[JavaScript] Output script in broncode

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na urenlang op internet en dit forum zoeken, kwam ik niet tot een bevredigend antwoord. Vandaar dit topic.

Het volgende is namelijk het geval.Ik heb de volgende code, maar als ik deze aanroep in een webbrowser, dan krijg ik deze exacte code weer te zien in de source terwijl de browser wel degelijke de inhoud van test.html laat zien. In test.html zelf zit weer een hoop HTML.

code:
1
2
3
4
5
<script language=javascript>
<!--
    document.writeln('<script language=javascript src="test.html"></script>');
//-->
</script>

Ik zou graag willen dat ik de uitvoer van test.html zoals hij door de browser wordt uitgevoerd, ook terugzie in de broncode.

[rml][ JavaScript] Realtime source bekijken?[/rml]

Deze kwam in de buurt, maar was ook niet precies wat ik zocht. Alert heeft namelijk zijn beperkingen bij grotere bestanden. Het liefst zou ik een nieuwe venster willen openen. Daar kan ik wel alles in kwijt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want ik heb het gevoel dat de uitleg ingewikkelder is dan de oplossing.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Je kunt met de DOM inspector van Mozilla makkelijk het DOM doorlopen, maar als je gewoon echt de broncode wilt hebben zal je die bijvoorbeeld in een textarea moeten zetten met JS.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Sagittarius schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:11:
[rml][ JavaScript] Realtime source bekijken?[/rml]

Deze kwam in de buurt, maar was ook niet precies wat ik zocht. Alert heeft namelijk zijn beperkingen bij grotere bestanden. Het liefst zou ik een nieuwe venster willen openen. Daar kan ik wel alles in kwijt.
Kijk eens goed in welk foru, die topic staat, en ik welk forum deze topic staat ;)
Javascript en HTML zaken horen gewoon in Webdesign & Graphics
PW -> WG

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Samenvatting:

je wilt dus dat de broncode van een extern javascript bestand in je scherm weergegeven wordt?

• Sagittarius
  • Niet online
.oisyn schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:19:
[...]

Kijk eens goed in welk foru, die topic staat, en ik welk forum deze topic staat ;)
Blijkbaar is die andere dan verkeerd geplaatst ;)
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:22:
Samenvatting:

je wilt dus dat de broncode van een extern javascript bestand in je scherm weergegeven wordt?
Hij hoeft niet direct in mijn scherm weergegeven te worden, als hij maar in de bron weergegeven wordt. Maar in grote lijnen, ja :)

[ Voor 42% gewijzigd door Sagittarius op 20-12-2004 17:30 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:22:
Samenvatting:

Volgens mij wil de topicstarter niet dat, maar de broncode van zijn html pagina zoals de browser dit intepreteert nadat de document.writes in JavaScript zijn uitgevoerd. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:52

thomaske

» » » » » »

De volgende meuk in je url-balk pasten:

code:
1
javascript:var src=document.documentElement.innerHTML.replace(/>\s</g,'>\n<');src=src.replace(/>/g,'&gt;');src=src.replace(/</g,'&lt;');var a=window.open();with(a.document){open();write('<html><body><pre style="font-family:\'andale mono\',\'courier new\',monospace; font-size: 10px;">'+src+'</pre></body></html>');close();}

Je kan er ook een 'bookmarklet' van maken: Je maakt een bookmark aan, en als url zet je bovenstaand stuk tekst

btw, het is IE-only

[ Voor 23% gewijzigd door thomaske op 20-12-2004 17:38 ]

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Sagittarius
  • Niet online
Zoals ik al zei, de uitleg is volgens mij ingewikkelder dan de oplossing. Ik zal proberen een korte samenvatting te maken.

Dit is de code van index.html:
code:
1
2
3
4
5
<!--
//-->
</script>

Dit is de code van test.html:
code:
1
2
3
<html>
Hier staat een hele hoop HTML.
</html>

Als ik index.html aanroep krijg ik op mijn browser de tekst "Hier staat een hele hoop HTML." te zien. Als ik dan in de code kijk, krijg ik:

<!--
//-->
</script>

terwijl ik in de broncode eigelijk zou willen zien:

<html>
Hier staat een hele hoop HTML.
</html>

want dat is wat ik uiteindelijk ook in mijn scherm zie. Het moet dus een automatisch proces worden, geen proces waarbij ik zelf nog eea in de adresbalk moet zetten ofzo. Ik hoop dat het nu al iets duidelijk is :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Aangezien JavaScript door je browser wordt ge-intepreteerd is het vrij lastig / onmogelijk om dat serverside te verwerken :)

edit:

Dus het is onmogelijk zonder handmatige handeling aan de kant van de client.

