Toon posts:

Problemen met Hercules ATI radeon 9700 PRO

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 jaar heb ik een hercules radeon 9700 PRO graka. In het begin werkte deze echt PERFECT !
Na 1,5 jaar begon de kaart slecht te werken. Als ik mijn pc opstarte wou de kaart niet reageren en bleef mijn scherm op stand-by staan . Geen probleem.. Eens op reset drukken en het werkte weer.
Eergisteren zette ik mijn pc weer aan en ik merk dat in m'n startup screen van windows allemaal streepjes zitten. Ook als ik een film bekijk zitten er strepen in. Bij games ook en de icoontjes in windows zelf zitten allemaal streepjes in.
Weet er iemand wat dit kan zijn ?
Kaart voor de vuilbak of is dit nog op te lossen of uit te testen ?

Verwijderd

Hoe zit het met de koeling van je kast? Waarschijnlijk is je geheugen een keer te warm geworden.
Kan eventueel ook je voeding zijn die het niet meer trekt, maar ik kan nergens vinden wat verder de specs van je systeem zijn?

Verwijderd

soms willen voedingen na een paar jaar niet meer de goede voltages leveren, kijk eenkeer in je bios of dat het geval is

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc :
Pentium 4 2.8GHz HT
768 DDRam
Hercules 9700 pro graka

Aan mijn voeding ligt het niet want heb gisteren m'n graka in een andere pc gestoken en had daar hetzelfde probleem....
Pc wordt niet echt warm... Zit met een watercooling... M'n CPU zal hoogstens 30° worden en moederbord 35°. Ook m'n grafische kaart staat op die watercooling.. Dus echt warm zal ze niet worden ...
Heb ook contact gehad met hercules en die zeiden dat ze m'n kaart willen omruilen.. Maar ik hoor niks meer van hen. Ook is hercules gestopt met grafische kaarten te maken dus ik twijfel of ik nog iets ga horen van hen !

voltage van voeding:

v-core :1.46
3.3v : 3.28
5v: 5.03
12v: 11.97

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 20:06 ]

Verwijderd

Ooit overgeclocked? In ieder geval lijkt dit erop dat je memory gaar is.... Ook al produceert Hercules geen videokaarten meer.. Ze zouden toch een nieuwe moeten sturen.. Want Garantie blijf je houden.. Hoe dan ook.. (Tenzij het bedrijf falliet gaat natuurlijk! ;) )

Gewoon ff Hercules Flamen! ;) Krijg je wel een nieuwe.. Maar dan moet je waarschijnlijk ook echt hard achter ze aan mailen/bellen...

In ieder geval..... Sterkte!!!

Verwijderd

Topicstarter
nooit overclocked geweest !
is echt raar !
en heb hercules al gebeld en gemailt !!!
Als ik bel dan zeggen ze da ze een mail gaan sturen maar die is nog nooit toegekomen |:( (zou hij wel verzonden zijn ? )

zal morgen NOG eens bellen :)
kan ik met een of ander tooltje het geheugen soms uittesten ?

• Defiance
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-06 18:39

Defiance

Stubborn Bastard

Je zit nu Hercules te flamen?

Hercules, de koning onder Radeons?
Degene die HET beste had gescoord etc met de 9700 Pros van alle 9700s?

Dude, Hercules is altijd een top merk geweest, en ze zijn altijd ook eerlijk en ruilen alle dingen zonder problemen om, Denk wel ff goed na welke merk je gaat nemen als je de 9700 gaat vervangen voor een identieke kaart, want beter als de Hercules scoor je ZEKER niet.

En sprekend van systeembeheerders/reparateur's kant op de nog geen e-mail sturing, tjah, we zijn allemaal lui he :D

Maareh, serieus, Hercules heeft DE kaartgebied t/m de 9800 Pro series (Hercules werd bevolen te stoppen met hun business dus hebben ze niet hun eigen XT versie kunne bouwe! DAMN YOU ATi!) dus als je die 9700 Pro nie wil, geef dan maar aan mij :D Ik weet zeker nog wel wat die Hercules kan doen en das nie niks.

In tegenstelling tot veel fabrikanten die geen kaarten meer omwisselen zodra ze stoppen met de business is Hercules zeer klantvriendelijk en ruilt em per direct zonder moeite om voor een nieuwe, dus maak er gebruik van, Hercules zal je echt niet oplichten in geen ENKELE manier.

En ja, zelf meegemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet je gelijk geven !!! raar maar waar, Om half tien deze avond kreeg ik een mail van guillemont support. Ik verschoot er van dak zo laat nog een mail krijg van hen ! Hoedje af voor guillemont en hercules !
Ze hebben m'n probleem ontvangen en heb een RMA nummer gekregen..
Als ik morgen op tijd van m'n werk ben dan stuur ik hem DIRECT op !!!!
Heb binnekort LAN en kmoe dan toch een goei kaart hebben :p

in ieder geval ..... dank je voor de reactie !!!
en hoedje af voor hercules :)

Greetzz
Miel

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 22:12
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:41:
nooit overclocked geweest !
is echt raar !
en heb hercules al gebeld en gemailt !!!
Als ik bel dan zeggen ze da ze een mail gaan sturen maar die is nog nooit toegekomen |:( (zou hij wel verzonden zijn ? )

zal morgen NOG eens bellen :)
kan ik met een of ander tooltje het geheugen soms uittesten ?
Staat die mail niet in je SPAM-filer?

