Nokia 6230 [deel 13]

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.570 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er ook over te denken deze telefoon te nemen, maar wat ik me afvroeg is of je ook films kan afspelen op deze mobiel.. Zelf opgenomen filmpjes kan, maar kan je ook bijv zoals bij mijn broers telefoon (Orange SPV C500) films van je computer omzetten en dan op je mobiel bekijken? en zo ja? Hoe dan welke programma's heb je daar bij nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Navasis.

Bij deze telefoon wordt Nokia Data Suite geleverd, in dit "pakket" zit ook een multimedia speler waarmee de films kan omzetten naar het .3gp formaat, het formaat voor je Nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het kan ook met andere programma's, ik doe het met de xilisoft 3gp converter. Van 3gp (het formaat van de 6230) naar normaal avi gebruik ik de nokia multimedia converter, die gratis te downloaden is (zie startpost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dank jullie wel.. dit geldt ook voor bijv een .avi van 700 mb? of moet ik daar een extra MMC voor kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ligt eraan hoe groot het eindresultaat wordt he...
Standaard zit er 32MB bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 18:33:
dank jullie wel.. dit geldt ook voor bijv een .avi van 700 mb? of moet ik daar een extra MMC voor kopen?
Ik heb de film "Ice Age" en die is in .3gp formaat bij mij zo'n 42Mb groot. Reken dus maar uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

ik heb software 5.24

nu heb ik toetsenblokkering in gebruik maar je moet met zo'n irritante code dat weer telkens ontgrendelen, en dan kan je die toetsen weer gebruiken is daar iets voor om dat uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-07 13:46
Zoals zovelen vond ik de oortjes van de hds-3 die je standaard van Nokia krijgt buitengewoon kut! Volgens mij heeft Nokia geprobeert deze krengen zo goedkoop mogelijk te produceren en hebben ze schijt gehad aan de kwaliteit. Zo is de geluidskwaliteit bedroevend slecht, er zijn geen echte lage en hoge tonen aanwezig en het klinkt ook niet bepaald helder. Daarnaast zijn de oortjes van hardplastic gemaakt, hierdoor zitten ze voor geen meter.

Nu zag ik al een aantal gemodificeerde headsets rondstruinen op het internet, zoals die van de startpost. Maar deze hebben allemaal een jack plug uit de headset steken en op de een of andere manier vind ik dat oerlelijk. Vandaar dat ik een chassisdeel heb gekocht bij Elektronica Online. De pinnen van dit chassisdeel heb ik door de onderkant van de headset heen gebrand met mijn soldeerbout. Daarna heb ik de draden een voor een verlegd van de prut oortjes naar het chassisdeel. Met dit als eindresultaat:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/slixgils/troep/modded%20hds-3.jpg

Ik moet zeggen dat ik hem zelf aardig gelukt vind, hij ziet er mooi uit en het geluid dat uit mijn aangesloten oortjes komt is stukken beter. De Nokia geeft wel degelijk bass!!!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er inderdaad netjes uit! Kon je het printje niet binnenin doen? Of is daar niet voldoende ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:25:
[...]

Ziet er inderdaad netjes uit! Kon je het printje niet binnenin doen? Of is daar niet voldoende ruimte?
In de headset zelf zit nog een printplaatje met daarop een microfoon en een drukknop. Daar past dat printje niet bij en aangezien ik de functionaliteit van de mic en de knop wilde behouden heb ik hem eronder gemaakt. Je hebt het printje sowieso nodig als je stereo geluid wilt hebben want een chip op de pint vertelt de telefoon dat er een stereo headset is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 14:44
Movinghead schreef op zondag 06 februari 2005 @ 04:19:
ik heb software 5.24

nu heb ik toetsenblokkering in gebruik maar je moet met zo'n irritante code dat weer telkens ontgrendelen, en dan kan je die toetsen weer gebruiken is daar iets voor om dat uit te zetten.
menu>instellingen>telefoon instellingen> toetsen blokkering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

IKKE86 schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:48:
[...]

menu>instellingen>telefoon instellingen> toetsen blokkering
ja dat weet ik ook wel maar dat is geen antwoord op mijn vraag :9

hoe kan ik toetsenblokkering gebruiken zonder die irritante code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Movinghead schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:54:
[...]

ja dat weet ik ook wel maar dat is geen antwoord op mijn vraag :9

hoe kan ik toetsenblokkering gebruiken zonder die irritante code
Beter lezen, dit is wel een goed antwoord op jouw vraag.
Je moet die optie uit zetten (let op... dus niet de automatische toetsblokkering (menu-4-8-3) maar menu-4-8-4, dan vraagt 'ie juist om die code, als je dan de goede code invoert krijg je de keuze tussen "aan" en "uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:05:
[...]

