Toon posts:

Half life 2 VS Doom 3

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort is het lang verwachte spel Half life 2 uit. Doom 3 was echter al langer uit en dus vele gamers hebben dit spel gespeeld voor Half life 2. Uiteindelijk kwam dus Half life 2 en vele gingen ook dit spel spelen. Doom 3 werd bij menig spelers aan de kant gelegd voor Half life 2.

Half life 2 zal het gaan maken met betrekking tot graphics en game play zo werd verteld door de makers van het spel. Doom 3 die vooraf ging was een groot succes met goede sfeer en noem maar op. Ook de graphics waren al goed alleen vonden veel mensen het alsnog TE donker.

Nu naar een tijdje beide games te hebben gespeeld vind ik Half life 2 en Doom 3 niet echt veel verschillen met betrekking tot graphics. Doom 3 vind ik met de sfeer beter en geluid en verhaallijn is ook ok. Half life 2 ben ik echt nog niet ver pas bij route canal en dan net voor de hover craft, en bij doom 3 ben ik al in HELL. Als ik op dit moment moet kiezen voor beste spel kies ik zonder pardon doom3. Doom 3 vond ik al vanaf het begin lekker spelen niet langdradig en zoals eerder gezegd goede sfeer. Half life 2 vind ik beetje langdradig worden in toch al de eerste paar levels. Beetje lopen schieten en zoveel ruimte en licht dat er echt niks in zit van enige spanning.

Welk spel is er voor jullie beter,
Het lang verwachte deel 2 van Half life,
Half life 2 of Doom 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Ik vond zelf doom3 niet echt boeiend, toch steeds meer van hetzelfde. Donkere gang, deur, monster achter de deur of om de hoek, schieten, nieuwe donkere gang, enz. Het verhaal erbij was wel leuk maar zonder op te letten kan je het spel nog prima spelen (overigens ook zo voor HL2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Weet niet of dit topic een erg lang leven beschoren is, maar ben het met je eens.

Heb beide games uitgespeeld en vond DOOM3 simpelweg leuker door de sfeer en een beetje humor op z'n tijd. In HL2 is geen greintje humor te vinden en qua sfeer moest ik ook goed zoeken. Heb hem uitgespeeld, maar met moeite.

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 22-12-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 14:58
Doom3 vind ik idd te donker, daar houd ik niet van.
Het eerste spel wat ik leuk vond qua FPS was HL1 door de helderheid.
Dit is weer zo bij HL2 en vind ik dus fijner spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:10

Bezulba

Formerly known as Eendje

ik vond doom3 werkelijk helemaal nixs ivm hl2, het was veel herhaling. weinig verhaal en na 30 min spelen kon je precies vertellen wanneer er weer een monster achter je spanwde of het licht uit zou vallen.

ik heb hl2 ook 2x uitgespeeld en doom3 met moeite 1x.

ik vind het verhaal in hl2 stukken beter, zeker het feit dat je werkelijk geen flauw idee hebt wat er af en toe gebeurt zorgt voor een spanning waar ik zeer van hou en een mogelijkheid om nog flink te gaan brainstormen over wat er nou werkelijk aan de hand is

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Vandread schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:38:
Doom3 vind ik idd te donker, daar houd ik niet van.
Het eerste spel wat ik leuk vond qua FPS was HL1 door de helderheid.
Dit is weer zo bij HL2 en vind ik dus fijner spelen :)
My words _/-\o_ Ik vond HL2 toch soms iets te donker, niet echt donker dat het irritant is maar ik zou toch graag meer binnenscenes hebben willen zien... HL1 draaide voornamelijk om het complex, HL2 meer om buiten. Doom3 daarintegen is ook heel veel binnen maar toch mist die sfeer die HL wel heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:29:
[...]

...Half life 2 ben ik echt nog niet ver pas bij route canal en dan net voor de hover craft, en bij doom 3 ben ik al in HELL. Als ik op dit moment moet kiezen voor beste spel kies ik zonder pardon doom3. Doom 3 vond ik al vanaf het begin lekker spelen niet langdradig en zoals eerder gezegd goede sfeer. Half life 2 vind ik beetje langdradig worden in toch al de eerste paar levels. Beetje lopen schieten en zoveel ruimte en licht dat er echt niks in zit van enige spanning.

Welk spel is er voor jullie beter,
Het lang verwachte deel 2 van Half life,
Half life 2 of Doom 3.
Let wel je bent nog lang niet op de helft van Half Life 2 op dat punt, zonder spoilers te geven, de laatste levels worden wel sneller (hovercraft stukje zit ook wat meer vaart in).

Zelf vind ik Half Life 2 vele malen beter dan Doom 3, heb beide gespeeld, maar Doom 3 heb ik niet uitgespeeld, ben wel naar de hel en terug geweest, en zat waarschijnlijk niet zo ver van het einde af, maar het kon me gewoon niet meer boeien. Het gezeur over donkere graphics heb ik zelf ook niet echt begrepen, want het is gewoon echt onderdeel van de gameplay. Doom 3 moet het vaak hebben van het "boe, schrik" type spelen, en dat lukt niet met volle TL verlichting ;).

Wat ik gewoon het grootste verschil vond tussen de 2 is de monotone gameplay van Doom 3 tegen een veel uitdagendere gameplay in Half Life 2. In HL-2 is toch een beetje de uitdaging om die groepen soldaten op de beste manier af te knallen, in Doom 3 zit je gewoon met een standaard cyclus van lopen, deurtje gaat achter je open/de kamer wordt donker en hee er teleporteert iemand voor je neus, schieten, lopen. Blijft een tijd leuk, maar als je eenmaal verder bent verveelt het
spoiler:
zelfs met de soulcube, die wel 2 minuten leuk is
.

Het verhaal van HL-2 vond ik toch wel een beetje minder, kon me niet echt boeien.

Maar wat HL-2 gewoon veel interessanter maakt is de gravity gun 8). Het heeft gewoon wat om zombies met een zaagblad in tweeen te snijden en soldaten met een betonblok te vermorzelen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind doom3 zelf ook niet veel aan. Je schrikt je steeds weer kapot wanneer er opeens weer zo'n ding voor je neus staat. Wanneer ik een game wil spelen wil ik niet de hele tijd in mijn broek schijten wanneer ik een hoekje om of deurtje in ga.

Halflife 2 vind ik naar mijn mening veel spannender. Goede verhaallijn, mooi geluid.

Graphics zijn allebij mooi dus daar heb ik niks op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Bosmonster schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:31:
Weet niet of dit topic een erg lang leven beschoren is, maar ben het met je eens.

Heb beide games uitgespeeld en vond DOOM3 simpelweg leuker door de sfeer en een beetje humor op z'n tijd. In HL2 is geen greintje humor te vinden en qua sfeer moest ik ook goed zoeken. Heb hem uitgespeeld, maar met moeite.
Ik had het juist heel erg precies andersom. Doom 3 had wel sfeer op het begin, maar later werd het ronduit eentonig en enorm saai.

HL2 heeft veel afwisseling en is voor mij echt een aaneenschakeling van gave levels. Bij Doom 3 heb je het gevoel in 1 level te zitten en niets anders tegen te komen dan donkere gangen.

Daarbij vond ik HL2 mooiere graphics hebben, niet qua techniek maar zeker qua physics, waardoor de graphics bij de gameplay betrokken worden, en qua animatie, in het bijzonder van de NPC's.

Voor mij steekt HL2 ver boven Doom 3 uit en dat dat voor anderen niet zo is kan ik persoonlijk niet goed begrijpen. Maar ja, smaken verschillen heh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:45:
[...]

Let wel je bent nog lang niet op de helft van Half Life 2 op dat punt, zonder spoilers te geven, de laatste levels worden wel sneller (hovercraft stukje zit ook wat meer vaart in).
Maar als je gaat kijken zat je bij doom 3 dus al gelijk na het 1ste gedeelte in aktie en bij half life 2 duurt het toch allemaal wat te lang. Ik vind het meer zoals:

Ik loop door een gang, zie een paar tonnen die kunnen ontploffen zie een draad naar beneden gooi de ton er tegen aan en weer een paar "monsters" kapot. Je hoort de "vijanden" al van ver en dan bedoel ik met name die met een zaag. In doom 3 is zoveel geluid dat je gewoon denkt dat er iets in de ruimte zit maar er dus weer niet is wat de sfeer veel beter doet. In Half life 2 zijn de levels tot nu toe zo breed dat je makkelijk kunt uitwijken. In doom 3 is het gewoon schietten om levend door een gang te kunnen komen terwijl je in half life 2 dus makkelijk er langs kunt rennen. Ze komen je nog eens niet achterna wat ze in doom 3 dus wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:16

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Die 2 spellen zijn wel zo verschillend van elkaar eigenlijk. De een houdt van een donkere grimmige sfeer en ruwweg iedereen neerknallen zonder erbij na te denken. (DOOM 3)
En de ander heeft weer liever een verhaal, en probeert sommige situaties op een andere manier op te lossen dan door gewoon grofweg in het rond te schieten en wachten op wat er gaat gebeuren in wat meer levendige omgevingen. (Half-Life 2)

Ik vind mezelf meer bij de laatste groep horen, hoewel ik dan ook wel weer veel UT speel ('99 en 2004) wat dan weer meer tot de eerste groep behoort. Maar D3 heeft me niet echt kunnen boeien, terwijl ik HL2 in 1 ruk heb uitgespeeld. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:14
Ik snap niet dat mensen deze 2 spellen met elkaar vergelijken ...

Doom III moet het hebben van schrikmomenten --> donkere gangetjes .. enge geluiden
Half Life 2 moet het hem hebben van 1 grote stad met verschillende locaties ( gevangenis - centrum - kleine huisjes .. iig vrolijkere omgevingen dan in Doom 3 )

Ik vind dat je deze 2 spellen gewoon niet met elkaar kan vergelijken. Allebei de spellen hebben veel positieve punten maar ook negatieve. Ik vond bij HL2 die negatieve punten meer opvallen dan bij D3 ( HL2 -> slechte AI, lineare\saaie stukjes. Dit had ik totaal niet bij D3 ... )

Daarnij vond ik de graphics van D3 er wel mooier uitzien .. maar bij CS:S zien ze er ook totaal niet verkeerd uit ...

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xrenity schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:50:
[...]
HL2 heeft veel afwisseling en is voor mij echt een aaneenschakeling van gave levels. Bij Doom 3 heb je het gevoel in 1 level te zitten en niets anders tegen te komen dan donkere gangen.
[...]
Ik heb datzelfde gevoel. Ik heb nu Doom 3 een tijdje aan de kant gelegd vanwege het niet echt verbaasd staan van nieuwe locaties (iets wat ik bijvoorbeeld bij FarCry wel had).

