[XP] Na eerste reboot installatie kan OS niet geladen?*

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik heb afgelopen zaterdag een PC in elkaar gezet van wat oud spul wat ik nog had liggen. Maar ik krijg Win XP voor geen mogelijkheid geinstalleerd. Steeds nadat hij de installatie bestanden op de hardeschijf heeft gezet en opnieuw op heeft gestart krijg ik de melding "besturingssysteem kan niet worden geladen" Ik heb al een andere videokaart geprobeerd. Ik heb de hardeschijf en de installatie CD in mijn andere PC geprobeerd. Waar het overigens wel wil maar als ik hem vanaf mijn PC installeer krijg ik in die andere PC nog die melding. Ik heb met een andere CD-Rom speler geprobeerd te installeren. Maar niks werkt. Linux kan ik wel gewoon instaleren. (2 distributies geprobeerd beide geen problemen) Uiteindelijk vermoedde ik dat het moederbord mischien wel instabiel kon zijn dus heb ik een nieuwe moederbord gekocht. Maar ook dat is niet het probleem. Heeft 1 van jullie mischien ooit hetzelfde probleem gehad. Of is er sowieso iemand die mij mischien kan helpen?

Het moederbord wat er in zit is een Socket A (merk en sn doen er niet toe want hij doet het met alle moederborden)
En processor is een Athlon XP 1900+
En er zit een Seagate 7200 rpm 40 GB hd in.

Edit: Denkvaudju Socket 7 is A :X

[ Voor 4% gewijzigd door Mpdrichel op 14-12-2004 22:36 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Toemaar, een socket 7 moederboard met een AMD Athon XP; knap gedaan

Maar is het geen socket A alias socket 472??? socket 7 is namelijk voor een pentium 1 :z

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

Porbeer eens met PartitionMagic op te starten en de bootsector te repareren, geeft fdisk misschien errors? zo ja, welke?

P.S. zoiets heb ik ook eerder gehad (en nogsteeds last van) mijn bootsector schijnt niet meer compitable te zijn met NTLDR :P

probleem is dus waarschijnlijk bij HDD te zoeken !!!

[ Voor 11% gewijzigd door The_Savage op 14-12-2004 21:25 ]

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-04 10:51

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik heb al een andere videokaart geprobeerd
Dit vond ik knap, als je al uberhaubt iets kan kopieren (visueel) dan is er toch echt niks met je videokaart...

Maar goed, wat je kan doen is je harde schijf eens fatsoenlijk te formateren... Dus niet "snel" formateren, want dat doe je niet bij een nieuwe harde schijf. ;)

edit:
Desnoods doe je een Low-level format

[ Voor 10% gewijzigd door nhanssen op 14-12-2004 21:34 . Reden: toevoeging ]

Spec's PC

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:01
fdisk /mbr lost al het 1 en ander op denk ik

UNOX: The worst operating system

• Mpdrichel
Ik denk niet dat het aan de hardeschijf ligt. Want ik heb om te testen in een andere PC met dezelfde CD-Rom Win XP op die hardeschijf geinstalleerd. En dat ging probleemloos.

Ow, en dat van die videokaart. Ik heb wel eens eerder meegemaakt dat Windows niet wou starten vanwege de videokaart. ;)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

jealma schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:24:
Toemaar, een socket 7 moederboard met een AMD Athon XP; knap gedaan

Maar is het geen socket A alias socket 472??? socket 7 is namelijk voor een pentium 1 :z
[mierenneukmodus]

Scoket A = Socket 462 en Socket 7 gaat tot aan de Pentium II 266 MHz MMX en de K6-2 500 MHz :)

/EDIT : En dan ook nog de IBM Cyrix MXII 333 MHz bijna vergeten !!
[/mierenneukmodus]

[ Voor 8% gewijzigd door nero355 op 14-12-2004 22:44 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

Mpdrichel schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:38:
Ik denk niet dat het aan de hardeschijf ligt. Want ik heb om te testen in een andere PC met dezelfde CD-Rom Win XP op die hardeschijf geinstalleerd. En dat ging probleemloos.
Zou ik het ook niet weten :P.. probeer nog wat met PM8 ofzo

[ Voor 57% gewijzigd door The_Savage op 14-12-2004 23:04 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-04 17:52
lowlevelformat m en try again. Kijk daarna of je geheugen niet brak is ofzo

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je inderdaad zoals gideon82 vraagt al eens je geheugen getest? Best een goede kans dat het 'm daar in zit. Memtest+ is een tooltje wat je daarvoor zou kunnen gebruiken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

gewoon ff je boot.ini in je root aanpassen...
soms klopt de nummering van je IDE devices niet helemaal waardoor hij de systeem-partitie niet kan vinden.

• Mpdrichel
Geheugen had ik al getest maar ook dat maakt geen verschil.
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 08:26:
gewoon ff je boot.ini in je root aanpassen...
soms klopt de nummering van je IDE devices niet helemaal waardoor hij de systeem-partitie niet kan vinden.
Waar kan ik die vinden en hoe kan ik die aanpassen?

Moet ik dan gewoon een opstartdiskette maken met NTFS ondersteuning en vervolgens met edit dat bestand aanpassen?

Edit:

Volgens mij kan het daar niet aan liggen. Want hij geeft gewoon aan de er geen besturingssysteem geinstalleerd is. En als ik via Grub Windows XP opstart krijg ik alleen een knipperende cursor te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door Mpdrichel op 16-12-2004 19:59 ]

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

Mpdrichel schreef op donderdag 16 december 2004 @ 18:31:
Geheugen had ik al getest maar ook dat maakt geen verschil.

[...]

Waar kan ik die vinden en hoe kan ik die aanpassen?

Moet ik dan gewoon een opstartdiskette maken met NTFS ondersteuning en vervolgens met edit dat bestand aanpassen?
staat rechtstreeks op je c:\boot.ini (of welke letter je root is)

Als je root partitie ntfs is wel ja... maja heb je ntfs-pro for dos liggen daar? :P
NTFS bestanden zijn namenlijk niet zo makkelijk te bewerken vanuit een ander OS dan MS

[ Voor 7% gewijzigd door The_Savage op 16-12-2004 19:59 ]

• Mpdrichel
Maar kan het daar aan liggen dat hij aangeeft dat er geen besturingssysteem geinstalleerd is? Ik heb trouwens win 98 geprobeerd en die werkt wel gewoon. Maar zodra ik hem update naar Win XP dan krijg ik bij het herstarten een knipperende cursor en voor de rest niks meer.

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04 12:46
Ligt de bootbestanden van windows xp misschien achter de 4GB grens, al lijkt mij dat zeer vreemd.(foutmelding nog nooit gezien en voor mij dus onbekens)

Eerder denk ik dat in boot.ini een fout zit, aangezien er een nette foutmelding komt, terwijl het laden van windows niet goed gaat, het enige wat fout kan zijn is een foute boot.ini/corrupte bootbestanden.

en ja, boot.ini is dus logisch.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• The_Savage

The_Savage

wEiRd

Al geprobeerd handmatig te starten (via commando's in grub zelf)?

Kijk hier voor informatie

• Mpdrichel
Dit staat in het boot.ini bestand. Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar mischien staat er iets fout in.

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

• Mpdrichel
Probleem opgelost! Ik hoorde van iemand dat die hetzelfde probleem had. En toen hij Win XP home edition probeerde wou het wel. Dus op de 1 of andere manier had ik zo opeens home edition >:) En die werkt wel.
Pagina: 1