In HL2 is het mij tot nu toe (volgens mij sta ik voor het eindgevecht, maar heb daar eigenlijk geen zin meer in) niet overkomen dat ik een tweede optie had. Waardoor doom3 oneindig keer meer keuzemogelijkheden biedt :)

Dan nog de AI, maar das simpel: HL2 ai: geen tot negatief (met een paar positieve uitspattingen hier en daar), Doom3 AI: ook niet heel best, maar wel beter imho.

Ik heb ze trouwens allebei gekocht, maar van allebei heb ik noch het gevoel dat ik een goeie koop heb gedaan, noch spijt dat ik ze gekocht heb. Maar bij HL2 komt dat vooral door de Mods die hopelijk nog komen; Doom3 was voor mij een ervaring op zich.

[ Voor 2% gewijzigd door Thomix op 24-12-2004 14:53 . Reden: Even mijn schijnbare acute dyslectie getackeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomix schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:50:
Doom3 AI: ook niet heel best, maar wel beter imho.
Het is je goed recht dat je Doom 3 beter vindt, maar dan moet je niet met zulke argumenten aankomen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Thomix schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:50:
Een situatie. Je zit in een level, aan het einde en er zit een deur dicht; je kan er niet door. In Half-life 2 lossen ze dat op met een "hou de beasties af gordon, voor exact 2m31s, dan fixx ik het wel even" Dank je wel Alyx.
In doom 3 wordt je vaak gedwongen om terug het level in te lopen (teruglopen? Oh, dat wat niet kon in HL2) en soms zelfs een paar levels terug te gaan om codes te vinden, of knoppen over te halen, of computers te checken...
Dat met Alyx daar heb je gelijk in, dat was best leip :P Maar ik vond het backtracken in Doom 3 juist enorm saai worden na een paar keer omdat je steeds voor precies hetzelfde moet backtracken. Nouja, backtracken, even een kamertje terug een PDA'tje scoren. In HL2 hebben ze dit denk ik niet gestopt omdat dit snel saai werkt. In HL2 proberen ze het constant 'spannend' te houden.
Verder vond ik de wapens in HL2 prut door een rietje; geen enkel wapen (los van speciale wapens als kruisboog, bugbait (die antlions hebben me bijna het spel doen uninstallen - WAT een ~!@#AI), rocketlauncher) heeft een 'specifieke' toepassing; gebruikt er een tot ie leeg is, dan neem je de volgende tot ie leeg is, en de volgorde maakt niet uit. Ik heb net nog ff HL1 gespeeld, en ik werd met HL2 in mijn hoofd bijna verdrietig over hoe goed de shotgun in HL1 wél is (oeoeh). Of de overtuigende Twoinggggg van de kruisboog in HL1.
Die van Doom 3 klonken lekker 8)7 echt speelgoedguns waren dat.
De gravgun was wmb een puur staaltje engine-showcasting (net zoals de al eerder beschreven hover-schans, de antlions, de stekkers, etc etc); dozen rondslingeren is maar eventjes leuk. Was er in de beta trouwens geen 'laswapen' wat dingen met elkaar kon verbinden? Ook het vinden van de Gravgun2 vond ik uiterst bedroevend: je spawnt er náást, en meteen komen er dookies op je af zodat je hem uit mag proberen. In doom3 moest je eerst nog een code uit je PDA slopen voor je de BFG mocht vasthouden.
De gravgun was engine-showcasting, maar wel verdomd leuk! De enige physics die ik in Doom tegen kwam was een aantal dozen. Terwijl wat dozen ernaast weer niet omgegooit konden worden... 'In doom3 moest je eerst nog een code uit je PDA slopen voor je de BFG mocht vasthouden.' Dat was ook wel superveel werk, of niet dan :{
Wat betreft de kenmerkende wapens van beide spellen: Ik denk ook wel dat je als scientist B) met een koevoet in enige vorm of wijze een kans maakt tegen een marinier 8) met een kettingzaag >:)
:{ Ik denk dat je met je kettingzaag niks kunt maken tegen een grav gun :P
Dan nog de AI, maar das simpel: HL2 ai: geen tot negatief (met een paar positieve uitspattingen hier en daar), Doom3 AI: ook niet heel best, maar wel beter imho.
rofl. Dan vind je het zeker enorm goed gescript hoe die zombies dom over lijken te komen! Laat me niet lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
Inderdaad het is niet het geval dat de Doom3 AI beter is dan die van Half-Life 2, omgekeerd is het geval. Dit hebben de Doom3 ontwikkelaars ook zelf toegegeven, zij hebben zich niet zozeer geconcentreerd op de AI vooral omdat zei van mening waren dat het bij een recht toe recht aan shooter als Doom3 niet essentieël was voor de beleving.
Bij Valve daarintegen hebben ze juist extra aandacht besteed aan de AI, en het resultaat is te merken op verschillende momenten tijdens het spelen. De manier waaorp je team met je meevecht heeft me vaak verast om nog maar niet te spreken over de beesten die jou helpen waar ik nu even den aam van kwijt ben. Soms schoten mijn maatjes wel door als ik in hun line of fire stond, dat wel, maar dat kan ook mijn fout zijn geweest, immers ze kunnen niet met alles rekening houden :+ .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Bosmonster schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:14:
[...]