HL2, ik weet het niet... Ik heb het even gespeeld, maar ik vond het niet veel.

Wat ik wel heel gaaf vind van Doom 3 is precies wat iemand anders hiervoor al zei. Gewoon in je broek scheiten als je door een donkere kamer loopt en de angstaanjagende geluiden en het verhaal vind ik echt geweldig.

Maar ja, 1000 mensen, 1000 meningen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Cryonist

- Something clever -

De sfeer en spanning in de verhaallijn van Doom 3 vondt ik veel beter dan in HL2. HL2 heb ik een beetje gevoel dat ik nergens heenga. In doom3 zat ik steeds op het puntje van mijn stoel en ik had totaal geen last van de voorspelbaarheid zoveel kon ik me inleven in dat spel. In HL2 heb ik dat totaal niet, heb er ook heel lang over gedaan om uit te spelen. Iedere keer was ik het weer zat. Het enige dat het een beetje leuk houdt is de Gravity Gun en later de Energy Gun maar mijn voorkeur gaat duidelijk uit naar Doom3 .

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:55
doom 3: in het begin was het wel spannend met de berichten over de radio enzo, maar uiteindelijk als de zombies uit de dubbele muren komen vallen enzo wordt het steeds saaier, maar het heeft imho leukere wapens dan hl2. Wel uitgespeeld trouwens met moeite.

HL2 komt op mij een beetje geforceerd over. Alsof ze een filmscript hebben geschreven en dit tigduizend keer hebben aan zitten passen zodat heel Valve het er 100% mee eens was. Een aantal dingen kunnen niet gedaan worden omdat ze volgens het verhaal pas later in het spel mogen gebeuren, dat is wel erg jammer. Bovendien vond ik het wel erg jammer dat het zo makkelijk was, zelfs op hard. Ben volgens mij alleen maar doodgegaan door dat ik van dingen afviel ofzo. Ook de puzzels waren enorm simpel, goh er staan hier in deze ruimte 10 stenen en een grote houten wip op een rond ding, wat zou ik hier nou mee moeten doen.

Nee, doom 3 wint wel, maar ik vond het allebei tegenvallende spellen. Qua singleplayer vond ik Unreal 2 veeel vermakelijker.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
HL2 duidelijk. Je bent veel vrijer, grotere omgeving, beter uigewerkte engine (hogere resoluties op wat slechtere kaarten), en de belangrijkste het spel is interactief. Soms moet je ergens doorheen zien te komen door de omgeving te gebruiken en moet je ook echt nadenken. Ik vind doom 3 nogal saai qua omgeving en het is steeds meer van hetzelfde, je sjouwt overal zo doorheen. Doom 3 vind ik qua grapichs wel wat mooier. Maar daar heb je ook een dikke 6800GT nodig om alles in volle glorie te spelen terwijl ik met mijn 9700NP hl2 makkelijk alles op hoogste reso kan zetten. HL2 vindi k ook meer afwisseling heben. Beetje buggy rijden etc...

[ Voor 3% gewijzigd door STIMPPYYY op 22-12-2004 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
STIMPPYYY schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:06:
Maar daar heb je ook een dikke 6800GT nodig om alles in volle glorie te spelen terwijl ik met mijn 9700NP hl2 makkelijk alles op hoogste reso kan zetten. HL2 vindi k ook meer afwisseling heben. Beetje buggy rijden etc...
ik speel het op een geforce5200 en super goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze beide uitgespeeld en mijns inziens is hl2 de betere game. Ja, d3 ziet er schitterend uit, en vooral in het begin dat je terug moet lopen naar de command center (oid) nadat de portal is open gegaan is ontzettend gaaf met de constante radio berichten en fantastische 5.1 surround.
Daarna gaat het echter snel bergafwaards. Suffe levels die maar weinig inzicht vereisen. Beetje raggen met de shotgun. Ik denk ook dat de graphics engine van d3 operhyped is. behoorlijke low-res textures op de deuren en overmatig gebruik van bump-mapping. En de schaduwen in Chronicles of Riddick zien er even realistisch uit en zijn ook gelijk aan kleur voor overvloeiende schaduwen.

En dan hl2. Meermalen heb ik met open ogen en mond gezeten de eerste keer dat ik het speelde. Mooie buitenlocaties, goeie physics engine waar ook daadwerkelijk gebruik van wordt gemaakt in het level design. en vooral afwisseling, binnen, buiten, rijden, varen, alleen, met alyx, barney en/of een groep rebbels.

Maar ook hl2 is overhyped. Van AI is bijna geen sprake en combine soldiers bewegen pas nadat je ze hebt geraakt met een wapen, daarvoor staan ze maar. En ook de beperkingen zoals niet over hekken kunnen klimmen omdat er een onzichtbare muur zit. Als je spelers de vrijheid bied om met een grav gun en dozen aan de slag te gaan dan moet je ze ook overal heen kunnen laten klimmen. Glas wat niet stuk kan, lampen die niet kapot gaan hoe vaak je erop schiet etc.

Voor mij is zowel hl2 als d3 niet de shooter van het jaar. Die titel gaat naar Chronicles of Riddick. met Far Cry als goeie tweede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vond HL2 juist VEEL humoristischer als Doom3 ... Doom sprak me gewoon niet aan, te donker, geen sfeer en bij HL2 juist echt die oude Black-Mesa sfeer terug *shudder* heerlijk
nou, nog een voorbeeldje van humor in HL2? die headcrab van Kleiner xD prachtig
en de hele tijd die kleine verwijzingen naar HL1 vond ik ook prachtig en daar zaten sommige erg leuke opmerkingen tussen van wat vortigaunts

en of het topic een lang leven beschoren is? ik hoop het niet... beetje dommig
sjit, nou reageer ik toch :P
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:12:
Maar ook hl2 is overhyped. Van AI is bijna geen sprake en combine soldiers bewegen pas nadat je ze hebt geraakt met een wapen, daarvoor staan ze maar.
vond ik heerlijk :P in HL1 schoten ze al als ze nog met hun rug naar je toe stonden, dan draaiden ze in een keer om en schoten ze je gelijk neer... beetje onrealistisch, maar als ze je in HL2 niet hebben gezien, schieten ze niet, hebben ze je gezien dan kwamen ze bij mij gelijk op me af...

je schijnt Chronicles of Riddick nogal goed te vinden, die zal ik dan ook maar es proberen :) maar of hij het haalt bij HL2 betwijfel ik, HL2 kon het bij mij al bijna niet meer fout doen door heel de wereld die er omheen zit (Black Mesa en Xen, die alientjes, daar heb ik me zo in ingeleefd (HL1, talloze mods) dat ik het prachtig vind weer in die wereld te vertoeven)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 09:43
Qua graphics van Doom 3 en HL2 : Bij Doom 3 is alles kleiner, kamers zijn kleiner en alles is binnen.
Daarom vind ik HL2 knapper, kleine ruimtes kan je heel gedetailleerd maken omdat je niet echt in de verte hoeft te kijken.
Bij HL2 kijk je vrij ver in de stad enz, en die flats hebben zulke vette details, sommige dingen die je in het echt ziet lijken zo uit HL2 geript.

Doom 3 was een hele leuke zomerhit maar op 60% van de game vond ik het voorspelbaar worden en schrok ik nauwelijks meer.
Het schrikken was niet meer speciaal, was vrijwel altijd zelfde manier.

HL2 vind ik mooier en beter, vooral het verhaal is goed in elkaar gezet.
Ookal geef ik daar niks om maja.
Bij HL2 moet je ook meer je eigen ding kiezen, je moet goed luisteren naar de personages wil je je opdracht weten.
Bij D3 staat dat altijd in je PDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=22411318,noline]Indi schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:36

[...]

vond ik heerlijk :P in HL1 schoten ze al als ze nog met hun rug naar je toe stonden, dan draaiden ze in een keer om en schoten ze je gelijk neer... beetje onrealistisch, maar als ze je in HL2 niet hebben gezien, schieten ze niet, hebben ze je gezien dan kwamen ze bij mij gelijk op me af...
Dit is dus een zwaar nadeel. In doom 3 doen de monsters dus wat ze moeten doen ze wachten niet tot jij schiet, ze doen niks raars terwijl ze met de rug naar je toestaan. Bij hl2 is het headshot en ze zijn dood bij doom 3 moet je nadenken hoe het beste een monster kunt uitschakelen. Dit weet je wel naar een aantal keer maar omdat je dus steeds weer schrikt moet je bliksem vlug reageren waardoor je dus weer anders ervoor staat.

hl2 is voor mij te rechtlijnig. Te veel van hetzelfde. Door de vrijheid in hl2 wordt het ook saaier. Als maker moet je toch wel nadenken voor dat je een speler vrijheid geeft namelijk is daar ook plaats voor enzo. Dat doom 3 zich in 1 level LIJKT te spelen klopt niet. HET IS NAMELIJK 1 LEVEL. Maar dan in verschillende scenes. Nogal logisch je bent op de maan in ee nonderzoekerscentrum. Half life 2 speelt in een stad maar de vrijheid die je daar krijgt is TE groot. en de puzzeltjes ??? zijn die er dan ? ik kom overal doorheen zonder na te denken. Net als van te voren gezegt is: een plank 10 stenen en ee nhalve rioolbuis onder die plank. RARA wat moet ik nu toch doen. Of: hmm geen trap maar wel dozen en tonnen. Stapelen neem ik aan he. Het is te makkelijk. En als je een shooter wil maken die goed is doe er dan niet zoiets in maar werk het dan beter af dat je echt moet zoeken enzo. Zoals in doom 3 moet je ook af en toe belangrijke beslissingen doen. Doe dan zoiets in plaats van paar tonnen laten stapelen die nog is een keer ON REALISTISCH worden vastgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
hl2 is voor mij te rechtlijnig. Te veel van hetzelfde. Door de vrijheid in hl2 wordt het ook saaier. Als maker moet je toch wel nadenken voor dat je een speler vrijheid geeft namelijk is daar ook plaats voor enzo.
En even verder zeg je ook nog dat je te veel vrijheid krijgt 8)7
Je spreekt jezelf in de eerste zinnen al tegen (te rechtlijnig /= veel vrijheid).
Daarbij, in de reviews wordt als minpunt gegeven dat de game juist te weinig vrijheid kent en erg rechtlijnig is.

Je zegt ook in de eerste zin 'HL2 is voor mij te rechtlijnig'. Ik weet niet hoor, maar Doom 3 was echt rechtlijnig².

Daarbij moet ik even opmerken dat de posts hier van een hoger niveau zijn dan voor beide games uit waren en er een hoop gebashed werd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 16:55

mickjuh

Good news everyone!

