Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TvHome (DVB-C) opnemen op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 1.526 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

er zijn wat topicjes langs gekomen die dit onderwerp kort behandelde, maar nergens kwam een eenduidig antwoord.
Daarom deze vraag;

Wat heb je nodig om van je pc een PVR te maken icm TVHOME van Essent?

Als ik deze 2 producten koop, kan ik dan icm met een tvhome kaart met success tv kijken en opnemen op de pc?

Hauppauge WinTV-Nexus-CA
http://213.221.87.83/pages/products/data_nexus-ca.html

en daarnaast de Common Interface module

Hauppauge WinTV Common Interface
http://213.221.87.83/pages/products/data_ci-modul.html

Vooral dit laatste is me niet geheel duidelijk. (Heb nml nul ervaring met satteliet of digitale tv)
Als ik hierin het tvhome kaartje steek, kan ik dan naar tvhome kijken?

Heeft hier iemand ervaring met digitale tv via de kabel op de pc?

Alvast bedankt.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
Er moet dan nog wel een CAM in die Irdetio (spelling ????) onderstuend die zijn ook zo'n 80 eurie en daar kan dan je kaart van TvHome in.
Wordt een dure bedoeling.
Zie ook Technotrend
Technotrend is de fabrikant van de nexcus. De premium is identiek aan de nexus. Je zou ook een haupauge NOVA-C CI (Technotrend budget line) kunnen overwegen. Heb je die TV-out perse nodig dan.

• sirius48e
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11-2020
(Heb nml nul ervaring met satteliet of digitale tv)
Ik zou er dan niet aan beginnen. Het installeren van een DVB producten is niet eenvoudig. Advies: gebruik gewoon de settopbox van de kabelboer en stop de audio/video uitgang van deze in de AV ingang van een PVR 150/350 product.

mvgr
ALexander

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:49

houthakker

Poehé

Mij is het al wel gelukt om op te nemen met een dvb-c kaart uit de siemens. Voordeel; mpeg2 stream rechtreeks op je hd zonder kwaliteitsverlies. Nadeel, duur ff voor dat je het aan de praat krijgt. Ik kan alleen de fta zenders ontvangen, omdat ik geen CI heb. Maar in ieder geval wat je nodig hebt:

- DVB kaart, liefst met hardware matige mpeg2 decoder, maar als je alleen gaat opnemen (niet kijken rechtstreeks) is dat niet nodig.
- CI interface (volgens mij heeft technotrend/hauppauge kaarten met vaste ci voor weinig geld)
- CAM/UCAM, tvhome gebruikt tot eind van het jaar viaccess, daarna irdeto (2?). Een UCAM is dan wel handig omdat hij met meerdere codeer systemen om kan gaan (bv magic cam, matrix reloaded).
- TVHome abbotje.

Tja, kost was, maar dan heb je ook wat. Setup box met een capture card (als je die box al hebt) is zeker aanzienlijk goedkoper.

Specs

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:59

Japie.G

Colour Classic

Heb zelf ook TVHome

Heb een Hauppage PVR 250. In het kassie van TVhome waar normaal de scart uitgaat naar je tv moet je zo'n scartblok steken die door middel van tulp video+audio uitgeeft. De video sluit je aan op de extern van de hauppage PVR 250, het geluid sluit je aan op de line-in van je geluidskaart en blazen maar!

Werkt heel mooi bij mij :)

edit:
shit, niet alle posts gelezen, sirius48e was me voor ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Japie.G op 28-12-2004 19:23 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij uitleggen (of eentje aanwijzen) welke CI ik nodig heb als ik Hauppauge WinTV DVB-C kaart zou halen?
Dus waar ik op moet letten.
Klopt het dat deze CI dan Irdeto-2 kaarten moet accepteren?
Zijn er ook 'universele' CI's. Hiermee bedoel ik, die op of in meerdere apparaten passen. Dus bijvoorbeeld in een setupbox en op een WinTV PC kaart?

