[CAIHWK] Migratie naar digitale TV miv 1 okt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.857 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:33
Over een maandje gaat hier (Harderwijk) e.e.a veranderen: Het huidige TV pakket wordt ingeperkt tot 24 tv zenders, de rest gaat naar digitaal toe.

Dat betekend dus standaard 50 (digitale) zenders, en tegen meerprijs nog eens ruim 40 zenders extra. Ieder huishouden krijgt hiervoor (gratis) een digitale ontvanger, de Samsung DCB-9401R.

De 50 standaard zenders, "free to cable" zijn gewoon te bekijken, zonder smartcarts oid, itt casema tvd bijvoorbeeld.

Is het ook mogelijk dit via de PC te bekijken? (De FtC zenders dan), en eventueel op te nemen?
Een TVkrt achter die Samsung hangen kan wel, maar dat moet toch geheel digitaal kunnen?

Kun je hiervoor een DVB-C kaart gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
het lijkt me, dat als er geen smartcard vereist is, dat het gewoon kan zonder zo'n smartcard reader, en dat scheelt dus aanzienlijk in prijs :), moet je natuurlijk wel een DVB-C kaart kopen, Hauppauge heeft ze al als het goed is.

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

voodooless

Sound is no voodoo!

Weet je 100% zeker dat je geen smartcard nodig hebt? Voor zover ik weet stoppen ze namelijk alles achter zo'n kaartje, ook al kun je er gratis naar kijken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Ik kom ook uit harderwijk en het lijkt er inderdaad op als ik de folders door lees: Geen smartcard maar Clear Qam voor het standaard pakket.

Er zjin gewoon PCI kaartjes te koop: TerraTec cinergy 1200 DVB-C bijvoorbeeld. Het zou echter een mooiere prestatie zijn als die in Media Center zou werken :9 .

[ Voor 3% gewijzigd door Jaccoh op 02-09-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
mmm zit me net te bedenken... Ik heb nog ergens de [rml][ CM][ EL]wat doe jij met je siemens nixdorf multimedia box[/rml] liggen in de kast..

en daar zit een DVB-C kaart in :9~

ff proberen volgende mnd.
Jaccoh schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:00:
Zou er niet stiekem nu al signaal zijn? :P
Goeie vraag, al denk ik het niet, de analoge indeling is nu nog zoals "ouderwets" dus als ze nu al signaal hadden was dat hele inkrimpen/wijzigen van zenders niet nodig. De meeste analoge kanalen gaan allemaal naar de S-band toe (itt tot de normale UHF band nu)
Jaccoh schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 10:00:

:D _/-\o_ 8)7 Alle kanalen zijn al reeds via de nieuwe frequenties te bereiken hoor.
Aha, mooi, kan ik vast rustig bij een paar kennissen de TV instellen, ik weet hoe t gaat, anders bellen ze dan allemaal op of ik het "even" kan doen op t laatste moment. Altijd leuk, vooral aangezien vrijwel iedereen altijd boekjes enz kwijt is ;)

[ Voor 107% gewijzigd door DJSmiley op 02-09-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaccoh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26

:D _/-\o_ 8)7 Alle kanalen zijn al reeds via de nieuwe frequenties te bereiken hoor.

[ Voor 53% gewijzigd door Jaccoh op 02-09-2005 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar dagen en hier in Harderwijk is het digitaal er door (per 1 oktober).

De bovengenoemde decoder is inmiddels in mijn bezit, en aangesloten op de TV. NL 1, 2 en 3 worden al doorgegeven. Werkt prima. En wat belangrijk is, de 50 zenders van het basispakket zijn inderdaad gratis te bekijken, ZONDER een kaartje.

Er is een kaartje te krijgen, voor een uitgebreider pakket (dat noemen ze dan premium) dan krijg jet zenders als BBC 3, 4, 5, nog een paar discoveries, nog een paar duitsers, etc. etc.

Voor dat basispakket is een digitale tv kaart voor kabel tv voldoende (let wel: geen sateliet, dat werkt weer anders kennelijk). Zo'n kaartlezer is ook te koop, maar daar ga ik even aan voorbij, de zenders die ik hebben wil, heb ik geen kaartlezer voor nodig.

De decoder die iedere cai klant in Harderwijk heeft gekregen is aan te sluiten op een analoge tv kaart, dmv een scart-svhs+audio kabel die dan in de tv kaart kunnen. Zenderzoeken gaat dan alleen via de afstandsbediening van de decoder, en niet via de PC.

http://www.caihwk.nl/

Tot zover even wat achtergrond informatie.

Ik wil een TV kaart in de computer die dit kan. Want ik wil gewoon via de computer mijn zenders programmeren en opnemen, net als met een video/dvd recorder. Ook mbv een timer instelling, automatisch opnemen starten en stoppen op vooral ingestelde tijden. (Dit doe ik nu mbv een Hauppage PVR 250).

Twee kaarten die kanditaad zijn bij mij:
Hauppauge Nexus-C
Terratec Cinergy 1200 DVB-C

Ik zit met een vraag omtrent deze kaarten:

Beide kaarten kunnen in MPEG2 opnemen. Ik weet alleen niet of dit hardwarematig of softwarematig gebeurt. (Mijn huidige kaart de Hauppage PVR 250 voor analoge TV signalen doet dit hardwarematig). Wie weet dit wel betreffende bovenstaande twee digitale (kabel) TV kaarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wel raar dat jullie geen Smartcard krijgen. Hier in het westland heeft deze migratie al plaats gevonden. Iedereen heeft een Samsung kastje met een smartcard erin - Is wel voor het pakket dat je ale zenders hebt.

Als je dat pakket niet neemt moet je zelfs analoog blivjen kijken

[ Voor 27% gewijzigd door Fietsbel op 26-09-2005 12:28 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:25:
....

Tot zover even wat achtergrond informatie.

Ik wil een TV kaart in de computer die dit kan. Want ik wil gewoon via de computer mijn zenders programmeren en opnemen, net als met een video/dvd recorder. Ook mbv een timer instelling, automatisch opnemen starten en stoppen op vooral ingestelde tijden. (Dit doe ik nu mbv een Hauppage PVR 250).

