Degelijke MPEG4 Player gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 520 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-01 21:14

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een degelijke standalone DVD / DivX / XviD / MP3 Player. Het ding max maximaal 200 Euro kosten en word een kerst-cadeau voor mijn ouders (en stiekem voor mezelf :Y))

Ik zoek iets dat het volgende kan / heeft:
- DVD's afspelen (liefst regiovrij)
- MP3 / Audio CD afspelen
- DivX / XviD / asf / wmv / ... mar dan de laatste versies (bv. XviD 1.0.3).
- srt en subs spelen.
- Degelijke firmware support.
- Iets waar ik binnen enkele jaren ook nog wat mee kan. Dus liefst iets met een CPU die nog wat ruimte laat om nieuwere codecs te draaien.
- Degelijke interface
- Netwerk / Wifi / harddisk hoeft niet maar is leuk meegenomen.

Ik had interesse in de Kiss DP-1000 maar na wat lezen op GoT lees ik veel over slechte firmware en stotterende playback. Ik zag ook de Yamada 6700 maar hier weer dezelfde problemen, even een quote van op GoT:
Ik denk vet ff die film met xivd en AC3 aanzetten en blazen met dat geluid. Helaas! Bj het opstarten zie ik meteen de bekende Divx vegen als je wel eens op je computer kijkt. JJe kent het wel pixels uit oude frames die blijven staan waardoor je van die leleijke vegen en blokken krijgt op je scherm.
Met de Yamada 6600 (vorige model) blijken er minder problemen te zijn :?

Het is heel moeilijk een degelijke speler te vinden die heel mijn collectie aankan (mix van XviD en DivX versies). Alle fabrikanten beloven het maar de praktijk toont anders.

Wie een speler kan aanraden (liefst met link naar fabrikant / shop erbij) zou me heel sterk vooruit helpen :)

Na het lezen van deze alvast gen KISS voor mij...

[ Voor 3% gewijzigd door WhiteDog op 21-12-2004 23:28 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[GT] -> [AVH]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Alle spelers die NU verkrijgbaar zijn, zijn op een beperkt aantal chips gebaseerd (Alleen een hele oude Sony heeft een andere chip, vermoedelijk op licentie van Cirrus Logic, maar deze speler speelt uberhaupt al geen XviD, en is echt heeel erg verouderd):

De chips zijn:
Oude Sigma designs chips
Oude ESS Vibrato S
Iets minder oude ESS Vibrato II
Mediatek 1389
Zoran Vaddis 7

De Kiss spelers hebben de Sigma designs chips, de meeste Philips en JVC hebben de ESS chips (maar Philips heeft ook 1 speler met mediatek chip).

De Mediatek en de Zoran Vaddis 7 ondersteunen QPEL bij DivX en GMC. Wat de veel langzamere ESS en Sigma designs chips niet doen.
Bij de Zoran En mediatek chips hangt compatibiliteit van de software af, oudere firmware versies kunnen heel wat problemen geven (voornamelijk bij Mediatek).
Ook is de Zoran Vaddis nog weer een stuk sneller dan de Mediatek.
Naar mijn weten ondersteund geen enkele speler Real files of Windows media player 9 video files. De Kiss spelers zouden volgens de fabrikant wel WMV files ondersteunen, maar volgens de tests op http://www.divxtest.com ondersteunen ze toch echt geen Media player 9.
bij VERUIT de meeste spelers moeten de MPEG-4 files in een AVI container zitten. Alleen sommige ESS spelers ondersteuenen de MP4 container (van o.a. Nero digital), Een andere speler die MP4 ondersteund is de Nieuwe Siemssen SCO 5000 ND (de eerste en enige speler met volledige Nero Digital Standerd profile support ). De ESS spelers missen QPEL, en daarom kunnen ze Nero Digital niet volledig ondersteuenen. De Siemssen speler heeft een Zoran Vaddis 7 chip.

volgens de tests van http://www.divxtest.com zijn de volgende spelers de beste (alle drie mediatek chipset).Ondanks de grote aantallen bugs en andere kinderziektes in oudere firmwares van mediatek chipset spelers, zijn het nu nog de meest gangbare en beste spelers:

