[access] exporteren in series van 250

Pagina: 1
Acties:

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Ik wil uit een grote query in series van 250 gegevens exporteren naar nieuwe bestanden.

Aangezien Access de LIMIT-clausule van SQL helaas niet kent, ben ik gebonden aan een constructie met TOP. Nu lees ik in het topic [rml][ Access SQL] Laatste 5 records uit tabel...[/rml] wel enkele tips, maar dit ziet vooral op de laatste records. Ik zie nog niet in hoe ik deze tips kan gebruiken voor records 'in het midden'.

Kan iemand hierover wellicht een tip aan de hand doen?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Een Top gebruikt in combinatie met een subquery (Not IN (Select records die je al gehad hebt))

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
gorgi_19 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:42:
Een Top gebruikt in combinatie met een subquery (Not IN (Select records die je al gehad hebt))
Klinkt op zich inderdaad logisch. Bedankt.

Enig probleem met Access is dat ik dan alle records die ik al gehad heb zou moeten exporteren naar een nieuwe, tijdelijke tabel.

Wanneer ik immers het volgende doe:

code:
1
SELECT * FROM Ledenlijst WHERE LidID NOT IN (SELECT TOP 250 * FROM Ledenlijst);

Dan heb ik bij de volgende 250 een probleem..... :(

En allerlei extra tabellen is ook niet echt handig natuurlijk. Maar ja, als er geen alternatief is.... :?

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-01 07:19
Als je een autonummering veld gebruikt kun je sorteren op dat veld en telkens de hoogste waarde onthouden en die in de where gebruiken voor de volgende select.
SELECT TOP 250 * FROM Tabel WHERE id > 0 ORDER BY id
zie dat de laatste id van deze serie bij voorbeeld 346 is, dan wordt de volgende query dus
SELECT TOP 250 * FROM Tabel WHERE id > 346 ORDER BY id
etc.