Twee kaarten die kanditaad zijn bij mij:
Hauppauge Nexus-C

Ik zit met een vraag omtrent deze kaarten:

Beide kaarten kunnen in MPEG2 opnemen. Ik weet alleen niet of dit hardwarematig of softwarematig gebeurt. (Mijn huidige kaart de Hauppage PVR 250 voor analoge TV signalen doet dit hardwarematig). Wie weet dit wel betreffende bovenstaande twee digitale (kabel) TV kaarten?
DVB-C = MPEG2 data, je krijg t al encoded aangeleverd ;) De tvkrt hoeft dus niets te doen (tenzij je t in een andere bitrate enz wilt opnemen). In principe hoeft de kaart alleen maar de mpeg stream te saven... Da's dus het (grote) voordeel.

De Terratec 1200 DVB-C heb ik liggen. Krijg dat kreng alleen nog niet aan de gang, hij weigert zenders te vinden. Op http://dtv.wateringen.net/index.html staat wel een hoop info, maar ook daarmee (uiteraard frequentie en network ID gewijzigd) geen beeld.

Ik probeer t wel na 1 oktober, dan zijn er iig meer digitale zenders te ontvangen, nu zijn er maar een paar. Daarnaast werk ik alleen in Harderwijk, t "spelen" met die kaart moet ik dus op mn werk doen. (woon zelf in Nunspeet, en daar hebben we nog upc, analoog, minder zenders en 5eur duurder)
Homedisc schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:26:
Wel raar dat jullie geen Smartcard krijgen. Hier in het westland heeft deze migratie al plaats gevonden. Iedereen heeft een Samsung kastje met een smartcard erin - Is wel voor het pakket dat je ale zenders hebt.

Als je dat pakket niet neemt moet je zelfs analoog blivjen kijken
Iedereen krijgt gratis de samsung decoder. Zonder smartcards oid. Het basispakket (50 zenders) is gewoon gratis, digitaal, te ontvangen, samen met 24 zenders analoog.
Smartcard heb je nodig voor t premium pakket, pr0n enz ;) Maar alle basisdingen zijn ongecodeerd... (en dus ook op te nemen als ik mn kaart aan de gang krijg)

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 26-09-2005 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:27
Zelf heb ik een KNC-One DVB-C kaart (de Terratec is een rebadged KNC-One kaart). Onder Linux gebruik ik die om TV-Home te kijken. Nog niet geprobeerd gecodeerde zenders te ontvangen, maar FTA zenders doen het prima.
Als het project in Harderwijk echt DVB is en zich netjes aan die standaard houdt, dan zal het met een DVB-C kaart te doen zijn. De kunst is om de juiste instellingen te vinden. Met een beetje geluk staan die in de decoder die je van de kabelaar krijgt. Hier is een forum met veel tips en ervaring op dat gebied:

http://www.sat4all.com/ubbthreads/postlist.php?Cat=0&Board=dvbc

Het zou me niet verbazen als binnenkort een inwoner van Harderwijk zijn/haar ervaringen daar deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DJSmiley op maandag 26 september 2005 @ 12:30

Dank voor de reactie mbt mpeg. Wist ik niet.

Ben heel beniewd naar je ervaring als het lukt of niet. De info in die link is erg uitgebreid, zie wel dat het de nodige voeten in de aarde heeft om dat kaartje aan de praat te krijgen.....
tsjoender schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:40:
Zelf heb ik een KNC-One DVB-C kaart (de Terratec is een rebadged KNC-One kaart).
Ik heb zitten kijken naar verkrijgbaarheid van deze kaart, maar ligt het aan mij, of is die alleen in Duitse winkels te koop??

Zal KNC1 support (drivers) van hun producten dan beter zijn dan van Terratec (van die laatste lees ik dat dat nogal tekort schiet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:27
Die KNC-One heb ik via alternate.de gekocht. In Nederland zou ik zo ook geen winkel weten. Ik heb Terratec destijds gevraagd of ze ook een CI interface ondersteunden (de connector ervoor zit op de kaart als ik de foto's mag geloven). Volgens hun was dat niet mogelijk. Ik heb toen bij Alternate de KNC-One DVB-C kaart plus KNC CI module besteld. Nog niet echt de decoder mogelijkheden kunnen proberen, maar ik heb de module er maar vast bij gekocht voor als ik daar mee verder wil. Die kostte toen ongeveer 45 euro.
Als je niet in decoder mogelijkheden geinteresseerd bent, dan lijkt de Terratec me een prima keus. Als ik de Linux fora mag geloven zijn het verder precies dezelfde kaarten (behalve PCI-id). Voor Windows ben je voor de drivers misschien meer afhankelijk van de fabrikant en moet je op de website nagaan hoevaak ze updates aanbieden. Ik heb een keer een poging gedaan de KNC kaart onder Windows XP te gebruiken en kreeg dat niet voor elkaar (in drie uur) terwijl het onder Linux in een half uur werkte.... Nou was het ook mijn eerste echte kennismaking met XP... Na die paar uur geloofde ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:28:
@DJSmiley op maandag 26 september 2005 @ 12:30

Dank voor de reactie mbt mpeg. Wist ik niet.

Ben heel beniewd naar je ervaring als het lukt of niet. De info in die link is erg uitgebreid, zie wel dat het de nodige voeten in de aarde heeft om dat kaartje aan de praat te krijgen.....

[...]

Ik heb zitten kijken naar verkrijgbaarheid van deze kaart, maar ligt het aan mij, of is die alleen in Duitse winkels te koop??

Zal KNC1 support (drivers) van hun producten dan beter zijn dan van Terratec (van die laatste lees ik dat dat nogal tekort schiet).
De Terratec heb ik uit Duitsland. Er zit idd een aansluiting op voor een CI module, maar die heb ik zelf niet. Naast de Terratec heb ik ook nog een Siemens DVB-C kaart, uit de Siemens multimediaboxjes liggen.