Beter lezen, dit is wel een goed antwoord op jouw vraag.
Je moet die optie uit zetten (let op... dus niet de automatische toetsblokkering (menu-4-8-3) maar menu-4-8-4, dan vraagt 'ie juist om die code, als je dan de goede code invoert krijg je de keuze tussen "aan" en "uit".
idd verkeerd gelezen :o die menucodes is veel duidelijker. :) thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rambo schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:37:
Hier kun je het wat beter zien:
[afbeelding]

Keypad is toch echt grijs en lelijk:
[afbeelding]

Heb het vergeleken met de photos in de startpost, maar die zijn te onduidelijk. Kan iemand van zijn eigen black 6230 wat pics posten?

edit:
Zo zou hij er uit moeten zien of niet?

[afbeelding]
Er is ook geen zwarte cover, hij is nl graphite (grafiet) dus helaas, soms lijkt het in afbeeldingen van folders e.d. net of ie zwart is maar dat is niet het geval. Volgens mij heb je dan ook een normaal frontje.

Sterker nog, het standaard toetsenbord heet ook: Mocca Brown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor carkit gebruikt men hier voor deze gsm?
Ik zit te dubben tussen een CARK-126 of een CK-7W (bluetooth).
Er zit al een een kit ingebouwd in mijn auto (2e hands passat) maar ik weet niet welk model. Deze kit heeft wel een antenne op de voorruit en gebruikt de speakers van de autoradio, dus ik neem het liefst een kit die deze kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:22:
Wat voor carkit gebruikt men hier voor deze gsm?
Ik zit te dubben tussen een CARK-126 of een CK-7W (bluetooth).
Er zit al een een kit ingebouwd in mijn auto (2e hands passat) maar ik weet niet welk model. Deze kit heeft wel een antenne op de voorruit en gebruikt de speakers van de autoradio, dus ik neem het liefst een kit die deze kan gebruiken.
Ik heb gewoon de line-in van de autoradio aan mijn gemodde headset gehangen. Er zat al een microfoon in de headset dus klaar. Hij heeft me nog geen 50 eurocent gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadat ik pc suite heb geinstaleerd doet die pc niks meer...
en geen backup gemaakt fuck nokia pc suite..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:11:
Heb je Windows XP? Even een restorepunt terugzetten van voor de PC suite isntallatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veilige modus lukt ook niet? anders deinstallen in veilige modus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 10:16:
[...]

Veilige modus lukt ook niet? anders deinstallen in veilige modus...
geen optie pc is inmiddels al format

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:33:
Hoihoihoi

Email is nu (eindelijk) gelukt. :)
Ik heb een tijdje met de Orange helpdesk aan de telefoon gezeten en als laatste optie gaf hij aan dat er wel eens problemen ontstaan met de smtp server. Omdat niet alle servers (bv Hotmail) een mobiele aanbieder accepteren heeft orange ook het smtp domein "euronet" beschikbaar. Dit staat nergens op hun site :?

[knip]
Ik hoor nu al héél veel mensen die e-mail hebben via orange (als in: [GSMNr]@orange.nl of [alias]@orange.nl. Maar hoe kom je aan zo'n adres? Heb je dat standaard als je Orange World hebt, of moet je eerst via site en/of servicedesk e-mail access aan gaan liggen vragen??? :? Heb nl. nu maar ff een mobiel-adres bij me ISP aangemaakt, maar zou @orange.nl wel tof vinden...
offtopic:
:/ Uhm... persoonlijk zou ik dit nét iets anders geformuleerd hebben; vergroot je kans op hulp

Ik las dat je System Recovery en Safe Mode al hebt geprobeert; wat is er precies mis? Krijg je een consistente foutmelding of loopt de PC doodgewoon vast? Post in het eerste geval de foutmelding en check in het laatste geval (indien je niet meer kunt inloggen) of Last Known Good nog werkt...