Pioneer DV-575 (met DVD-audio ondersteuning)
Pioneer DV-470 (gewoon goede en goedkope basis Mediatek speler)
Philips DVP-720SA (met SACD ondersteuning)

Als je wat nieuwer/ exotischer wil, neem een speler met Zoran 7 chip, er staan nog maar weinig Zoran 7 spelers bij de DivXtest resultaten, alleen de samsung wordt daar getest, de rest is nog te nieuw:

Siemssen SCO 5000 ND (MET Nero Digital support)
Samsung DVD P244
Aristona ADV430 (heel goedkoop en heel compatible, alleen niet veel aansluitingen 65,- euro bij Electroworld, ik heb dit spelertje )

Een andere optie is wachten:
Sigma design komt binnenkort met een nieuwe versie van hun chips: Sigma 8620 . Die Kiss gegarendeerd in 1 van hun producten zal verwerken.
LSI komt met een DVD recorder chipset die ook Divx kan afspelen.
Over het algemeen: hoe nieuwer de chipset hoe beter.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb uiteraard nog wat verder gezocht en kwam uit bij de Samsung HD245 (zelfde als Samsung DVD P244 maar met display)

Heel erg bedankt voor de info alvast... +4 Behulpzaam :Y)

Zou iemand de Aristona of pioneer boven de samsung verkiezen? Ik ga nu even de Aristona verder onderzoeken :)

Edit:
is Aristona niet het budget merk van Philips?
hoe zit het met de firmware support?

[ Voor 14% gewijzigd door WhiteDog op 22-12-2004 00:43 ]

Verwijderd

Hmm, nu ik toch bezig ben:
In mijn topic over de aristona ADV430 ben ik wat aan het klagen over te vroeg stoppen van films. Daar wil ik even bij aanvullen, dat ik dat alleen heb gehad op een CDRW die ik niet eens meer kon lezen in mijn brander, dus tijdens het branden is er blijkbaar iets raars gebeurd.
Het is echt een top speler! tenminste als je geen dure TV hebt met progressive scan (want het ding heeft alleen scart), en zolang je een versterker hebt met ingebouwde dolby decoder (het ding heeft geen 6 channel analoog output, zoals ik al zei: basic aansluitingen)

Philips is op zich wel redelijk kwa firmware updates, maar of ze ook aristona ondersteunen, heb ik een hard hoofd in.
Philips kennende zullen ze voor de producten die onder aristona naam worden verkocht helemaal geen updates leveren, en dan als ze alle kinderziekten uit de firmware van de Zoran 7 hebben gehaald (mede dankzij de klachten van de aristona gebruikers), komt er een philips speler die intern identiek is , maar met een firmware update. (zogenaamd "een nieuw en revolutionair product")

Het ding heeft op dit moment de snelste chip, dus voor de teokomst redelijk ok
de interface is simpel, net als de speler, maar alles werkt
Uiteraard speelt het ding DivX, XviD, MP3, WMA. Het ding speelt geen WMV, ASF, Real media of OGG. Subtitels werken vrij goed:
- SubRip .srt zonder tags werken perfect (de inhoud van tags wordt ook weergeven, dus dat is onhandig)
-MicroDVD .sub en SubStation Alpha .ssa files werken ook, hoewel ik bij de testDivX CD af en toe een raar tekentje zag (kan aan de file liggen: fransen kunnnen geen nederlands)
-SAMI .smi files werkten bij mij alleen als het een meer talen bestand is (met de subtitle knop kan je dan kiezen welke je wil)
-meerdere srt bestanden in verschillende talen werkte ook perfect , je krijgt dan een menu voordat je van start gaat

De ondertitels zijn wit in een transparant grijze balk (zoals je dat soms op belgie ziet)
2 regels met ongeveer 50 tekens per regel.