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:48:
Ik vind doom3 zelf ook niet veel aan. Je schrikt je steeds weer kapot wanneer er opeens weer zo'n ding voor je neus staat. Wanneer ik een game wil spelen wil ik niet de hele tijd in mijn broek schijten wanneer ik een hoekje om of deurtje in ga.

Halflife 2 vind ik naar mijn mening veel spannender. Goede verhaallijn, mooi geluid.

Graphics zijn allebij mooi dus daar heb ik niks op aan te merken.
Haha, daarom speelde ik juist Doom3. Ik vind het echt kut dat ik steeds moest schrikken maar toch ging ik met de volume voluit spelen. Soort van kick. Ben blij dat ik hem heb uitgespeeld. Kan eindelijks slapen nu :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hidde schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:44:
Bij HL2 moet je ook meer je eigen ding kiezen, je moet goed luisteren naar de personages wil je je opdracht weten.
Bij D3 staat dat altijd in je PDA.
Joh? Halflife 2 is net zo rechtlijnig hoor :) Je kunt het ook met geluid uitspelen. De puzzels stellen niks voor. Hoor iemand hierboven over 'nadenken', maar dat heb ik bij het uitspelen van HL2 niet gedaan. Als je een hendel tegenkomt eraan trekken en er gaat ergens wat open.

Wat ik met humor bedoel in D3 is dat je vanalles tegenkomt op de schermen, op de muren. Ook de teksten in de emails zijn vaak hilarisch. Ook leuk zijn de koppelingen met internet. Je komt een aantal maal urls tegen waar ook echte websites achter zitten. Zoals de spammails op je PDA. Bij een van die sites kun je zelfs weer een code voor een van de kasten vandaan halen.

Dat zijn dingen die ik miste in HL2. Het leek in elkaar gezet door mensen die dat niet met veel plezier hebben gedaan. En sfeer.. tja alles is zo dof en deprimerend. Daar werd ik niet vrolijk van tijdens het spelen. Er straalt voor mij persoonlijk gewoon minder 'plezier' van af in alle opzichten.

Overigens draaiden beide spellen op mn 5900XT als een zonnetje zelfs in hoge resoluties en met hoge details. De games zijn anders qua graphics, maar kan daar geen beste in aanwijzen, daar zijn ze te verschillend voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 22-12-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Gevangen zitten op mars met een poort naar de hel straalt wel plezier uit? :P

Bij de kust bijvoorbeeld en met de hovercraft heeft het best een 'gezellig' sfeertje vind ik. Maar je hebt natuurlijk wel gelijk.
Omdat er een 'oorlog' is willen de makers natuurlijk ook dat het echt lijkt dat die er is. En dat lukt aardig, met die underground bunkers enzo, vind ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:46:
[...]

Dit is dus een zwaar nadeel. In doom 3 doen de monsters dus wat ze moeten doen ze wachten niet tot jij schiet, ze doen niks raars terwijl ze met de rug naar je toestaan. Bij hl2 is het headshot en ze zijn dood bij doom 3 moet je nadenken hoe het beste een monster kunt uitschakelen. Dit weet je wel naar een aantal keer maar omdat je dus steeds weer schrikt moet je bliksem vlug reageren waardoor je dus weer anders ervoor staat.

hl2 is voor mij te rechtlijnig. Te veel van hetzelfde. Door de vrijheid in hl2 wordt het ook saaier. Als maker moet je toch wel nadenken voor dat je een speler vrijheid geeft namelijk is daar ook plaats voor enzo. Dat doom 3 zich in 1 level LIJKT te spelen klopt niet. HET IS NAMELIJK 1 LEVEL. Maar dan in verschillende scenes. Nogal logisch je bent op de maan in ee nonderzoekerscentrum. Half life 2 speelt in een stad maar de vrijheid die je daar krijgt is TE groot. en de puzzeltjes ??? zijn die er dan ? ik kom overal doorheen zonder na te denken. Net als van te voren gezegt is: een plank 10 stenen en ee nhalve rioolbuis onder die plank. RARA wat moet ik nu toch doen. Of: hmm geen trap maar wel dozen en tonnen. Stapelen neem ik aan he. Het is te makkelijk. En als je een shooter wil maken die goed is doe er dan niet zoiets in maar werk het dan beter af dat je echt moet zoeken enzo. Zoals in doom 3 moet je ook af en toe belangrijke beslissingen doen. Doe dan zoiets in plaats van paar tonnen laten stapelen die nog is een keer ON REALISTISCH worden vastgehouden.
Misschien dat je die mening bijsteld als je het spel helemaal gespeeld hebt? je vergelijkt nu een spel waar je het (naar verluidt) mooiste stuk al bereikt hebt met een spel waar je pas net het eerste stukje van gespeeld hebt je hebt van Hl2 nog niet de helft van de verschillende vijanden gezien bijvoorbeeld. Ikzelf laat me hier verder niet uit over welke game beter is, daarvoor heb ik van doom3 pas te weinig gezien (en ook bij HL2 ben ik nog niet heel ver). Enige is dat ik persoonlijk zoals meer mensen hier houd van de wat lichtere omgevingen enzo van HL2 dan de donkere smalle gangetjes van D3 waaar je je steeds rotschrikt.

[ Voor 4% gewijzigd door Orion84 op 22-12-2004 16:06 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
HL2 is logischer.... bij Doom3 ben je zo'n dom figuur dat je maar 1 ding in 2 handen kan houden.... of om een rol ductape pakken en die zaklamp aan je kop plakken... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 11:36

Steffy

Ayreonaut

Doom 3 was beter dan HL2, het speelde lekker, de donkere omgeving maakte het spannend, de PDA was een leuke toevoeging, de Monsters waren best wel angstaanjagend. Het verveelde redelijk snel is eigenlijk het enigste punt van kritiek.

HL2 daar tegen was vanaf het begin een game met saaie levels, domme AI, slecht of geen verhaal, het was schieten schieten schieten, misschien net als Doom 3 maar dan nog minder, de geweldige Engine waar het eigenlijk om draait het zo goed als geen inbreng in de game, als het er niet in had gezeten had je in princiepe niks gemist. Het verveelde zo verschrikkelijk snel dat na 2 dagen was het al "Uninstall". Al met al, waste of money :/ :| :(

Bij Doom had je momenten: Spelers :o :o

Bij HL2: :O

Bij Doom: _/-\o_

Bij HL2: :r

Bij Doom: 8)

Bij HL2: :? :/

Bij HL2: |:(

Bij HL2: :Z

Bij HL2 na een week: ;(

Na 2 weken: :(

Na 3 weken denk je bij jezelf na de aanschaf van HL2, wat ben ik een }:O :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09 18:47
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:46:
bij doom 3 moet je nadenken hoe het beste een monster kunt uitschakelen.
Weet je wel zeker dat je het over hetzelfde spel hebt? Want nadenken bij Doom 3 was juist iets wat niet bepaald de bedoeling was. Doom 3 heeft maar 1 manier, raggen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Voor degenen die het nog niet weten: de Half-Life 2 demo is uit: Download hier (Host: TU Delft)

Met HL2 krijg je natuurlijk over een tijdje wel een heleboel gratis mods, en nu al meteen CS: Source. Dit heeft weinig te maken met de vergelijking HL2 < -- > Doom3, maar draagt wel bij aan de houdbaarheid van HL2 tov Doom3.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 19:33
Half-Life 2 met Doom 3 = Appels vs. Peren :X
Ik zie de waarde van dit topic ook niet zo in... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat is jou mening. Ik heb de demo van HL2 gespeeld en het beviel me erg goed. Doom 3 heb ik ook gespeeld, maar dat is echt zo een spel dat in het begin leuk is, maar na een tijdje begint te vervelen. Want Doom 3 vind ik gewoon te eentonig. Het spel heeft te weinig afwisseling.

Maar goed, dat is mijn mening. Er zullen vast mensen zijn die het niet eens zijn met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adagio
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:17
Doom 3 te weinig gespeeld. Ik vond het te donker, nogal repeterend en ik vond dat gedoe met die PDA te veel afleiden. Half Life 2 heb ik in twee weken uitgespeeld. Vooral de buitenlevels, de setting en de overall sfeer hadden meer variatie en waren een stuk leuker. Misschien Doom 3 dan binnenkort toch maar weer uit de kast trekken :)

Agree to disagree... | Sort that one out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HL2 geen humor? :) en die ijzeren hond "dog" dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:41:
[...]

HL2 geen humor? :) en die ijzeren hond "dog" dan..
Een zeldzaam moment in een 15-20 uur durende ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-09 09:43
Een goeie film heeft toch ook niet altijd humor...
Half-Life 2 met Doom 3 = Appels vs. Peren
Ik zie de waarde van dit topic ook niet zo in...
Iedereen zegt dat over elke game, geen enkele game is niet meer te vergelijken....
Dit zijn de 2 grootste titels dit jaar, waar we jaren naar uitgekeken hebben, niet zeuren, zijn geen appels en peren. Dat heb ik haast bij elke game gehoord dit jaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hidde schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:58:

[...]

Iedereen zegt dat over elke game, geen enkele game is niet meer te vergelijken....
Dit zijn de 2 grootste titels dit jaar, waar we jaren naar uitgekeken hebben, niet zeuren, zijn geen appels en peren. Dat heb ik haast bij elke game gehoord dit jaar!!
Ik denk dat iedereen normaal nadenkende 'gamer' wel vind dat Doom 3 geeneens bij HL2 in de buurt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hidde schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:58:
Nee maar dan heeft het wat om te compenseren. Het verhaal gaat namelijk ook al nergens over (ga daarheen.. ga daarheen... ga daarheen.. ga daarheen...)

Half life 2 was een vermakelijk spel, maar imho niet de hype waard, daarvoor ontbrak het aan te veel elementen. Ja de physics zijn leuk, maar als we het dan met een film gaan vergelijken... met alleen special effects kom je er niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Bosmonster schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:54:
[...]

Een zeldzaam moment in een 15-20 uur durende ervaring.
En natuurlijk de losgebroken headcrab van Dr. Kleiner :D

Zit er humor in de volgende games?
• Max Payne 1 en 2
• De hele command & conquer serie
• Call of Duty (misschien het lompe auto ritje)
• FarCry

Ook allemaal topgames. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Doom3 vond ik ook leuker. Ik zat veel meer in het verhaal dan HL2, terwlijk daar eigenlijk meer verhaal in zit. De sfeer was dus gewoon veel beter in doom3. Net als de graphics imo.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:01:
[...]

Ik denk dat iedereen normaal nadenkende 'gamer' wel vind dat Doom 3 geeneens bij HL2 in de buurt komt.
Goh.. wat een mening... Beetje onderbouwen is geen overbodige luxe..

Of ben ik en veel mensen met mij geen 'normaal nadenkende gamer' :?

