Toon posts:

Ben ik dom geweest GF4 Ti4200 -> FX5600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even een bevestiging:

Volgens mij ben ik de grootste idioot in de wereld, omdat ik m'n GF4 Ti4200 (128MB) vervangen heb voor een GF FX5600.

Iemand een andere mening, of een bevestiging van mijn conclusie? (Onderbouwd ajb, ik heb alleen het gevoel dat ik een fout heb gemaakt, maar weet niet precies hoe groot die fout is.

Verwijderd

De TI4200 is best sterk in DX8.0 Deze heeft geen ondersteuning voor DX 9
De FX 5600 is beter in DX 8 dan de TI4200, maar zijn prestatie's in DX 9 zijn slecht.

Je hebt waarschijnlijk aardig wat geld bij moeten leggen, voor een kaart die in spellen maar ietsje beter presteert. Dus het is behoorlijk dom, helaas.
Je had beter kunnen gaan voor een Radeon 9800 pro, of iets dergelijks.

Maargoed, dit is mijn mening, benieuwd hoe anderen er over denken.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

zoek wat reviews dan kom je er wel achter ben ik bang...

kijk bijv hier eventjes :

http://www20.graphics.tom...041004/vga_charts-09.html

http://specs.tweak.to/16495

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik moet je helaas bevestigen hierin, qua prestatie ontlopen die 2 kaartjes elkaar vrijwel niet (kan het weten, want ik heb een Ti4200 en m'n man een FX5600 :) ). Het enige 'voordeel' is dat die FX5600 een dx9 kaartje is, maar da's dan ook een schrale troost. Ik weet niet hoeveel je voor die FX5600 betaald hebt? Probeer 'm anders (tegen bijbetaling) om te ruilen voor bijv. een GeForce 6600GT, die scoort een heel stuk beter! ;)

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 22:46

MrDrako

nep ict'er

Uit vele benchmarks blijkt dat je geen genie bent, tenzij je er niks voor betaald hebt.
De kaart is wel iets beter en ondersteunt wat nieuwe technieken,
maar om er 100 euro aan uit te geven is niet gigantisch slim.

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/index.html

De kaart is in elke test wel sneller wat dus wel een verbetering is,
Al had je misschien beter iets langer kunnen sparen en een 9800 pro kunnen nemen,
Deze zijn de laatste tijd sterk in prijs gedaald.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:59:
Ik wil even een bevestiging:

Volgens mij ben ik de grootste idioot in de wereld, omdat ik m'n GF4 Ti4200 (128MB) vervangen heb voor een GF FX5600.

Iemand een andere mening, of een bevestiging van mijn conclusie? (Onderbouwd ajb, ik heb alleen het gevoel dat ik een fout heb gemaakt, maar weet niet precies hoe groot die fout is.
Kun je die kaart niet ruilen voor een Radeon 9800pro? Heb ik ook gedaan en je merkt gewoon een groot verschil :)

edit:
Spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door LifeTecH op 16-12-2004 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Was 1-op-1 ruil overigens. Die Ti4200 had ik voor m'n werk nodig, en ze hadden nog een FX5600 liggen.

Trouwens, ik ben idd geen genie wat videokaarten betreft, maar bedoelen jullie dat die Ti4200 minder presteert met DX9 dan de FX5600?

Wat voor effect heeft dit als je bijvoorbeeld CS:CZ speelt in OpenGL modus?

Ben nu wel benieuwd....

Verwijderd

Welkom bij de wereld die productbenaming heet :P 5467 FX 233855 GT 6330589 XXLS ;)

Verwijderd

De Ti zal in DX8 games sneller zijn (vergelijking is ongeveer 12000 3dmark01's met de TI4200, 64MB versie, die is sneller), dan de FX5600. De FX5600 heeft als "voordeel" DX9 support, maar is te traag om dat acceptabel uit te voeren (HL2 zal ook naar DX8 switchen) In DX8 modus is hij ietsje trager dan de TI4200, maar vergelijkbaar. Ongeveer in de 10000 3dmark01's.

• woolysheep
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

woolysheep

La Pecora Nera

Nou ikzelf heb ook die keuze gehad en in directx8 lopen ze gelijk maar in directx9, loopt ti4200 op directx8 wat stukken sneller is dan de 5600 die op directx9 loopt. Dit omdat directx9 erg slecht ondersteund wordt door 5600.

"wooled" :: Team Boonanza :: Helping DPC @ DC-Vault :: Stampede #9 ::

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Het maakt niet zo veel verschil -->
• Ze zijn erg aan elkaar gewaagd, het éne spel draait beter op de Ti, het ander weer op de FX
• FX5600 is theoretisch DirectX 9, echter draaien vrijwel alle spellen op DX8 omdat DX9 gewoon te traag is
• De FX5600 heeft betere 2D
• Met de FX5600 kun je naar eens slideshow genaamd 3DMark05 kijken, de Ti4200 kan dat niet ;).

Antwoorden op jouw vragen hierboven :
De Ti4200 presteert niet minder in DX9. Hij presteert helemaal niet in DX9 omdat de Ti4200 geen DirectX 9 ondersteunt. De GeForce FX theoretisch wel, maar het is gewoon onbruikbaar.

CS:CZ is Counterstrike : Source neem ik aan :?. Daarmee zal het vrijwel geen bal uitmaken ;)

Wat je kunt doen is met Rivatuner de Pixel Shader 2.0 uitschakelen zodat games (zoals NFSU:II) op DirectX 8 modus draaien, dan heb je weer meer snelheid.

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 16-12-2004 15:42 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

CZ = condition zero, single player variant. Gewoon ouwe engine, geen een "dx9-klasse" effect. Pixelshader 2.0, vertex shader E.D. worden al snel DX9 effecten genoemd, terwijl ze ook gewoon in OpenGL bruikbaar zijn.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Condition Zero zal waarschijnlijk ook ongv. even goed draaien. De meeste games gaan over op lagere beeldkwaliteit (Ti4200 niveau) als er een GeForce FX in het systeem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, veel dank voor jullie reacties.
Denk dat het topic nu wel gesloten mag worden....

• jpaarhuis
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-03-2024
ik zou wachten en later een betere kaart kopen dan de FX5600 het is dan wel DX9.0 maar niet echt snel...

[ Voor 26% gewijzigd door jpaarhuis op 04-07-2012 10:23 . Reden: kapot plaatje ]

Computers are not intelligent, they just do what you say...

• Thandor

Thandor

SilverStreak

jpaarhuis schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 21:33:
ik zou wachten en later een betere kaart kopen dan de FX5600 het is dan wel DX9.0 maar niet echt snel...

Groeten, Bright

[afbeelding]
Euhm, dit topic is al weer een maandje geleden o.i.d.

Groeten en een bannerbanner werkt hier btw niet 8)7 :?
Hotlinken van het plaatje kan btw toch niet :P

[ Voor 34% gewijzigd door Thandor op 11-01-2005 22:05 ]

Pagina: 1