Raar dat ie niet werkt bij jouw :?
Hier werkt ie gewoon en als je er gewoon op gekomen was dan had je onderin gezien dat het over HL2 ging (en wat er vooraf gebeurt is) :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even over de gunsounds van Doom III. Bijna met je eens, die met het originele spel meekwamen klonken niet goped, die soundpack verbeterde het echt. Als die er niet was geweest, zou ik Doom III stukke minder gevonden hebben (gunsounds voor mij = 50% spel plezier). Ik was ook in den beginne teleurgesteld, maar na die installatie, blaast die shotgun en de rest gewoon super. Gunsounds in HL2 waren zeker erg goed. En ja, die kettingzaag gaat boven alles. Altijd een feest als hordes zombie's op je afkomen, en ook leuk die effecten op de muren die het achterlaat .... ach, het zijn maar zombie's toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Leuk artikeltje;

http://www.avault.com/art...le.asp?name=titans&page=1

Dat precies doet wat de topic-title zegt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ID de engine maken en Valve het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:54
De engine van Doom3 was imo ronduit slecht. Graphics zagen er wel mooi uit maar trok veeeel te veel cpu kracht. Ik vond HL2 er ook beter uitzien dan doom3. lipsync vond ik ook goed! en al die subtiele verwijzingen naar hl1 helemaal geweldig en Alyx knipoogt O+ .
Ook had de engine van HL2 de physics die in Doom3 ver te zoeken waren. Doom 3 bracht voor mij niet meer dan monsters knallen en sleutels zoeken, hallo ID Doom1 heb ik xxx jaar geleden al uitgespeeld!
De nadelen van halflife 2 vond ik eigenlijk alleen dat het erg makkelijk is en dat er nog erg veel scripted events inzitten.

voor de mensen die het verhaal nog steeds niet snappen (spoiler)
http://members.shaw.ca/storage_4/hl2story/

Voor mij is het nu wachten op STALKER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:10:
Laat ID de engine maken en Valve het spel.
Dat is precies wat gedaan is.
Half life 2 gebruikt nog steeds een aangepast quake engine namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomix
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 03:56

Thomix

cAFFEÏNE!

Xrenity schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:40:

Die van Doom 3 klonken lekker 8)7 echt speelgoedguns waren dat.

[...]

rofl. Dan vind je het zeker enorm goed gescript hoe die zombies dom over lijken te komen! Laat me niet lachen :D
Ten eerste: Ik ging misschien een beetje offtopic met dat wapengebeuren vergelijken met HL1; wat geluid betreft is Doom3 natuurlijk ook niet echt da bomb. Ik wou met dat geluidpuntje alleen maar even aangeven wat ik wél goed vond klinken; voornamelijk omdat ik daar van de week pijnlijk aan herrinnerd werd.
Wat ik wél chronisch verschillend vond, los van het geluid, was de handling van de wapens; ik vond ze gewoon 'beter aanvoelen'. Ondanks dat dit enorm subjectief is en ik ws de enige met deze mening ben vond ik de shotgun in doom3 (ik ben een shotgun man, om een hoekje gebukt beasties opwachten >:)) vlotter reageren, betere damage doen en een betere range hebben (als in een range die je van een shotgun verwacht). Same voor de standaard assault rifle: Die van HL2 heeft de precisie van een shotgun imho, die van doom3 werkte nauwkeuriger. Zo kan ik ieder wapen punt voor punt vergelijken, maar bottomline is: In halflife 2 zit ik me constant te ergeren aan wapens die niet doen wat ik wil (wat allicht ook aan mij ligt). In doom3 had ik dat eigenlijk nooit. Dit is natuurlijk vooral een persoonlijk punt trouwens.