De samsung uit de test op DIvXtest.com heeft wat problemen met ondertitels, de Aristona ADV430 niet. (zo zie je: zelfde chip andere firmware, maakt wel degelijk wat uit). De aristona ondersteund trouwens geen Originale DVD .sub bestanden voor divx. (alleen de MicroDVD .sub versies)

En geef toe voor 65,- euro is die aristona ook nog eens een koopje. En volgens mij is hij ook regiocode vrij te maken, maar dat weet ik niet zeker (ik geloof dat alle Philips/aristona regio code vrij gemaakt kunnen worden, maar daar heb ik geen interesse in)
Echt veel interesse in ondertitels heb ik trouwens ook niet, ik heb hier enkel de resultaten van de DIVXtest disc gegeven.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik vind firmware upgrades wel belangrijk... 65 Eur is inderdaad niet veel maar ik woon in België dus er komt S&H bij :) Ik geef liever 50 Eur meer aan iets dat tenminste nog ondersteund word... moest er nu al een Philips speler zijn die identiek is, en waarvan de firmware ook op deze werkt was de keuze gemaakt :)

PS: jij typt snel

[ Voor 4% gewijzigd door WhiteDog op 22-12-2004 00:49 ]

Verwijderd

hij is 65,- euro bij een echte winkel, online kan je hem voor 60,- krijgen.
Ik weet komt nog wat vervoer bij, maar toch.
Maar intern is de samsung erg hetzelfde, dus veel zal het niet uitmaken

PS laat mijn cynische beeld van de service van Philips je niet te veel afschrikken, de kans dat Samsung beter is schat ik ook als ZEEEEER klein in.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 00:53 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Iedereen zit hier standalone HT apparaten op te noemen, maar heb je wel eens een Xbox overwogen? Kan alle formaten aan, kan aangesloten worden aan een netwerkje en streamen. Kan zo'n beetje alles aan en zit bijna tegen de MCE PC's aan van tegenwoordig, en dat voor nog geen 170 euro, omdat het gesponsort word door onze ome Bill. ( sterker nog, kan ook gratis, moet je wel op de aanbiedingen letten en toevallig toe zijn aan een nieuw mobieltje ;) )

Dan zit je nog met de vraag, hoe krijg je zo'n ding zo ver? Moet je vrienden/kennissen voor hebben die een beetje handig zijn in het ombouwen, maar in praktijk kan je het gratis (of tegen een goede fles whisky oid ... een gebaar) doen. Als je niet de contacten hebt, word je afgelegt bij het leven en kost het je gewoon een absurd bedrag in euro's.

Daarbij komt nog als voordeel dat je voor de gein een spelletje kan spelen met vrienden. Ben je van de oudere garde, dan gooi je er een Retro C64 emulator of atari emulator op en speel je daar spelletjes van ;)

Een ander voordeel is dat je nooit in de weer hoeft te zijn met firmware versies. Als er een nieuwe codec uitkomt, verschijnt het ook zo snel mogelijk in softwarematige vorm voor de xbox. Geen moeilijk gedoe met samengeknepen billen tijdens het flashen of het wel goed gaat of niet, maar gewoon even uploaden naar de xbox, en klaar is kees.

offtopic:
Voel me nu net Mike van TellSell, maar kben al 3 jaar proud owner van een Xbox :Y) heb er nooit spijt van gehad :D ... ook niet van dat te vroeg aanschaffen en er 300 pleuro's voor moeten neertellen, vond het voor toen des tijds eigenlijk wel een goedkope Home Cinema PC met alles erop en eraan :Y)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik kan het niet laten maar een XBOX is inderdaad je beste keus.
Doet alles wat je wenst als beste en nog veel meer.

Xbox : € 139,-
Ombouwen : gratis als je het zelf doet. Niet meer voor betalen dan € 25,- als je het laat doen.
Afstandsbediening : € 25,- (prettig, maar niet noodzakelijk na het ombouwen)

Xbox Media Center erop en hij speelt alles af waar je naar vraagt en meer (o.a. QT9 mov's / Real Media / Divx / Xvid (nieuwste) (maakt gebruik van mplayer))

Ondertiteling is ook geen probleem en je kan alles aanpassen (lettertype, fontgrootte, locatie, kleur)

@LinuX-TUX:
Ik kan het niet laten maar:
m.b.t. het afleggen bij het leven: daar zijn ook uitzonderingen bij zoals ondergetekende.
Je moet alleen niet bij de eerste de beste dombo je xbox laten ombouwen want de meesten die dit doen hebben er inderdaad geen kaas van gegeten.

