Ikzelf heb ook altijd (toendertijd) het nieuwste van het nieuwste geprobeert te krijgen zodra m'n abo afgelopen was.
5130 => 3210 => 3310 => 7210
Ik zou zelf het liefst een Nokia Communicator willen hebben, maar ja.
Die kleine rotdingen van tegenwoordig (doet me denken aan de film Zoolander

) het zou voor mij gewoon een beetje leuk maatje moeten zijn.
Zelf zat ik te kijken naar de S/E K700i of de S700i, totdat ik me ging afvragen wat ik nou eigenlijk zou moeten met een camera in die telefoon. S700i kan tenminste Memory sticks aan.
De kwaliteit is niet dat je zegt, goh! Laat ik die eens even afdrukken op 10x13. Daar heb ik m'n Nikon voor. Video opnemen!? Yeah right, schiet je net zo min iets mee op. Het enige waar die camera's goed voor zijn is achtergrondjes maken, meer niet.
Zoals je zegt, het lijkt alsof die telefoons alleen maar langzamer worden. Als je een goedkoop merk neemt, dan zijn ze helemaal niet meer voor uit te branden.
Ik weet wel dat de gene met de minste opties de Nokia xx00 series zijn. Is meer back to basic.
Het is heel moeilijk om tegenwoordig nog een simpele telefoon te vinden die wel kleurenscherm heeft, een goede agenda (zoals in die PPC's enzo) en nog gewoon kan bellen en smsen. Dat hele MMS heb ik nog nooit van mijn leven gebruikt.