Toon posts:

Poorten --> firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een dik probleem! nl ik wil voor even een ventrilo server draaien op men pc maar ik zit met een netgear router RP114 En die laat zo te zien niks door! Ik zet men poorten open forward ze naar 192.168.0.2 men pc! dus jah! Maar als iemand anders de server wil joine krijgt hij niks te zien en als iemand men router scand op open poorten doet die ook niks er staan dus 0 poorten open! En als ik men extern ip ingeef bij iemand anders kan die ook niet inlogge ik krijg gw een error 404! Wat moet ik hier meer?? Kan iemand me helpen??! Het is nogal dringend!!

Greetz Mathieu :'(

Verwijderd

Dringend doen we niet aan, je zult je probleem gewoon rustig moeten oplossen. Doe zelf eens een scan bij http://scan.sygate.com en post het resultaat.

Welke poorten heb je precies geforward en weet je zeker dat dat IP-adres van jouw computer is?

Verwijderd

Topicstarter
Is wel een zeer lange pagina!! --> kort samen gevat dit ding zegt --> alle poorten die er staan, daar staat overal naast blocked! Ik zie wel nergen iets staan in de 27015 dus jah die moet toch open graken? :s en telenet zegt dat zij de poorten van 0 tot 1024 blokeren! dus jah maar hoge moet toch lukken! Kan iemand me gw niet wat helpen! :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 20:53 ]

• Boertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:21
misschien moet je router gereboot worden?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 10:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Die zeer lange pagina kan je nog altijd met copy/paste hier plaatsen, dat is dus niet eens zoveel typewerk. Verder zouden ik en een groot aantal andere gebruikers het zeer op prijs stellen als je correct Nederlands zou gebruiken. Ik kan helaas totaal geen wijs worden uit wat je schrijft, behoudens dat je wat problemen hebt met port-forwarding in je router.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Standaard draait ventrilo op poort 3784, dus als jij daar niet aan veranderd hebt dien je poort 3784 te forwarden en niet 27015.

Verwijderd

Topicstarter
Ja weet ik ook! Maar ik draai geen ventrilo maar ik doe een poging maar nu test ik met een cs server omdat dat veel gemakelijker is op te starten! Dus kort samen gevat! Men router heeft van zichtzelf een zeer goede beveiliging! Dus met gevol niemand ziet men poorten en ik kan ook van uit een ander netwerk niet op men router inloggen! Men vraag is dus! Kan iemand helpen er voor te zorgen dat personen zoals jullie dit wel te zien krijgen? Zo goed?? Dat van die poorten het gaat niet om het typen maar gw dat deze topic dan heel ver doorloopt

Greetz Mathieu! :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het--> :)

FTP DATA 20 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
FTP 21 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
SSH 22 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
TELNET 23 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
SMTP 25 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
DNS 53 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
DCC 59 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
FINGER 79 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
WEB 80 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
POP3 110 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
IDENT 113 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
NetBIOS 139 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
HTTPS 443 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
Server Message Block 445 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
SOCKS PROXY 1080 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
WEB PROXY 8080 BLOCKED This port has not responded to any of our probes. It appears to be completely stealthed.
SOURCE PORT 14092 BLOCKED This is the port you are using to communicate to our Web Server. A firewall that uses Stateful Packet Inspection will show a 'BLOCKED' result for this port.

Verwijderd

Koeterwaals:
Ik heb een dik probleem! nl ik wil voor even een ventrilo server draaien op men pc maar ik zit met een netgear router RP114 En die laat zo te zien niks door! Ik zet men poorten open forward ze naar 192.168.0.2 men pc! dus jah! Maar als iemand anders de server wil joine krijgt hij niks te zien en als iemand men router scand op open poorten doet die ook niks er staan dus 0 poorten open! En als ik men extern ip ingeef bij iemand anders kan die ook niet inlogge ik krijg gw een error 404! Wat moet ik hier meer?? Kan iemand me helpen??! Het is nogal dringend!!
Nederlands (nou ja):
Ik heb een probleem. ik wil een ventrilo server draaien op mijn pc. Ik maak gebruik van een netgear router, type RP114 en die laat zo te zien niets door.

Ik zet de juiste poorten open en forward ze naar 192.168.0.2, het interne adres van mijn pc. Als iemand anders dan de server wil joinen krijgt hij niks te zien.