Update: Na het handmatig editten van de transponderlijst vind ik nu 4 kanalen: Ned 1, 2, 3 en informatiekanaal _/-\o_
Ik heb inmiddels (donker) beeld....

Nu nog verder prutsen....maar ben al een heel eind! (Met de Terratec)

T hapert licht, maar kan ook aan de brakke kast liggen. Geluid lijkt goed.

Update 2: Na t veranderen van codecs nu goed beeld. Alleen niet spoepel nog..

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 26-09-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DJSmiley schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:30:
[...]
Iedereen krijgt gratis de samsung decoder. Zonder smartcards oid. Het basispakket (50 zenders) is gewoon gratis, digitaal, te ontvangen, samen met 24 zenders analoog.
Smartcard heb je nodig voor t premium pakket, pr0n enz ;) Maar alle basisdingen zijn ongecodeerd... (en dus ook op te nemen als ik mn kaart aan de gang krijg)
Zo hoort het. Basispakket zonder smartcard. Daar kunnen TVHome en trawanten een voorbeeld aan nemen!
tsjoender schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:40:
...
Onder Linux gebruik ik die om TV-Home te kijken
...
De kunst is om de juiste instellingen te vinden
...
Valt (zeker onder Linux) toch wel mee. Gewoon even scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Woei, heb beeld & geluid, en heb stukje kunnen opnemen met mn Terratec

http://www.djsmiley.com/terratec/NEDERLAND%201_002.mpg
http://www.djsmiley.com/terratec/NEDERLAND%202_004.mpg

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 26-09-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Update: 't werkt nu allemaal prima met de Terratec 1200 DVB-C, na wat problemen mbt de juiste frequenties.

Heb eea gedocumenteerd en de kanalen tbv CaiHWK online gezet:

http://www.boevenet.com/i...task=view&id=20&Itemid=37

Volgende week wordt t geupdated als alle zenders er zijn.

Verwijderd

WOW DJSmiley!

Top dat je je ervaringen deelt met ons (anderen)! _/-\o_
Klinkt alsof de Terratec inderdaad een prima kaartje is voor de Harderwijkers (ikke dus ook ;) )
En is een stuk goedkoper dan het spul van Hauppage, scheelt de helft!!!

Ik moet nog even overwegen hoe en wanneer ik ga investeren in deze soort hardware, maar ik denk dat het eerder vroeger dan later zal zijn!

Linkje naar ander draadje met info (voor mensen die hier komen en nog meer reacties willen lezen over DVB-C kaarten: Link

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2005 10:20 ]

• besmart
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Dag Harderwijkers...

Ben zelf ook al aan het prutsen met een Terratec 1200 kaartje. Had ik al een paar maanden geleden gekocht.

Windows Media Center 2005 ondersteunt nog geen DVB-C. Als ik het goed heb alleen de DVB-S en DVB-T.

En onder windows natuurlijk het bijgeleverde programma wat wel goed werkt, maar je toch meer wilt. Het programma vRecord is hetzelfde, maar vind hem toch minder stabiel draaien.

Ben op dit moment aan het prutsen met KnoppMyth distributie. Gaat nog niet echt lekker. Maar vanavond weer ermee verder.

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Verwijderd

Als ik het goed zie heeft de Terratec 1200 geen andere aansluitingen dan de TV kabel.

Als de KNC One TV-Station DVB-C Plus in feite dezelfde kaart is, zou ik verwachten dat die net zo goed geinstalleerd te krijgen is met CaiHWK als de Terratec.

En deze kaart heeft wel een S-Video aansluiting. Daarmee kan ik dan nog mijn ouwe Video recorder aansluiten bijvoorbeeld, die ik wel eens gebruik om oude video's te converteren naar DVD.

1. Tsjoender heeft de KNC One, maar heeft hem niet in XP aan de praat gekregen. Iemand anders wel? (Ik heb en gebruik namelijk alleen maar XP).

2. Klopt het dat alleen de KNC One een S-Video (of enige andere extra video-)aansluiting heeft?

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:38

Priet

To boldly do what no one has..

(hier nog een Harderwijker :))

Als die decoder nou gewoon een component-uitgang had gehad dan had ik verder geen problemen gehad. Maar nu... hoe sluit ik dat ding in hemelsnaam aan op m'n Dell 2405FPW 24" LCD 8)7

Ik kan wel Composiet gebruiken, maar dat is zo brak dat je geen voordeel meer hebt van digitale tv.

Ik was opzoek naar een apparaat dat het RGB-signaal omzet naar Component of S-VIDEO (dat is ook nog wel acceptabel), maar misschien dat die Terratec ook een oplossing biedt. Die Hauppauge is me met €200,- wat te duur.

Nu de video ook nog aansluiten... :/

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Verwijderd

DJSmiley schreef op maandag 26 september 2005 @ 12:30:
DVB-C = MPEG2 data, je krijg t al encoded aangeleverd ;) De tvkrt hoeft dus niets te doen (tenzij je t in een andere bitrate enz wilt opnemen). In principe hoeft de kaart alleen maar de mpeg stream te saven... Da's dus het (grote) voordeel.
Op de site van Alternate zegt iemand het volgende:
"Wer über geringe Systemrecouren verfügt, sollte sich allerdings eine TV-Karte von Hauppauge (Nexus o.ä.) kaufen, die auf Hardwarebasis arbeitet und deshalb viel weniger Systemresourcen verbraucht."
Dit zegt hij in reactie op de Terratec 1200.
Hij is dus van mening dat de Terratec niet hardwarematig, en Hauppage wel hardwarematig de beelden omzet naar mpeg. Wat denk jij in dit licht?

Trouwens zou het niet uit moeten maken, met mijn Athlon64 3200+ en een gig aan RAM. Maar ik wil zoals ik nu ook gewend ben met mijn analoge Hauppage wel gewoon kunnen backup-en, surfen downloaden en gamen tegelijk met het opnemen.... dat kan ik nu ook zonder problemen. Dankzij het hardwarematige coderen van de huidige TV kaart. Want softwarematig een mpeg maken kost natuurlijk aanzienlijk meer inspanning voor mijn PCtje.

