Toon posts:

HDD Schijf leesfout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om te beginnnen heb ik diverse topics gelezen op tweakers en ook de mogelijke oplossingen geprobeerd, maar ik kom er niet uit.

Ik heb gister een nieuw moederbord (asus k8n) + processos (amd 64 3000) en 512 kingston geheugen ontvangen. Hierbij heb ik mijn oude onderdelen geplaatst. namelijk:
een geforce3ti200 een soundblaster live en de western digital 120gb harde schijf.

Mijn probleem is als volgt. De eerste keer toen ik opstarte, kreeg ik gelijk een leesfout dus na wat research heb ik de schijf ongeveer 10x opnieuw gepartitioneerd en geformatteerd via booten van de windows xp cdrom. De bestanden in de installatie werden gekopieerd maar na de eerstvolgende opstart, wederom een leesfout.

De hdd werkte perfect dus die is niet kapot. Ik heb een 8.4 gb ibm hdd erin gezet die ik hier nog had liggen en deze deed het wel, heb windows erop gezet en ik kan de 120gb er gewoon als secondary aanhangen en vervolgens ook mee werken. Ik heb de 120gb hdd ook in windows (in de nieuwe configuratie met de 8,4 gb hdd) gepartitioneerd en geformatteerd.

Vervolgens nog een keer proberen om windows xp te installeren. Dit keer kwam ie niet eens aan kopieren van de bestanden toe. Wat er wel gebeurd is, start van cdrom blabla en dan is de configuratie aan het checken en daarna zwart scherm.

Ik ben niet zo heel handig met pc's maar heb vele dingen geprobeerd. Kan iemand me nog helpen hiermee of woont toevallig iemand in groningen vlakbij noorderplantsoen? :)

alvast bedankt en ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is

Verwijderd

Topicstarter
ohja, is het trouwens mogelijk als ik de 120gb hdd er als secondary inhang, hem dan in windows zodanig te strippen reindexen (weet ik veel) zodat ie weer als nieuw wordt beschouwd?

Ik heb namelijk het gevoel dat hij hem niet leest omdat er iets is met de index/indeling hoe je het ook noemt.

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 10:06

P-ter

...

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:24:
ohja, is het trouwens mogelijk als ik de 120gb hdd er als secondary inhang, hem dan in windows zodanig te strippen reindexen (weet ik veel) zodat ie weer als nieuw wordt beschouwd?

Ik heb namelijk het gevoel dat hij hem niet leest omdat er iets is met de index/indeling hoe je het ook noemt.
Je kan hem evt. lowlevel formateren, ik weet dat maxtor daar een tooltje voor heeft.
Of dit werkt op jouw schijf, denk het wel, maar zeker weten doe ik het niet.

Edit:

Google gaf me deze link, daar kan je enkele programma's downloaden om low level te formateren.

[ Voor 14% gewijzigd door P-ter op 16-12-2004 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
low level wil zeggen?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

check voor alle zekerheid je schijf eens met Powermax. Haal er eventueel ook eens de chkdsk overheen om te kijken of je bad sectors hebt oid. Gewoon vanaf die 8,4 Gb IBM booten en dan in windows chkdsk d: /f oid doen :)
Dat alles daadwerkelijk eraf gaat , niet alleen de verwijzingen naar de bestanden zoals met een quick format

//edit

ik heb het hier over powermax , maar bedoel natuurlijk het tooltje van WD :P

[ Voor 46% gewijzigd door Raku op 16-12-2004 13:34 ]

Raku

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 18:15

Metzie

Nyaano !

Als ik jou was zou ik eerst die 120GB testen met het testprogramma van western digital. Zie dit gedeelte van de OM FAQ

edit: Ik zou zeker NIET low level formatteren, als je schijf gek gaat doen, moet je deze gewoon testen. Als de test aantoont dat je schijf defect is gewoon RMA aanvragen. Wanneer je schijf volgens de test wel goed is kan je altijd nog andere mogelijkheden proberen.

[ Voor 41% gewijzigd door Metzie op 16-12-2004 13:36 ]

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Topicstarter
hmm tnx voor jullie hulp zo snel, ik zal bovenstaande 2 dingen ff doen en dan horen jullie van me :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een diagnostics programma van WD gerunned en hij found bad sectors, maar die heeft ie zelf gefixed ofzo. Is het ook handig om de hele schijf met nullen te schrijven of hoeft dat niet?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:13
Bad sectors worden over het algemeen maar erger, dus gewoon RMA aanvragen bij WD met de mededeling dat de schijf niet meer wordt gezien, dan ruilen ze em sowieso om

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 14:45:
Ik heb een diagnostics programma van WD gerunned en hij found bad sectors, maar die heeft ie zelf gefixed ofzo. Is het ook handig om de hele schijf met nullen te schrijven of hoeft dat niet?
Nee , tenzij je belangrijke info erop hebt staan die je kwijt wilt... Maar run voor alle zekerheid nog even een chkdsk om zeker te weten dat je geen bad sectors meer hebt. Je wilt niet halverwege een install of data-opslag je hele systeem vernaggelen ;)

Raku

Pagina: 1