[ Voor 28% gewijzigd door csteelooper op 07-02-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin echt een beetje moe te worden van m'n 6230. De toets helemaal rechtsbovenin werkt niet meer goed. Moet hem echt ontzettend hard indrukken. Niet handig bij het wissen van een foutje als je eens bericht aan het schrijven bent.

En ik had nog wel een nieuw toetsenbord gekocht omdat ik dach dat dat zou helpen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:59:
[...]
Ik hoor nu al héél veel mensen die e-mail hebben via orange (als in: [GSMNr]@orange.nl of [alias]@orange.nl. Maar hoe kom je aan zo'n adres? Heb je dat standaard als je Orange World hebt, of moet je eerst via site en/of servicedesk e-mail access aan gaan liggen vragen??? :? Heb nl. nu maar ff een mobiel-adres bij me ISP aangemaakt, maar zou @orange.nl wel tof vinden...
Je moet jezelf aanmelden op www.orange.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Oké, kan ik inkomen... maar ik héb al 'Mijn Orange'-inloggegevens...:? heb ik dan ook zo'n alias of moek die eerst aanvragen/activeren??? Sorry, maar de documentatie op de site over deze dienst laat ietwat te wensen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Hi Hallo Allemaal,

ik ben een stille bezoeker die deze pagina al geregelt ongeveer een jaar bezoekt,
tot nu toe heb ik me weinig tot helemaal niet bemoeit met de discussie omdat
ik gewoon dom weg geen problemen had met mijn 6230 en dat ik er perfect mee
kon bellen...

Vandaag heb ik alleen de nieuwe V05.24 firmware op mijn tel gekregen ivm BT problemen.
(en ik zit nu nog binnen de garantie) De telefoon bleef af en toe namelijk trillen en starte
daarna vanzelf opnieuw op, lastig...

Probleem 1:
Alleen werkt nu mijn 256MB Apacer MMC kaartje niet meer!!! Hoe kan dat? Bij het
NOKIA-Point zeggen ze gewoon.. Tja... 256 Mb... Dat ondersteunen we niet...

Mijn MMC heeft wel een naam!

Probleem 2:
Veder wordt mijn telefoon gek als ik het het verzendprofiel (profiel 2) van mijn tekstberichten wil aanpassen met de max. geldigheidsduur van een SMS!

Probleem 3:
Ik ben mijn SIM-KAART-MENU kwijt ?!!???
Ik had er altijd één van T-Mobile

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR:

Ik kan nu eindelijk het OPERATOR LOGO op BLANK zetten d.m.v. deze link:
http://reallyboom.com/?12

(dit onderwerp kwam vaak terug op 't forum!)

Ook in het item 'operator logo' in het menu weergave niet meer grijs!

Groetjes, FiVAL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:27:
[...]

Oké, kan ik inkomen... maar ik héb al 'Mijn Orange'-inloggegevens...:? heb ik dan ook zo'n alias of moek die eerst aanvragen/activeren??? Sorry, maar de documentatie op de site over deze dienst laat ietwat te wensen over...
Op de Orange site kies je "tools"- "email". Dan selecteer je "e-mail instellingen". Als het goed is krijg je dan een popup scherm met daarin je email adres. Ook heb je dan meteen de mogelijkheid om een alias aan te maken (staat toch leuker dan je gsm nummer...)

succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zal wel hardstikke blind zijn en iets gigantisch over het hoofd zien, maar wat word bedoeld met 'pin voor inst. invoeren:' Heb al de wereld codes ingevoerd, maar niets werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjlgt schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:32:
Ik zal wel hardstikke blind zijn en iets gigantisch over het hoofd zien, maar wat word bedoeld met 'pin voor inst. invoeren:' Heb al de wereld codes ingevoerd, maar niets werkt?
Er staat duidelijk bij het aanvragen van die codes dat je 0 moet invoeren. Dit geldt alleen als het van de Orange website komt.

