Toon posts:

wat is een degelijke foon?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een telefoon, maar al die krengen zitten zo vol met troep, ik word er niet goed van! Kan iemand mij helpen met wat ik zoek:

- liefst geen camera
- snel menu
- fatsoenlijke kalender enzo
- kleurenschermpje (dat vind ik dan weer wel leuk)
- mooi design

iemand een idee?

Verwijderd

Wat heb je zelf zoal opgezocht?

Verwijderd

Topicstarter
heb gekeken naar de nokia 6260, de ericsson s700, de motorola v3 allemaal met zo'n (ik hou me in) camera. Ik zoek een vooral functionele telefoon, geen toy, maar dat blijkt best lastig te vinden tegenwoordig
Waar ik vooral bang voor ben is een traag menu bij die nieuwe toestellen en teveel speelgoed (internet enzo)

Verwijderd

neem n samsung x460

ziet er leuk uit
heeft 2 spelletjes
geen camera
wel duidelijke calender
mooi kleurenscherm
en is nog redelijk klein ook

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 16:54

EXX

EXtended eXchange

Een simpel Siemens modelletje wellicht?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-02 11:17

Whuzz

Dodgeball!

SL55? Wat ouder toestel, maar best mooi nog. Geen camera, wel kleurenscherm en ik vond de siemens menu's altijd goed in elkaar zitten.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Misschien een Nokia 3510i... wel kleurenschermpje, en GPRS (wap.tweakers.net ;)), geen camera, iets veroudert, en ziet er uit als een mobiele telefoon ;)
Of wat recenter: de 3100, welke net n slagje kleiner is:
http://www.nokia.nl/nl/telefoons/modellen/3100/index.html

[ Voor 29% gewijzigd door RSpliet op 17-12-2004 15:27 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 11:13

P-ter

...

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:20:
Ik zoek een telefoon, maar al die krengen zitten zo vol met troep, ik word er niet goed van! Kan iemand mij helpen met wat ik zoek:

- liefst geen camera
- snel menu
- fatsoenlijke kalender enzo
- kleurenschermpje (dat vind ik dan weer wel leuk)
- mooi design

iemand een idee?
Nokia 3510i ?

Bruikbaar toestel, oud (dus zonder 'bling-bling') en kan (volgens mij) MMS ontvangen.
Nokia, dus makkelijk en meestal snel menu.

Edit:

Damn, net te laat zie ik :)

[ Voor 5% gewijzigd door P-ter op 17-12-2004 15:27 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nokia 6230 (helaas wel camera, maar menu is wel gruwelijk snel vind ik)
Nokia 3510i ..kleurenschermpje
Die kleuren zijn zo slecht dat je liever een 2 kleuren scherm wil dan.

Heb zelf een 6600, maar dat zal wel nix voor jou zijn :+

[ Voor 59% gewijzigd door Glashelder op 17-12-2004 15:30 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Defire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-09-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.4ukphones.com/sony-ericsson/sony-ericsson-t230-large.gif

Degelijk telefoontje voor nog geen 60euro :)
Geen onnodige rotzooi enzo, heb hem nu een aantal weken. Werkt perfect

Verwijderd

Topicstarter
ben natuurlijk wel een beetje een mooie/nieuwe dingen geilert, beetje klein zo ook errug relaxed zijn. Ik ben buiten de software (traaaaaag) nog steeds het meest te spreken over mijn (helaas overleden in een autodeur-aksiedentje) nokia 6100
Erg ontevreden over mijn ericsson t630 op het moment trouwens (nog veeeel trager)

• P-ter

P-ter

...

Glashelder schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:27:
Nokia 6230 (helaas wel camera, maar menu is wel gruwelijk snel vind ik)
With stupid ^
Ik heb zelf de Nokia 6230 en daarvan is het menu wel snel.

p.s. waarom wil je geen toeters en bellen op je telefoon? vanwege de prijs ? of heb je er een andere rede voor?

Verwijderd

Topicstarter
prijs is niet zo'n probleem, de toeters en bellen maken zo'n ding vaak minder bruikbaar en trager. Ik ben trouwens niet zo iemand die constant loopt te mekkeren dat een telefoon is om te bellen (leve de kalender!! en spelletjes) Ik hou wel van gadgets, maar op een of andere manier is de camera en dat internet gebeuren me toch wel een doorn in het oog.
Wat me erg gaaf zou lijken is als je de userinterface zelf aan zou kunnen passen, maar ik ben bang dat lieverkoekjes niet gebakken worden
De 6230 is echt een gaaf ding trouwens. Mijn vriendin heeft die nu en dit is op het moment samen met de 6260 de beste kandidaat.