Als iemand mijn router scanned op open poorten staan er 0 poorten open. Als ik mijn extern ip ingeef bij iemand anders kan ik ook niet inloggen. ik krijg dan een error 404.
Dat is al een heel verschil, nietwaar?

http://www.ventrilo.com/setup.php
When using ventrilo behind a firewall/router it is important that your router allow a connection to be established on the port specified by the server that you are going to connect to. The default port is 3784, however, the person who runs the server you want to connect to can change the port number to what ever they want.
Ik ga er even van uit dat je een default installatie van ventrilo hebt. Je moet dan dus poort 3784 forwarden naar je server.

ftp://downloads.netgear.c...rence_Guide_for_RP114.pdf

In de handleiding van je router (zie link hierboven) staat op pagina 5-8 en 5-9 een voorbeeld hoe je een poort moet forwarden.

Ik begrijp niet wat je bedoelt met de 404, type je dan het adres in in internet explorer? Heb je een webserver op je machine draaien, en poort 80 geforward?
Dat van die poorten het gaat niet om het typen maar gw dat deze topic dan heel ver doorloopt
Deze zin snapt toch niemand wat van? Wat zeg je daar nou? wat is gw?

Die scan is nutteloos, daar die alleen scanned op bekende poorten. Ventrilo of counterstrike gebruiken beide andere poortnummers.

Voor zover ik kan zien moet je voor counterstrike TCP poorten 6003 en 7003 forwarden en TCP/UDP de poorten 27000 t/m 27040.

Zie ook Het Grote Poortmappingsverhaal

Als laatste zou het niet verkeerd zijn om eens de FAQ te lezen. Dan weet je ook dat je hier geen groeten doet (greetz Mathieu) en dat we hier normaal nederlands waarderen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:11 ]

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Heb je deze instructie al eens geprobeerd? http://kbserver.netgear.com/kb_web_files/n101145.asp

Verwijderd

Topicstarter
1 dat verschil van ventrilo weet ik ook check vorige reply! En uim jah! dat van die instructions dat is percies wat ik heb gedaan maar jah! doet niks!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:20:
1 dat verschil van ventrilo weet ik ook check vorige reply! En uim jah! dat van die instructions dat is percies wat ik heb gedaan maar jah! doet niks!!
Kun je eens een screenshot maken van die pagina van je router en die hier posten?

En vergeet nou eens het uitroepteken en het woordje 'jah'.. dan wordt het al iets beter..

//edit
oh, voordat je het vraagt:

1) screenshot maken
2) screenshot uploaden naar een picserver
3) hier plaatsen door [ img]<url van plaatje>[ /img] te doen, alleen dan zonder de spaties

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://astro.downfire.com/img/poorten.JPG
Afbeeldingslocatie: http://astro.downfire.com/img/lan.JPG

Dit zijn de belangrijkste denk ik! ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:41 ]

Verwijderd

Als je daar nou in plaats van 27014 eens 3784 in zet 8)7

Verwijderd

Ok, hoe kun je nu zeggen dat je de zaken hebt uitgevoerd? Ik quote mijn post nog eens:
Ik ga er even van uit dat je een default installatie van ventrilo hebt. Je moet dan dus poort 3784 forwarden naar je server.
[..]
Voor zover ik kan zien moet je voor counterstrike TCP poorten 6003 en 7003 forwarden en TCP/UDP de poorten 27000 t/m 27040.
Misschien werkt het voor jou makkelijker om gewoon het IP van je PC even in te vullen als default DMZ server, dan is je probleem direct opgelost en hoef je geen verdere portmappings aan te maken. Let wel op dat dan ALLE poorten naar jouw PC geforward worden, als je klaar bent dit dus wel ongedaan maken.

Overigens is het niet gezegd dat het IP van jouw PC 192.168.0.2 is, dat is het begin van de DHCP range. Controleer dit voor alle zekerheid even, door op je PC een command prompt te openen en ipconfig in te typen.

Dat laatste screenshot kun je overigens beter even weghalen of bewerken, omdat daar je gehele publieke IP op staat.

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:08

GVR

Zou dat helpen ja? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens men vriend is dit alles wat moet open staan we spreken nu niet over die ventrilo maar die cs server! dus jah dat light rond de 27010 en 27100 dus jah die staan goe
en die DMZ server heb ik ook al eens geprobeert maar dot ook nisk!! Mat nu en ik ben zeker dat men ip het juiste is! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:42:
Volgens men vriend is dit alles wat moet open staan we spreken nu niet over die ventrilo maar die cs server! dus jah dat light rond de 27010 en 27100 dus jah die staan goe
en die DHZ server heb ik ook al eens geprobeert maar dot ook nisk!! Mat nu en ik ben zeker dat men ip het juiste is! :)
Nou ja, je zegt het zelf al, je hebt alles goed ingesteld.. dus, werkt het?