Standaard krijg je een emailadres met 06xxxxxxxx@orange.nl maar op Mijn Orange, bij Email en dan Email instellingen kan je een alias aanmaken. Niet bij het aanvragen van de OTAP instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelvank
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 22:49
Ik ben een beetje een bewaarfreak en heb dus de gewoonte om zo af en toe smsjes naar mijn computer te kopieren. Dat deed ik dus een paar dagen terug voor het eerst met deze 6230. Het leek allemaal goed te gaan; de Phone Browser zei dat alles verplaatst was, maar tot mijn verbazing stonden er nog een hele hoop sms-jes in m'n foon. Eerst leek het alsof het ging om die sms-jes die groter zijn dan 1 bericht, maar er blijkt meer aan de hand. Wat klopt er allemaal niet meer:
1.Van sms-jes die groter zijn dan 1 bericht is alleen het eerste bericht in de comp terecht gekomen, het andere deel staat nog in de foon beginnende met "* gedeelte ontbreekt *". De Phone Browser geeft ze niet meer weer.
2. Allerlei berichten staan gewoon nog in de telefoon. Terwijl de Phone Browser ze niet meer weergeeft

Tsja en nu breekt pas echt m'n klomp, want terwijl ik dit zit te typen en door m'n telefoon blader om netjes op te sommen wat er vreemd is klopt het opeens aardig. 8)7 De gewoon verplaatste berichten zijn nu ook echt uit de telefoon. Er staat nog 1 incompleet bericht op de telefoon, een aantal berichten op de computer zijn nu opeens wel compleet en er zijn er ook nog een paar niet compleet (op de comp), maar de rest daarvan staat ook niet meer in de foon.

En voor er vragen komen: ja ik had al een keer de foon uit en weer aan gezet, ook heb ik vanalles tig keer gerefreshed, maar dat maakte geen verschil. Nu opeens valt alles langzaam op z'n plek. Ohja en ik heb niet gedronken ;)

Kortom, het probleem is kleiner, maar niet minder vreemd geworden. Iemand anders vergelijkbare ervaringen? Misschien iemand eens testen? Ik heb PC Suite 6.41.6 en Firmware 4.28 (die ik binnenkort uit voorzorg wil laten upgraden ivm een aan te schaffen grote MMC en het probleem van de mp3s in mappen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ehm, iets wat ik niet kan vinden in de start post, en wat ook niet echt duidelijk op de Nokia site staat: welke burolader kan ik nu gebruiken met de 6230? Is dat toch de DCV-14? En werkt dat ook goed samen met de DKU2 kabel om bijv. Outlook te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
:| Net een minpuntje 'ontdekt': alleen FM-radio, geen AM...

Zou je zoiets kunnen aanvragen bij Nokia, of zou dit uberhaupt niet door een firmware-upgrade te realiseren zijn? Ik ken de achterliggende techniek niet; iemand?

Verder is die 5.24 FW echt perfect: donkere achtergronden zijn nu mogelijk, en de musicplayer in de favorieten. Ik ben benieuwd wat er nu nog verbeterd/gefixt moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Frank
Upquark schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:02:
:| Net een minpuntje 'ontdekt': alleen FM-radio, geen AM...

Zou je zoiets kunnen aanvragen bij Nokia, of zou dit uberhaupt niet door een firmware-upgrade te realiseren zijn? Ik ken de achterliggende techniek niet; iemand?

Verder is die 5.24 FW echt perfect: donkere achtergronden zijn nu mogelijk, en de musicplayer in de favorieten. Ik ben benieuwd wat er nu nog verbeterd/gefixt moet worden?
Ik denk dat al zou de Nokia AM ondersteunen hij niet veel zou ontvangen. De ontvangst van de FM-Radio vind ik zelf al slecht en ik neem aan dat de AM ontvangst dan al helemaal slecht zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 18:34
Herr Frank schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 17:13:
[...]

Ik denk dat al zou de Nokia AM ondersteunen hij niet veel zou ontvangen. De ontvangst van de FM-Radio vind ik zelf al slecht en ik neem aan dat de AM ontvangst dan al helemaal slecht zal zijn.
Nou, ik vind de FM-ontvangst eigenlijk verrassend goed voor een telefoon. Hij heeft hier geen problemen de zenders te vinden en houdt ze goed vast zonder dat je zelf in een bepaalde houding moet gaan staan om antenne te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Voor AM heb je toch geen antenne nodig? Lijkt me dat dan de ontvangst op zich net zo goed moet zijn als bij een gewone radio :?

Affijn, misschien eis ik wel teveel van een 'telefoon' :p.

