Direct X heeft een vereist bestand niet gekopiëerd? *

Pagina: 1
Acties:

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-06 22:29
Ik wilde laatst LotR Battle For Middle Earth installeren. Maar ik had niet de up-to-date versie van Direct X. Ik heb geloof ik 8.1, maar BfME heeft 9.0B of hoger nodig. Maar gelukkig stond die op de cd, en kon ik die zo installeren....dacht ik....Want als ik directX wil installeren gaat ie eerst uitpakken, dan gaat ie die bestanden kopiëren ofzo, maar dan op een gegeven moment krijg ik de error "Direct X heeft een vereist bestand niet gekopiëerd", en dan kan ik alleen op OK klikken, en als ikdat doe sluit de setup zich vanzelf.
Wat moet ik doen???
Ik heb ook al de nieuwste 9.0c gedownload, maar krijg het zelfde probleem.
Ik ben nogal een n00b op dit gebied dus als het kan niet al te moeilijke computertaal :)

Alvast bedankt!

p.s. Windows XP Home zonder SP2

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:58

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Als je niet (zeker) weet welke DirectX versie je hebt, of je hebt er problemen mee, draai dan eens dxdiag.exe. (via start, uitvoeren, dan gewoon intypen)

Ik weet niet of er ook een manier is om DirectX te verwijderen, om daarna goed te installeren. Ik zoek nog verder.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• eswa
:S Dan krijg ik ook een error....
"Kan DXDIAGN.dll niet laden"

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zoek nog steeds verder (gewoon via google)

Off-topic:
Zou je in het vervolg ook je specs kunnen posten? Is wel zo handig (en netjes, anders moeten degenen die je willen helpen er toch om vragen)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Misschien kan je DirectX installeren in veilige modus? Echt geen idee of het lukt, maar is het proberen waard. Anders moet je al snel aan Windows overnieuw installeren denken...... denk ik:)

Verwijderd

dan ligt het dus aan die bestand he, die mis je voor de setup dus ook. (gokje he :P )
Raar, heb een search gedaan en ik heb zelf die bestand dus ook nie maar kan wel gewoon dxdiag.exe starten :?

Trouwens, direct X kan je geloof ik niet verwijderen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 19:44 ]

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Nou, volgens mij kun je voordat je windows opnieuw gaat installeren, eerst nog wel even proberen om de drivers van je videokaart eens te updaten ; sterker nog, ik zou hem in 'apparaatbeheer/devicemanager' of hoe heet dat, gewoon verwijderen, drivers vers erop en dan directx installeren.

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

En eventueel nog even met Driver Cleaner 3 de resterende bestanden verwijderen. Wel een vreemde fout eigenlijk

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Volg de procedure zoals op deze site staat eens:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;248610

Dit is dus de oplossing van GUNSY, maar dan stap voor stap uitgelegd.

@ Killerlord18: Normaal gesproken kun je DirectX inderdaad niet verwijderen, maar normaal gesproken geeft het ook geen foutmeldingen, nietwaar?

[ Voor 29% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-12-2004 20:00 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Allereerst: Volgens mij heeft windows xp de gewoonte om kopieën te maken van systeembestanden en deze te back-uppen, en indien nodig te herstellen. Ik weet niet hoe je dit uitzet. Deze optie zou denk ik nog wel eens roet in het eten kunnen gooien.

Ik heb een (duitstalig) programma gevonden dat vrij goed schijnt te werken t/m 8.1, en zelfs bij sommigen met DirectX 9.0:
http://www.3dcenter.de/downloads/directx-buster.php
Jammer genoeg staat er niet bij dat het ook onder XP draait, dus of dat zo is?

Ik heb wel ook nog op dezelfde site gevonden:
http://www.3dcenter.de/downloads/directx-eradicator.php
Deze vind ik zelf erg veelbelovend moet ik zeggen. Er staat bij dat het ook voor DirectX 9 werkt, en dat het onder XP draait.

Nog een progje om directx te verwijderen. Hier kan ik niet veel over vinden. Ik zou zeggen: probeer het uit! (op eigen risico)
http://www.clanvikings.or...tx/uninstaller/dxun13.exe

De laatste optie wordt windows overnieuw installeren. (ben ik bang)

Succes, en laat nog van je horen, want ik ben erg benieuwd of hier een oplossing voor is.

[ Voor 131% gewijzigd door DrivinUCrazy op 21-12-2004 20:55 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan :)

Direct X probleem > Direct X heeft een vereist bestand niet gekopiëerd? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik weet niet hoeveel ik je hiermee help, maar ik heb dit ook gehad en enige oplossing was Format C: :/

Kwam er wel later achter dat mijn VGA Drivertjes beetje brak waren, dus check dat eerst even zoals hierboven al werd gezegd.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• eswa
Dank voor alle tips!
Internet deed het ff een tijdje niet hier, dus ik kon niet kijken, dus ik ga zometeen de diverse dingen proberen...
Ik hou jullie op de hoogte

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Bij de installatie van XP Service Pack 2 wordt DX 9.0C meegeïnstalleerd. Dit al eens overwogen? Anders DirectX 9 van Windows Update plukken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• eswa
Ik heb woensdag de windows update gedaan. Ik geloof dat ik daar nu ook SP2 mee heb geinstalleerd, dus zou ik nu ook Direct X 9.0c hebben? Dat zou wel handig zijn! (ik kan het nu ff niet checken, want ik zit op school)

• eswa
Het spel werkt nu hoor! Met dank voor alle hulp! Maar hij heeft denk ik directX tegelijk met die nieuwste windows update geinstalleerd. Maar ik kan nog steeds die dxdiag.exe niet openen, dus ik kijk nog ff of ik daarvoor directX ga re-installeren...

Dank! _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
eswa schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:18:
Het spel werkt nu hoor! Met dank voor alle hulp! Maar hij heeft denk ik directX tegelijk met die nieuwste windows update geinstalleerd. Maar ik kan nog steeds die dxdiag.exe niet openen, dus ik kijk nog ff of ik daarvoor directX ga re-installeren...

Dank! _/-\o_
DirectX 9.0C is in Service Pack 2 ingebakken. Krijg je nog meldingen als je dxdiag wil openen? Nog steeds de melding over 'DXDIAGN.dll' ? Staat dit bestand op je pc? Anders al eens geprobeerd om het op de gewenste locatie te plaatsen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1