Toon posts:

Planet ADSL 2 mbit abo max 235 kb/s?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag mijn doe-het-zelf pakket ontvangen en alles aangesloten. Alles werkt perfect.
Nu ben ik al paar uur hevig aan het downloaden en het valt me op dat ik nooit hoger haal dan 235 kb/s

Zowel van FTP's als HTTP blijft ie steken op 235,4 kb/s.

Ook op speedtest.nl haal ik 235 kb/s.

Dit zou toch een stukje hoger moeten zijn? Mijn abo is 2200 kbps.
Dus 2200 / 8 = 275 kb/s

Modem + splitter staan in de meterkast.

Wel gebruik ik een 20 meter LAN cable. Zou dat wat uitmaken? Verder woon ik 3 km van de centrale.

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Mvg

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

De 275 kb/s is de theoretische snelheid die je kan halen. Deze is afhankelijk van de server waarvan je download en het aantal mensen die tegelijk met jou gebruik maken van het internet. Het feit dat het 235 kb/s is is helemaal niet vreemd....vanavond is het misschien 215 en morgen 237.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:50
Je hebt altijd verlies.
Meestal is het zo dat je beter door 10 kunt delen, dan zit je veelal op je max. download speed.
Ik heb ook 8Mbit, maar delen door 8 is er niet bij hoor :)

Verwijderd

Voor de echte waarde moet je het aan KBPS delen door 10..

Dus zit je er nog ver boven :*)

:X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 16:01 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde abbo, ik moe zeggen dat ik iets hoger zit. 245 gemiddeld maar wel constant geen schommelingen dus ik ben er eigelijk vanuit gegaan dat dit de normale snelheid was.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wel van verschillende .nl server geprobeerd. Hij blijft echt pompen op 235 kb/s constant. Lijkt wel capped ofzo :)

Die 20 meter kabel maakt verder niks uit ?

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfe, ik kom ook niet boven de 236 uit. Hou er rekening mee dat de afstand van je huis naar de centrale een rol speelt en dat je standaard 10% verlies hebt.

Dus (2200*0.90)/8 = 247.5

Ik gebruik geen lange LAN kabel dus daar ligt het niet aan (ben verhuisd en heb precies dezelfde snelheid).

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:05
Afbeeldingslocatie: http://www.erg.abdn.ac.uk/users/gorry/course/images/ip-header.gif

Dat is ongeveer de informatie die met èlk IP packet meeverzonden wordt.
Dus die 8 bit's is één byte is wel heel kort door de bocht.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:01:
ik heb wel van verschillende .nl server geprobeerd. Hij blijft echt pompen op 235 kb/s constant. Lijkt wel capped ofzo :)

Die 20 meter kabel maakt verder niks uit ?
Die twintig meter UTP heeft minder invloed dan de 3 km afstand tot de centrale. Die vind ik aan de hoge kant. Ik denk dat je met 235 kB/s netto tevreden mag zijn.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
het kabeltje van de splitter naar me modem is ook 1 meter. Maar dat maakt verder niks uit toch ?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-02 21:09
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 16:08:
het kabeltje van de splitter naar me modem is ook 1 meter. Maar dat maakt verder niks uit toch ?
Dat maakt allemaal zo weinig uit, je mag echt blij zijn met je snelheid, geloof me...;)
Ik heb een 1024 abotje, en ik kom ook nooit boven de 105kb/s uit, en ik zit maar een paar honderd meter van de centrale, en modem hang aan 1 meter kabel...

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Zelfde hier 235 constant zonder schommelingen ! :)

Verwijderd

Je mag blij zijn met die snelheid bij deze afstand van de centrale.

Ik woon 873 meter van de centrale af (http://pcdb.bbned.nl/) en haal ook 236kb/sec.
Hiervoor woonde in aan de andere kant van het land op 823 meter van de centrale af en had dezelfde snelheid.

Die legte van de kabeltjes maken echt niet veel uit, hooguit een paar bytes als je km kabels gebruikt. Je zal nooit in de buurt van de 270 komen, is nl practisch "onmogelijk". Je mag tevreden zijn met wat je nu haald hoor.

Verder kan het te maken hebben met je AV, modem, andere programma's die inter gebruiken (bv in de achtergrond) etc etc.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 16:16 ]

Verwijderd

Kijk hier eens naar > comfort abboAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.nl/database/SpeedtestGraphFlex.asp?co_id=100&ReportID=0&tt_id=8&label=KByte%2Fsec&CountryCode=nl
zit je met je 235 nog best goed dacht ik zo ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 16:27 ]

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Mja speedtest zit ook altijd lager.

Vaak zijn er mensen die het een beetje gaan verzieken door de test te draaien terwijl ze aan het down- en uploaden zijn.

Ik heb een Zonnet-basic abo das ook 2200kbit.

Ik haal ook altijd iets van 235kb/sec.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Bruto kunnen er 2048Kbits per seconden door de lijn, dat is bruto 275KB/s, echter zoals hierboven aangegeven, je hebt een stuk overhead op het TCP/IP protocol. Zodoende verlies je altijd bits, zodat je netto 240 ofzo overhoudt. Dat is heel normaal en heeft niets met bekabeling te maken, tenzij je 10 km telefoonkabels gebruikt, maar hoger gaat je niet lukken.

Bij kabelmodems wordt vaak op Netto verkeer geknepen, dus dan kan 2Mb wel ineens 275KB/s netto zijn.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De reden dat je lijn officieel 2.2mbit is, is zodat 'ie echt 2mbit haalt :) Tijdje geleden geupgrade, dat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
Ik woon zelf ong 300 meter van centrale af(ik kan gebouw vanaf hier zien) en haal ook maar 235 kb per sec. Ik heb sinds begin der tijden adsl en telkens bij gehouden hoeveel kbyte ze beloofden en hoeveel ik daadwerkelijk kreeg.

Mijn conclusie was hun aantal kbyte delen door 9.6 en dat is jou uiteindelijke download snelheid in kb.

Figuren die 3 km verderop wonen halen ook dezelfde snelheid:S

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

1. Je hebt 2240/416 @ je ADSL lijntje ;)
2. Je hebt nog geluk dat je @ 3 KM. afstand zo'n snelheid haalt !!

Ik zit ook rond de 236-238 en 41 KB/s @ 2 KM. afstand, heb 1 keer wel 248 gehaald maar dat was eenmalig.

[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 20-12-2004 16:43 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• sarinsarin
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2025
Werk zelf bij helpdesk plamet, dit is absoluut een nette snelheid.

Delen door 10 is idd een goede meetfactor.

Gr

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle repies mensen!
Ik ben nu gerust over mijn snelheid. :)

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

235 is normale snelheid, ik heb bij mijn XS4ALL Basic hetzelfde.
Pagina: 1