Geldt ook voor de AI: als ik voor iedere keer dat de AI van HL2 me stoorde (aaaarg ffs antlions!! Of die soldiers die denken dat ze je wel ff komen helpen) een duppie kreeg had ik nu HL gratis. Ik wil niet zeggen dat de AI van doom3 grondbrekend is, maar ik ergerde me er tenminste niet aan.

Dat iD zegt dat de AI lage prioriteit kreeg en dat Valve alleen maar hoog opgeeft van de AI zegt trouwens volgens mij meer over bescheidenheid dan kunde. B)

Graphics trouwens: Daar vind ik HL2 toch wel superieur aan. Iedere keer dat ik tegen een betonnen muur aankeek leek het alsof ik tegen een foto aankeek. Na de scene waarin je met je hoverding een heli uit de lucht schoot moest ik een schone onderbroek aantrekken (bij wijze van spreken that is :-)) In doom3 zou dat ook best zo geweest zijn maar daar was het altijd te donker om te zien :Y) Alleen de detaillering van de omgeving vond ik in Doom3 mooier: zaken in Hl2 die kapot zijn (betonnen muren die aan gort geschoten zijn ed) zagen er imho nog steeds redelijk low-poly uit, alsof beton perfecte breuklijnen vertoont. Maar aan de andere kant is beton natuurlijk ook wel een soort van kristal.

En trouwens: de gravgun van een kettingzaag winnen? de basic gravgun kan gewichten tot een paar ton verplaatsen maar vijanden doet-ie nog steeds niks mee hoor. Dat wordt een klik-klik-klik-shithijwerktniet-klik-zwoooooaaarg-splat verhaal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 20-09 18:13

Jumpiefox

Hoi ?

Jup hl2 gebruikt een aangepaste QUAKE engine...jah man...dat zeker wel :X
==
Dat wordt " klik klik hier met die ketting zaag" :+

[ Voor 29% gewijzigd door Jumpiefox op 24-12-2004 23:11 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Hehe, met veel plezier dit topic gelezen ... er staan zinnige brokken tekst op, en evenveel onzinnige ... Ook leuk is dat precies de mening van iedereen gerespecteerd wordt, meestal ontaard dit soort topics in flamewars to the 25th ;)

Als ik - persoonlijk - zou moeten kiezen tussen D3 of HL2, dan is het zonder twijfel D3. Alleen al omdat ik bij D3 geen enkele keer gedacht heb "heh, dit is vervelend, dit is stom, waarom dit nou weer?" ... Dat heb ik wel een paar keer gedacht bij HL2, "Is dat hier nu nog niet gedaan met dat stom hoovercraftje/buggy, f*cking teammates, GA UIT DE WEG ç!àé"(ç!ààç (en dan kan je ze nog niet eens doodschieten) ...

D3 was voor mij een perfect game ...
supergfx (die genen die dat niet vinden moeten het maar eens op een high end machine zien), supergameplay (sim-pel, lopen en knallen, entertainmentwaarde : close to 100%)
supersound (heeft er iemand ooit gelet op het geluid van D3???? Zitten de baddies nu voor mij of achter mij? Argh nee, rechts! AAaaah!)