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 22-12-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Steffy schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:23:
Doom 3 was beter dan HL2, het speelde lekker, de donkere omgeving maakte het spannend, de PDA was een leuke toevoeging, de Monsters waren best wel angstaanjagend. Het verveelde redelijk snel is eigenlijk het enigste punt van kritiek.

HL2 daar tegen was vanaf het begin een game met saaie levels, domme AI, slecht of geen verhaal, het was schieten schieten schieten, misschien net als Doom 3 maar dan nog minder, de geweldige Engine waar het eigenlijk om draait het zo goed als geen inbreng in de game, als het er niet in had gezeten had je in princiepe niks gemist. Het verveelde zo verschrikkelijk snel dat na 2 dagen was het al "Uninstall". Al met al, waste of money :/ :| :(
Ik zat serieus te wachten op het moment dat je zei: 'Nee andersom natuurlijk!'
Daarbij kun je dit niet ontkennen:
- Doom 3 had meer lomp schieten
- engine geen goede inbreng? :D Heb je de grav gun eigenlijk al?

Maarja, die shitload aan smilies maakt je ook niet echt 'betrouwbaarder'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, kweenie echt waarom. Maar vind Hl2 gewoon een stuk leuker dan Doom3.
HL2 heb ik in paar dagen uitgespeeld, Doom3 zit ik nog in bepaald stuk.
Vind de sfeer in Doom3 gewoon niet geweldig en in HL2 wel :)

Misschien mee te maken dat ik van doom nog niks eerder heb gespeeld?
En van Half-Life wel?

De verhaal lijn van Doom3 trekt me gewoon niet,
en heb het al een maand niet gespeeld.
En denk dat het binnenkort verdwijnt van me HD.
HL2 is verslavend (voor mij), Doom3 gewoon niet.

Smaken verschillen.. Doom 3 is niet mijn smaak blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Laatst online: 11-09 17:52
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:01:
[...]

idd. Ff onderbouwen zou wel zo aardig zijn... smaken verschillen namelijk. }:O

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSmit82 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:25:
[...]

Weet je wel zeker dat je het over hetzelfde spel hebt? Want nadenken bij Doom 3 was juist iets wat niet bepaald de bedoeling was. Doom 3 heeft maar 1 manier, raggen!!!
Beetje jammer dit soort loze praat ;). Hij had zeker wel gelijk. Je kon bepaalde monsters echt beter pakken met wapen x dan y, sommige wapens waren slimmer om te gebruiken.

Het ligt er ook aan hoe je speelt, als je echt een typ bent dat alleen maar snel door ruimtes heenrent .... dan haal je je eigen sfeer wel meteen eruit. PDA staan inderdaad leuke dingen in, en dat missen de 'raggers' ook, want die lezen dat toch niet, kijken hooguit snel of er ergens een code in staat, meer niet.

Ikzelf vond Doom III wel iets beter, maar ik vond beide games dingen hebben die de andere niet had. Het is ook appels met peren vergelijken de ze spelen, het zijn beide FPS games ok, maar daar is het een beetje mee gezegd. Doom III heeft zeker sfeer, maar als je er niet van geniet en alleen maar knalt, ja .... en het speelplezier hangt wel van je systeem af, ik bedoel, geen goeie schaduw/lichteffecten en het hele spel ligt op zijn gat.

HL2 is een beetje overrated, het is echt heel goed, maar om nu te zeggen echt super-de-super, dat zeg ik zelfs van Doom 3 niet. Het is gewoon een goeie shooter. En ja, als dit nedenken is, dan hebben mensen nooit Myst gespeeld, dit is echt nadenken / puzzeltjes om een IQ van een 8-jarige te testen of zo, echt niet meer. Beide games zijn erg lineair, en da's maar goed ook. Anders moeten ze maar met maps gaan werken zoals in Metroid Prime, anders is het niet te doen.'Ikzelf vind eigenlijk beide games dus gewoon erg goed, wel beter dan de gemiddelde shooter. Maar ik heb bij shooters zowieso de gameplay nu denk ik wel een beetje gehad, echt veel beter zal het niet worden denk ik. Doe mij maar een stealth game ;).

Online FPS games, die kunnen me nog wel steeds verbazen, Battlefield 2 bijvoorbeeld, UT2k4, dat zijn pure online shooters die toch echt weer iets extra's toevoegen. Dat werkt toch nog steeds het beste, pure MP games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 22-09 12:58
De statistieken spreken altijd de waarheid:

http://goty.gamespy.com/2004/fanvote/index8.html

:9 :*) :D

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus-The-Virus
  • Laatst online: 22-10-2024
hl2 geen humor???

als je die bugbait krijgt is het pas lache.... bolletje tegen de enemy gooien en die beesten rennen er opaf, heb je wel eens gezien hoe die dat ventje afmaken :)

enige nadeel vond ik op het einde dat die "rebellen" met je meelopen.... "Oh, sorry doctor freeman" GA AAN DE KANT!!!! ik mot er langs :+ neerknallen en weer verder ;)
en het "zwakke" einde is minder, ik had iets spektaculairs verwacht....

doom3 ook gespeeld, maar vond het minder leuk doordat ik niks zag (echt donker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Steffy schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:23:

Bij Doom had je momenten: Spelers :o :o

Bij HL2: :O

Bij Doom: _/-\o_

Bij HL2: :r

Bij Doom: 8)

Bij HL2: :? :/

Bij HL2: |:(

Bij HL2: :Z

Bij HL2 na een week: ;(

Na 2 weken: :(

Misschien vond jij HL2 wel gewoon te moeilijk ..
enneuh

Bij Doom: 8) <-- als jij een Zonnebril opdoet bij D3 dan zie je helemaal niks meer ..

Domme AI bij Hl2 ?? euh .. misschien moet je m gewoon kopen of van de AI instellingen afblijven.. (Bij D3 was de AI helemaal nergens te bekennen)

D3 had ik na 2 weken uitgespeeld .. en nee ik zit niety 24/14 te spelen .. paar uur is meer het idee .. HL 2 had ik veel meer moeite mee.

D3 verhaal 8)7 :O euh .. jahaa .. nou .. Hell on Mars .. Tja rood issie al :D ..
Het schrik effect zat er bij D3 wel in .. Maar na 2 x hetzelfde mannetje achter een andere deur had ik het wel gezien :|

D3 jaaaa ... mega engine .. euh ja.. niet veel nodig als je om je heen maar +/- 15 mtr kan zien .. en buitenlucht?? euh owja .. als je ff snel naar een andere AirLock moet rennen :D ...

Mja and so on and so on ..

Hl2: 8 (mooi spel, jammer dat je de cutscenes niet weg kan drukken)
D3: 5- (euh ja .. gewoon slecht en zeker voor die centen)-(Q4 gaat D3 zwaaaaaar ownen)

[ Voor 3% gewijzigd door Solid Seal op 22-12-2004 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Blah zinloze duscissie. Tis idd appels met peren vergelijken. Er valt pas een een goede vergelijking te maken wanneer alles in een goede context wordt geplaatst. Zo niet dan blijft het heen en weer gooien van meningen zoals nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, statistieken geven weer wat de meerderheid beter vindt, heeft niets met'de 'waarheid' te maken. Al vinden de hele wereld een spel beter dan een andere, als ik die andere zelf beter vind. Je kunt 100 polls houden, hangt er ook vanaf wie je het vraagt, daarnaast geeft een poll alleen iets over meningen weer, niets over de 'waarheid', dus dat wil niet zeggen dat spel A beter IS dan spel B, maar dat die groep mensen over het algemeen spel A beter vindt ;).

Daarnaast is het 'beter vinden dan' iets wat kinderen doen als ze klein zijn, lekker boeiend welk spel ik beter vind, als ik het beide goeie games vind, maakt het speelplezier echt niet minder. Al die polls, game-of-the-year-dingen, het is allemaal zo nietszeggend als wat ;)!

Altijd jammer, mensen kunnen het ook vaak niet hebben als een ander een andere mening heeft (zie je hierboven weer), als iemand HL2 beter vindt, laat diegene dan, als iemand D3 beter vindt, laat diegene dan, ga iemand niet af lopen zeiken omdat diens mening niet met de jouwe overeen komt, who gives a f***?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 18:22:
[...]

Nope, statistieken geven weer wat de meerderheid beter vindt, heeft niets met'de 'waarheid' te maken. Al vinden de hele wereld een spel beter dan een andere, als ik die andere zelf beter vind. Je kunt 100 polls houden, hangt er ook vanaf wie je het vraagt, daarnaast geeft een poll alleen iets over meningen weer, niets over de 'waarheid', dus dat wil niet zeggen dat spel A beter IS dan spel B, maar dat die groep mensen over het algemeen spel A beter vindt ;).

Daarnaast is het 'beter vinden dan' iets wat kinderen doen als ze klein zijn, lekker boeiend welk spel ik beter vind, als ik het beide goeie games vind, maakt het speelplezier echt niet minder. Al die polls, game-of-the-year-dingen, het is allemaal zo nietszeggend als wat ;)!

Altijd jammer, mensen kunnen het ook vaak niet hebben als een ander een andere mening heeft (zie je hierboven weer), als iemand HL2 beter vindt, laat diegene dan, als iemand D3 beter vindt, laat diegene dan, ga iemand niet af lopen zeiken omdat diens mening niet met de jouwe overeen komt, who gives a f***?
Of je reageert niet .. het gaat hier om een VS .. dus welke beter is .. als jou dat niks kan schelen .. euh ja .. :S

D3 had zijn momenten meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoor ik daar een lama s.... ehh .... geintje .... ja, misschien heb je wel gelijk. Ik kan me alleen vaak kapot ergeren aan dat vergelijken van games, vooral als het appels met peren vergelijken is. Gameplay is duidelijk anders, en gameplay verschilt per gamer. Vaak vinden mensen oldskool goed, maar met shooters ineens niet. Ik heb in jaren geen FPS uitgespeeld, laatste was Unreal 2, daarvoor was het echt langer, Quake 2. Ik heb wel shooters gespeeld in de tussentijd, maar nooit langer dan 1 uur volgehouden. Dat ik beide games dus gespeeld heb, zegt voor mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49
Prutz0r schreef op woensdag 22 december 2004 @ 17:03:
[...]

En natuurlijk de losgebroken headcrab van Dr. Kleiner :D

Zit er humor in de volgende games?
• Max Payne 1 en 2
• De hele command & conquer serie
• Call of Duty (misschien het lompe auto ritje)
• FarCry

Ook allemaal topgames. :)
Dit gaat een beetje offtopic, maar vind 't even leuk te melden;

Max Payne 2 had veel humor, in de vorm van die TV's. Vooral 'Dick Justice' vond ik om te lachen ("It was raining like all the angels in heaven were having a piss at the same time", en meer van dat soort hele foute beeldspraak als verwijzing naar Max Payne 1). Maar ook Baseball-bat boy was leuk. Heb alle series zitten kijken :).