• DJSmiley
Ik heb hier ook nog een Siemens DVB-C kaart liggen. Deze doet WEL hardwarematig MPEG.
Echter, dat is voor zover ik weet allemaal puur gerelateerd aan het AFSPELEN van video. Of je PC nou MPEG2 moet compressen (=CPU usage) of dat je t overlaat aan een dedicated CPUtje, dat scheelt wel.

Vergelijk het met DVD kijken: Op een pentium 1 lukte dat gewoonweg niet, terwijl als je een MPEG2 decoder had (een extra kaartje zoals de Realmagic Hollywood dingen) je ineens wel prima kon spelen.

DVB-C signaal is gewoon een MPEG2 stream. Die kun je gewoon direct saven, zonder bewerkingen. Als je t echter in een andere bitrate dan de sourcestream wilt hebben dan wordt t een ander verhaal.

http://nl.wikipedia.org/wiki/DVB
DVB maakt gebruik van video compressietechnieken. Op dit moment wordt hiervoor de MPEG-2-standaard toegepast.
Overigens houd ik me aanbevolen voor ervaringen met andere kaarten.
De Siemens heb ik (nog) niet aan de gang gekregen, de Terratec werkt. Verder heb ik geen kaarten dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 28-09-2005 22:05 ]

Verwijderd

DJSmiley schreef op woensdag 28 september 2005 @ 22:04:
Ik heb hier ook nog een Siemens DVB-C kaart liggen. Deze doet WEL hardwarematig MPEG.
Echter, dat is voor zover ik weet allemaal puur gerelateerd aan het AFSPELEN van video. Of je PC nou MPEG2 moet compressen (=CPU usage) of dat je t overlaat aan een dedicated CPUtje, dat scheelt wel.

Vergelijk het met DVD kijken: Op een pentium 1 lukte dat gewoonweg niet, terwijl als je een MPEG2 decoder had (een extra kaartje zoals de Realmagic Hollywood dingen) je ineens wel prima kon spelen.

DVB-C signaal is gewoon een MPEG2 stream. Die kun je gewoon direct saven, zonder bewerkingen. Als je t echter in een andere bitrate dan de sourcestream wilt hebben dan wordt t een ander verhaal.
Oke, ik ben dus helaas niet technisch onderlegd. Sterker nog: nauwelijks gevoel voor.

Als ik goed begrijp, gebeurt er wel meer hardwarematig bij de Hauppage dan bij de Terratec. Maar heeft dat niet te maken met het maken van de MPEG zelf, maar bijvoorbeeld met afspelen. Waardoor de Hauppage wel last wegneemt van het systeem, maar dan om andere redenen dan ik eerder dacht (in het geval van DVB-C)??

En wat houdt het in om in een andere bitrate op te slaan? Kun je daar een voorbeeld van geven? Ik heb nu geen idee of ik dat wel eens zal gaan doen.

En nog iets (onbenulligs?): als de techniek nauwelijks verschilt, enig idee wat Hauppage dan zoveel duurder maakt?

• Priet

Priet

Opslaan in een andere (lagere) bitrate betekent dat de videostream hercodeerd wordt naar een kleiner formaat en lagere kwaliteit (als de bitrate naar beneden gaat iig). Let wel: coderen op een hogere bitrate heeft geen zin, aangezien er geen kwaliteit 'bijverzonnen' kan worden.

Even hypotetisch gesproken: als je twee van die Terratec kaarten in je pc zou stoppen, kun je dan tegelijkertijd tv kijken en opnemen? Of gaan de software en drivers dan conflicteren?

• DJSmiley
Priet schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:21:
Opslaan in een andere (lagere) bitrate betekent dat de videostream hercodeerd wordt naar een kleiner formaat en lagere kwaliteit (als de bitrate naar beneden gaat iig). Let wel: coderen op een hogere bitrate heeft geen zin, aangezien er geen kwaliteit 'bijverzonnen' kan worden.

Even hypotetisch gesproken: als je twee van die Terratec kaarten in je pc zou stoppen, kun je dan tegelijkertijd tv kijken en opnemen? Of gaan de software en drivers dan conflicteren?
mm geen idee eigenlijk... Ik heb maar 1 Terratec kaart ;)

Ik ga m'n Siemens DVB-C kaart nog eens een herkansing geven. Als ik die aan de gang krijg probeer ik t eens tesamen met mn terratec.

Volgende stap wordt dan een CI-module scoren voor de Siemens en een "backup" proberen te maken van 'iemand'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• besmart
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Update op het infokanaal!
Omschakeling naar digitaal per 10 oktober.

De omschakeling naar digitaal is verschoven naar 10 oktober.
Niet alle digitale ontvangers zullen in de maand september aangeboden zijn aan de abonnees in Harderwijk.
Postcodes 3845 t/m 3849 krijgen de digitale ontvanger aangeboden tussen 29 september en 4 oktober. Om ook deze abonnees in de gelegenheid te stellen de ontvanger aan te sluiten en in te stellen zal niet per 1 oktober worden omgeschakeld naar het volledige digitale pakket.
Tot die tijd is het beperkte (vier kanalen) testpakket wel te ontvangen om de digitale ontvanger uit te kunnen testen.
Best wel jammer. Nog een week langer wachten!

Mijn avontuur met KnoppMyth was niet echt geslaagd. Het systeem zou uiteindelijk wel erg snel/stabiel zijn had ik het gevoel. Maar Had geen zin om me er helemaal in te gaan verdiepen. Misschien tijdens een vakantie nog eens proberen, maar dan helemaal handmatig.

TVCentral is mijn uiteindelijke keuze geworden. Zelfs het TimeShiften werkt echt 100% goed...

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:21:
Mijn huidige TV kaart heeft drie DVD-geschikte formaten: Standard play, Long Play, Extra Long Play. Steeds lagere kwaliteit dus. Is dat dan ook steeds lagere bitrate?