Verwijderd

Ik dacht er ook nog aan om dat als optie te noemen, maar ik vind een aparte DVD speler met Divx nog net iets makkelijker. Het "ombouwen" is inderdaad erg simpel, even op het net snuffelen en je komt er zo achter hoe je andere software erop moet doen.
Wel grappig trouwens dat je het hebt over "met samengeknepen billen tijdens het flashen", als het over firmware upgrades voor DVD spelers gaat. Als ik mij niet vergis is het enige wat je moet doen om een XBOX zo ver te krijgen, juist het flashen van de bios! ( en een beetje software op de harddisk dumpen ) En dat flashen is dan minder eng dan het upgraden van de firmware van de DVD speler? het lijkt me gezien je betoog voor een XBOX een beetje een verkeerd argument.

Trouwens de belangrijkste reden waarom ik liever een aparte speler heb ipv. een Xbox is het geluid, in een Xbox zit een fan, in een DVD speler niet.
Oja , nog een puntje bij een XBOX zijn de verschillende drives: er is mij ooit verteld, dat ze philips, samsung en Thomson drives gebruiken, en dat alleen de samsung alles goed kan lezen ( CDRW, DVD+/-R(W).
En je hebt het garantie puntje , laat Bill niet merken dat je je Xbox hebt omgebouwd!, want dan zou je garantie niet meer gelden . (ik weet je kan in het menu van de geflashde software kiezen om alles ongedaan te maken, maar wat nu als je daar niet meer bij kan, vanwege het defect?)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 01:48 ]

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 01:43:
Wel grappig trouwens dat je het hebt over "met samengeknepen billen tijdens het flashen", als het over firmware upgrades voor DVD spelers gaat. Als ik mij niet vergis is het enige wat je moet doen om een XBOX zo ver te krijgen, juist het flashen van de bios! ( en een beetje software op de harddisk dumpen ) En dat flashen is dan minder eng dan het upgraden van de firmware van de DVD speler?
Nee hoor, zonder flashen kan je hem al ombouwen, tis alleen goed kijken hoe :) Daarbij komt nog dat als je een chip neemt, grotendeels van de chips nog een failsafe bios hebben of een optie om via USB/parallelle port te flashen. :Y) (nog niet tegen gekomen bij KISS/Yamada/philips)

edit:
Ik wil niet in details treden, maar als je hem nou softwarematig ombouwd, zonder open te maken :? Vervalt je garantie dan? Het is gewoon een lek in de xbox waar je gebruik van maakt ZONDER dat je de beveiliging omzeep helpt .... erg dubieus dus en zou het zelf echt niet weten

Maar jij wilt dus liever iets wat er als:
Afbeeldingslocatie: http://xbox.dalquen.com/modules/4nAlbum/album/album1/Va.JPG
en
Afbeeldingslocatie: http://xbox.dalquen.com/modules/4nAlbum/album/album1/Kopie%20von%2006130018.jpg
uitziet :D?
Uiteindelijk mag de topicstarter kijken wat hem het beste lijkt, maar voor de functionele eisen komt de xbox ze allemaal tegemoet.
offtopic:
Afknappen op uiterlijk kan ik me best voorstellen, ken er zelfs een paar die hun Xbox in hun gemodde PC kast hebben gebouwd

[ Voor 48% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-12-2004 12:15 ]

Verwijderd

hmm, ja, maar zonder flashen wil zeggen dat je draadjes naar een mod-chip moet gaan solderen, dit is veel duurder, en je garantie vervalt dan zowiezo.
het software matig ombouwen van een X-Box, is niets anders dan het flashenm van de bios. (tegenwoordig is software matig "ombouwen" hetgene wat 98% van alle X-box-mod-boefjes doen)

En kwa uiterlijk, ach de aristona is ook moeders mooiste niet:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schendst/fotos/aristona/speler.jpg

• LinuX-TUX
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 14:26:
hmm, ja, maar zonder flashen wil zeggen dat je draadjes naar een mod-chip moet gaan solderen, dit is veel duurder, en je garantie vervalt dan zowiezo.
het software matig ombouwen van een X-Box, is niets anders dan het flashenm van de bios. (tegenwoordig is software matig "ombouwen" hetgene wat 98% van alle X-box-mod-boefjes doen)

En kwa uiterlijk, ach de aristona is ook moeders mooiste niet:
[afbeelding]
offtopic:
Kwil hier geen wellus nietus verhaal van maken hoor, maar ik heb er al 3 omgebouwd, ZONDER flashen of iets in die trent. Kzou zelfs zonder openschroeven van de Xbox kunnen, moet ik wel even een legaal spel kopen en een memory card.