• houthakker

houthakker

Poehé

zosl ik al zei, een CI (common interface) is zoiezo universeel, CI is een soort van PCMCIA slot, daarin doe je een CAM of een Universal CAM (UCAM), waar je kaart dan weer in kan. Je kunt beter op www.sat4all.com kijken, daar word alles uitgelegd. Een skystar2 of een hauppauge nova met ci er op en een matrix reloaded cam moet volgens mij wel het gewenste resultaat geven voor weinig geld. Meer info over cam's, ci en zo is hier te vinden:
http://www.duwgati.com/nl/index.htm

shop met kaart + ci:
http://www.dvbshop.net/product_info.php?products_id=13

mmm, ik heb ook afbeeldingen gezien met tuner+ci op 1 kaart, kan het alleen niet meer terug vinden

[ Voor 17% gewijzigd door houthakker op 29-12-2004 17:38 ]

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Die kaart waar jij naar linkt is een DVB-S kaart...

Ik zou echt de koning te rijk zijn als ik 'de setup' zou weten voor TvHome op de PC te kunnen ontvangen. En het liefst niet alleen de FTA kanalen...

• houthakker

houthakker

Poehé

d'r is wel een goedkope pci dvb-c + ci te vinden, maar dan moet je even zoeken.

Specs

Verwijderd

Japie.G schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:21:
Heb zelf ook TVHome

Heb een Hauppage PVR 250. In het kassie van TVhome waar normaal de scart uitgaat naar je tv moet je zo'n scartblok steken die door middel van tulp video+audio uitgeeft. De video sluit je aan op de extern van de hauppage PVR 250, het geluid sluit je aan op de line-in van je geluidskaart en blazen maar!

Werkt heel mooi bij mij :)

edit:
shit, niet alle posts gelezen, sirius48e was me voor ;)
Maar komen dan niet alle kanalen door als 1 kanaal op je PC? Oftewel, kun je gewoon de verschillende zenders inprogrammeren en ook zappen via je PC? Ik zit er zelf ook aan te denken om DVB-C (of dig. tv van KPN), via mn PC te ontvangen, maar dan moet hij wel te gebruiken zijn als een volwaardig PVR, dus ook incl. EPG. Kan dat dan gewoon met de oplossing die jij aandraagt?

• houthakker

houthakker

Poehé

nee, je moet dan nog steeds zappen met je receiver, en je kunt geen epg vanuit de pc vragen, je krijgt gewoon een "dom" analoog tv signaal binnen.

[ Voor 96% gewijzigd door houthakker op 30-12-2004 20:31 ]

Specs

Verwijderd

ja, dat vreesde ik dus al.... helaas... dan wordt het doorzoeken naar een DVB-C (of -S voor kpn) met een CI.... raar dat er nog geen TV-kaart fabrikant op is ingehaakt. Moet toch niet zo moeilijk zijn om een kaartje te maken die een digitale receiver kan vervangen....

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
tuurlijk hauppauge heeft de DEC-20XX serie die is geschikt voor DVB-T voor digitenne of KPN dus. Werkt prima.

• houthakker

houthakker

Poehé

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:55:
ja, dat vreesde ik dus al.... helaas... dan wordt het doorzoeken naar een DVB-C (of -S voor kpn) met een CI.... raar dat er nog geen TV-kaart fabrikant op is ingehaakt. Moet toch niet zo moeilijk zijn om een kaartje te maken die een digitale receiver kan vervangen....
ze zijn er wel, maar digitale kabel is nog niet zo populair, digitenne is al een stuk populairder (meer kaarten beschikbaar, ondersteuning in mce). In duitse webshops kun je wellicht meer vinden, of bij de beter satboer.

Specs

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11 21:33
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:55:
Geen DVB-S voor KPN, maar DVB-T: KPN is terrestrial, geen satelliet.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 20:30
Ik heb geen ervaring met pc dvb maar wel met de satteliet (ik heb wat bij echostar lopen kloten)

Die CI zou ik een UCAM nemen; is hartstikke duur er werkt goed. In de satteliet wereld gebruikte ik het liefst de magic module. Deze is geheel programmeerbaar. Nu weet ik niet hoe dat icm de dvb kaarten in je pc gaat.