Command & Conquer had Red Alert. De Russische kant was erg grappig. "Affirmitive" met van die zwaar Russische accenten :). En misschien dat je kon lachen om de terroristen uit Generals, die kamikaze-mannetjes. Zwarte humor ofzo :+.

FarCry was een kerel in een Hawaii-shirt :P.

En Doom3 nam zichzelf niet serieus, Half-Life 2 iets te veel. Winnaar; Doom3 :).

[ Voor 3% gewijzigd door LiToKi op 22-12-2004 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom3 vond ik niet zoveel aan omdat het vooral veel van hetzelfde was. hl2 vond ik wel goed maar ook dat was zeker niet perfect. Effecten zoals vuur lijken in hl2 wel op een .gif van 2 frames ipv dat ze er echt mooi uitzien zoals bij doom3. Ook de AI vond ik niet goed.

IMHO krijg je de beste engine als je de AI van far cry en de vuur effecten van doom3 in de hl2 engine stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Laatst online: 22-09 12:58
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:12:
Doom3 vond ik niet zoveel aan omdat het vooral veel van hetzelfde was. hl2 vond ik wel goed maar ook dat was zeker niet perfect. Effecten zoals vuur lijken in hl2 wel op een .gif van 2 frames ipv dat ze er echt mooi uitzien zoals bij doom3. Ook de AI vond ik niet goed.

IMHO krijg je de beste engine als je de AI van far cry en de vuur effecten van doom3 in de hl2 engine stopt.
Um hoe heet dat ook al weer, fuseren volgens mijn.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
half-life 2, door de goede mods (die gaan komen) en de masterlijke SDK :)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

HL2, de installatie: Eerste Reactie :( :( , Steam nodig

HL2 nadat steam op je pc staat :( :( :(

HL2 kun je niet spelen omdat registreren met steam niet lukt: :( :( :( :(

HL2 na 1 dag spelen: :/

HL2 na 2 dagen spelen: :O

HL2 van de Harddisk 8) _/-\o_ :) :D :+

HL2 gekocht :/ :( :'(
------------------------------------------------------------
Doom 3 bij installatie: :)

Doom 3 geinstalleerd: :) :)

Doom 3 aan het spelen: 8) :9

Doom 3 na 1 dag spelen: :*)

Doom 3 na een week :Y) _/-\o_

Doom 3 gekocht :*) :*) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doom 3 was niks vergeleken met Half Life 2. Had eerlijk gezegd meer van Doom 3 verwacht voordat beide spellen uitwaren.

Doom 3 is te donker, geen/bijna geen sfeer, voorspelbaar, eentonig, soms wel erg lage resolutie textures (meer als bij Half Life 2), npc's te plastic uitziend. Tegen het einde aan had ik er gewoon geen zin meer in, toch maar even uitgespeeld omdat ik al zover was.

Half Life 2 had een top sfeer, mooie locaties, absoluut niet eentonig, gravity gun _/-\o_, physics waren top! Character-animatie uitstekend gedaan. Enigste minpunt vond ik het einde...

Wat ik Doom 3 dan wel mee moet geven zijn de lichteffecten, die waren beter.

Dus Half Life 2 > Doom 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Volgens mij ben je pas cool als je hier in dit topic veel smileys in je post drukt? Mgoed.

Maar om nutteloze argumenten en meningen terzijde te drukken. Hl2 vind ik zelf ook iets tegen vallen, al was dat wel mijn verwachting omdat ik hl1 ook niet leuk vind. Wat je verder moet bedenken is dat hl zichzelf open en bloot stelt om nog veel gavere dingen te creeeren, die sdk kit gaat pwnen! Zeker in combinatie met die geweldige physics engine die ze erin gepropt hebben.

Ik zeg uiteindelijk krijg je voor hl2 meer waarde voor je geld.

(btw niet kunnen reggen met steam? ik gebruik al meer dan een jaar steam en op wat overbelasting bij updates, totaaaaaaaaaal geen problemen mee!)

(btw cs:s pwnt doom3 :P)

Feitelijk blijft alles hier gebasseerd op een mening.

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

FanToom schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:23:

Feitelijk blijft alles hier gebasseerd op een mening.
Dat meen je niet, over geen enkel spel valt een Feit te noemen, wat je er van vind is altijd een mening dus wat beter of minder is zullen we nooit weten, daarom is een Review ook kansloos, het zegt compleet niks behalve over de peroon die het geschreven heeft, dat is namelijk dat ie nog nooit volwassen is geworden :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
moet eerlijk zeggen, vind t geweldig spel, net als doom 3 een geweldig spel is, voor mij staan ze gelijk, scheelt ook weer punten noemen waarop de ene beter is dan de andere enzovoorts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Steffy schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:35:
[...]

Dat meen je niet, over geen enkel spel valt een Feit te noemen, wat je er van vind is altijd een mening dus wat beter of minder is zullen we nooit weten, daarom is een Review ook kansloos, het zegt compleet niks behalve over de peroon die het geschreven heeft, dat is namelijk dat ie nog nooit volwassen is geworden :Z
Nee een berg smileys in je post das volwassen :D ...

1 woord : Zaklamp

Doom3 in het jaar 21nogwat en nieteens een flaslight op een machinegun :D ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Vandread schreef op woensdag 22 december 2004 @ 16:12:
HL2 is logischer.... bij Doom3 ben je zo'n dom figuur dat je maar 1 ding in 2 handen kan houden.... of om een rol ductape pakken en die zaklamp aan je kop plakken... :+
... ...
Probeer maar eens een geweer vast te pakken, daarmee rond te lopen (armen gestrekt) zonder je linkerhand bij te gebruiken....
en daarna komt het schieten pas...
(Ik zal het uitleggen voor je; Dat gaat niet... veel te zwaar, en dan komt de tegenslag nog)
en voor de ductape is er een mod, dus dat kan ie wel... alleen moet je hem ff de tape geven (die hebben ze namelijk niet op mars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:09
Voor mij duidelijk HL2, al is het alleen voor de multiplayer (cs source en hl2dm).

Daarnaast zijn de omgevingen in HL2 vele malen kleurrijker, interactiever, duidelijker, en uitgestrekt.
Daarnaast waren er dus echt wel puzzels waarbij ik even op mijn hoofd moet krabben, ze waren idd niet echt moeilijk, maar toch, het had zo z'n charmes. Om een voorbeeld te noemen: het stukje met die hovercraft, dat je lege barrels onder de springplank moest zetten om er overheen te komen.
Daarnaast was halflife 2 keer zo lang in lengte. Het argument dat in hl2 de AI slecht is gaat ook niet op in deze vergelijking, aangezien de vijanden in d3 nog dommer waren als een deurknop.

Wil niet zeggen dat doom 3 een slecht spel is. De lichteffecten zijn veel mooier gedaan, het geluid is heel mooi gedaan, maar zeker niet beter als hl2.
Doom 3 was voor mij gewoon een dikke adrenaline rush, leuk voor even.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Linkerhand(zaklamp) onder hand/pols rechterhand(pistool)
beetje army dewd moet dat nog wel kunnen...
onder een beetje smg zit al een zaklamphouder....

EEN MOD ja.... geen argument dus.
En iedere echte vent heeft ductape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Voor mij is de vergelijking heel simpel

Doom3
Heb het kort gespeeld, was erg veel van hetzelfde. Kruipend door donkere gangen met monster hier en daar uit het niets.

Halflife2
Op zaterdag gekocht, in 1 ruk op woensdag uitgespeeld. (Speelde alleen 's avonds met alle lichten uit :) )

Instagram / YouTube

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
is niet te vergelelijken

HL2 is meer mijn style
Doom 3: mooi, niet echt mijn style maar cker een goede game

HL2 heeft binnkort natuurlijke mooie mod's enz. enz.

jammer dat far cry niet mee mag doen :D
ik vind namelijk far cry een grote winnaar.

+ heeft veel humor (opletten ;))
+ mooiste spel wat ik ooit gespeeld heb.
+ goed verhaal
+ lekkere gameplay
+ goede AI

- slechte MP

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:36:
Nja ik heb hl2 op hard uitgespeeld en heb geen moment moeite gehad met de combine soldiers, ben overal redelijk gemakkelijk doorheen gelopen. Dat is in doom 3 wel ff anders op nightmare, dat is rete moeilijk. Daarmee zeg ik niet dat doom 3 een betere game is, het is tenminste wel fatsoenlijk moeilijk i.t.t. hl2.
je schijnt Chronicles of Riddick nogal goed te vinden, die zal ik dan ook maar es proberen :) maar of hij het haalt bij HL2 betwijfel ik, HL2 kon het bij mij al bijna niet meer fout doen door heel de wereld die er omheen zit (Black Mesa en Xen, die alientjes, daar heb ik me zo in ingeleefd (HL1, talloze mods) dat ik het prachtig vind weer in die wereld te vertoeven)
Dit is ff offtopic maar: Ik heb me kostelijk vermaakt met Chronicles of Riddick en snap eigenlijk niet dat het topic hier op GoT zo stil is. Dit spel heeft een stuk betere ai. dan hl2, lampen die wel gewoon kapot kunnen en vette minstens zo vette graphics als doom 3. Aantal leuke verassende gameplay elementen erin (soort van nightvision, je eigen lichaam zien als je naar beneden kijkt (dat werd verdomme tijd), hand to hand combat, riot guard, stealth, rpg elementen de lijst gaat maar door)

Ik ben bang dat dit een oneindige discussie gaat worden omdat ieder zo z'n voorkeur heeft en er geen absolute waarheid is. Evenals met de fanboy discussie tussen psp en ds lovers en alle andere consoles. Zelfs al vind je ze beide producten even goed dan nog proberen mensen je te overtuigen van hun 'gelijk'

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 03:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xrenity schreef op woensdag 22 december 2004 @ 15:51:
[...]

En even verder zeg je ook nog dat je te veel vrijheid krijgt 8)7
Je spreekt jezelf in de eerste zinnen al tegen (te rechtlijnig /= veel vrijheid).
Daarbij, in de reviews wordt als minpunt gegeven dat de game juist te weinig vrijheid kent en erg rechtlijnig is.

Je zegt ook in de eerste zin 'HL2 is voor mij te rechtlijnig'. Ik weet niet hoor, maar Doom 3 was echt rechtlijnig².