Kortom: TSOP flash != Softmod

Informatie voor de TopicStarter om zelf even naar te kijken *KLIK*
Staan filmpjes bij over de media player* en al zijn features. Pas op, heeft een hoog "Mike" gehalte ;)
Het gaat hier overigens over "Xbox Media Player" (xbmp), terwijl het nu al "Xbox Media Center" heet. Veel meer features en zie hier, zelfs al een draadje over op GoT :Y) (deel 2 alweer)

[ Voor 28% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-12-2004 16:09 ]

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
De Xbox optie spreekt me inderdaad meer en meer aan :) Een collega van mij op het werk mod voor de fun zowat alles wat hij tegenkomt... hij heeft een transparante Xbox staan met blacklight in, flash-modded en media center installed. Ik neem hem vrijdag ff mee om is te testen en zal hem prolly overkopen van hem...

werkt de Xbox afstandsbediening goed met Media Center? Is voor de ouders, zie ze nog niet bezig met de controleer :Y)

Ik vind de Aristona ook niet mooi, maar dat zou mijn keuze niet beïnvloeden.

Xbox heeft enkele voordelen:
- open source software
- kan er een snellere processor instoppen indien de cpu te traag word ooit
- je kan er op gamen ! :)

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:44
Ik zou voor niet voor een Xbox gaan als je ouders dat ding ook nog moeten gebruiken. Maar een normaal apparaat een sony DVP-NS765 of 955 of een philips natuurlijk. Veel gebruiksvriendelijker.

XBox heeft toch een hoog "Nerd" gehalte.

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 22-12-2004 21:49 ]

• LinuX-TUX
WhiteDog schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:16:
...

werkt de Xbox afstandsbediening goed met Media Center? Is voor de ouders, zie ze nog niet bezig met de controleer :Y)

...

Xbox heeft enkele voordelen:
- open source software
- kan er een snellere processor instoppen indien de cpu te traag word ooit
- je kan er op gamen ! :)
Ja hoor, XBMC werkt goed met afstandsbediening. Zit zelfs bij sommige releases een PDFje inbegrepen van afstandsbediening veranderingen, maar over het algemeen is alles voor de handliggend.

Over een snellere processor wil ik toch nog even dit screenie'tje posten:
Afbeeldingslocatie: http://xbox.upgrade123.com/albums/album03/xb_cpu_13_001.jpg
Ik zie mezelf nog niet echt met een fohn op zo'n mobo heen en weer gaan :/ ... helaas zijn er voor mij wel redelijke grenzen. ( budget student he :Y) )

@ hierboven:
Tja, zet XBMC als dash, en laat ze het een weekendje proberen. Mijn moeder is ook zo a technisch als ik weet niet wat, maar kan wel een radiozendertje erop vinden :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door LinuX-TUX op 22-12-2004 21:52 ]

Verwijderd

Helaas moet de ideale allesspeler nog uitgevonden worden. Alle oplossingen die nu te koop (of te bouwen) zijn, kun je beschouwen als compromissen. In jouw geval, TS, (vanwege het budget van 200 Euri) kun je het beste die standalone speler kopen, waar op dit moment de minste problemen mee zijn. Je kunt gewoon niet weten of een speler toekomst-veilig is (De ervaring leert echter dat claims van deze aard meestal weinig substantieel zijn).

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:42
Ik zoek net zo'n apparaat als de TS, met dezelfde eisen, maar absoluut met netwerkaansluiting (draadloos 54g zou helemaal top zijn). Ik heb namelijk helemaal geen vertrouwen meer in gebrande cdtjes en dvdtjes, zelfde de dure merken blijken weg te rotten. Daarom zoek ik óf een HTPC, maar dit is eigenlijk goedkoper en makkelijker, aangezien ik toch nooit wat opneem.

Bestaan er divx/xvid spelers die aan de TS eigen voldoen met een draadloze functionaliteit? Harde schijf is niet nodig.

