[mIRC] Dedicated Server

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-08 11:33

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Hey.

Zoals in de topic titel ook al staat ben ik dus op zoek naar een dedicated server om zelf te runnen voor IRC. Ik heb al het een en ander met Google en hier op GoT gezocht maar het enigste wat ik kon vinden waren dedicated servers voor games, hosting's en betaalde servers. Hier kan ik dus helemaal niks mee en zoek dus een goed en vrij eenvoudig programma. Het is bedoeld voor de OS Windows XP Professional.

Alvast heel erg bedankt.

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 14-12-2004 15:02 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:27

Nakebod

Nope.

Niet zo gek dat je niets vind, wat je zoekt heet namelijk gewoon irc server/ircd (irc deamon), en niet dedicated :)
Denk dat je nu wat meer kan vinden, zoals UnrealIRCd (Zowel voor windows als linux)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Je hebt nog gelijk ook. Ik zal meteen dat UnrealIRCD eens proberen. Resultaten post ik dan wel. Bedankt.

Verwijderd

offtopic: /me vind dat mensen eens moeten leren dat het IRC heet en geen miRC

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:57:
offtopic: /me vind dat mensen eens moeten leren dat het IRC heet en geen miRC
Hm ja weet ik ook wel. De chat client heet mIRC en het 'algemeen' zelf is IRC :P

Weet heus wel genoeg van IRC af hoor. Script er regelmatig dingen voor ;)

[ Voor 4% gewijzigd door TommyGun op 14-12-2004 15:00 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:30
Niet verkeerd opvatten, maar het feit dat je IRC mirc noemt geeft misschien aan dat je niet helemaal into the irc-wereld zit. Misschien dat je daarom eens kan kijken naar IrcXPro. Dit is een Win32 IRC server, die volledig via een GUI te configureren is. Dit is misschien wat handiger voor je dan een server die met configfiles werken (en dat doen de meeste ircd varianten aangezien ze van *nix geport zijn).

Gratis versie kan geloof ik t/m 20 users aan, geregde oneindig (theoretisch dan).

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Progje wat jij noemt ben ik idd ook zojuist tegengekomen. Ik zie eerst wel ff dat UnrealIRCD aan :)

Verwijderd

eggdrop heeft weinig met een irc server te maken hoor

eggdrop is egewoon een geavanceert type bot voor op irc netwerken....

daarvoor zie ik de verbinding tussen een irc server en eggdrop niet.

als je met services als chanserv en nickserv aan had gekomen... ja dat is wel handig op een irc server. al heeft IrcXPro die standaard. al geloof ik (ooit ook eens mee geexpirimenteert)

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Topicstarter
Idd ik zie ook niet in wat ik met EggDrop moet maar goed. Dat UnrealIRCD start niet eens op hier. Misschien moet je daar voor rebooten maar aangezien ik geen zin heb om dat te doen ben ik dus maar doorgestroomd naar IRCXPro. Werkt handig dat progsel maar heb alleen een aantal vraagjes;

* Moet ik persee een x aantal porten forwarden? Zoja; Welke?
* Hoe kan ik verbinden met de IRC server. Heb als server name 'tommygun' dus dan wordt dat 'tommygun.ircxpro.com' maar ik krijg daar geen verbinding mee. (Val ik terug op punt 1.)

Alvast bedankt tot nu toe :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed; met de juiste termen is hier genoeg over te vinden ;)

[google=irc daemon] [google=irc server] [google=ircd]

edit:
TweakingPro schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:27:
Idd ik zie ook niet in wat ik met EggDrop moet maar goed. Dat UnrealIRCD start niet eens op hier. Misschien moet je daar voor rebooten maar aangezien ik geen zin heb om dat te doen ben ik dus maar doorgestroomd naar IRCXPro. Werkt handig dat progsel maar heb alleen een aantal vraagjes;

* Moet ik persee een x aantal porten forwarden? Zoja; Welke?
* Hoe kan ik verbinden met de IRC server. Heb als server name 'tommygun' dus dan wordt dat 'tommygun.ircxpro.com' maar ik krijg daar geen verbinding mee. (Val ik terug op punt 1.)

Alvast bedankt tot nu toe :)
http://www.ircxpro.com/products/default.asp?product=server :)

Verder neem ik aan dat je zelf ook deze documentatie wel gevonden had? Ietwat eigen inzet wordt wel gewaardeerd :)

[ Voor 80% gewijzigd door Spider.007 op 14-12-2004 15:29 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.