Deze kaart is niet illegaal maar kan hier heel goed voor gebruikt worden. Decoderen van irdeto / secam 1 / nagravision / viaccess 1 is zo een eitje. Irdeto 2 / secam 2 / viaccess 2 echter zijn nog niet mogelijk (voor zover ik weet)

Ik weet wel dat irdeto er binnekort op de satteliet uitgaat en dat in dan een orginele irdeto cam heb

if broken it is, fix it you should

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Heb ik het nu mis of is deze methode SUPER omslachtig?

Eerst door de settopbox het digitale signaal laten omzetten in analoog en dan je TV kaart het signaal weer laten omzetten in een digitaal signaal. Die settopbox en TV kaart moeten gewoon niet meer nodig zijn, het signaal komt digitaal binnen en moet dus direct zonder A/D of D/A omzettingen in de PC ontvangen moeten kunnen worden met een simpel kaartje.

Ik vind het suf dat dit nog niet fatsoenlijk kan.
Moet toch niet zo moeilijk zijn om een kaartje te maken die een digitale receiver kan vervangen....
Inderdaad.

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 11-05-2005 16:05 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-11 13:41
Yokozuna schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:04:
Heb ik het nu mis of is deze methode SUPER omslachtig?

Eerst door de settopbox het digitale signaal laten omzetten in analoog en dan je TV kaart het signaal weer laten omzetten in een digitaal signaal. Die settopbox en TV kaart moeten gewoon niet meer nodig zijn, het signaal komt digitaal binnen en moet dus direct zonder A/D of D/A omzettingen in de PC ontvangen moeten kunnen worden met een simpel kaartje.

Ik vind het suf dat dit nog niet fatsoenlijk kan.

[...]

Inderdaad.
Zo'n ding het een DVB-c insteekkaartje voor in het PCI slot. Die bestaan dus wel. CAM en smartcard kunnen bij de oudere coderingen ge-emuleerd worden, maar ik weet niet of de voor satelliet bekende software die daarvoor bestaat (voor op de PC, zoals progdvb) ook werkt voor dvb-c.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
In principe is het enige wat je nodig hebt is een simpel kaartje met video-in...
Je kan op je TVHome settopbox scart aansluiting gewoon zo'n scart naar s-video verloop zetten en dan een s-video kabel naar je video-in et voila..

Zo heb ik het ook alleen heb ik dan een wat betere kaart om op te nemen (Canopus ADVC-1394) die het omzet naar een DV-signaal zodat ik elk pakket kan gebruiken dat DV kan opnemen.

Kwaliteitverschil zie ik niet tussen opnames hiervan of van mijn skystar2 (satellietcard) die rechtsstreeks vanaf mijn schotel digitaal opneemt in mpeg2.. werkt beide evengoed..

(er zal misschien een miniscuul verschil in kwaliteit zijn maar dat is te klein om moeilijk over te doen, al helemaal als de beide opnames zijn omgezet naar divx oid of naar dvd.. daarna op de tv afspelen zie ik geen verschil op een Sony 36" Trinitron)

Of ik ben zo blind als een kip zonder kop :P

[ Voor 24% gewijzigd door Occy74 op 11-05-2005 17:43 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Yokozuna schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:04:
het signaal komt digitaal binnen en moet dus direct zonder A/D of D/A omzettingen in de PC ontvangen moeten kunnen worden met een simpel kaartje.
die zijn er ook wel, dit is een goedkope van terratec met dvb-c ingang:

http://tven.terratec.net/...News&file=article&sid=218

iets van 79 euro

[edit] die heeft alleen geen CI, maar er is wel een losse CI te krijgen voor de technotrend kaarten:

http://www.dvbshop.net/product_info.php?products_id=8

[edit 2]

"The successor of this card will be DVB-C C1500 Budget, which supports the usual Common-Interfaces (PayTV). Right now there is no delivery date for the new product available"

http://www.dvbshop.net/pr...cPath=2_14&products_id=44

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 19:11 ]

Verwijderd

Mensen uit Harderwijk die op dit draadje komen hierrrr is meer informatie te vinden voor DVB-C op de PC.

(In Harderwijk is het basispakket vanaf 1 oktober -=zonder=- speciale kaart te krijgen. Dus geen CI interface nodig voor het basispakket). _/-\o_

Howto's: hierrrr en hierrrr.

Veel succes!
Pagina: 1