/edit: een XBOX wordt het sowieso niet, die vind ik er niet uitzien ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DeadMetal op 23-12-2004 09:24 ]

Verwijderd

Je hebt wel wat kastjes die via een draadloze verbinding media kunnen spelen. De firma D-Link heeft bijvoorbeeld de DSM-320 ($199 ;) ). Wanneer het signaal "excellent" is, werkt, 802.11g goed genoeg. Een slechte verbinding, of 802.11b, en je kunt beter een kabel gebruiken. Deze oplossingen zijn minder geschikt voor plasma/LCD tv's of projectoren. Het afspelen van DVDs met deze kastjes, is voorzover ik weet, niet mogelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 23:05 . Reden: prijs toegevoegd ]

• LinuX-TUX
Zei daar iemand Wireless? :+
Super propaganda natuurlijk *KLIK* maar het bestaat iig voor de Xbox })

Vraag me af of er dergelijke apparaten zijn die je op een ethernet port aan kan sluiten :? Zou natuurlijk helemaal het einde zijn voor de KISS1000 en andere apparaten met ethernet porten, om ze te kunnen transformeren naar wireless devices.

edit:
Weet eigenlijk niet eens of dat functioneerd met XBMC, kan het ook niet 123 vinden op de site

[ Voor 16% gewijzigd door LinuX-TUX op 23-12-2004 00:28 ]

• DeadMetal
Wireless op een ethernet aansluiting zou top zijn ja. Of je moet infeite gewoon een switch met accespoint daar neerzetten ;)

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Mijn xbox gaat ook overal mee naar toe zelfs... Het is ideaal, maar dan moet je idd de keuze maken om voor een xbox te gaan...

Ik ben er al ruim 2 jr erg blij mee!!!!

Ps. fan is te modden, softwarematig en hardwarematig...

Greetz MrBaaco

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Er bestaan gewoon ethernet-to-wireless adapters hoor. D-Link en Linksys hebben er enkele in hun gamma.

http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=36&prid=558
Kreng kost alleen evenveel als een router 8)7

Ik heb nog een 40 GB schijf liggen die ik wel in de Xbox kan stoppen.

[ Voor 58% gewijzigd door WhiteDog op 23-12-2004 10:05 ]

Verwijderd

Misschien dat een Momitsu dvd 880n nog iets is :? http://www.momitsu.com/dvd_880n.html
Wireless netwerk is n.l. een optie en er zit zelfs een USB poort aan.

Lees wel de review op http://www.mpeg-playcenter.com/

Zelf ben ik ook op zoek naar de speler, maar ik denk zelf dat 2005 pas een goed jaar zal gaan worden. Verbeterde firmware, nieuwe producten enz. Op dit moment zijn de kopers van de huidige apparaten gewoon veredelde beta-testers heb ik het idee.

• DeadMetal
Die Momitsu (nooit van gehoord overigens) heeft geen Scart uitgang, wel DVI. Volgens mij zouden een hoop mensen een SCART aansluiting (voorlopig nog) niet kunnen missen.

/edit: In plaats van een MPEG4 player kijk ik als alternatief ook nog naar een goedkope HTPC, opgebouwd uit oude onderdelen. Het probleem daarmee is alleen dat TV-out over het algemeen erg brak beeld geeft (is ook rampzalig met mijn Geforce 4).

[ Voor 43% gewijzigd door DeadMetal op 23-12-2004 11:29 ]

Verwijderd

DeadMetal schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:25:
Die Momitsu (nooit van gehoord overigens) heeft geen Scart uitgang, wel DVI. Volgens mij zouden een hoop mensen een SCART aansluiting (voorlopig nog) niet kunnen missen.

..
SCART output x1 (Option for European market)
:)

Overigens voor de meeste toepassingen is S-VIDEO meer dan zat en biedt SCART RGB geen meerwaarde (tenzij je een duurder model tv hebt)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 11:39 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:44
RGB heeft wel meerwaarde omdat elke brakke TV met scart meestal wel RGB kan en S-video lang niet altijd.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik heb dus nu een Xbox staan die ik even mag testen, helaas niet zo positief:
- Het ding leest blijkbaar geen CD-r's. laat ik nu net al 400 films op CD-r staan hebben... raar dat niemand hier dat even heeft vermeld? Mijn enige oplossing is alles eerst even op DVD-RW te pleuren...
- Xbox staat beneden, PC boven, dus een netwerk word wat moeilijk. Een draadloze adapter voor de xbox is dan ook nog is overdreven duur. Ik dacht er via mijn laptop dingen op te kopiëren maar ik krijg "Cable not connected" met een straight en een cross. Ik ga hem wel nog even aan mijn router hangen om te kijken of ie dan wel reageert. Of moet je eerst ergens op de xbox de netwerkkaart aanzetten ofzo :?

