Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feature]Verschillende favicons GoT en T.net

Pagina: 1
Acties:
  • 216 views sinds 30-01-2008

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Als ik nu met Opera een stuk of 20 tabs open heb, en ik alleen maar favicons zie en geen tekst meer, is er geen onderscheid tussen GoT en T.net; ze hebben dezelfde favicon. En zo gebeurd het dus dat ik een GoT venster sluit terwijl ik een T.net venster wou sluiten, oid.

Is het misschien een idee om T.net (of GoT) een (iets) andere favicon te geven (bijv. de moersleutel naar linksboven i.p.v. rechtsboven)?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Ik vind het moersleutel-icon sowieso verouderd - als Henk weg kan kunnen die dingen ook weg. 't is hier een computerforum, geen Ik-hobby-bij-de-Gamma-forum :P.

Pak dan gelijk (net even ge-Adobe(tm)(r)(c)Photoshop(tm)(r)(c) 7.0't)

Afbeeldingslocatie: http://synerjee.deadamerica.org/got/favicon_fp.png
Afbeeldingslocatie: http://synerjee.deadamerica.org/got/favicon_gath.png

Verbeterd FP icon:
Afbeeldingslocatie: http://synerjee.deadamerica.org/got/favicon_fp2.png

[ Voor 23% gewijzigd door Yoozer op 18-12-2004 16:39 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:14

crisp

Devver

Pixelated

er wordt al nagedacht over nieuwe favicons :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52055/full.png Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/52054/full.png

als idee van Yoozer :)

Intentionally left blank

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ziet er leuk uit, maar moet de t (van Tweakers) niet iets meer in het midden staan van de favicon? De g (van gathering) is namelijk wel mooi ge-aligned...

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 20:39
Leuk idee, alleen vind ik zelf zo'n vierkant favicon altijd een beetje lomp staan. Het moersleuteltje heeft niet zo'n vierkant vlak er achter en dat staat wel mooier als ie bij de bookmarks staat. Maar daar valt overheen te komen.

Overgens, waarom is de t wel vet en de g niet? Dat vind ik wel een beetje apart of is daar een achterliggende gedachte bij die ik even niet zie. ;)

Verder zijn het leuke icons, in iedergeval een verbetering van wat er nu is moet ik zeggen! Past mooi bij de nieuwe layout enz. Dus met wat laatste tweakjes kan ie er zo in wat mij betreft.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 21:38
Mac_Cain13 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:34:
Overgens, waarom is de t wel vet en de g niet? Dat vind ik wel een beetje apart of is daar een achterliggende gedachte bij die ik even niet zie. ;)
Het forum is een sub-onderdeel van tnet? Verder is tweakers in het got logo ook dikgedrukt. Niet echt vreemd dus.

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-10 20:39
djluc schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:38:
[...]
Het forum is een sub-onderdeel van tnet? Verder is tweakers in het got logo ook dikgedrukt. Niet echt vreemd dus.
Ja inderdaad. Dat is een goed punt waarom je de t vet zou kunnen maken. Had ik even niet aan gedacht. Daardoor sluit het ook beter aan op het logo zoals je al zegt.

Dan zou ik alleen de t nog even iets proberen uit te lijnen zoals Woudloper ook al zegt, want het lijkt alsof de t nu helemaal tegen de onderkant aan zit terwijl de g netjes in het midden lijkt te zweven. Het kan gezichtsbedrog zijn door de schuine bovenkant van de t ofzo, maar het lijkt een beetje scheef als ik zo kijk.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

och, het zijn maar ideeën die nog verder uitgewerkt moeten worden ;)

Intentionally left blank

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

De "g" is niet in bold omdat "gathering" dat ook niet is. Verder heeft de "t" geen onderkast maar wel een bovenkast, en de "g" wel een onderkast maar geen bovenkast - pas je het zo aan dat het deel van de t onder de dwarsstreep net zo groot is als het bolletje van de "g", dan krijg je gruwelijke priegelletters. Om maar niet te zeggen wat je overhoudt als je de typische rood-zwart verdeling terugschaalt naar de werkelijke grootte. 16x16 pixels is verdomd klein ;). Om 't wat speelser te maken is het misschien mogelijk om L-vormige hoekjes aan de kanten er uit te halen (wat 't rond maakt, al is t.net recht en 45-graden) of een omlijning aan te brengen dat 't een beetje een emboss-effect geeft.