Staat op je PC toevallig XP SP2? Die firewall al eens gedisabled? Norton geinstalleerd? Die firewall al eens gedisabled? Andere relevante software?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neen het werkt helaas niet daarom dat ik het hier post! Als iemand men pc scand op open poort krijgt hij het mooie getal 0

Verwijderd

Laat iemand eens een Telnet verbinding opzetten naar die poort(en).

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:44:
Neen het werkt helaas niet daarom dat ik het hier post! Als iemand men pc scand op open poort krijgt hij het mooie getal 0
Hoe scanned die persoon dat dan? Die scan die je hier post heb je vrij weinig aan, omdat daar je poorten niet tussen zitten.

@JSS: kun je telnetten naar een CS server dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat lukt zeker hoor! Een vriend van me doet het! En die heeft juist een andere router dat is het enige verschil!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:47:
@JSS: kun je telnetten naar een CS server dan?
Mag toch aannemen dat daar wel op gereageerd wordt door zo'n CS Server :?

Verwijderd

Kun je proberen ipv. een uitroepteken eens een punt te gebruiken! Dat werkt namelijk ook! Als iemand alle zinnen afsluit met een uitroepteken, leest dat erg vervelend! Jah!! Dus jah!!

Welk OS staat er op je client PC?

En kun je dit voor de grap gewoon eens proberen?
TCP poorten 6003 en 7003 forwarden en TCP/UDP de poorten 27000 t/m 27040.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Xp. Ik zal er op letten op en ! :p

Verwijderd

Met SP2? Of zonder? Gebruik je anti-virus software? Zo ja, welke? En thx voor het letten op de ! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 21:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sp2 geinstalleerd maar heb ik uitgelegt voorlopig en ik heb trend micro internet securetie draaien.

Verwijderd

OMG. Zet die alsjeblieft snel uit dan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:02:
Ik heb sp2 geinstalleerd maar heb ik uitgelegt voorlopig en ik heb trend micro internet securetie draaien.
Huh? Wat heb je uitgelegt?

Doe eens start --> instellingen --> configuratiescherm --> 'security center' (weet niet hoe het in NL heet, dat schildje).. staat daar de firewall uit?

Kun je die trend micro internet security eens uitzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Staat allemaal uit nu en uim jah. haalt niks uit. maar wat ook is als ik bij een vriend thuis wil inloggen op men router gaat dat ook niet en normaal moet dat toch gaan of niet soms?? ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:07:
Staat allemaal uit nu en uim jah. haalt niks uit. maar wat ook is als ik bij een vriend thuis wil inloggen op men router gaat dat ook niet en normaal moet dat toch gaan of niet soms?? ;)
Dat kan van de instellingen van je router afhangen. Zitten jullie beide bij telenet?

Telenet blokeert alles onder de 1024 zeg je, die router, 'doet' die het met een webpagina? (http of https?). Dan kun je 'm niet bereiken door die blokkade.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar normaal men vriend geeft gw zen dns of zen ip en hij kan inlogen maar ik kan dat niet! :) en ja we zitten bijde bij telenet.

Verwijderd

Je vriend had toch een ander type router?

Ondersteund zijn router toevallig uPnP? Heb je echt al geprobeerd al die poorten te forwarden, of doe je dat niet omdat het bij je vriend met alleen die ene poort werkt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zij we hebben dezelfde modem en niet dezelfde router. Maar die functie die jij zei vind ik nergens terug dus ik denk van niet.

Greetz Mathieu

Verwijderd

Ik zie in de manual dat je router een log heeft van pakketjes die hij blokkeert.. zie je daar iets in terug? Verder kun je (zuiver voor de test) eens proberen je vriends IP als 'trusted' op te geven.

Eventueel kun je proberen je router terug te zetten naar factory default. Hoe dat moet staat op pagina 132 (11-8) van de manual die ik hierboven link.

offtopic:
Ik ben er uit!! GW betekend 'gewoon' :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 22:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je dan dat ik hem moet reseten?? Dat heb ik al 3 keer gedaan van de week. :s niet nog eens

Verwijderd

Ja resetten, maar niet alleen resetten, alle instellingen terugzetten naar hoe hij uit de fabriek kwam, en dan opnieuw de setup uitvoeren.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ik heb net al 3 keer gedaan van de week haalt niks uit!

• hjoost
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik vroeg me af of je behalve port-forwarding ook wel je firewall voor dit verkeer open zet van buiten naar binnen toe?