Hetgeen ik nu op aan het wachten ben is die expansion van Doom 3 ... en ondertussen is PKBOOH een mooie zoethouder :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thomix schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:09:
[...]Graphics trouwens: Daar vind ik HL2 toch wel superieur aan. Iedere keer dat ik tegen een betonnen muur aankeek leek het alsof ik tegen een foto aankeek. Na de scene waarin je met je hoverding een heli uit de lucht schoot moest ik een schone onderbroek aantrekken (bij wijze van spreken that is :-)) In doom3 zou dat ook best zo geweest zijn maar daar was het altijd te donker om te zien :Y) Alleen de detaillering van de omgeving vond ik in Doom3 mooier: zaken in Hl2 die kapot zijn (betonnen muren die aan gort geschoten zijn ed) zagen er imho nog steeds redelijk low-poly uit, alsof beton perfecte breuklijnen vertoont. Maar aan de andere kant is beton natuurlijk ook wel een soort van kristal.
Ben ik wel enigszins met je eens, zeker qua architectuur etc. Wat ik in D3 weer tof vond, waren bijvoorbeeld wat lichteffecten bij machines, of dat rode licht wat je soms in ruimtes had, dan met die rook erbij .... zag er GOED uit. Verder waren de textures binnen, hoewel ieder ruimte er uniek uitzag, toch dezelfde kleur. Ik kon me daar bij bijvoorbeeld Halo MP aan ergeren, al die maps met dezelfde saaie textures. Gelukkig was de omgevinng in D3 toch verder wel aardig, en bepaalde locatie's waren zeker wel uniek qua structuur en zelfs textures (vooral, die paar keer dat je buiten komt, dat had wel langer mogen duren. Hoop dat de addon met dat nieuwe pak wel buitenlopen mogelijk maakt, hoewel dit weer bij de gameplay hoorde).

Dus HL2 doet het bij mij beter mbt de echte architectuur van de omgeving, D3 meer met de lcht/schaduw/rook effecten die echt niet statisch zijn ;).

En ja, AI .... wat kun je verwachten van zombies ;). Maar de vijanden werden wel moeilijker. Dat is op zich in beide games zo. En in beide games heb ik op de creatures niets aan te merken. Ik heb nu eenmaal een voorkeur voor demonen etc .... maar dat is persoonlijke voorkeur.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
supergfx (die genen die dat niet vinden moeten het maar eens op een high end machine zien)
Niet iedereen heeft een high end machine. Het leuke van de source engine is dat HL2 ook op mindere systemen heel goed kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baris Ka schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:09:
[...]Niet iedereen heeft een high end machine. Het leuke van de source engine is dat HL2 ook op mindere systemen heel goed kan draaien.
Dat is inderdaad wel een pluspunt ja, D3 is alleen ECHT leuk met alle effecten etc. aan. Anders vergaat het grootste deel van het spel. Dat is het grotere minpunt. Maar als je ze dan aan hebt staan .... ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
doom 3 na installatie :*)

doom 3 tijdens eerste level :)

doom 3 na 1 dag spelen :O

doom 3 na week spelen :r

doom 3 verwijderd :Z

halflife 2 na installatie :*)

halflife 2 steam gekloot :(

halflife 2 werkt eindelijk :*) :*) :*)

halflife 2 na 1 dag spelen :*) :*) :*)

halflife 2 na 2 dagen spelen :*) :*) :*) :*) :*)

halflife 2 uitgespeeld :9

counterstrike source spelen :O

halflife 2 deathmatch wordt uitgebracht :*) :*)

halflife 2 sdk lekker mappen :*) :*)

en wachten op meer mods :*) :*) :*) :*)

>:)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Laatst online: 17:29
damn, sommigen zijn hier wel verwent zeg..
ze zoeken het echt op alle puntjes uit he

je kan me niet vertellen dat je je niet vermaakt hebt met half life 2, zowel doom 3,

Mijn persoonlijke reactie :

Doom 3 is wel lief maar meer dezelfde levels ..
Half life..veel verschillende locaties wat het wat boeiender maakt
verder wel top games
en waarom heeft half life 2 dan al zoveel awards en doom 3 minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
Rudyyy schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:06:
en waarom heeft half life 2 dan al zoveel awards en doom 3 minder?
I quess dat er meer mensen hebben gewacht op Half Life 2 dan op Doom 3

Overigens vind ikzelf de zogenaamde ''puzzelonderdeeltjes'' van half life 2 wel verfrissend en afwisselend, daarom vind ik HL2 beter dan D3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:08:
[...]

Dat is precies wat gedaan is.
Half life 2 gebruikt nog steeds een aangepast quake engine namelijk.
Niet waar. De HL1 engine was een zwaar gemodificeerde Quake engine, HL2 draait op de Source engine die volledig door Valve is ontwikkeld (op de physics engine van Havok na natuurlijk).