Daarbij moet ik even opmerken dat de posts hier van een hoger niveau zijn dan voor beide games uit waren en er een hoop gebashed werd _/-\o_
Ook te veel vrijheid zal ik ff uitleggen wat ik hiermee bedoel:
De stukken waar je loopt zijn zeer breed, dit in vergelijking met doom 3 die maar smalle gangen enzo heeft. Vrijheid is hier dus niet het beste woord geweest maar ik wil alleen maar aangeven dat als er nu iets aankomt in half life 2 je met een ruime boog om hem heen kunt lopen om kogels te besparen. In doom3 heb je geen keus.

Puzzels in Half life2 ????
Gister zat ik zwaar vast in het spel gedeelte dat je de hovercraft krijgt. Aantal keer savegame opnieuw opgestart niks hielp. Spel een keer helemaal uit zetten en weer opnieuw starten deed wonderen. Het probleem:
Een "script" dat niet wou draaien. Het vrouwke wou geen benzine in de hovercraft gooien. |:(
als je dit bedoelt met puzzels zijn ze moeilijk ja. Want hoe moet je een script laten draaien die uit zich zelf hoort te beginnen ?? Gister in half life2 stond ik achter een persoon en ze keek naar links voor en stond zo te praten. Dat was ook de plek waar ik eigenlijk hoorde te staan dus. Maar in doom 3 werdt dit weer mooi opgevangen door ze gewoon te laten werken en praten tegelijk waardoor je niet het gevoel kreeg dat het een script was

Verwijderd

Solid Seal schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:41:
[...]

Nee een berg smileys in je post das volwassen :D ...

1 woord : Zaklamp

Doom3 in het jaar 21nogwat en nieteens een flaslight op een machinegun :D ..
Hoort bij de gameplay. Je gaat me niet vertellen dat je problemen had met wisselen? Het is een onrealistisch spel, dus realistische kritiek telt niet hehe ;). Ik vond het zelf erg goed, maakte het spel wel apart. Je moest op tijd switch en dan 'gokken' waar de vijand zat en tijdens het vuren zag je waar 'ie stond / heenging .... ik vond dat stijl. Dat + de licht en schaduweffecten, en de gevechten in kleine ruimtes, dat was de gameplay .... was dus ze bedoeld. Jammer als er dan iets moeilijk aan een spel is, dat iedereen DAT er nu juist meteen uit wil hebben. En zeuren (whining) helpt kennelijk, want in de add-on gaan ze het geloof ik makkelijker maken.

Ik bedoel, 10 van die zware guns met je meenemen, nee da's realistisch ;). In welke toekomst je ook zit, dat gaat niet lukken.

Ik ben het wel met iemand anders eens, als je Far Cry, Doom III en HL2 mixt, dan krijg je ECHT een perfecte game. Elke game mist nu net iets wat de andere heeft, dat gevoel heb ik er althans bij. Trouwens over de PDA, Unreal 1 werd ook verteld op een vergelijkende manier toch?

• Xrenity
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:28:
[...]

Ook te veel vrijheid zal ik ff uitleggen wat ik hiermee bedoel:
De stukken waar je loopt zijn zeer breed, dit in vergelijking met doom 3 die maar smalle gangen enzo heeft. Vrijheid is hier dus niet het beste woord geweest maar ik wil alleen maar aangeven dat als er nu iets aankomt in half life 2 je met een ruime boog om hem heen kunt lopen om kogels te besparen. In doom3 heb je geen keus.
Wat je hier nu weer mee bedoelt... Dus in HL2 kun je wel keuzes maken en in D3 niet. En dat is slecht, ofzo. Waarom zou het slecht zijn om ergens in een boog omheen te lopen? Als jij toch gewoon wilt knallen kun je dat toch zelf bepalen? Beetje onzin wat je nu vertelt :P
Puzzels in Half life2 ????
Gister zat ik zwaar vast in het spel gedeelte dat je de hovercraft krijgt. Aantal keer savegame opnieuw opgestart niks hielp. Spel een keer helemaal uit zetten en weer opnieuw starten deed wonderen. Het probleem:
Een "script" dat niet wou draaien. Het vrouwke wou geen benzine in de hovercraft gooien. |:(
als je dit bedoelt met puzzels zijn ze moeilijk ja. Want hoe moet je een script laten draaien die uit zich zelf hoort te beginnen ?? Gister in half life2 stond ik achter een persoon en ze keek naar links voor en stond zo te praten. Dat was ook de plek waar ik eigenlijk hoorde te staan dus. Maar in doom 3 werdt dit weer mooi opgevangen door ze gewoon te laten werken en praten tegelijk waardoor je niet het gevoel kreeg dat het een script was
Beide problemen die je nu noemt heb ik nog niet 1 keer gehad :S
Maar ik bedoelde meer puzzeltjes met de physics. Al zul je wel weer geen idee hebben waar ik het over heb.
'Gister in half life2 stond ik achter een persoon en ze keek naar links voor en stond zo te praten.'
Ze hebben altijd een max omkijk hoek. En wanneer ze ook tegen anderen moeten praten zal jij je dus een beetje aan moeten passen aan de situatie. Maar ook dit is blijkbaar te veel gevraagd. Blijf jij maar bij Doom 3, veel beter voor je (8>

• LiToKi
Xrenity schreef op donderdag 23 december 2004 @ 09:44:
Beide problemen die je nu noemt heb ik nog niet 1 keer gehad :S
Maar ik bedoelde meer puzzeltjes met de physics.
Die deden mij nogal denken aan "The Incredible Machine" van jaren geleden. En niet op een al te positieve manier trouwens. De constructies in Half-Life 2 zijn nogal... tja... wie legt er nu zo een stuk stellage neer en een paar blauwe vaten een eind verderop zodat je met die vaten diezelfde stellage omhoog kan duwen zodat je er met je airboat overheen kan. Bijvoorbeeld. Wie gaat dat daar nu zo wegleggen, die rebellen? Het zat er alleen in om de physics engine te showen. En als 't dan 1 of 2 keer gebeurd....

Sommige physics puzzels waren wel tof. Ontsnappen door wat dozen op te stapelen enz. Leuk gedaan.

Dat is eigenlijk met heel Half-Life zo, sommige gameplay-elementen zijn goed verzonnen en zitten goed in elkaar. Andere passen niet in het geheel.

Zoals het krijgen van health-kits e.d. Dan verzinnen ze leuke manieren om die dingen te krijgen (mannetje gooit kist van brug, opslaghuis hier-en-daar, Combine-laadpunten, Half-Life logo op de muur gesprayed waar dan items liggen achtergelaten door rebellen enz. enz.) en dan nog hebben ze items random op de grond liggen. Dan vraag ik me af waarom ze die leuke dingen niet consistent in heel 't spel hebben.

En dan nog een klein puntje wat me opviel; in al die opslaghuizen staan bergen met kisten die je allemaal kapot kan slaan/schieten/gooien. En ze zijn allemaal leeg. Behalve diegene waarop staat 'supply'. Ik snap wel dat ze die supply-doosjes hebben voor de duidelijkheid, maar doe dan ook wat rommel in die anderen en laat 't spul wegfaden ofzo. Net als in Half-Life 1 met de drinkautomaten, daar kwam ook weleens wat uit, zonder dat 't verder nut had.

[ Voor 3% gewijzigd door LiToKi op 23-12-2004 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat je hier nu weer mee bedoelt... Dus in HL2 kun je wel keuzes maken en in D3 niet. En dat is slecht, ofzo. Waarom zou het slecht zijn om ergens in een boog omheen te lopen? Als jij toch gewoon wilt knallen kun je dat toch zelf bepalen? Beetje onzin wat je nu vertelt :P
In doom3 moet je keuzes maken zoals: Zal ik de brug openen of doe ik het anders, laat ik reinformence komen ofniet. Dit heeft ook gelijk betrekking op het verhaallijn.
In half life 2 is het lopen, dingen omzetten en je kunt verder. Net wat iemand hierboven al vertelde: Je ziet een schakelaar en je zet hem om en je kunt verder. Ik heb tot nu toe nergens iets moeten zoeken wat ik moest doen wat dus wel bij doom 3 was. Je makte zelfs gebruik van de pc`s. En er wordt verteld met hovercraft meer aktie is. tot nu toe 6 kogels afgeschoten om 2 cameras te mollen meer niet :S:S is dat meer aktie ? Ik wil hier dus mee zeggen dat je in Hlaf life 2 te veel momenten hebt waar je niks te doen hebt dan alleen lopen (of varen, rijden, hovercraften) hoe je het wilt noeme :P in doom 3 had je niet het gevoel dat er niks te doen was je was bijna continue aan het schietten.

Sommige maken hier een link naar far cry. Als ik die hier ook bij had gezet was het echt niet meer bij te houden. Far cry was een zeer mooi spel, mooie binnen lokaties en vooral buiten lokaties. Veel bewegingsvrijheid wat zeer goed werd opgevangen door toch overal iets te laten doen. De Al van far cry was zeer goed. en ik ga ook volledig mee met de mening dat als je de Al van far cry + de buiten lokaties, De binnen lokaties en interaktie van doom3 en het beste van half life 2 pakt en dit in 1 spel doet het gewoon een knaller van een spel wordt. (misschien dit voorleggen aan de makers van de spellen >:) )

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:00:
Doom 3 is te donker, geen/bijna geen sfeer, voorspelbaar, eentonig, soms wel erg lage resolutie textures (meer als bij Half Life 2), npc's te plastic uitziend. Tegen het einde aan had ik er gewoon geen zin meer in, toch maar even uitgespeeld omdat ik al zover was.

Half Life 2 had een top sfeer, mooie locaties, absoluut niet eentonig, gravity gun _/-\o_, physics waren top! Character-animatie uitstekend gedaan. Enigste minpunt vond ik het einde...
Sfeer... Doom3 had een heerlijke horrorsfeer. Het donkere met de creepy geluidseffecten was een heerlijke ervering voor mij. De sfeer is dus duidelijk te beschrijven. Lekker dom knallen in donkere gangen en de hel. Dat is Doom.

Ik probeer dit voor HL2, maar kom nergens. Hoe zou je die "top sfeer" beschrijven? Horror? Thriller? Komedie? Kweenie.. maar het lukt me niet om een (voor mij niet bestaande sfeer) te beschrijven..

Misschien kun je je opmerking wat toelichten? Sfeer was voor mij een van de grootste dompers van HL2 namelijk. Het ademde voor mij helemaal niks uit. Een compromisloos gebeuren. Bijna een Havok physics-engine demo. (jaja.. het meest geweldige aan het spel hebben ze niet eens zelf gemaakt :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 10:27 ]

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Bosmonster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:24:
[...]

Sfeer... Doom3 had een heerlijke horrorsfeer. Het donkere met de creepy geluidseffecten was een heerlijke ervering voor mij. De sfeer is dus duidelijk te beschrijven. Lekker dom knallen in donkere gangen en de hel. Dat is Doom.

