Antivirus software die op de achtergrond kan bijwerken

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Naar aanleiding van dit verhaal, en het feit dat er voorzover ik weet nog steeds geen oplossing voor is, ben ik op zoek naar een ander antivirus pakket dat wel in staat is om zichzelf bij te werken als er iemand is ingelogd die geen hoofdgebruiker of administrator is.

Ik draai op een aantal zakelijke systemen sophos, en dat werkt prima, maar in dit geval gaat het om een prive-pc (niet die van mij), en sophos ondersteunt automatische updates eigenlijk alleen goed via Enterprise Manager (een stuk server software dat een netwerk up-to-date houdt). Sophos heeft ook een Small Business Suite, maar ook dat lijkt me overkill voor deze werkplek.

Wie kan me (uit ervaring) vertellen welke andere fatsoenlijke virusscanner _wel_ zijn definities kan bijwerken onder een regulier gebruikersaccount?

Verwijderd

Waarom laat je Sophos niet draaien onder een account met meer rechten?

Dit geldt natuurlijk ook voor elke andere service. Mits het dus echt een service is. Als het een programma betreft, die dus in de context van de gebruiker draait ben je afhankelijk van zijn rechten. Voor zover ik weet werken alle serieuze AV programma's onder een Service.

Bij de service's MMC kun je de services onder een ander account laten werken.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Philip: daar ben ik van op de hoogte ja. Dit heb ik trouwens ook (sort of) met NAV geprobeert. Die draait niet als service, maar als taak (taakbeheer van windows). Daar heb ik de taak zo aangepast dat deze onder het admin account draait, ook als er niemand ingelogd is, waarbij ik de credentials van de admin ingegeven heb. Helaas zonder succes.

Ik zit net de online demo van de nieuwe SBS suite van Sophos te bekijken, en ga eens uitzoeken wat dat kost. Mogelijk is dat toch wel op een enkele werkplek in te zetten.

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 19:46
Mcafee Virusscan Enterprise (7.1 / 8.0i) draait updates op de achtergrond zonder tussenkomst van de gebruiker. Draai het hier op een useraccount die erg weinig rechten heeft (2k) en het werkt perfect :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 15:12

alienfruit

the alien you never expected

Het probleem wat ik met Mcafee Antivirus v9 heb is dat ik een plugin moet installeren voor IE en/of Firefox voor de updates... Alleen krijg een 404 :(

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-08 19:46
Ik heb het hierboven ook over de enterprise versie en niet de home edition....is nogal een groot verschil ;)
Pagina: 1