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06-2025
ik heb zelf sinds kort een Sony ericsson K700i en daar ben ik erg tevreden over, snel en duidelijk menu. de slogan is wel phone meets camera, maar wellich een lager model uit een soortgelijke serie?

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Defire schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:28:
[afbeelding]

Degelijk telefoontje voor nog geen 60euro :)
Geen onnodige rotzooi enzo, heb hem nu een aantal weken. Werkt perfect
alleen het menu is zo traag als **** door een trechter.... Ik heb hem zelf ook. Idd verder wel een leuk telefoontje, maar dat menu is echt een ramp. Daarom zou ik hem ook niet aanraden aangezien ie een snel menu als eis heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Je zou verwachten dat ze voor een of andere directeuren-dinges ofzo een mooi klein functioneel stijlvol telefoontje zouden maken, en zo'n modelletje wil ik dus ook. Misschien gewoon maar eens met de baas van nokia bellen ;) Ik kan me zo voorstellen dat meer mensen daarop zitten te wachten, of zie ik dat verkeerd?

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:45:
Je zou verwachten dat ze voor een of andere directeuren-dinges ofzo een mooi klein functioneel stijlvol telefoontje zouden maken, en zo'n modelletje wil ik dus ook. Misschien gewoon maar eens met de baas van nokia bellen ;) Ik kan me zo voorstellen dat meer mensen daarop zitten te wachten, of zie ik dat verkeerd?
Die is er :
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/pics/phones/phone_models/phone_models_8910i_soon.jpg
Nokia 8910i :)

[ Voor 7% gewijzigd door P-ter op 17-12-2004 15:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad wel een erg gave ja. Maar de prijs is er ook wel naar ;) deze is wel errug duur (ja ik ben een zeikerd) zo'n 200 euro nog met een ben 400 abbo...
Waarom is deze eigenlijk zo duur? Hij is wel mooi (erg mooi zelfs) maar zo veel bijzonders zit er niet in.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:00
Ikzelf heb ook altijd (toendertijd) het nieuwste van het nieuwste geprobeert te krijgen zodra m'n abo afgelopen was.
5130 => 3210 => 3310 => 7210

Ik zou zelf het liefst een Nokia Communicator willen hebben, maar ja.
Die kleine rotdingen van tegenwoordig (doet me denken aan de film Zoolander >:) ) het zou voor mij gewoon een beetje leuk maatje moeten zijn.

Zelf zat ik te kijken naar de S/E K700i of de S700i, totdat ik me ging afvragen wat ik nou eigenlijk zou moeten met een camera in die telefoon. S700i kan tenminste Memory sticks aan.
De kwaliteit is niet dat je zegt, goh! Laat ik die eens even afdrukken op 10x13. Daar heb ik m'n Nikon voor. Video opnemen!? Yeah right, schiet je net zo min iets mee op. Het enige waar die camera's goed voor zijn is achtergrondjes maken, meer niet.

Zoals je zegt, het lijkt alsof die telefoons alleen maar langzamer worden. Als je een goedkoop merk neemt, dan zijn ze helemaal niet meer voor uit te branden.

Ik weet wel dat de gene met de minste opties de Nokia xx00 series zijn. Is meer back to basic.

Het is heel moeilijk om tegenwoordig nog een simpele telefoon te vinden die wel kleurenscherm heeft, een goede agenda (zoals in die PPC's enzo) en nog gewoon kan bellen en smsen. Dat hele MMS heb ik nog nooit van mijn leven gebruikt.

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05-2025
de Samsung C100,

Ik heb hem gehad en vond het een top telefoontje:

Afbeeldingslocatie: http://ner.pl/im/samsung/c100_3_b.jpg

motabeatz.com

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

NickySantoro schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:53:
de Samsung C100,

Ik heb hem gehad en vond het een top telefoontje:

[afbeelding]
Voldoet idd aan al je eisen, behalve die van een snel menu. Want het menu is niet bijzonder snel, iig trager dan b.v. een nokia 3310.

