Welke Hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:43
ik ben van plan om morgen een nieuwe hd te kopen,mijn voorkeur gaat uit naar maxtor.
Mijn huidige hd is ook van maxtor 80 gb, en heb verschillende verhalen gehoord dat je beter geen 2 maxtor harde schijven in 1 pc kan zetten omdat ze te heet worden. (kan onzin zijn)

Merk Maxtor
Type Diamond Max Plus 9
Capaciteit 160 GB
Rotatiesnelheid 7200 rpm
Buffer 8 MB
Gemiddelde zoektijd 9,3 ms
Gemiddelde toegangstijd 4,17 ms
Interface ATA/133
Uitvoering OEM

Merk Western Digital
Type WD1600JB
Capaciteit 160 GB
Rotatiesnelheid 7200 rpm
Buffer 8 MB
Lees zoektijd 8,9 ms
Schrijf zoektijd 10,9 ms
Track-to-Track zoektijd 2 ms
Full stroke zoektijd 21 ms
Gemiddelde zoektijd 8,9 ms
Gemiddelde toegangstijd 4,2 ms
Interface ATA/100
Uitvoering OEM

van western digital heb ik gelezen dat hij nogal wat lawaai kan maken
Welke van deze 2 is beter, en wat zijn jullie ervaringen,zit namelijk nog een beetje te twijfelen ?

thx in advance :)

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 22:21
FAQ:
http://gathering.tweakers...ist_messages/649273#welke

HD discussie ontaarden trouwens altijd in een pro en contra gevecht tussen aanhangers van de traditionele merken. Meestal op basis van argumenten als: 'ik heb een <insert_merk> gehad en die was na 2 dagen al dood'. Weinig goeds dus.. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Ik hoor van veel mensen, en heb zelf ondervonden, dat de DiamondMax 9 en 10 serie vaak (lees: vaak, niet altijd) binnen/net buiten een periode van 1 jaar kuren gaan vertonen.
Ik zou zelf wat extra geld neer leggen voor een nieuwe S-ATA/ATA-133 WD, en als je je kast dichthoud valt dat lawaai ook mee :)

let er wel op dat je mobo ATA 133 ondersteund!

ps. ik heb nogsteeds maxtor in me pc ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Gamo op 20-12-2004 01:55 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:43

rapture

Zelfs daar netwerken?

Maxtors worden met de maanden luider, dus na 2 jaar zal je je maxtors duidelijk horen.

Die WD eens checken of die fluid bearings heeft, anders zal die teveel kabaal maken.

ATA100 of ATA133 maakt niet veel uit, dat is maar de snelheid van de ide-kabel. Aangezien deze schijven ATA100 niet vol krijgen, dan is ATA133 niet nodig.

WD1600JB : deze schijf heb ik in m'n server steken, het is eentje met zo'n luidruchtige motor.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik heb zelf 3 maxtor's en 3 Western Digitals.... verschillende grootes en generaties. Een 40 GB maxtor DM9 ga f na krap een jaar smart errors , werkt echter nog prima , op het lawaai na :) Mijn maxtor 80 Gb maakt vrijwel evenveel geluid als mijn WD 80 Gb . Verder heb ik een tijdje terug nog een 200 GB sata schijf gekocht , prima in orde volgens powermax , echter maakt deze wel aardig wat herrie i.v.t. mijn beide 250 gb western digitals...

Ik zou zelf voor western digital gaan , maar dat is mijn eigen situatie natuurlijk :)

Raku

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb persoonlijk erg goede ervaringen met western digitals en slechte ervaringen met maxtor.
Ik heb al bij diverse klanten gehad dat de schijf er mee opgehouden is (80% was maxtor, de rest andere merken)
En ook de ervaringen bij mij zelf zijn niet zo fantastisch, begin dit jaar heb ik toch maar eens een maxtor besteld (200GB DM9) omdat de verhalen er over nogal positief waren, maar de schijf is er na een paar weekjes al mee opgehouden en moest dus terug voor RMA.
Daarna een andere gekregen die het (tot nu toe) goed doet.
Maar ik heb ook 13x WD2000JB schijven in m'n computer zitten en die draaien stuk voor stuk als een trein, nog geen enkel probleem mee gehad en zijn best wel stil :)
Dit zijn natuurlijk alleen persoonlijke ervaringen maar toch wel iets om te overwegen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie het linkje van Noel :)

Ervaringen kun je dus gewoon hier op GoT vinden:
[search=maxtor 160gb]
[search=wd 160gb]
[search=western digital 160gb]
etcetera :)