Succes

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan niet opmaken of je nou wel of niet antwoord gaf op de telnetvraag. Dus nogmaals:
Wat ziet die ander gebeuren als die ander in een cmd prompt "telnet <jouw_ip> <geopende_port>" uitvoert?
Dit zou in principe altijd tot een TCP verbinding moeten leiden. Dat het programma niets begrijpt van verdere telnet commando's is logisch, het gaat om het aantonen van een gelukte forward.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Nope als men vriend telnet ip en dan pas doet krijgt hij connecting dan connection faild! Dus... er zit iets op die router dat dit soort dingen blokkeert maar ik ken niks van routers dus vraag ik het hier uit de handleiding word ik ook niks wijzer!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39
Men vriend!... Allereerst wil ik! gw men grote waardering uitspreken voor het enorme geduld wat men heefd met jauw! Wellichtd scheeld hed alz .... ach, laat maar....

Ik vind de eerder genoemde suggestie van een DMZ proberen wel belangrijk. Daarmee kan je ontdekken wáár precies het probleem zit. Als je namelijk je eigen pc instelt als DMZ en het werkt dan nog niet... Dan ligt het dus niet aan je router, maar aan de instellingen in je OS of je server software.

Als je je eigen PC als DMZ instelt, en het werkt wel: dan wordt het tijd om die router handleiding eens goed te lezen.

Nu ligt de focos nog erg op de router. Probeer dat eerst eens? Ik heb zelf ook een tijd ruzie gehad met 'men' router/modem, maar uiteindelijk zie je het licht vanzelf. Ook dat komt er voor jou aan!

Edit:
Sorry, ik heb het niet goed genoeg gelezen maar je hebt al een DMZ geprobeerd. Dan ligt het dus niet aan je router!
Toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Jan Smit op 21-12-2004 18:14 . Reden: beter lezen Jantje Smit.... ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Topicstarter
Uim 1 ding nl. bij die tcp of tpc ik weet niet percies wat staat alles op automatish dus moet ik dit een handmatig instellen og niet?? Want al ik nu ipconfig doe krijg ik alle gegevens met resultaat dat men pc het ip 192.168.0.2 draagt! En die DMz server heeft idd niks uitgehaald toen ik die heb getest!

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:20:
<knip>
En die DMz server heeft idd niks uitgehaald toen ik die heb getest!
Juist!

Dus als je PC een DMZ is (geweest), dan gaat *al* het verkeer naar die ene pc toe.
Dus ook al het verkeer op de poorten die jij wilt.

Dan ligt het m.i. niet aan je router, die stuurt immers alles door.

Dan ligt het toch aan de software (je serversoftware)? Of zie ik het dan verkeerd?
Laat je router instellingen eens zo staan, dat je pc een DMZ is. En ga dan proberen die CS software werkend te krijgen. Want misschien zoek je op de verkeerde plek.

/offtopic
... 'men' --> mijn

[ Voor 16% gewijzigd door Jan Smit op 21-12-2004 18:26 ]

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Het hangt er een beetje vanaf. Die router kent ook filtermogelijkheden, dus ook al is je PC de DMZ host, wil dat niet persé zeggen dat alles doorgestuurd wordt. Vandaar ook mijn suggestie het ding te resetten naar factory default.

Dat was al gebeurd, dus ik ga er vanuit dat er geen filters instaan. Als dan de DMZ optie niet werkt, moet het haast wel aan de PC liggen. Vandaar de vraag naar firewalls/antivirussoftware. Volgens TS is die allemaal uitgeschakeld.

Tsja.. als er geen firewall is, de router geen filters heeft en als DMZ host de PC.. dan houdt het voor mij rap op...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm wat jij zegt van zoekt "dat ik het verkeerd zoek" Ik denk het niet omdat als ik dan toch probeer voor ventrilo dan gaat het ook niet! Dus ja! Ik denk toch dat het daar aan ligt maar kom! Ik ben teneinde raad! Ik zal wel eens kijken iemand te laten die alles in orde kan zetten!

Toch bedankt voor jullie hulp!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:30:
Hmm wat jij zegt van zoekt "dat ik het verkeerd zoek" Ik denk het niet omdat als ik dan toch probeer voor ventrilo dan gaat het ook niet! Dus ja! Ik denk toch dat het daar aan ligt maar kom! Ik ben teneinde raad! Ik zal wel eens kijken iemand te laten die alles in orde kan zetten!

Toch bedankt voor jullie hulp!!
En weer! sluit je alle zinnen af! met een uitroepteken! Dus Jah!

Verwijderd

Ik vind het wel mooi geweest met dit staaltje communicatie. Er wordt hier volledig lang elkaar heen geluld en ik denk niet dat we op deze manier tot een oplossing komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.