Ik probeer dit voor HL2, maar kom nergens. Hoe zou je die "top sfeer" beschrijven? Horror? Thriller? Komedie? Kweenie.. maar het lukt me niet om een (voor mij niet bestaande sfeer) te beschrijven..

Misschien kun je je opmerking wat toelichten? Sfeer was voor mij een van de grootste dompers van HL2 namelijk. Het ademde voor mij helemaal niks uit. Een compromisloos gebeuren. Bijna een Havok physics-engine demo.
Ik vind dat HL2 een sfeer uitademde van, ja daar zou ik ook wel willen lopen, het uitzicht en mooi gedetailleerde werelden waar een hoop te zien is, dat geeft sfeer aan een spel.

Doom3 daarintegen speelde ik met tegenzin omdat ik me daar niet thuis voelde :P

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Megamind schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:27:
[...]

Ik vind dat HL2 een sfeer uitademde van, ja daar zou ik ook wel willen lopen, het uitzicht en mooi gedetailleerde werelden waar een hoop te zien is, dat geeft sfeer aan een spel.

Doom3 daarintegen speelde ik met tegenzin omdat ik me daar niet thuis voelde :P
Dus je speelt ieder niet realistisch spel met tegenzin? :P Dan heb je aan Doom3 wel een miskoop ja :)

Persoonlijk zie ik dus graag iets compleet anders dan de normale wereld. Daarom kijk ik films, daarom speel ik games. En graag fantasy/scifi bijvoorbeeld.

Dus het zal wel iets persoonlijks zijn dan :) Ik lees ook over RPG's waar mensen alleen maar humans willen spelen omdat ze zich niet kunnen verplaatsen in een ander ras... En dat is nou juist de reden dat ik GEEN humans wil spelen :P

Ieder z'n meuk dan maar!

[ Voor 31% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 10:36 ]

• Vandread
HL2 heeft een "1984 / Equilibrium / Big brother is watching your" sfeer.....
Is moelijk te verwoorden he bosmonster ;)

Verwijderd

Topicstarter
Doom 3 heeft de sfeer dat je het savonds speelt, lichten uit, gordijnen dicht, geluid vol open en de bass erbij. Half life 2 heeft dat niet vind ik. er is te weinig geluid om je heen waardoor je het gevoel krijgt er "alleen" te zijn. Dit in tegenstelling tot doom3

• Xrenity
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:03:
[...]

In doom3 moet je keuzes maken zoals: Zal ik de brug openen of doe ik het anders, laat ik reinformence komen ofniet. Dit heeft ook gelijk betrekking op het verhaallijn.
In half life 2 is het lopen, dingen omzetten en je kunt verder. Net wat iemand hierboven al vertelde: Je ziet een schakelaar en je zet hem om en je kunt verder. Ik heb tot nu toe nergens iets moeten zoeken wat ik moest doen wat dus wel bij doom 3 was. Je makte zelfs gebruik van de pc`s. En er wordt verteld met hovercraft meer aktie is. tot nu toe 6 kogels afgeschoten om 2 cameras te mollen meer niet :S:S is dat meer aktie ? Ik wil hier dus mee zeggen dat je in Hlaf life 2 te veel momenten hebt waar je niks te doen hebt dan alleen lopen (of varen, rijden, hovercraften) hoe je het wilt noeme :P in doom 3 had je niet het gevoel dat er niks te doen was je was bijna continue aan het schietten.
:S
Je veranderd nogal vaak van mening. Eerst vraag ik waarom jij het fout vind dat HL2 meer keuzes biedt dan D3 (wat je zelf zei) en nu kom je ermee dat HL2 dit totaal niet heeft.
Daarbij ben jij blijkbaar nog bij de hovercraft levels, misschien zelfs nog voor je de gun erop hebt gekregen. En je hebt zeker wel wat te doen, maar misschien heb je niet de hele tijd schieten. Doom 3 had juist niets te doen. Beetje doelloos rondlopen, af en toe een vijand neerschieten, weer ergens een PDA'tje vinden... Steeds weer hetzelfde om verder te komen. HL2 bied imo meer afwisseling.

• sn0x0r
  • Laatst online: 20:30
Bosmonster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:31:
[...]

Dus je speelt ieder niet realistisch spel met tegenzin? :P Dan heb je aan Doom3 wel een miskoop ja :)

Persoonlijk zie ik dus graag iets compleet anders dan de normale wereld. Daarom kijk ik films, daarom speel ik games. En graag fantasy/scifi bijvoorbeeld.

Dus het zal wel iets persoonlijks zijn dan :) Ik lees ook over RPG's waar mensen alleen maar humans willen spelen omdat ze zich niet kunnen verplaatsen in een ander ras... En dat is nou juist de reden dat ik GEEN humans wil spelen :P

Ieder z'n meuk dan maar!
Ik lees harry potter :+

[Edit]
Equilibrium, een van me favo films, ongelooflijk goed, en ik vind het verhaal iig beter dan menig film/spel.

On-topic:

Ik heb beide gespeeld, HL2 uitgespeeld, doom 3 ong. de eerst 10 minuten. Doom 3 kon me niet boeien, hl2 wel, hoe dit komt? Puur me eige smaak, geen van 2 zijn namelijk een meesterwerk als het gaat om het verhaal. Doom 3 is donker, donker en nog eens donker. Ik liep in die eerste 10 minuten gewoon om een hoekje en schoot gewoon zonder te kijken of er nou daadwerkelijk een zombie zou staan, 1x schoot ik zonder dat er iemand stond. Half-Life 2 hetzelfde, ik loop een stukje verder en ren weer terug om vervolgens ineens 3 zombie's tegen te komen. Als er iets is wat ik dom vind is dat het wel, je komt ergens en er is niets, je loopt 5 stappen verder en ineens staat er iets achter je. Heel lomp..... beide waren gewoon leuk, maar het verhaal is waardeloos van beide, en niet het type verhaal waarvan je zegt: WOW! (Ik ken eigenlijk geen 1 game waar ik dat had???)

[ Voor 43% gewijzigd door sn0x0r op 23-12-2004 11:20 ]

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Vandread schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:37:
HL2 heeft een "1984 / Equilibrium / Big brother is watching your" sfeer.....
Is moelijk te verwoorden he bosmonster ;)
Ik ben een groot van van die 2 films, en kan me enigszins een associatie voorbeelden in setting met 1984. Maar met setting nog geen sfeer. De link met equilibrium ontgaat me geheel :P

Denk dat ik iets compleet gemist heb in het spel ofzo. Ik ervaarde namelijk meer de 'ik word door een gescripte plastische omgeving geleid en moet af en toe wat mannetjes afknallen' - sfeer.

[ Voor 23% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 10:49 ]

• Vandread
Hoofd dat continu op de tv is?
Equilibirium?
Geblaat dat de wereld waar je in leeft zo goed is?
Wel leuk idee qua hl2 mod :P equilibrium story line mod :D

En qua leiden... doom3 is wat bij betreft 1 lange gang :P

Ps: van van? /flauw

Verwijderd

Topicstarter
Vandread schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:30:
Hoofd dat continu op de tv is?
Equilibirium?
Geblaat dat de wereld waar je in leeft zo goed is?
Wel leuk idee qua hl2 mod :P equilibrium story line mod :D

Ps: van van? /flauw
Niet 1 lange gang maar meerdere gebouwen op mars :P:P

• LiToKi
Vandread schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:30:
Half-Life 2 ook.

Airboat; meestal 2 muren of rotswanden links en rechts
Buggy; hetzelfde
Ant-Lions op strand; hetzelfde, maar dan met water aan 1 kant
Ravenholm; 1 route
enz. enz.

Nova Prospect was wel wat gevarieerder wat dat aangaat. Als een van de weinige levels. Verder wordt je aan je handje meegenomen door een omgeving waar je toch echt maar 1 kant op kan. Vooruit, de gang is breder, maar het deed me geregeld denken aan de koopgoot in Rotterdam.

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Daarom kijk ik uit naar STALKER.. ben benieuwd of die eindelijk eens de gescripte gang gaan doorbreken in hun FPS.

HL2 was voor mij niet meer dan het tussendoortje (van helaas maar een paar avondjes). Zelfde voor D3 trouwens, leuk een paar avondjes knallen, maar ook geen topper.

[ Voor 17% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 14:49 ]

• Brent
  • Laatst online: 20:47
Doom 3 vonk gewoon slecht, grafisch mja, 'leuk' niet revolutionair ofzo. Verhaal was bagger en ik schrik gewoon de hele tijd (ik ben gewoon een mietje :P). HL2, ziet er netjes uit, erg boeiend verhaal en af en toe ook nog eens iets anders dan knallen. Zit wmb. alles in. HL2 voor mij dus :)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:23

Polycom

Poes van goud

Ik vind half life 2 niet zo heel vet, maar doom3 is wel minder dan half life 2.
Mensen die claimen dat half life 2 de beste en meest mooiste shooter is die ze ooit gespeeld hebben snappen het gewoon weg niet helemaal.

Inderdaad jammer dat Far cry niet mee doet want die game is echt geniaal.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
ixl85 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:15:
en voor de ductape is er een mod, dus dat kan ie wel... alleen moet je hem ff de tape geven (die hebben ze namelijk niet op mars)
Nee, en kettingzagen wel, om al die bomen om te zagen daarbuiten

Ohja. Euh. Buiten? :X

https://niels.nu

Verwijderd

Ik hoor heel veel mensen klagen over het "matige verhaal" van Half-Life 2 wat wel enigszins te begrijpen is. Het is namelijk mijns inziens wel een pre dat je de originele Half-Life, Opposing force en Blueshift hebt doorgespeeld.. Inderdaad, games die al een aantal jaartjes meegaan... Ik vermoed dat er toch een heleboel gamers zich laten leiden door de hype, opgeroepen door de PU's en PC Gameplays van deze tijd, en daardoor rechtstreeks aan de slag gaan met een game die sterk leunt op zijn voorgangers. Tevens moet je toch ook wel een aardig woordje engels kunnen verstaan/lezen om ook de fijnere details van het verhaal te kunnen begrijpen. Een voorbeeldje is het nogal "wetenschappelijke" betoog van Judith Mossman in de lift in Black Mesa east. Het lijkt een hoop trivaal gezwam, maar het is wel degelijk van waarde voor de spelbeleving.. Zo barst Half Life 2 van de subtiele verwijzingen naar zijn voorgangers en het "totale" verhaal (de gelijkenis tussen de storylines van deel 1 en 2 is immers treffend). Feit is dat Valve de mate van spelbeleving van je eigen bereidheid tot interpretatie en je ervaringen met eerdere valve-games laat afhangen. Dit kun je een manco noemen, maar persoonlijk vind ik het juist erg stoer dat half-life 2 "schaamteloos" voortbouwt op games die al van zes jaar terug dateren... Tevens sluit je dus wel een hoop gamers uit, want ik kan me voorstellen dat een hoop gamers hun handen niet willen gaan branden aan een stoffig spel uit 1998 (maar toch doen, de game is briljant!!) .