Dus als ik lager wil moet ie hercoderen, en dat kan dan al of niet hardwarematig gebeuren. Dan blijft de vraag voor mij, doet een van de twee of allebij dat hardwarematig? Gezien de prijs (en mijn huidige kaart van hetzelfde merk) zou ik zeggen dat Hauppage iig hardwarematig de mpeg kleiner kan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdLentis
  • Laatst online: 27-08 11:01

AdLentis

Gadget Inspector

Hier weer een blije Harderwijker! ;) DJSmiley, mijn dank! Het werkt hier prima. De software van Terratec is inderdaad niet de meest stabiele, het is niet echt moeilijk om 'm te laten crashen. Verder ziet het beeld er prima uit als je voor de PowerDVD (meegeleverd) codec kiest. De nero codec is bagger.

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook op het gebruikersforum van Hauppage gereageert: LINK.
Misschien vinden sommigen dit nog interessant.

Ze bevestigen iig dat DVB inderdaad in MPEG2 doorgegeven wordt.
Hun kaart kan wel hardwarematig MPEG2 decoderen naar de TV toe.

Dan denk ik dat voor het hetzelfde resultaat een Terratec met ruim 60% goedkoper een betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:05:
...
Dan denk ik dat voor het hetzelfde resultaat een Terratec met ruim 60% goedkoper een betere keuze is.
Niet per definitie. Met een zogenaamde Full-Featured kaart (i.e. kaart voorzien van zowel hardwarematige encoder als decoder) behoeven minder zware eisen te worden gesteld aan de overige hardware. Ik kijk, neem op, en kan zelfs timeshiften met een standaard Siemens Multimedia Box.
Zonder een Full-Featured kaart hoef je daar bij de specificaties van een dergelijk systeempje, niet eens aan te denken.
DJSmiley schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:59:
mmm zit me net te bedenken... Ik heb nog ergens de [rml][ CM][ EL]wat doe jij met je siemens nixdorf multimedia box[/rml] liggen in de kast..

en daar zit een DVB-C kaart in :9~
DJSmiley schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:26:
[...]
Ik ga m'n Siemens DVB-C kaart nog eens een herkansing geven. Als ik die aan de gang krijg probeer ik t eens tesamen met mn terratec.

Volgende stap wordt dan een CI-module scoren voor de Siemens en een "backup" proberen te maken van 'iemand'
Ik heb het vermoeden dat je de DVB-C kaart uit de Siemens box, in een andere computer onder Windows aan de praat probeert te krijgen. Waarom laat je die kaart niet gewoon in de Siemens Box zitten, en zet je die Terratec daar eventueel bij om een systeem met 2 tuners te krijgen?
Heb je weleens naar (Lin)VDR gekeken? Dit draai ik al geruime tijd tot volle tevredenheid op een standaard Siemens Multimedia Box, zoals ik in onderstaand topic heb beschreven:

(Lin)VDR, PC als videorecorder voor Digitale Televisie

Zeker het overwegen waard, en helemaal als je toch al over een Siemens box beschikt. Voor weinig geld een dedicated systeempje, dat bovendien erg stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beuzelarij schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 18:47:
[...]

Niet per definitie. Met een zogenaamde Full-Featured kaart (i.e. kaart voorzien van zowel hardwarematige encoder als decoder) behoeven minder zware eisen te worden gesteld aan de overige hardware. Ik kijk, neem op, en kan zelfs timeshiften met een standaard Siemens Multimedia Box.
Zonder een Full-Featured kaart hoef je daar bij de specificaties van een dergelijk systeempje, niet eens aan te denken.
Oke, dat snap ik. Die MMbox is niet de meest zware machine. Mijn computer bied echter ietsje meer:

Mijn systeempje:
AMD64 - 3200+
1GB RAM
Radeon 9800XT
HD Maxtor 200GB + 110GB
WinXP pro

Dat zou toch genoeg moeten zijn om te kunnen timeshiften enz.?

Is het verschil speelruimte die overblijft voor de rest van mijn systeem groot, als men de Hauppauge en de Terratec/KNCone met elkaar vergelijkt, en is dit verschil van materiele omvang voor mijn systeem zoals ik dat hierboven heb opgesomd?

(Momenteel neig ik naar de duurdere optie, om achteraf niet te zeggen: 'had ik maar voor de zwaardere gekozen').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 22:56

FutureCow

(C) FutureCow

even de kaarten op een rijtje:

Hauppauge Nexus-CA

Prijs : 206 Euro
Hardeware Mpeg2: Encoden, Decoden
Ingangen: TV-Kabel, Composiet-IN, Audio-IN
Uitgangen: Composiet-UIT, Audio-UIT, SP/DIF(AC3) Dolby Digital
CI Module: Optioneel (Ongeveer 90 euro)
Kopen: gsmhut.nl
Extra info: Hauppauge.de

Prijs : 86 Euro
Hardeware Mpeg2: Alleen Direct vanaf DVB Opslaan (Niet en/decoden)
Ingangen: TV-Kabel
Uitgangen: TV-Kabel (Staat wel iets over AC3?)
CI Module: Niet te koop
Kopen: Zercom.nl
Extra info:Terratec.net

KNC ONE

DVB-C Plus (Kan digitaal + analoog)

Prijs : 112 Euro
Ingangen: TV-Kabel, S-Video-IN
CI Module: Optioneel (In duitsland ongeveer 50 euro)
Kopen: Gsmhut.nl
Extra info: Knc1.com

DVB-C (kan alleen digitaal)

Prijs : 90 Euro
Ingangen: TV-Kabel
CI Module: Optioneel (In duitsland ongeveer 50 euro)
Kopen: Gsmhut.nl
Extra info: Knc1.com

Wat ik dus nog even zelf duidelijk wil hebben hoe je van die TV-Kabel uitgang op de DVB kaartjes het beeld en geluid naar je installatie laat gaan. Ik wil natuurlijk het liefste door een SP/DIF (AC3) naar mijn versterker. Als mensen dingen willen aanvullen / veranderen, laat dat even horen. Ook als er dus nog andere DVB-C kaartjes zijn die in aanmerking komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Geluid wordt toch intern door de pc verwerkt? Geen externe uitgangen voor zover ik weet.