HL2 en Doom3 zijn beiden rail-shooters (dwz. erg lineair, alsof je over rails door het spel loopt). Wat dat betreft is een discussie over welke beter is, volkomen zinloos. De een houdt van simpele gameplay (en Doom3 houdt de typische Doom-gameplay van 3x het level doorlopen om 3 sleutels te zoeken goed in stand), de ander houdt van een cinematische ervaring. Moet wel zeggen dat HL2 een stuk gevarieerder was dan Doom3.

Voor mij is Far Cry sowieso beter dan HL2 of Doom3 omdat het geen lineair spel was maar meer een soort speeltuin waar je helemaal zelf bepaalt hoe je je doel bereikt. Heerlijk.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Half life 2 nu bijna uitgespeeld. Je vliegt al;s het ware door de levels.
En met die bugbait wordt het wel heel makkelijk. Ik doe geen fuck meer alleen af en toe mn bugs laten aanvallen. Dit is echt saai vind ik dan.

Reden waarom ik nog speel:
Ben iemand wedstrijd aan het houden om beide games uit te spelen.
Doom3 lig ik stuk of 14 levels voor. In half life 2 moet hij nog beginnen.

Hovercraft missie is veel te simpel.
Je hebt een gang dan in 1 keer een aftakking. Uit reflex ga je erin en het blijkt nog te moeten ook. Leuker als ze er ook dood lopende stukken enzo in hadden gezet. Dan had dat level wat hoger gescoord.
De bugie is ook al rechtlijnig. Gewoon simpel weg afrijden. Bij het strand ff klooien hoe je weg moet komen maar meer niet.

Al bij al:
Doom 3 geen voertuigen, Half life 2 wel. Half life 2 zijn ze niet echt "nodig" meer een aanvulling. Je kunt namelijk ook veel stukken lopen. (wordt wel ver maar ja).

Doom 3 heeft dit niet eht nodig. (alleen dat ene level met die soort trientje) Het is daar zo ingebouwd dat het dus wel werkt en functioneel is.

Als ik niet in de wedstrijd zat om eerste uitte spelen had ik spel allang aan de kant gelegd. Te weinig verhaal.
In doom 3 zitten de cutscenes wat je bij het verhaal betrekt. Bij half life 2 zit vind ik niet echt een verhaal.

(nog even over games en voertuigen)
In far cry maken ze ook gebruik van voertuigen. Maar hier heb je dus zelf de keuze wat je doet. In far cry heb ik me wel afentoe afgevraagd waarom maar toch wel leuke aanvulling. Om voertuigen in ee nshooter te zetten moet je ze toch wel wat beter er in zetten vind ik dus dat ze echt nuttig zijn. (ok het bootje van far cry)

De al van beide games (doom 3 en half life 2)
In half life 2 zie je een zombie op de grond liggen. Hij blijft gewoon liggen maar je weet dat het er 1 is door dat beest op zn kop dus je knalt hem neer.

Bij doom3 zie je een vent op de grond liggen maar je weet niet of het een zombie is of niet. Ook zodra je de monsters ziet vallen ze gelijk aan. En ze reageren veel sneller dan de hl2 vijanden (vind ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 20-09 23:07
Ik begon ooit met D3, moest me er in het begin doorheen zetten, niet echt wat ik ervan verwachte, donker, etc. Maar later ging ik het wel waarderen tot aan het hell level.

Toen kwam halflife2, die vond ik geweldig van dag 1, de grahics komen zo echt over.

Nieuwe vidkart gekocht zodat doom3 op 1280 kon spelen met alles aan deze keer.
Wat viel dat tegen zeg, dat ik die graphics ooit mooi vond :?
Het lijken wel allemaal plastic poppetjes met die irritante reflectie en dan die low res textures op sommige dingen. Afzetten die handel, D3 zal hier nooit meer gespeeld worden.

HL2 maar weer eens doen :)

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:15:
De al van beide games (doom 3 en half life 2)
In half life 2 zie je een zombie op de grond liggen. Hij blijft gewoon liggen maar je weet dat het er 1 is door dat beest op zn kop dus je knalt hem neer.