Hoezo wil je dit eigenlijk; wellicht is er een andere oplossing? :)

[ Voor 40% gewijzigd door Spider.007 op 20-12-2004 17:53 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sagittarius
  • Niet online
Spider.007 schreef op maandag 20 december 2004 @ 17:52:
Aangezien JavaScript door je browser wordt ge-intepreteerd is het vrij lastig / onmogelijk om dat serverside te verwerken :)

edit:

Dus het is onmogelijk zonder handmatige handeling aan de kant van de client.

Hoezo wil je dit eigenlijk; wellicht is er een andere oplossing? :)
Ik weet niet of het onmogelijk is. De url die ik gaf, die was in de juiste richting. Ik wil echter geen 'alert' oplossing. Daarvoor hoefde ik ook niets extra's aan te klikken of iets dergelijks. Helaas was deze iets te beperkt. Hetzelfde zou toch moeten kunnen door het bijvoorbeeld naar een bestand te schrijven of iets dergelijks? Ik vraag ook niet om iets serverside te bewerken. Wat ik wil is ook gewoon clientside.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Eenvoudige oplossing: FireFox installeren en view selection source gebruiken. Die geeft namelijk de "realtime" dynamische source weer van de selectie die je maakt. Ik neem tenminste aan dat je het wilt kunnen voor debugging doeleinden.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Sagittarius
  • Niet online
drm schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:06:
Eenvoudige oplossing: FireFox installeren en view selection source gebruiken. Die geeft namelijk de "realtime" dynamische source weer van de selectie die je maakt. Ik neem tenminste aan dat je het wilt kunnen voor debugging doeleinden.
Firefox doet hetzelfde als IE, namelijk het stuk met 'document.writeln' in de broncode.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sagittarius schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:02:
Wat ik wil is ook gewoon clientside.
Nee, wat jij wil is de broncode van een bestand aanpassen, dat is iets wat niet clientside kan.

Eventueel zou je natuurlijk wel de inhoud van het html bestandje in een textarea kunnen krijgen maar het gaat je echt niet lukken om clientside de html in de broncode te krijgen met javascript.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Sagittarius:
Firefox doet hetzelfde als IE
Firefox kan niet hetzelfde doen als IE, want IE heeft namelijk niet de mogelijkheid view selection source. Met duizend nadruk op selection. Wat overigens helemaal niet veel is.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

er is wel een tooltje voor voor IE:
http://www.microsoft.com/...baccess/webdevaccess.mspx

• Sagittarius
  • Niet online
Wolfboy schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:17:
[...]
Nee, wat jij wil is de broncode van een bestand aanpassen, dat is iets wat niet clientside kan.

Eventueel zou je natuurlijk wel de inhoud van het html bestandje in een textarea kunnen krijgen maar het gaat je echt niet lukken om clientside de html in de broncode te krijgen met javascript.
Waarom lukt dat dan wel met een 'alert' ?

• Sagittarius
  • Niet online
drm schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:31:
[...]
Firefox kan niet hetzelfde doen als IE, want IE heeft namelijk niet de mogelijkheid view selection source. Met duizend nadruk op selection. Wat overigens helemaal niet veel is.
Je hebt helemaal gelijk, maar laat dat nou niet zijn wat ik zoek, zoals ik ook eerder al een aantal keer heb aangegeven.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sagittarius schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:42:
[...]

Waarom lukt dat dan wel met een 'alert' ?
Je kan het wel op je scherm laten schrijven, maar je kan niet de broncode van de pagina echt aanpassen.
Javascript kan alleen veranderen wat je op je scherm te zien krijgt, niet wat er in het bestand staat.

• Sagittarius
  • Niet online
Wolfboy schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:51:
[...]
Je kan het wel op je scherm laten schrijven, maar je kan niet de broncode van de pagina echt aanpassen.
Javascript kan alleen veranderen wat je op je scherm te zien krijgt, niet wat er in het bestand staat.
Het is ook niet mijn doel om het aan te passen. Ik wil hetzelfde als bij de alert, maar dan dat het ipv naar een alertbox wordt geschreven, dat het wordt geschreven naar iets anders. Bijvoorbeeld een nieuw venster of naar een bestand. Ik weet dat het mogelijk is, maar ik weet niet hoe. Als je het naar een alert box kunt wegschrijven, kun je het ook naar een nieuw venster of naar een bestand schrijven, lijkt me.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Naar een nieuw venster kan wel ja, naar een bestand niet.

Maar dan zit je nogsteeds met het probleem dat je (afaik) alleen het huidige bestand kan inlezen.
Probeer window.open maar eens te combineren met document.body.innerHTML

Pagina: 1