[This is what you get when you mess with us]

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:51:
Dat is inderdaad wel een erg gave ja. Maar de prijs is er ook wel naar ;) deze is wel errug duur (ja ik ben een zeikerd) zo'n 200 euro nog met een ben 400 abbo...
Waarom is deze eigenlijk zo duur? Hij is wel mooi (erg mooi zelfs) maar zo veel bijzonders zit er niet in.
Hij is van titanium, daarom is hij prijzig:
"De zwarte buitencovers van de Nokia 8910i zijn vervaardigd uit echt titanium. Echt titanium, zo sterk als staal en zo licht als aluminium, doet je onmiddellijk beseffen dat je echt iets buitengewoons bezit"

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets moois gezien: 3230... nog effe wachten...Helaas met camera, maar daar ontkom je niet meer aan volgens mij.
Misschien moet ik mijn gezeik mar laten varen en voor zoiets gaan. Degelijk, klein en bidden dat je die rotzooi eruit kan tweaken (kodak murk en al van dat gezever)

Verwijderd

Nokia 6230- Word veel aangeboden bij nieuwe abbo's Zit wel een camera op maar het is wel een degelijke telefoon. Kleurenscherm en agenda. Radio en mp3 mogelijkheid. Meer info is te krijgen op de Nokia site.

Afbeeldingslocatie: http://www.nokiamobilephoneclub.com/files/6230x2_large.gif

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:06:
Nokia 6230- Word veel aangeboden bij nieuwe abbo's Zit wel een camera op maar het is wel een degelijke telefoon. Kleurenscherm en agenda. Radio en mp3 mogelijkheid. Meer info is te krijgen op de Nokia site.

[afbeelding]
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:20:
Ik zoek een telefoon, maar al die krengen zitten zo vol met troep, ik word er niet goed van!
;) :P

[This is what you get when you mess with us]

• Mikeeh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-12-2025
zelf heb ik deze: Nokia 6610 Afbeeldingslocatie: http://www.palmshop.ru/img/cellular/nokia_6610.gif.big.gif
-geen camera
-strak design met stijl
-handige kalender met herinneringen aan verjaardagen etc.
-en nog wat handige programs. zoals een progje waarmee je dingen kan omrekenen. 3000.000 yen = zoveel in euros

vind het wel een relaxte telefoon :)

Game PC

• nero355
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Waarom zeuren mensen de laatste tijd over "teveel functies" ??

1. Het is 2004 (bijna 2005 :P ) :w
2. Wat je niet gebruikt kan je heel vaak uitschakelen/een slotje op zetten !!
3. Langzame menu's bestaan niet tegenwoordig en al helemaal niet bij telefoons met een kleuren scherm !!

* nero355 is happy met zijn v525 met BlueTooth, Camera en heeeeeel veel games die hij erop heeft gezet B-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik zit zelf te wachten op de Nokia 6170:
Afbeeldingslocatie: http://www.mobilmania.cz/Files/Obrazky/art16/Nokia_6170//26.jpg
(img resize maakt het oppervlak beetje lelijk, klik voor hoe het wel hoort)

Qua telefonie-functies vergelijkbaar met de 6230 (ook Series 40), maar dan zonder Bluetooth, zonder uitbreidbaar geheugen, zonder mp3 player (wel als ringtone) en geen smartphone toestanden met symbian enzo zoals bv op de 6260. Helaas wel een cameraatje, maar een retestrak design met 2 kleurendisplays en roestvrijstalen cover-delen.

Als je de 8910i te duur vind kun je ook overwegen op zoek te gaan naar een 'gewone' 8910 die veel goedkoper is. Die mist wat toeters en bellen t.o.v. de "i" maar is daardoor imo alleen maar mooier.

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

nero355 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:28:
3. Langzame menu's bestaan niet tegenwoordig en al helemaal niet bij telefoons met een kleuren scherm !!
get real
Ik ken meerdere telefoons waarvan het kleurenscherm menu'tje (Siemens M55, SE T630) waarvan het menu echt niet lekker 'soepel' loopt. Natuurlijk worden de telefoons steeds sneller, maar het aantal functionaliteiten loopt evenredig mee.

Probeer eens bij vrienden te kijken wat voor een telefoons zij hebben of je die eventueel zou willen hebben. Kan je direct testen of het menu snel is en of er veel gadgets (die jij dan niet wil) inzitten.

Succes is een keuze

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Wat denk je van een sony ericsson t68 (i). Die voldoet wel aan de eisen. Hoewel over het snelle menu de meningen verdeeld zijn is het voor mij een goede degelijke telefoon geweest en ik heb er ook nooit problemen mee gehad. :)
Pagina: 1