Automatic Liveupdate onder Win2K voor users

Pagina: 1
Acties:

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
Rechstreeks van de site van symantec

/begin cut&paste
Kan ik LiveUpdate uitvoeren als gebruiker onder Windows NT/2000/XP?

Situatie:

U heeft een klein thuisnetwerk of een computer met Windows NT/2000/XP met meerdere gebruikersaccounts. U wilt het systeem configureren om LiveUpdate uit te kunnen voeren als iemand ingelogd is als gebruiker.

Oplossing:

Een gebruiker kan vanwege de beveiligingsbeperkingen in Windows NT/2000/XP LiveUpdate niet uitvoeren. Om LiveUpdate uit te kunnen voeren moet u ingelogd zijn als Beheerder of onderdeel zijn van de groep Beheerders.
/einde cut&paste

Dus ik maak gebruikers geen admin om ervoor te zorgen dat zij de pc niet verklooien. En dan wil symantec dat ik ze admin maakt zodat andere de pc niet verklooien. |:(
Welke eikel bedenkt zoiets?

En belangrijker. Hoe los ik dit op zonder ze admin-rechten te geven en zonder er zelf iedere week de nieuwe updates op te moeten zetten.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 22:52
is toch ook een admin taak? anders moet je Corporate edition nemen en een anit virus server installen, en die pc client maken

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-08 15:07
virusupdates is een admintaak, die automatisch zou moeten gaan. Dat de gebruikers het niet kunnen instellen, prima, maar als de administrator het heeft ingesteld zou het automatisch moeten gaan werken.

Verwijderd

Lukt het ook niet onder een hoofdgebruiker account niet?
Of wil je ze ook die rechten niet geven?

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 09:51

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ja ik zit ook met dit probleem, staan er daar 3 computers met veel gebruikers op, maak ik ze ook niet admin om de pc niet te verklooien met virussen en dan update symantec niet automatisch als er een user is ingelogd :(

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 15:40

Jiffy

God, you're ugly!

Idd zéér irri. Ik zit zelf ook met dit probleem. Voor de rest bevalt NAV in de diverse uitvoeringen mij prima, maar hier erger ik me dood aan.

Ook als Hoofdgebruiker begin je niks: het _moet_ als Admin...

Oplossingen anyone?

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:54
Tja, ik heb thuis ook de Corporate draaien om mijn server, en de pc's als client, dan werkt het zoals het moet. :)

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik loop hier ook al een tijdje tegenaan, werkelijk belachelijk dit.

Ik heb zojuist een nieuwe poging gewaagd:

Vanuit een admin login een taak aangemaakt die dagelijks draait, met expliciete instelling van een admin account. Hij voert ["C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\LUALL.EXE" -s] uit, wat volgens google@discussiegroep moet werken (althans, in 2000, maar toch maar even proberen).
Pagina: 1