[ Voor 4% gewijzigd door Upquark op 08-02-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:13

Haan

dotnetter

Topicstarter
Je gelooft nooit wat mij net gebeurde..
Ik had m'n telefoon op m'n bed liggen, en onder m'n bed stond een vrij grote beker met water...
Opeens hoor ik 'plons' en ligt m'n telefoon in het glas 8)7 |:( |:(

Hij was nog wel aan, maar de toetsen deden het niet helemaal goed meer, en het scherm begon helder en minder helder te worden. Hij ligt nu dus helemaal uit elkaar, te drogen. Kan ik morgenochtend al proberen of hij nog goed werkt, of zal ik nog wat langer wachten daarmee?

* Haan hoopt dat het niet ernstig is..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneeer ik met de contacts editor, van PC Suite 6.41.6 contacts edit of nieuwe maak en vervolgens upload/synchroniseer met mijn telefoon worden alleen namen, telefoon mummers en email adressen naar mijn telefoon getransporteerd (via bluetooth). Dus foto's en adres gegevens die bij de contact horen niet. Als ik dit zelfde visite kaartje gewoon rechtstreek met metdows XP verstuur lukt het wel (rechter muis, kopieren naar bluetooth apparaat). Dit is echter veel omslachtigger dan met de software van nokia. Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn telefoon laten updaten naar 5.24. Hoop voordelen, alleen 1 probleem:

Hoe maak je een playlist aan met 5.24 en Pc Suite 6.41.6

Mij lukt dit niet, ik krijg alleen maar de lijst met mp3's te zien in de music player :( terwijl in Nokia Audio manager de playlisten keurig worden weergegeven :?

Kon de vraag wel vinden in dit Topic, maar geen bevredigend antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owww, waarom blijft dat bluetooth nooit eens gewoon werken? nou krijg ik een melding als ik windows boot "BT stack service kon neit gestart worden" , ik heb helemaal niks veranderd. wordt zeker weer voor de 80e keer de sitecom drivers installeren. Ik snap niet waarom ze zo'n protocol niet gewoon foutloos kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
M'n telefoon doet het gewoon weer :D Daar ben ik wel opgelucht over, na alle verhalen over n00bs bij Nokia Services enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik het bijgeleverde boekje staat niet bij hoelang ik de batterij moet opladen.. weet een van jullie het misschien? tot hij vol is jah. maar hoeveel uur is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Upquark schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 20:04:
Voor AM heb je toch geen antenne nodig? Lijkt me dat dan de ontvangst op zich net zo goed moet zijn als bij een gewone radio :?

Affijn, misschien eis ik wel teveel van een 'telefoon' :p.
Je hebt slechts half gelijk... Voor AM heb je nl. wél een antenne nodig, maar die hoeft niet sterk te zijn. Bovendien moet de tuner-chip die op de foon zit AM ondersteunen en dat doet-ie niet helaas... Pas dáárna kun je de software aanpassen om ook AM te gaan ondersteunen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 10:22:
owww, waarom blijft dat bluetooth nooit eens gewoon werken? nou krijg ik een melding als ik windows boot "BT stack service kon neit gestart worden" , ik heb helemaal niks veranderd. wordt zeker weer voor de 80e keer de sitecom drivers installeren. Ik snap niet waarom ze zo'n protocol niet gewoon foutloos kunnen implementeren.
Goh, die kuur heb ik ook vaak... Toevallig SP2 geïnstalleerd en wel gewoon de WIDCOMM-stack aan het gebruiken? Dat is bij mij namelijk het beginpunt van de problemen. Nu weet ik wel dat het ook heel vaak gewoon keurig netjes en goed werkt, maar toch... Wat bij mij in ieder geval als Workaround heeft kunnen dienen is:

wacht iets langer met inloggen (ingeval van een wachtwoord)

óf (in geval geen wachtwoord)

Wijzig de manier van aanmelden op et systeem zodanig dat je het welkomstscherm niet meer gebruikt en wacht dan héél ff met op Enter druken om door te gaan.
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:03:
ik het bijgeleverde boekje staat niet bij hoelang ik de batterij moet opladen.. weet een van jullie het misschien? tot hij vol is jah. maar hoeveel uur is dat?
De eerste keer zo'n 18 tot 24 uur laten opladen, daarna 3 keer zo'n 12u (bijv. 's nachts), inn het vervolg is 1,5u enoeg (dan geeft de foon zelf altijd aan dat-ie vol is - de eerste paar keer ook al, maar dan gewoon doorladen).