Bij doom3 zie je een vent op de grond liggen maar je weet niet of het een zombie is of niet. Ook zodra je de monsters ziet vallen ze gelijk aan. En ze reageren veel sneller dan de hl2 vijanden (vind ik)
Wat heeft dat in godsnaam met AL te maken?, dat moet je mij eens uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

//Sidenote//
Zeg moet de topic titel niet 'Half life 2 VS Doom 3 vs Cronicles of Riddick' zijn? :P
Imho hoort CoR zeker thuis in dat rijtje..
//Sidenote//

Maar goed, Half life 2 of Doom 3....
Ik moet erbij zeggen dat ik alleen de Doom3 demo gespeelt heb en nog geen Half Life 2. Nu hoor ik iedereen gelijk brullen van dat ik er geen mening over mag hebben zonder de full version gespeelt te hebben, maar imho mag ik dat wel want ik ga niet zomaar als er weer eens een gamehype losbreekt naar de winkel racen en 55+- euro uitgeven 'om het ff te proberen'.

Feit is gewoon dat ik bij Doom3 en HL2 niet gelijk het gevoel had can 'WOW! Die MOET ik hebben!'. :/ Na de eerste positieve screens en previews in gamemags heb je dat wel maar zodra de demo's en de reviews (niet die van biased gamemags) van spelers binnendruppellen zakt bij tenminste het enthousiasme vrij rap.. :/ (helemaal na de Doom3 demo, had echt zoiets van 'is dit het nou?')
Zo zijn de gamerskritieken van bv Gamespot altijd het interesants om te lezen omdat daar tenminste de game echt to the core ge-reviewed is i.p.v van maar herhalen wat iedereen allemaal zo geweldig!!11 vindt. (gravity gun of super graphics enz enz enz enz enz enz....)

Voor mij is geen van beide echt de winnaar, maar als ik moet kiezen dan HL2 omdat die toch net ietsje inteligenter in elkaar steekt qua gameplay. Mischien dat ik hem nog wel eens ga kopen als die budget is ofzo.
Cronicles of Riddick (is tie weer) daarintegen wel mijn stem, ongehyped, onverwacht en nog verassend goed ook met zowaar originele gameplay elementen. kijk ZO mag ik het zien. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
Bosmonster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:49:
Daarom kijk ik uit naar STALKER.. ben benieuwd of die eindelijk eens de gescripte gang gaan doorbreken in hun FPS.
geloof mij gescripte ai zal altijd blijven bestaan, anders kan je nooit bepaalde acties waar maken
ook Stalker zal het hebben alleen in wat mindere mate

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xerix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12-2020
Vond ze beide tegenvallen maar halflife2 viel nog wel het meest tegen. Na hl1 had ik toch wel hoge verwachtingen van hl2 maar de hele black mesa sfeer was nergens te bekennen. Het was meer een uitgebreide showcase voor de havok physics engine.

- stap in je voortuig en rij tot weg is geblokkeerd
- Pak wat troep op met je gun
- haal schakelaar over voor deur
- stap weer in je voortuig en rij weer blokkade
dit maal 10

Doom 3 had daarintegen nog wel een spannende sfeer en hier heb ik nog wel van genoten in het begin. Bij het spelen van halflife2 was ik meestal na een kwartier wel weer uitgekeken door verveling.
Ook heeft carmack met doom3 wel weer baanbrekende technieken op het gebied van graphics geintroduceerd daar waar de hl2 engine een opgepoetste halflife1 engine is met wat leuke directx9 effectjes maar verder geen baanbrekende dingen laat zien.

vtec just kicked in yo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:54
De enige manier om het varhaal in halflife 2 begrijpen is ontzettend goed opletten op de omgeving. kijk bv op prikborden in het lab vab dr kleiner. Ik kwam hier zelf ook wat laat achter helaas waardoor het verhaal voor mij ook wat vaag was...
HL is ig een eg open vehaal op dit moment kunnen ze nog erg lang voort borduren met vervolgen. over een jaartje of 30 heben we halflife 10 :P en dat zou ik niet eens erg vinden zolang ze maar met nieuwe dingen blijven komen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 17:56

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ik heb maar een argument waarom ik HL 2 beter vind dan Doom III en dat is Alyx haar a**. Zo kom je ze niet vaak tegen in (fps)spellen.

Voor de rest vind ik het allebei wrede (in de goede zin van het woord) spellen, om je een avondje na je werk mee te vermaken.

edit:
Ik denk dat mijn plaatje ervan niet mag hier

:P

[ Voor 47% gewijzigd door Kluk-Kluk op 26-12-2004 00:41 ]