Toon posts:

niet opkomend systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem:
ASUS k8v Se deluxe
athlon 64 3200+ OC
2x512mb kingston 400mhz OC
Hercules 9700pro OC
Maxtor diamand 10 SATA 160gb
Maxtor diamand 10 SATA 200gb
1x DVD-RW & 1x combo-drive
Antec TrueControl 550W

Nu is het probleem dat als ik mijn computer aan doe dat de monitor uitblijft.
Soms knipperd het powerLEDje, meestal knippert ie niet.
Als ik windows mijn computer opnieuw laat op starten dan gaat de monitor ook niet meer aan.
Of als ik in windows bezig ben loopt hij in een keer vast. Het is niet zo als ik hem ga belasten dat heeft er niets mee te maken, sterker nog als ik een spelletje speel loopt hij eigenlijk nooit vast.
Ik dacht eerst meteen aan mijn voltages dus ging ik ze meten.
Heb deze voltages gemeten met een multimeter:
12,04V
4,98V
3,32V
dit leken mij perfecte voltages maar ik vroeg het voor de zekerheid togh nog even na, mijn gedachte werd bevestigd.
Ik dacht hierna meteen aan mijn moederbord.
Dit komt doordat ik eerst een andere moederbord+proc had en het systeem het toen wel goed dee.
Maar in dit topic las ik dat sommige mensen dit probleem ook hadden. Toen kwam het echter door hun videokaart, precies dezelfde als de mijne.
Nu vroeg ik mij af of iemand hier weet wat ik nog kan proberen voordat ik mijn moederbord er uit ga schroeven?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 15:11 ]

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
ehm, stomme vraag; andere kabel geprobeerd? kan ook gewoon een los pinnetje zijn op (idd) het mobo, of in de kabel van je monitor

you had me at EHLO

Verwijderd

Maakt je mobo geen contact met je case zodat er bv sluiting onstaat ,.soms zitten er dikke soldeer punten op achterkant van je mobo

Verwijderd

Topicstarter
de kabel in mijn monitor zit vast in de monitor..
Maar als dat het zou zijn dan kan het togh niet dat ie het soms wel doet en soms niet?
Of dat het systeem in een keer vastloopt?
Daar zal ik even naar kijken, naar die kortsluiting maar dan moet het moederbord er uit om dat te zien of niet?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand iets dat ik kan proberen? :(

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:51:
Weet niemand iets dat ik kan proberen? :(
Er staat "OC" achter dingen... Ik neem aan dat je daar overclocked mee bedoelt. Als ik naar dit systeem zou moeten kijken zou ik eerst alles op default zetten (pinnetje op mobo) en een andere monitor proberen. Je geeft zelf al aan dat het de videokaart kan zijn. Ram die eens bij een vriend er in :)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Topicstarter
ja de videokaart ga ik doen
ik heb dat rijtje van een ander topic overgenomen..
ik OC dit systeem niet meer! alleen videokaart in spellen
maar het vreemde is dat ie spellen juist NIET vastloopt..
Pagina: 1