Ik heb mijn Terratec ook bij gsmhut besteld, was met verzendkosten erbij net zo duur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:17:
[...]

Oke, dat snap ik. Die MMbox is niet de meest zware machine. Mijn computer bied echter ietsje meer:

Mijn systeempje:
AMD64 - 3200+
1GB RAM
Radeon 9800XT
HD Maxtor 200GB + 110GB
WinXP pro

Dat zou toch genoeg moeten zijn om te kunnen timeshiften enz.?
Dat lijkt me ruimschoots voldoende, ja. Wat ik echter probeerde aan te geven, is dat een Full-Featured kaart ook prima kan functioneren in een gedateerd systeempje. Op die manier kan een oud bakkie weer een vruchtbaar leven gaan leiden in plaats van stof te staan vangen, en heb je een relatief goedkoop systeem met die duurdere kaart. Heb je enkel een encoder op de kaart, dan kan er weliswaar opgenomen worden, maar kun je eventueel in de problemen komen wanneer je wil gaan afspelen.
Met de specificaties zoals je hierboven vermeldt vormt afspelen en timeshiften natuurlijk geen enkel probleem, maar dit veroorzaakt zonder een kaart met hardwarematige decoder aanzienlijk meer CPU-load.
Is het verschil speelruimte die overblijft voor de rest van mijn systeem groot, als men de Hauppauge en de Terratec/KNCone met elkaar vergelijkt, en is dit verschil van materiele omvang voor mijn systeem zoals ik dat hierboven heb opgesomd?

(Momenteel neig ik naar de duurdere optie, om achteraf niet te zeggen: 'had ik maar voor de zwaardere gekozen').
Wat een DVB-C kaart doet, is de mpeg2-stroom opslaan zoals ie wordt aangeleverd. Dit betekent dus opslaan met de bitrate zoals door de kabelexploitant wordt aangeboden. Wat dat betreft is de term "encoderen" misschien wat verwarrend, de bitrate wordt immers niet veranderd. Capturen zou een wat betere omschrijving zijn. De CPU wordt hierbij nauwelijks belast, noch bij zogenaamde budget kaarten, noch bij de Full-Featured kaarten.
Echter bij het afspelen zónder hardwarematige decoder, moet je de CPU-last vergelijken met die bij het afspelen van een DVD.
Verder zijn er nog andere aspecten die je bij de keuze moet meenemen:
  • Een Full-Featured kaart biedt doorgaans meer mogelijkheden met betrekking tot CAM- en CI-modules
  • Let op de driverondersteuning van de DVB-C kaart
Wat betreft dat laatste punt: Doorgaans vind ik de software die met een kaart wordt meegeleverd vrij slecht. Daarom gebruik ik bijvoorbeeld LinVDR, zoals ik reeds heb aangegeven. Hou dus rekening met de beschikbaarheid van drivers voor de kaart, opdat je niet tot een enkel stukje (bagger-)software veroordeeld bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
^^^^

Pagina geupdated met de nieuwe zenders, alles is digitaal te ontvangen. EPG werkt alleen lang niet overal.

Tevens vielen een aantal zenders weg, maar na direct aansluiten op de hoofdaansluiting waren die er wel. (7.4db multitap zonder versterker is net iets teveel verlies....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, versterker, zal ik ook nodig gaan hebben misschien... ga signaaltje over ongeveer 10 meter sturen.

Waar vind ik zo'n ding? Is er verschil in digitaal/analoog? Waarop letten (merk etc)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

10 meter is toch niet teveel? Het gaat om het aantal splitsingen van het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik dacht dat 10m wel veel zou zijn (ben niet zo technisch wat dat betreft).

Ik splits mijn tv naar 2 tv's en naar de PC. Dat is dus in drie-en. Maakt dat een versterker aanbevelenswaardig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:00
ik heb hier alles met stijgende verbasing zitten lezen ,

en begin me nu spontaan af te vragen of het digitale gebeuren bij UPC ook FTA is ?
ik zelf heb zo'n gevoel van niet , maar zijn er mensen die ervaring hebben met
UPC digitaal icm een TV kaart ?

gelet op de beeldkwaliteit ben ik ook wel geintresseerd geraakt in Digitale TV

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

FTA?

De Terratec was zo beroerd leverbaar dat ik daarvoor in de plaats maar voor de KNC One ben gegaan... kan ik later eventueel nog een Ci module op aansluiten.

Maar dan moet ie wel binnen komen... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met de smartcard valt deze te omzeilen door het kastje op de computer aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Priet schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:26:
FTA?

De Terratec was zo beroerd leverbaar dat ik daarvoor in de plaats maar voor de KNC One ben gegaan... kan ik later eventueel nog een Ci module op aansluiten.

Maar dan moet ie wel binnen komen... :z
FTA = Free to Air, wat inhoud dat t gewoon te ontvangen is volgens de DVB standaard, en niet verder gecodeerd is. CaiHWK bied t dus FTA aan: Je hoeft geen smartcard te hebben voor het basispakket. (itt bv Casema)

Hoe het met UPC zit weet ik niet. Aangezien ik nog druk aan het klussen ben in mn huisje heb ik daar niet naar gekeken. Ik woon in Nunspeet (wat die betreft helaas dus), en werk in Harderwijk.. Neem nu gewoon op @ work....

Wat leverbaarheid betreft: Mijn terratec komt van Ebay dld, maar die verkoper heeft er nu niet meer.
Op mn werk heb ik inmiddels ook 3 terratec kaarten. Die van mij zit inmiddels in een htpc van een collega, een 2e heb ik alweer verkocht, en de 3e ligt er nu nog....

Trouwens, de Siemens Multimedia Box (zie topics hier @ got) werkt ook prima @ caihwk: LinVDR erop en ik kan TV kijken op een Pentium1. (Alleen afstandsbediening nog niet werkend maar goed)
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 13:12:
Hoe zit het nu met de smartcard valt deze te omzeilen door het kastje op de computer aan te sluiten?
Daar ben ik ook benieuwd naar. Het kastje op de PC aansluiten gaat niet, als je de samsung tenminste bedoeld. Die heeft gewoon geen aansluiting.