[vast niet]Je hebt ze toch niet verteld dat je watercooling gebruikt?[/vast niet]

Ik heb onlangs ook een RMA gedaan bij Hercules(Fortissimo II DE), gebeld, en kreeg na 10mins een RMA mailtje, ingevuld. Daarna kreeg ik een RMA nummer. Kaart opgestuurd en binnen 5 dagen was ik de eigenaar van een Fortissimo 3. M.a.w. de RMA-service van Hercules is perfect, mits je nog garantie hebt.

edit:
Ben weer eens te laat

[ Voor 3% gewijzigd door AttiX op 09-12-2004 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
mail stond niet in de spam filter :)

ik gebruik die cooling al lang dus aan de cooling ligt het niet !!! en dat hoeven ze ook nie te weten dat ik dat heb.. de watercooling houd de kaart ook wel veel frisser dan de stofzuiger die er normaal op staat !!

iedereen heeft toch graag een nieuwe kaart als ze nog in garantie is !

ik zal jullie iets laten waten wat ik van de support dienst vin van hercules als ik de goede kaart terug heb !

Verwijderd

Ik heb ook de Hercules Radeon 9700 Pro...nooit (bewust) oc'ed...in het begin had ik totaal geen problemen, maar later kreeg ik ook die rare strepen op mijn scherm (alleen niet tijdens gamen)...van alles geprobeerd...Windows opnieuw geïnstalleerd, etc. Uiteindelijk ook de kaart opgestuurd naar Hercules en ik kreeg zonder problemen een nieuwe kaart thuis geleverd. Deze vertoont echter hetzelfde gebrek. Het is behoorlijk willekeurig...bij het opstartscherm geeft hij de strepen of niet....ik sta dus nog steeds voor een raadsel...iemand met tips?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb na ongeveer 3weken een nieuwe grafische kaart gekregen van hercules... Een ati radeon 9800 PRO !

geweldige service ! _/-\o_

nu voor Pirulito -> ik zou deze kaart opnieuw opsturen naar hercules en dan zal je een ati 9800 PRO krijgen.. probleem opgelost !
een 9700 pro heeft genoeg gekost !! dus ze mag wel goed werken !

• GeneralNL
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 18:42
Wat een goede service van Hercules! Dat ze je na 2 jaar nog een nieuwe (betere) kaart toesturen :) Hopelijk is Point of View ook een beetje redelijk en vervangen ze mijn kaart ook nog :) Zie ook: Artifacs; zomaar vanuit het niets en ook zo weer weg

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35
Defiance schreef op woensdag 08 december 2004 @ 23:02:
(Hercules werd bevolen te stoppen met hun business dus hebben ze niet hun eigen XT versie kunne bouwe! DAMN YOU ATi!)
hercules vond dat ze zich niet genoeg konden onderscheiden in de GFX business omdat ze zich aan de chip-specs van ati moesten houden...

niemand van ati heeft ze bevolen te stoppen... 8)7

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

hoi, mijn hercules radeon 9700 pro is nu ook stuk gegaan, krijg rare streepjes of blokjes tijdens het booten, het beeld van windows wordt paars of ik krijg paarse streepjes in beeld, gamen kan gwoon niet meer, krijg vreselijke beelden te zien.

nu heb ik een RMA nummer gekregen en wil ik het versturen, in de voorwaarden van RMA staat dat dit via UPS of FEDEX of nog wat andere bedrijven moet gaan en niet via lokale post zoals TPG. nu zie ik dat het ongeveer 70 euro is om te verzenden naar frankrijk guillemot.

ik heb guillemot europe helpdesk gebeld en daar zei een marrokaanse engelsman met moeite met nederlands dat ik dat geld terug zou krijgen als ik het zou vragen aan hun na afloop van RMA.

toch wil ik ff van jullie weten: hebben jullie ook zoveel betaald? vind ik moeilijk om te geloven dat jullie ff 70 neertelt voor een postpakketje... en kregen jullie het ook terug?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 14:51 ]

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 22:12
Ik weet zeker dat ik er niet 70,- voor heb betaald. En volgens mij heb ik het gewoon met de TPG gestuurd. Naar een Nederlands adres. Ik kreeg een pakketje terug uit Frankrijk.

Ik kan de mail niet meer vinden, maar zal nog wel even zoeken.

Verwijderd

AttiX.SkategoaT schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:27:
Ik weet zeker dat ik er niet 70,- voor heb betaald. En volgens mij heb ik het gewoon met de TPG gestuurd. Naar een Nederlands adres. Ik kreeg een pakketje terug uit Frankrijk.

Ik kan de mail niet meer vinden, maar zal nog wel even zoeken.
dan bof jij, ik moet het sturen naar een adres in frankrijk.

however, ik vond dat ik beter een eigen topic kon starten, deze is hier te vinden

[rml][ RMA] hoe hebben jullie het verzonden naar guillemot?[/rml]

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 01:09 ]

Pagina: 1