[ Voor 15% gewijzigd door csteelooper op 09-02-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ÜberWicked
  • Laatst online: 12:58
Haan schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:01:
M'n telefoon doet het gewoon weer :D Daar ben ik wel opgelucht over, na alle verhalen over n00bs bij Nokia Services enzo..
wacht maar afff, over paar weken doet ie et niet meer.. neem maar van mij aan..

corrosie process duurd ffies namelijk, ik was in het kanaal gegooit met mn phone (siemens a50) en die deed het nog 2 weken, en toen ineens niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

csteelooper schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:20:
[...]

Je hebt slechts half gelijk... Voor AM heb je nl. wél een antenne nodig, maar die hoeft niet sterk te zijn. Bovendien moet de tuner-chip die op de foon zit AM ondersteunen en dat doet-ie niet helaas... Pas dáárna kun je de software aanpassen om ook AM te gaan ondersteunen.

[...]

Goh, die kuur heb ik ook vaak... Toevallig SP2 geïnstalleerd en wel gewoon de WIDCOMM-stack aan het gebruiken? Dat is bij mij namelijk het beginpunt van de problemen. Nu weet ik wel dat het ook heel vaak gewoon keurig netjes en goed werkt, maar toch... Wat bij mij in ieder geval als Workaround heeft kunnen dienen is:

wacht iets langer met inloggen (ingeval van een wachtwoord)

óf (in geval geen wachtwoord)

Wijzig de manier van aanmelden op et systeem zodanig dat je het welkomstscherm niet meer gebruikt en wacht dan héél ff met op Enter druken om door te gaan.
nee, heb juist de MS BT driver eruit moeten pleuren om bemused te kunnen gebruiken (werkte alleen op sitecom drivers). Ik heb een atuo-login dus zonder frontend, dus daar is niks aan te veranderen. Ik baal hier gewoon van, WLAN kaartjes doen het toch ook gewoon, waarom moet BT dan weer zo vaag doen. heb echt al te vaak drivers, pc suite enz erop gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Haan schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:01:
Ik had m'n telefoon op m'n bed liggen, en onder m'n bed stond een vrij grote beker met water...
Hehe dat had ik laatst met de AB van mijn TV :S ook een dagje uit elkaar gehad en voila hij doet het weer:)

Goodgoan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of dit mag [...]

Modbreak:doe je dat in het normale leven ook? "weet niet of het mag, dus doe ik het maar gewoon"... Ik vind dat een nogal domme instelling. Lees ajb Algemene gedragsregels (Netiquette) en hou dit soort posts voor je ajb.

[ Voor 97% gewijzigd door Korakal op 09-02-2005 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:38:
weet niet of dit mag [...]

Modbreak:doe je dat in het normale leven ook? "weet niet of het mag, dus doe ik het maar gewoon"... Ik vind dat een nogal domme instelling. Lees ajb Algemene gedragsregels (Netiquette) en hou dit soort posts voor je ajb.
Nou nou nou, niet zo gemeen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bthefirst
  • Laatst online: 10-09 14:09
Vandaag Firmware 5.24 op mijn 6230 laten zetten, ook bij Petit Telecom in Nuth... Na het opgeven van een 'gegronde' klacht (anders kregen ze het niet vergoed van Nokia), werd de telefoon geupdate, zo gepiept, en zonder problemen...

Verbeteringen zijn zeker te merken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:57:
[...]

Nou nou nou, niet zo gemeen...
_/-\o_

om je firmware te updaten moet je dus naar een winkel?? Kan men het ook zelf erop zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoKL
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-09 15:40

MarcoKL

That's a huge b*tch!

FiVAL schreef op maandag 07 februari 2005 @ 13:58:
*knip*
MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR:

Ik kan nu eindelijk het OPERATOR LOGO op BLANK zetten d.m.v. deze link:
http://reallyboom.com/?12

(dit onderwerp kwam vaak terug op 't forum!)

Ook in het item 'operator logo' in het menu weergave niet meer grijs!
Misschien lees ik er zwaar over heen :z , maar je hebt dat bestandje naar je telefoon gepompt en toen kon je operator logo weghalen? Bij mij blijft dat operator logo grijs namelijk.
Misschien ken je het voor mij iets beter uit leggen 8)7 8)7

PS. me duits is nie me sterkste kant |:("

EDIT:
Opeens heb je ut! GPRS 8)7 |:( 8)7 |:(

[ Voor 12% gewijzigd door MarcoKL op 09-02-2005 23:07 . Reden: "HEE GPRS!" ]

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05 10:34

Eastside

It's me, TP!!

