Op de hcc heb ik voor mijn computer een nieuw moederbord processor en geheugen gekocht. Ik heb voor dit systeem windows geherinstalleerd en dat werkt al weer een maand ofzo goed
. Met de overgebleven hardware heb ik een tweede computer in elkaar gezet. (videokaart en kast nieuw gekocht). In eerste instantie ging dit geweldig, (misschien een uur ofzo), maar het probleem bij deze computer waar ik nu nog steeds last van heb, is dat windows (xp) erop freezed. Soms al na een paar minuten (al voor het inloggen), soms kan ik er wat langer mee toe. (mogelijkheid tot installeren nieuwe drivers etc). Dat langer kan soms zelfs wel een uur of meer duren. Dingen waar hij vrijwel zeker op freezed zijn ut2k4 en (om wat voor reden dan ook) pdfjes.
[Een lijst met betrokken hardware en de dingen die ik er mee heb gedaan hieronder.]
Vreemd is dat er geen problemen zijn, als ik gebruik maak van knoppix in plaats van windows. Ik heb deze als test ongeveer anderhalve dag laten draaien (niets zwaars, gewoon aan laten staan. Bij windows gaf dit sowieso een freeze). Dit geeft mij het idee dat het probleem niet aan de hardware, maar ergens aan de software ligt? (of de harde schijf
)
Echter als ik windows opnieuw probeer te installeren, krijg ik ook een freeze. Dit gebeurd meteen al bij het eerste scherm waar ik kan kieze voor een nieuwe installatie (enter), recovery console (r) of stoppen (f3). Als ik direct als ik hier ben meteen op enter druk, blijft ie nogal lang op 'one moment please' (oid) hangen en geeft me vervolgens een license agreement (waar je normaal f8 indrukt). Hier is de installer opnieuw gecrashed.
voeding:
temperaturen: mobo: 25, processor 40 (volgens bios).
Wie kan hier nog iets zinnigs over zeggen?
[Een lijst met betrokken hardware en de dingen die ik er mee heb gedaan hieronder.]
Vreemd is dat er geen problemen zijn, als ik gebruik maak van knoppix in plaats van windows. Ik heb deze als test ongeveer anderhalve dag laten draaien (niets zwaars, gewoon aan laten staan. Bij windows gaf dit sowieso een freeze). Dit geeft mij het idee dat het probleem niet aan de hardware, maar ergens aan de software ligt? (of de harde schijf
Echter als ik windows opnieuw probeer te installeren, krijg ik ook een freeze. Dit gebeurd meteen al bij het eerste scherm waar ik kan kieze voor een nieuwe installatie (enter), recovery console (r) of stoppen (f3). Als ik direct als ik hier ben meteen op enter druk, blijft ie nogal lang op 'one moment please' (oid) hangen en geeft me vervolgens een license agreement (waar je normaal f8 indrukt). Hier is de installer opnieuw gecrashed.
voeding:
- De kast is een aopen met 350 watt (aopen) voeding. De voltages (als het schommelt heb ik de grootste afwijking gekozen): vcore - 1.80v +3.3 - 3.32v +5.5 - 4.91v +12 - 12.53v Ik ben me ervan bewust dat de onderste 2 nou niet echt geweldig zijn, maar schrikbarend nou ook weer niet.
- in eerste instantie een radeon 9600pro, deze heb ik ingeruild voor een 9600xt (sapphire, 256mb). In de tussentijd heeft er nog een nvidia kaart ingezeten, waarvan ik het typenummer zo niet weet. (keurig geuninstalled enzo).
- A7V8X. Creatiever dan het herinstalleren van de via 4in1 drivers was ik hier niet
- De test staat nog steeds aan, maar tot nu toe geen problemen na een half uur ofzo
temperaturen: mobo: 25, processor 40 (volgens bios).
Wie kan hier nog iets zinnigs over zeggen?
Localhost is where the heart is