[JavaScript] Realtime source bekijken?

Pagina: 1
Acties:

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:51

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Na flink gezocht te hebben op zowel google als got ga ik het maar zo proberen, want ik kan het niet meer vinden :(

Als je van een pagina de source bekijkt, dan zie je de html + eventueel javascript. Wat je niet ziet is de "real-time source", ofwel de html die je ziet, nadat javascript met document.write() en soortgelijk gehark custom html heeft gemaakt.

Ik weet dat er een manier is om deze real-time source te laten zien, maar de vraag is dus: hoe? :?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Lelijke methode:

HTML output van de body in een alert:
JavaScript:
1
JavaScript:alert(document.body.innerHTML)

even plakken in je address-field

Er zijn mooiere methodes te bedenken, maar dat kan je nu zelf ook ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 16:51

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
* GraasGast slaat voor kop |:(

zit ik allemaal te werken met div.innerHTML enzo, kan ik body.innerHTML niet eens zelf bedenken :P

Verwijderd

Een leuke variatie :) :

JavaScript:
1
javascript:alert(document.documentElement.outerHTML);

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Op de MSDN site van MS kan je een tooltje vinden dat in IE de optie geeft om een stuk pagina te selecteren, rechtermuisknop, en dan 'view partial source' dan krijg je mooi de code :)

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

offtopic:
eigenlijk zou je moeten zeggen: de DN site van MS :z

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
[eNeRGy]: Dat 'view partial source' dingetje lijkt me wel wat, die kende ik nog niet, maar * DaRace kan alleen maar een versie voor IE5.X vinden. Weet jij of er een voor 6.X is?

• [eNeRGy]
Die werkt in 5.x en 6.x :)

Verwijderd

Het mooist is natuurlijk een functie die recursief de DOM tree naloopt, en alles omzet naar tekst. Dan krijg je niet de source van het document dat de DOM tree heeft gebouwd, maar een echte projectie van het document dat je aan het bekijken bent.

• [eNeRGy]
Cheatah: Mozzie's Dom Inspector ? :P

Bij de IE tool zit ook een tree dingetje, werkt niet helemaal denderend, maar tis iig iets
Pagina: 1