XBMC zelf ben ik heel erg over te spreken. Maar als je een Xbox als media player wil gebruiken zorg dan dat je eentje met Samsung DVD Player te pakken krijgt... Of weet iemand waar ik zo'n samsung koop?

Verwijderd

sommige drives hebben problemen met lezen van sommige media. (Thomson en Philips). Dit was met opzet, om de Xbox wat minder kraak gevoelig te maken. Samsung drive is het meest compatible (te herkennen aan de 2 gaten in de lade, dat hebben de philips en Thomson niet)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~schendst/fotos/samsung.jpg
Aparte samsung drives voor eigen inbouw genot kan je kopen op ebay (.de of .com, overal eigenlijk, alleen ebay.nl zuigt)

Edit: aangezien je aan de lade zelf kan zien of het een samsung is, kan je ook de vriendelijke verkoper vragen of hij/zij de xbox die je wil gaan aanschaffen eerst even wil aansluiten. in de zin van de lade even opend.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 12:45 ]

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 12:42:
sommige drives hebben problemen met lezen van sommige media. (Thomson en Philips). Dit was met opzet, om de Xbox wat minder kraak gevoelig te maken. Samsung drive is het meest compatible (te herkennen aan de 2 gaten in de lade, dat hebben de philips en Thomson niet)
[afbeelding]
Aparte samsung drives voor eigen inbouw genot kan je kopen op ebay (.de of .com, overal eigenlijk, alleen ebay.nl zuigt)

Edit: aangezien je aan de lade zelf kan zien of het een samsung is, kan je ook de vriendelijke verkoper vragen of hij/zij de xbox die je wil gaan aanschaffen eerst even wil aansluiten. in de zin van de lade even opend.
Ik las her en der dat de nieuwe samsungs ook al minder goed zijn, en de nieuwe philips weer beter. Een losse drive kost ook weer een pak geld (nieuwe samsung, 109$, daar heb je een hele xbox voor) en dan moet ik nog 25 Euro voor de afstansbediening (what a rip-off) en 100 euro voor de wireless netwerk-adapter...

maw, een complete Xbox kost je al snel 300 a 400 Euro... voor dat geld kan je bijna een HTPC bouwen en dan heb je tenminste garantie...

ik hou niet van 2e hands hardware... je weet nooit wat je koopt...

BTW ik heb een tompson drive :r

Verwijderd

De Momitsu heeft wel een scart.
De Amerikaanse versie niet, maar de Europese wel...

Momitsu valt duur ut voor wat hij is en na ons gesprek met de Nederlandse importeurs
lijkt Momitsu een familiebedrijf te zijn die niet erg inzit met het verbeteren naar de toekomst
toe.

Jappanners maakt het niet uit of ze voor elk type files een andere speler moeten aansluiten, Europe is daarin wel een heel andere markt. met zekerheid is de Momitsu niet de speler die je verwacht aan die prijs, zeker niet vandaag...

Groetjes

Verwijderd

Pioneer DV-575 (met DVD-audio ondersteuning)
Pioneer DV-470 (gewoon goede en goedkope basis Mediatek speler)
Philips DVP-720SA (met SACD ondersteuning)
Pioneer DV-575a heeft SACD en DVD-Audio :-)

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Hey Hi-Jack,

ik kom je heel erg vaak tegen in dit soort topics... voor mij ben je dan ook de expert ter zake :)

Als je nou even niet naar de prijs kijkt, welke keuze zou jij dan maken? Of zou je wachten omdat er in 2005 iets speciaals gaat komen?
- Een stand-alone player, zoja welke?
- Een Xbox met XBMC
- een HTPC met Media Portal

Welke speler gebruik je zelf trouwens? eerlijk gezegt wil ik elk jaar wel 100 euro uitgeven aan een nieuwe speler. Een xbox of HTPC ben je veel meer kwijt, op lange termijn is elk jaar een nieuwe player beter imho...
Pagina: 1