[ Voor 25% gewijzigd door Yoozer op 20-02-2005 23:15 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 20:36
Ik zou de moersleutel wel missen, deze past wat mij betreft goed bij GoT. Een nieuw favicon voor T.net lijkt me wel leuk :)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:49

UTM

Is er geen mogelijkheid om zelf een favo-icon te linken aan een bookmark? Dan hoeven de mensen die de moersleutel aanhangen hem niet te missen, en mensen die een andere willen kunnen daarvoor kiezen :)

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
IE kan dat (rechtsklik > eigenschappen > ander pictogram), Firefox niet voorzover ik kan zien.

• Ad de Jong
  • Laatst online: 20:56
Henk als favicon ??? :P

Mijn profiel op Discogs

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:05:
er wordt al nagedacht over nieuwe favicons :)
Heej ik zag deze toevallig ergens tussen de searchresults staan. Ik wou zeggen dat ik minder dan een jaar nodig heb om 2 plaatjes van 16x16 pixels te maken, hoe zit dat met jullie ;) :P

leoaq.fm // Jeune Loop

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

wij zijn druk bezig met andere dingen en houden niet van loze kicks.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-11 21:38
ahh ;)

Misschien heeft een tweaker wel zin om die icoontjes te maken?

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
moto-moi schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:01:
wij zijn druk bezig met andere dingen en houden niet van loze kicks.
Jezus...take it easy man. Ten eerste is het geen nutteloze kick want ik stel iets na een jaar weer aan de orde. Ten tweede: als je geen aparte favicons gaat maken, zeg het dan gewoon want je gaat me niet vertellen dat jullie werkdruk zo hoog is dat er binnen de periode van een jaar geen tijd is om twee icoontjes te bedenken en maken...

leoaq.fm // Jeune Loop

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

leokennis schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:19:
[...]

Jezus...take it easy man. Ten eerste is het geen nutteloze kick want ik stel iets na een jaar weer aan de orde. Ten tweede: als je geen aparte favicons gaat maken, zeg het dan gewoon want je gaat me niet vertellen dat jullie werkdruk zo hoog is dat er binnen de periode van een jaar geen tijd is om twee icoontjes te bedenken en maken...
Mwa, het is en was low prio en zolang er zaken zijn met hogere prioriteit schieten dit soort dingen er gewoon bij in, that's a fact...

Intentionally left blank

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ok: Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1931/tnet1pe.gif

Voilà :+

(Waarmee ik maar wil zeggen: als je het echt wil, schrijf een contest uit en binnen een dag heb je genoeg inzendingen om uit te kiezen).

[ Voor 48% gewijzigd door sjaakaq op 22-06-2006 22:50 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:21

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dit moet hem worden, geen kinderachtig Ge-lul, maar gewoon netjes zakelijk 'T' :)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/73/mockup1it.png
Zijn er nog vragen? Nee? Mooi, kunnen we door ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Je zou eventueel nog het rode kleurtje en het witte streepje in de achtergrond verwerken, maar ik denk dat het verder dan ophoud voor een plaatje van 16x16 :P.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Maar ja dat kan beter iemand doen die de originele PSD van de tweakers-tekst heeft ofzo :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:33
leokennis schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:58:
[afbeelding]
Zijn er nog vragen? Nee? Mooi, kunnen we door ;)
Jawel, hoe krijg ik dat in Fx doorgevoerd, die icon. Emn komt er nou een icon voor Tweakers, want die moersleutel lijkt me beter bij GoT passen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Laten we het er even op houden dat we intern aan 't beraden zijn :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Palomar
  • Niet online
BtM909 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:52:
Laten we het er even op houden dat we intern aan 't beraden zijn :)
Yeah right, al 2 jaar intern beraad om twee icoontjes van 16 pixels 8)7 :P

Maar 2 verschillend icoontjes lijkt mij ook wel handiger. En dan het liefst niet dat steeksleuteltje, want die slaat eigenlijk nergens op :P

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Palomar schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:58:
[...]

Yeah right, al 2 jaar intern beraad om twee icoontjes van 16 pixels 8)7 :P
mwa, het heeft nooit prio gehad en is wat weggezakt. Op dit moment loopt er wel een crew-topic over.
Persoonlijk denk ik dat dit meer iets is voor onze opper-goeroe en art-director Femme dus die zal ik er wel eens op wijzen :)

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ze zijn inmiddels wel verschillend, maar ook daar is al een discussie over: Favicon GoT :P

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.