Over dat humor-argument: In Half life 2 zit wel degelijk humor maar gelukkig inderdaad niet teveel, want vergeet niet dat je je begeeft in een post-apocalyptische wereld die weinig hoop biedt op een leuke toekomst :). Toch voegt Barney af en toe een leuke komische noot toe:

"Good Job throwing that switch and all, I can see that your MIT-education really pays for itself" ... Meesterlijk :)

Doom 3 heeft mij ook zeker verrast, niet door het verhaal, maar door die gi-gan-ti-sche schrikeffecten. Niet normaal dat een game zoiets teweeg kan brengen. Ik kon het niet opbrengen om die game langer dan een half uurtje achter elkaar te spelen. Grafisch is de game uitmuntend maar idd moeilijk te vergelijken met HL2. Persoonlijk ontbeert Doom 3 het grote "saga"gevoel dat HL2 wel bij mij teweeg bracht, niet zo vreemd natuurlijk; het is gewoon een remake. Doom 3 presenteert zich naar mijn mening net ietsje meer als een techische showcase dan als bijvoorbeeld HL2...

Feit is dat het beide big budget games zijn die terecht wedijveren voor diverse "game of the year" -awards....

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dus je moet oude halflifes gespeeld hebben om nog een beetje verhaal te kunnen ontdekken in HL2?

Dat verklaart alles!

Wel makkelijk.. zelf geen verhaal maken, maar allerlei locaties uit het oude verhaal en dan de speler het verhaal erbij laten nostalgeren (nieuw woord?).

[ Voor 40% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 15:56 ]

Verwijderd

Bosmonster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:56:
Dus je moet oude halflifes gespeeld hebben om nog een beetje verhaal te kunnen ontdekken in HL2?

Dat verklaart alles!

Wel makkelijk.. zelf geen verhaal maken, maar allerlei locaties uit het oude verhaal en dan de speler het verhaal erbij laten nostalgeren (nieuw woord?).
Dat is niet wat ik heb gezegd; er komen helemaal geen oude locaties uit het oude verhaal voor. Wat ik zeg is dat het de spelbeleving ten goede komt als je de voorgaande games ook hebt gespeeld... Lord of the rings begin je ook niet ergens in het midden in de saga te kijken... terwijl dat bij de Indiana Jones-films weer wel kan.. Is gewoon een keuze, kun je respect voor hebben of niet..

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als je in het midden van LotR begint heb je wel verhaal. Je mist wat en je snapt misschien niet alles, maar je hebt wel verhaal.

Maar kun je me vertellen wat nu het verhaal is van HL2?

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 23-12-2004 16:16 ]

• Ramon
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:51:
Over dat humor-argument: In Half life 2 zit wel degelijk humor maar gelukkig inderdaad niet teveel, want vergeet niet dat je je begeeft in een post-apocalyptische wereld die weinig hoop biedt op een leuke toekomst :). Toch voegt Barney af en toe een leuke komische noot toe:

"Good Job throwing that switch and all, I can see that your MIT-education really pays for itself" ... Meesterlijk :)
Als ik HL2 speel dan voelt het alsof de makers geen zin hadden om HL2 te maken, alsof ze er moe van waren, wat ik me wel kan indenken met een jaar extra tijd aan zo'n spel besteden. Doom 3 voelt gewoon niet zo serieus aan, en daarom is het leuker om te spelen.
Doom 3 presenteert zich naar mijn mening net ietsje meer als een techische showcase dan als bijvoorbeeld HL2...
daar ben ik het niet mee eens HL2 heeft veels te veel aandacht op de physics gelegd, wat ik ook erg jammer vond trouwens.
Feit is dat het beide big budget games zijn die terecht wedijveren voor diverse "game of the year" -awards....
nou nee ;) wat mij betreft staan Thief 3 en UT2004 mijlenver boven HL2 en doom 3.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Vandread
Ik vul aan op bosmonster... ik zeg toch niet van niet?
Maar vond het een slecht argument :Y)

Verwijderd

LiToKi schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:45:
[...]

Half-Life 2 ook.

Airboat; meestal 2 muren of rotswanden links en rechts
Buggy; hetzelfde
Ant-Lions op strand; hetzelfde, maar dan met water aan 1 kant
Ravenholm; 1 route
enz. enz.
Heb net ff de demo gespeeld @ Ravenholm, en dat is dus echt NIET 1 route hoor... Tuurlijk, grotendeels, maar je hebt de route over de daken en over de grond. Je kan overal van de daken afpleuren en dan moet je dus via de grond je route weer terugvinden... Maja, heb het hele spel nog niet gespeeld dus zal me niet zo met deze topic bemoeien -_-

Verwijderd

Doom 3 vond ik wel sfeervol, maar ik vond het toch niet zo lekker spelen, en na een tijdje werd het ook te voorspelbaar, en ben ik maar gestopt, ik had niet meer de interesse om verder te spelen.

Half life 2 vind ik een heel stuk lekkerder spelen, alleen toch is het niet wat ik er van verwacht heb.
De graphics zijn erg mooi, het speelt lekker, maar toch vind ik Half life 1 beter.
Dit is vooral omdat Half life 2 te kort is en omdat Half life 2 veel te makkelijk is zelfs op hard, dit is ook meteen de rede waarom het spel zo kort is, ik ben er op hard zo doorheen gelopen, geen enkel stuk waar ik echt moeite mee had.
Half life 1 was voor mij toch meer uitdagen, vooral die allien levels op het einde waren een redelijke uitdaging op hard.

Ook vind ik het verhaal niet zo super van half life 2, er zijn gewoon teveel vragen.
Waarom zijn die electriciteit alliens opeens goed terwijl ze in HL1 gewoon agresief en moordlustig waren, en is gordon freeman door de tijd gereisd of zo, want het lijkt een heel tijds verschil tussen HL1 en HL2 te zitten. Zo heb ik nog veel meer dingen die ik me afvraag.
Verder is het een goed spel, vooral voor deze tijd waar graphics meestal belangrijker gevonden worden dan gameplay.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 17:23 ]

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Bosmonster schreef op donderdag 23 december 2004 @ 16:16:
Als je in het midden van LotR begint heb je wel verhaal. Je mist wat en je snapt misschien niet alles, maar je hebt wel verhaal.

Maar kun je me vertellen wat nu het verhaal is van HL2?

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

• Solid Seal

Solid Seal

3D Printer N00b

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:37:
[...]

Hoort bij de gameplay. Je gaat me niet vertellen dat je problemen had met wisselen? Het is een onrealistisch spel, dus realistische kritiek telt niet hehe ;). Ik vond het zelf erg goed, maakte het spel wel apart. Je moest op tijd switch en dan 'gokken' waar de vijand zat en tijdens het vuren zag je waar 'ie stond / heenging .... ik vond dat stijl. Dat + de licht en schaduweffecten, en de gevechten in kleine ruimtes, dat was de gameplay .... was dus ze bedoeld. Jammer als er dan iets moeilijk aan een spel is, dat iedereen DAT er nu juist meteen uit wil hebben. En zeuren (whining) helpt kennelijk, want in de add-on gaan ze het geloof ik makkelijker maken.

Ik bedoel, 10 van die zware guns met je meenemen, nee da's realistisch ;). In welke toekomst je ook zit, dat gaat niet lukken.

Ik ben het wel met iemand anders eens, als je Far Cry, Doom III en HL2 mixt, dan krijg je ECHT een perfecte game. Elke game mist nu net iets wat de andere heeft, dat gevoel heb ik er althans bij. Trouwens over de PDA, Unreal 1 werd ook verteld op een vergelijkende manier toch?
Heb je opzich gelijk in .. MAAR!!!

D3 met Dé engine van het jaar (ofzo) en dan 3 kwart van het spel in nauwe gangen zonder licht rennen .. binnen ... met een zaklamp :D Dat zuigt gewoon :D

Mja, effecten waren in D3 wel vele malen beter .. ze konden door de kage Field of View meer doen met effecten :)

En nee ik had geen problemen met overswitchen ik zette gewoon me brightness wat hoger (net als de helft van andere D3 spelers)

Idd, een mix van deze 3 spellen zou weleens de Shooter allertijden worden :)

Verwijderd

Ik kick ook op monster animatie's, en die waren ook in D3 net iets strakker ;). Ik kijk ook namelijk naar het artistieke gedeelte mbt grafisch ontwerp. In HL2 vond ik de omgeving bijvoorbeeld erg mooi, maar die zombie's waren eerder om te lachen ;). Zaten ook wel betere animatie's in hoor, in HL2 vond ik de bewegingen van de soldaten beter dan die van de zombie-soldaten uit D3 bijvoorbeeld.

Maar in alle games kijk ik en geniet in ook van mooi ontworpen design, van gebouwen, monsters, spelers etc. De eerste keer zeker ren ik er echt niet rap langs of zo, in D3 heb ik iedere ruimte toch zeker goed bekeken, ook bewegingen van machines, fantastisch, vooral ook de lichteffecten erbij. Te donker? Hmmm, vind ik niet, maar ik speel het dan ook niet terwijl het licht is buiten (ben dus ook later begonnen met echt spelen, dus niet in de zomer, zowieso wel wat beters te doen dan ;)). Het is echt een lekker spel van een uurtjke of 8 's avonds, gewoon ff een uurtje knallen. Zelfde geldt voor HL2, geen enkele SP shooter kan ik echt lang achter elkaar spelen, bij Doom zowieso niet vanwege de sfeer. Ik wil nog wel normaal kunnen slapen hehe. Ik wacht denk ik even met de aanschaf van Resident Evil 4 volgend jaar, met Doom III spelen had ik ook net de 3 DVD boxen van Millennium bekeken, en da's ook allemaal geen Sneeuwitje een de Zeven Dwergen zal ik maar zeggen.

De film van Doom zal denk ik wel een mislukking worden, verhaal is meer Resident Evil, en dat kennen we al. Ik had een brief van de maker zitten lezen, ja, leuk en aardig, maar sorry, Doom hoort bij Hell-spawn-monsters. Ik geloof ook in bepaalde dingen, maar voel me echt niet aangevallen als ik wat hell-monsters knal op bepaalde tekens met een hoekje of vijf zie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Naast het feit dat de link het niet doet, gaat het mij niet om een 'halflife storyline', maar om het verhaal van HalfLife2 <-- zie de '2' daarin.
Pagina: 1 2 Laatste