Of je via een CI module dat ding wel aan de gang krijgt dat weet ik niet, dat wil ik ooit nog eens gaan prutsen. Een image van je kaartje maken en dat emuleren zou ook prima zijn..

Maar goed, daar zit ik nog wat over te lezen, op forums van sat4all staat een hoop info,. en al die coderingen en modules enz zijn voor mij nieuw. Afaik weet gebruikt Caihwk Irdeto, dat is ook wat ik uit de menus van de Samsung opmaak.

btw: Zijn die samsung kastjes die ze uitdeelden per huis of zijn die je eigendom? (Een vriendin gaat over 2 weken verhuizen dus houd dan die samsung over). Moet die dan retour of kan ik die krijgen om te testen? Ze wist t zelf ook niet.

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 16-10-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Als 't goed is zijn de kastjes je eigendom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of je via een CI module dat ding wel aan de gang krijgt dat weet ik niet, dat wil ik ooit nog eens gaan prutsen. Een image van je kaartje maken en dat emuleren zou ook prima zijn..
Als ik het dus goed begrijp zou je zo'n image kunnen kopieren van iemand anders en dan zonder kaartje de vijftig andere zenders op je pc kunnen kijken of zit ik nu fout? Maar iniedergeval bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
* Bl@ckbird heeft vandaag i.s.m.Cableboy ff zitten prutsen met een Terratec kaart.
Best grappig... DVB-C samen met VideoLAN.

De MPEG stream ff deïnterlacen en meteen doorpompen via het netwerk / WiFi.
Alleen voor PDA's / WinCE moet je de MPEG stream her-encoden naar een kleinere resolutie.
Maar daar heb je niet zo'n zware PC voor nodig.

Nu nog een tooltje waarmee je remote zenders op de "videoserver" kan instellen. :P

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Heb inmiddels de Hauppauche kaart gekocht. Ik weet, iets duurder, maar bekend met het merk, en heeft een heel stel aansluitingen die de anderen niet hebben, wat toch iets is dat ik niet missen wilde.

Is inmiddels geïnstalleerd, en werkt uitstekend hier in Harderwijk. Geen CI nodig, en voila, hele rits digitale TV en Radio zenders. En als ik wil ook nog de analoge zenders, want die kan de Hauppage tegelijk er ook nog af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Nou, ik heb de Terratec (eindelijk) binnen en heb even de channellist van DJSmiley gebruikt. 't beeld blijft helaas nog angstvallig zwart :X

Hij's nu zelf aan het zoeken geslagen... duurt lang :O En hij heeft nog niks gevonden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Priet schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 17:20:
Nou, ik heb de Terratec (eindelijk) binnen en heb even de channellist van DJSmiley gebruikt. 't beeld blijft helaas nog angstvallig zwart :X

Hij's nu zelf aan het zoeken geslagen... duurt lang :O En hij heeft nog niks gevonden :o
Je moet ook de transponderlijst gebruiken die ik op mn site heb, anders scan je de verkeerde frequenties.

Tevens moet je, als je de officiele software gebruikt, bij opties, de juiste mpeg2 decoder selecteren (bv cyberlink powerdvd ding als je die geinstalleerd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Ik heb die transponderlijst in de map gezet. Maar bij het zoeken vindt ie niks :(

Codec staat op die van Cyberlink PowerDVD (Versie 6 is geïnstalleerd). Ik heb ook een nVidia MPEG decoder geïnstalleerd, misschien dat dat roet in het eten gooit?

Die channels uit de channellist blijven ook zwart :'(

/Edit: als ik bijv. CANAL+ -> RTL4 aanklik dan staat signaalsterkte op 78% en is AC3 rood.
/Edit2: de schuifjes bij Beeld onder Codec blijven grijs, ik kan ze niet verschuiven

[ Voor 26% gewijzigd door Priet op 19-10-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Olleeeeeeee _/-\o_

Ik zie beeld!! In VRecord, moest ff m'n nieuwe tv-kaart selecteren ipv m'n oude :)

Nu dat programma van Terratec nog aan de praat krijgen. Na een driver- en programma update crashte die }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Van terratec heb ik de beta gebruikt, link @ mn site.

VRecord vind ik een stuk beter werken eigenlijk. Timer ook al getest, werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Die smartcard decoder gaat niet werken

alle zenders zijn beveiligd met irdeto2, en die word niet onderstuend :(

bron:
http://www.knc1.com/gb/produkte/zubehoer.htm

Edit..

lees net op de site van haupage dat je zelf de cam moet kopen, in dat geval zal het mischien wel mogelijk worden.

dan ga je wel ineens denken aan zon 200 euro aan spul..

[ Voor 44% gewijzigd door Tetsuo55 op 20-10-2005 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Hmm das vervelend dan...

VRecord werkt idd wel fijn, maar alle programma's werken zo'n beetje wel gelijk. Bijvoorbeeld de manier van zenderindeling is over (hinderlijk) hetzelfde.

VRecord is wat kleiner van opzet, dat werkt wat prettiger dan zo'n zee aan knopjes en andere overbodige tierelantijntjes :)

Nu gebruik ik m'n pc dus echt overal voor... luister er nu ook radio mee. Ggebruikte anders de FM Tuner van m'n reciever, maar het digitale signaal is wat mooier :)

Alleen één ding is wel irritant: als je VRecord minimaliseert verdwijnt ie naar de systray, prima. Maar hij dempt het geluid dan ook! Dat moet je dan zelf weer aanzetten, is dat te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Wat een scheitprogramma is dat VRecord zeg :(

Als ik iets opneem levert dat steevast een bestand van 1KB of 4KB op. Een enkele keer gaat het goed. Tijdens het opnemen ook, bestandsgrootte neemt dan gewoon toe. Maar op een gegeven stopt ie ermee en laat ie zo'n klein bestand van een paarr KB achter :'(

Ik ga wel kijken naar een ander programma op mee op te nemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heb ik al diverse opnamen gemaakt met mijn goed werkende Hauppauche Nexus-CA kaart.

