sja ik ben meer een beetje tegen Amerika omdat de meeste mensen het zien als 'het ideale land' (zo komt het iig op mij op, )
Alles en iedereen wil zo zijn, zoals Ameriaka is, en daar wordt ik zelf een ebetje moe van.
Veel glitter en glamour, fast food, veel geld, pop sterren, kerst, hippe dingen noem maar op (en dan bedoel ik dus zoals 'men' Amerika ziet)
Het feit is ook dat veel mensen daar ook wel redelijk zo denken. Mijn vriendin mailed met best wel wat mensen uit Amerika en die willen allemaal, rijk worden, beroemd worden etc etc.
Ik zou zoiets aandachts geil noemen. Natuurlijk is dit niet bij elke Amerikaan zo, maar wel bij veel iig.
Wat ik ook zo erg vind is het maar dom achtervolgen en roepen van dingen. Net kudde dieren dus. Maar dan moet ik er ook wel gelijk bij zeggen dat (helaas) zze hier in Nederland er ook wat van kunnen, dit is dus niet echt iets typisch Amerikaans, maar ik erger me der wel aan.
Voorderest vind ik (nu) het Amerikaanse bestuur een beetje hypokriet en vreemd bezig.
Als voorbeeld heb je iid, die massa vernietigings wapens en het bevirjden van Irak.
Ze hebben nooit enige massa vernietiging-wapens kunenn vinden, en ik vind het stomme hier, dat volgens mij Amerika het land is met veruit de meeste massa-vernietigings wapens, dus vind ik het nogal krom als andere landen die niet zouden mogen hebben.
En de hele Irak oorlog vind ik ook een beetje vreemd, wat heeft Amerika in hemelsnaam te doen in dat land?????? Mensjes bevirjden,? Yeah sure... denken jullie nou echt dat het daarom gaat. Op het niveau waar zulke mensen werken draait het meestal alleen maar om macht en geld.
En al ging het om die mensen,het is misschien ook rot hij zei leefden, alleen vind ik het nog steeds vreemd iemands land zomaar fftjes binne te vallen, omdat het bestuur ze niet aan staat.
(ik begrijp ook niet waarom het volk nooit eerder daar in opstond is gekoemen trouwns, maargoed)
Het is ook bij mij niet, dat ik de laatste tijd juist zo anti-Amerika ben, dat ben ik al heel lang. Komt denk ik gewoon omdat de cultuur mij niet zo aanstaat.
Ze danken bijna alles aan God, , wat ik opzich niet erg vind, maar soms denk ik weleens, gloof je er nu echt in, of doe je het alleen omdat het moet? er is toch wel meer dan alleen God.
ook die kleine dingetjes vind ik zo raar. Schelden is echt vreseljk gloof ik in Amerika, elk woord wordt weg gepiept en als je scheld woorden tegen een Amerikaan zegt dan is dat ook heeel erg.
Ook de verkeers regels, als keep your lane, vind ik echt een beetje vaag.
(ik ben overigens wel voorstander van het rook beleid daar, zouden ze gelijk ook in Nederland moeten doen

)
(overigens gelden alle cvoorbeelden niet voor lettelrijk elke Amerikaan, maar wel voo r veel)
Misschien is het meer dat ik Amerika niet begrijp, evenals ik Moslims of Marokanen niet begrijp. dan dat het echt anti is.
Ik vind gewoon dat ze vreemde ,en naar mijn gevoel, domme gewoontes en regels hebben.
Waarvan ik denk, denk eens zelf na voordat je blaat....
ik heb ook de Michael Moore films gekeken, en ik moet zeggen dat ik bowling for columbine iets beter vond, maar ze zijn beiden wel zo verteld dat het veel erger lijkt. (vooral Fahrenheit 9/11, die vond ik achteraf gezien ook niet zo heel beoeind)
Maar ook n deze films, moet je de rode lijn pakken, het is bv ook erg frapant dat er zoveel wapens zijn in Amerika. En er wordt dus gekeken hoe dat kan.
Zo zie ik meer die Docu. (zonder al die rare afzonderlijke verhalen die sowieso wel erg raar en vreemd zijn, maar eignelijk een beetje los staan van het verhaal)
Ik vind Bush overigens niets omdat hij gewoon een paar domme dingen heeft gedaan naar mijn idee. Misschien zou een andere president hetzelfde hebebn gedaan en had ik die dom gevonden.
Daarbij komt ook nog dat ik Bush niet echt een symphatieke man vind. Hij ziet er ook nog eens duf en een beetje dom uit.
Ik moet ook toruwens zeggen, dat ik wel moe wordt van de anti.Amerika/Bush hype.
Ook hier geldt weer mensen blaten maar wat, maar als je doorvraagt waaorm ze het vinden kunnen ze niks zeggen dan ;"het is gewoon dom".
Daar heb je niets aan. je moet je standpunten wel kunnen onderbouwen, en ook al hoef je niet helemal 100% gelijk te hebben, het kan ook gewoon je beeld zijn van een bepaalde cultuur, of een cultuur waar je gewoon niets van begrijpt (zoals bij mij).
Het is vaak moeilik om berichten zo te begrijpen wat er precies staat. Daarbij komt er ook nog dat die (klote) media alles zo neerzet dat je bepaalde dingen wel MOET opvatten.
Hier wordt ik ook echt helemaal gestoord van. In Nederland kom je dit ook vaak tegen. Ze willen bepaalde politicie zo dingen laten zeggen dat ze toch hun zin kirijgen. Ik vind dit eignelijk JUSIT slechte inteviewer, een interview moet objectief zijn, niet subjectief.
Msaargoed dat laatste is meer voor de discussie over de media van tegen woordig
conclusie:

B_FORCE snapt Amerika gewoon niet......en mensne moeten langer kijken dan hun neus lang is (wordt ook redelijk bepaald door de media)
offtopic:
zoo heheh dat was mijn vehraaltje Amerika/Bush
[
Voor 3% gewijzigd door
B_FORCE op 17-12-2004 13:34
]