Nederlandstalige freemailer

Pagina: 1
Acties:

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Sinds een paar weken geef ik (vrijwillig) beginnerslessen in een buurtcentrum in een van de "achtergestelde" wijken van Antwerpen.
Donderdag is het mijn laatste les van dit jaar. En het lijkt me leuk om dan online een kerstkaartje te sturen naar familie en/of vrienden. Het probleem is dat je daar in 99,9% van de gevallen een eigen e-mailadres voor nodig hebt (wat die mensen dus (nog) niet hebben).
Daarom ebn ik op zoek naar een Nederlandstalige freemailer.
En ja, ik heb in de FAQ gekeken, en daar eigenlijk al een redelijk goeie oplossing gevonden Lycos.nl zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar spijtig geneog leeft er in Antwerpen (vooral bij "volksere" mensen nogal vaak een aversie tegen NL, dus mischien liever geen .nl adres.

Ook google heeft me al een paar mogelijkheden geboden (http://www.nl.belcenter.com/internet/email/ bijvoorbeeld) maar ik zoek eigenlijk wat anders.

ik geef ff mijn "eisen"
• liefst een .be adres
• liefst POP toegang (dan kan ik in een van de komende lessen outlouk met ze configgen)
• eenvoudige registratie (maw de siet mag niet te bloated zijn (zolas lycos bijv), die mensen worden gék als ze vanalles zien flashen, knipperen en niet onmiddellijk zien waar ze moetn klikken
• liefst niet bij een provider, om de objectiviteit van de lessen niet in het gedrang te brengen
• min of meer serieus (stront.be kan niet)
volgende dingen heb ik al bekeken (+argument warom het niet ideaal is)
Hotmail: POP?
Lycos:drukke site, .nl
Belcenter: provider
www.shithappens.be: euh leuke url B), geen POP
mail.be: geen POP
www.seniorennet.be: leuk voor de senioren, of eigenlijk beledigend? en geen POP
enzovoort enzovoort

Ik begin zo stilaan te denkend dat de "perfecte mail" voor die mensen niet bestaat :| Stilaan begin ik dna ook te snappen waarom alle nOObs hotmail gebruiken :'( Las je POP laat vallen, lijkt het wel de beste mogelijkheid :X

Mijn vraag dus: kent iemand een alternatief dat 'beter' is?
bijkomende vraag: als je een leuke site weet voor kerstkaartjes (ook NL-talig, liefst .be, eenvoudig...) mag je die natuurlijk ook vermelden
Dank! _/-\o_

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://www.freemail.be/ <= Free en .be in ieder geval !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• the_stickie
klopt, had 'm al gezien: geen pop en irritante flash reclame (moet ik die mensen nog gaan wijsmaken hoe ze die weg krijgen :/) edit: en je kan niet eens zelf mails blocken: zij verzorgen de spam blocking "zo goed mogelijk", wekt niet echt vertrouwen imho :/
Dus nog steeds niet perfect.

Ik vrees dat het hotmail zal worden (vnl vanwege de bekendheid, nederlandstalig, betrekkelijjk weinig reclame op de site, goed bereikbaarheid en vooral duidelijke site)
tenzij iemand nog een voorstel heeft :?

misschien leg ik de lat wel té hoog

[ Voor 17% gewijzigd door the_stickie op 22-12-2004 14:13 ]

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en als je gmail neemt van google en dan dat pop programma erbij zodat je de gmail ook offline kan gebruiken? is alleen geen .be en engelstalig. wel 1gb opslag en best snelle interface

• the_stickie
ido schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:17:
en als je gmail neemt van google en dan dat pop programma erbij zodat je de gmail ook offline kan gebruiken? is alleen geen .be en engelstalig. wel 1gb opslag en best snelle interface
Voor gebruikers die net verschil kennen tss rechts en links klikken hebben geleerd en geen woord Engels spreken? Absoluut geen optie dus.
Die mensen moetren het thuis ook kunnen gebruiken na de les enzo.

Een tweaker vindt het geen enkel probleem ff een tooltje te installeren en in het Engels een accountje aan te maken, deze mensen dus wel ;)

• the_stickie
*een ferme trap omhoog*

Dit is je laatste kans om een paar beginnende gebruikers te redden uit de klauwen van Hotmail ;)
om 18u vertrek ik, als ik dan geen alternatief heb wordt het (tegen mijn zin eigenlijk) hotmail...

[ Voor 30% gewijzigd door the_stickie op 23-12-2004 15:15 ]

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:42
Hotmail lijkt me gewoon perfect hiervoor. Is gemaakt voor n00bs en je kunt het ook in Outlook gebruiken (al werkt dat niet via POP).

Verwijderd

gmail!

je moet alleen genoeg invites verzamelen.
je hoeft tegenwoordig ook geen gpopper te draaien, kan gewoon via gmail zelf.

• the_stickie
Soultaker schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:18:
en je kunt het ook in Outlook gebruiken (al werkt dat niet via POP).
LOL kan je nagaan dat ik dat niet eens wist??? heb het ff opgezocht, en ja hoor, http server ingeven (blijkbaar speciaal een optie voor hotmail/msn)

Bedankt!

Hotmail is het! :)
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:23:
gmail!

je moet alleen genoeg invites verzamelen.
je hoeft tegenwoordig ook geen gpopper te draaien, kan gewoon via gmail zelf.
gmail lijkt me lastig; gaan uitleggen waarom die invites, en zoals hierboven aangegeven engelstalig (of euh, zie ik ook hier iets over het hoofd???)

[ Voor 36% gewijzigd door the_stickie op 23-12-2004 15:29 ]

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:20
Ik hoop dat ik je kan helpen.

Perso.be

POP Toegang/Webmail
10Mb opslagruimte
Gratis
.be

Ik zie dat je al geholpen bent. :)

[ Voor 17% gewijzigd door tato op 23-12-2004 15:30 ]

• the_stickie
klinkt goed! ik kijk ff!!!

zier er zeer goed uit! Nederlandstalig , eenvoudig van opzet, alleen mis ik een grote button "registreer", maar dit is de beste optie tot nu toe :)

[ Voor 75% gewijzigd door the_stickie op 23-12-2004 15:33 ]

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:20
The_Stickie schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:30:
klinkt goed! ik kijk ff!!!

zier er zeer goed uit! Nederlandstalig , eenvoudig van opzet, alleen mis ik een grote button "registreer", maar dit is de beste optie tot nu toe :)
Registreren kan hier: http://www.perso.be/create/create_basic.php?language=nl

• the_stickie
gebruik je hem zelf? ben je er tevreden over (bereikbaarheid, spamgevoeligheid, virusprotectie,...)?
bedankt alleszins :)
Pagina: 1