De kwaliteit van de opnamen is inderdaad merkbaar beter dan toen ik analoog had. (Natuurlijk is het signaal wat afgeknepen om meer zenders door de kabel te duwen, maar het is nog steeds beter dan analoog).

Nu schetst echter mijn verbazing dat de mpeg bestanden van deze digitale kaart veel kleiner blijven dan die van de analoge kaart?? Heeft iemand hier een verklaring voor?

Het lijkt mij alsof ik misschien een instelling ergens nog verkeerd heb staan, waardoor ik nog wat kwaliteit misloop, want het komt mij zo vreemd over dat ik toch zeker weet dat ik naar betere opnamen zit te kijken, en die opnamen toch minder geheugen innemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 12:13:
Nu heb ik al diverse opnamen gemaakt met mijn goed werkende Hauppauche Nexus-CA kaart.

De kwaliteit van de opnamen is inderdaad merkbaar beter dan toen ik analoog had. (Natuurlijk is het signaal wat afgeknepen om meer zenders door de kabel te duwen, maar het is nog steeds beter dan analoog).

Nu schetst echter mijn verbazing dat de mpeg bestanden van deze digitale kaart veel kleiner blijven dan die van de analoge kaart?? Heeft iemand hier een verklaring voor?

Het lijkt mij alsof ik misschien een instelling ergens nog verkeerd heb staan, waardoor ik nog wat kwaliteit misloop, want het komt mij zo vreemd over dat ik toch zeker weet dat ik naar betere opnamen zit te kijken, en die opnamen toch minder geheugen innemen??
Als je met een analoog ding opneemt bepaal je zelf de bitrate, en dus de bestandsgrootte. Daarnaast is het originele signaal "vol" ruis en sneeuw, en dat comprimeert ook nog eens wat beroerder.
Er wordt niet zo'n hoge bitrate gebruikt maar aangezien er veel minder sneeuw enz gecodeerd wordt houd je zichtbaar beter beeld over ipv grote bestanden met sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt heel logisch. Wow, nog een (voor mij) onverwacht voordeel van digitaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Maar toch. Als je het digitale beeld digitaal opneemt in MPEG2 krijg je niet dezelfde kwaliteit als het origineel.

Is dat normaal of ligt dat aan mij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

DJSmiley (of andere gebruikers): is het je gelukt te werken met timeshifting? Bij mij stopt ie na 20 seconden :( Dan wordt het beeld zwart en even later stopt ook de opname.

In VRecord en Cinergy Digital...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hauppauge kaart werkt prima, met standaard meegeleverde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Welk programma gebruik je om tv te kijken/radio te luisteren?

Krijg ik dat ook aan de praat op met m'n Terrratec?

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Misterpc schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:43:
ik heb hier alles met stijgende verbasing zitten lezen ,

en begin me nu spontaan af te vragen of het digitale gebeuren bij UPC ook FTA is ?
ik zelf heb zo'n gevoel van niet , maar zijn er mensen die ervaring hebben met
UPC digitaal icm een TV kaart ?

gelet op de beeldkwaliteit ben ik ook wel geintresseerd geraakt in Digitale TV
Ik kan je (ondertussen) uit ervaring vertellen dat UPC niets FTA uitzendt.

Ik heb als abbonnee zijnde de nieuwe set top box (Thomson DCI 52) gekregen van UPC en op de smartcard valt te lezen het Nagravision codering gebruikt.

Vervolgens heb ik de stoute schoenen aangetrokken en het volgende gekocht:

- TechnoTrend Premium DVB-C 2300
- TechnoTrend Common Interface
- Dragon/T-rex programmeerbare CAM (ondersteunt Nagravision)
- DuoLabs CAS3 interface (om de CAM/smartcards te programmeren)

Mijn idee was : alles in elkaar zetten, kaartje erin en gaan met die banaan. Niet dus.

De volgende problemen treden op:

- Na een scan vindt de software maar 11 digitale kanalen (alle analoge worden wel keurig gevonden)

Dit valt met scan-instellingen misschien nog wel op te lossen. Ik kan in ieder geval wel testen met een digitaal kanaal.

- Decoderen lukt me (nog) niet.

Het schijnt dat bij Nagravision de smartcard en decoder gekoppeld zijn dmv pariteit. Als je de smartcard in de Dragon CAM stopt dan faalt de paritycheck en heb je geen decodering en dus geen beeld. Het is wel mogelijk om in de Dragon CAM een "Nagra box key" in te vullen. Dit is een HEX code (bijv D2 F2 76 42 3D AF AD 8D, dus 8 invulvelden). In het menu van de Thomson reciever zijn twee serienummers te achterhalen, namelijk die van de Thomson kast zelf en die van de CA decoder (die zal het dan moeten zijn). Nu is het probleem dat deze (12 cijferige) nummers numeriek zijn (bijv 415248652361), en ik weet nog niet hoe je die in de juiste HEX code omzet. Het kan ook zijn dat het nummer helemaal niet de Nagra box key is, maar dat deze ergens in een chipje verborgen zit.

Het probleem is ook dat UPC alleen support biedt op hun eigen decoders. Waarschijnlijk zullen ze geen box keys doorgeven aan klanten, alhoewel ik wel ga proberen om deze te achterhalen. Een helpdesk medewerker heeft me verteld dat ze binnenkort wel komen met een PVR STB, maar op andere decoders/STB's geven ze geen support.

Dat is mijn ervaring tot nu toe.... Ik hoop er uiteraard verder mee te komen !

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Priet schreef op woensdag 16 november 2005 @ 21:55:
Welk programma gebruik je om tv te kijken/radio te luisteren?

Krijg ik dat ook aan de praat op met m'n Terrratec?
Standaard 'Digital TV (Nexus)' software, meegeleverd met de Hauppauge TV kaart.
Hauppauge Nexus Website

Of het werkt met de Terratec weet ik niet.
Pagina: 1