Zoveel als ik uit die duitse site kan opmaken heeft Nokia in versie 5.24 het probleem van het blank operator-logo opgelost in geval van een nieuw type sim-kaart. Mijn oude Orange sim kon wel een blank operator logo op mijn 6230 toveren, echter met mijn nieuwe T-mobile chip werkte dit niet meer. Hier de betreffende passage....

ACHTUNG: Nokia 6230 mit 4.xx Firmwareversion blockieren ein neues Logo bei UMTS-SIM-Karten trotz erfolgreicher Speicherung im Handy. Nokia hat nun, mit Firmware-Version 5.24, ein Update für das Nokia 6230 bereitgestellt, in dem u.a. dieser Fehler behoben wurde.
Lassen Sie sich ihr Handy ggf. bei Ihrem Nokia Shop, während der Garantiezeit kostenlos, auf die neue Version updaten

Goodgoan!

Verwijderd

Haan schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:01:

Hij was nog wel aan, maar de toetsen deden het niet helemaal goed meer, en het scherm begon helder en minder helder te worden. Hij ligt nu dus helemaal uit elkaar, te drogen. Kan ik morgenochtend al proberen of hij nog goed werkt, of zal ik nog wat langer wachten daarmee?

* Haan hoopt dat het niet ernstig is..
Ik was in de zomer wezen zwemmen bij een plas. Daar stonden wat palen in het midden van het water. Ik duikel vrolijk het water in en zwem naar die palen. Toen ik bovenop een van die palen stond en ik mijn handen in mijn zakken deed kwam ik erachter dat mijn tellie er nog in zat. |:(
Stom stom stom. Accu eruit gehaald en terug gezwommen. Alles uit elkaar gelegd en een dagje laten drogen. Volgende dag werkte ie weer. :7 Maak je geen zorgen.
Leve de snorkelia 6230 :P

Verwijderd

en onder water bellen al geporbeert .. het zou de uitkomst zijn :P

Verwijderd

De laatste tijd heb ik een heel irritant probleem met mijn ding.

Soms doet de trilfunctie het niet soms wel soms trilt hij één keer
of geeft hij één schokje, het is heel irritant, ik heb mijn telefoon
dan op modus tril staan, d.w.z. alle geluiden uit alleen trilsignaal.
Maakt ook niet veel uit, want in elk profiel trilt hij niet of soms
wel soms even, wat ik hier boven dus al zei.
Ik weet ook niet hoe het gekomen is ik hbe de tel. nu ongeveer
2 maand. In het begin deed hij het prima maar nu dus niet meer.

Heel irritant, wie kan me helpen wat ik moet doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 20:44 ]

• damasterman
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022

damasterman

student TU/e;

Een vraagje:

ik heb al bijna nu een jaar de nokia6230 en vind het een geweldig toestel. Maar nu valt me op als ik het toestel met de originele lader laadt ik een zachtjes gebrom hoor (als ik mijn oor op de adapter leg..). Is dit bij jullie ook of issie geheel stil. Dit is met name irritant als ik wil slapen en mijn toestel opladen, dan hoor ik het ook zonder mijn oor op de adapter te leggen :P

Graag jullie reactie/ervaring

tnx damasterman

• Haan

Haan

dotnetter

Topicstarter
*Even een beetje offtopic melding tussendoor*

We naderen alweer deeltje 14, als jullie nog dingen hebben waarvan je vindt dat het in de startpost moeten komen (inhoud, lay-out e.d.), mail het even door, dan kan ik dat verwerken in de nieuwe startpost :)

Verwijderd

damasterman schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:43:
Een vraagje:

ik heb al bijna nu een jaar de nokia6230 en vind het een geweldig toestel. Maar nu valt me op als ik het toestel met de originele lader laadt ik een zachtjes gebrom hoor (als ik mijn oor op de adapter leg..). Is dit bij jullie ook of issie geheel stil. Dit is met name irritant als ik wil slapen en mijn toestel opladen, dan hoor ik het ook zonder mijn oor op de adapter te leggen :P

Graag jullie reactie/ervaring

tnx damasterman
Is eerder besproken, ik heb Nokia erover gebeld en het valt onder de garantie. Ik heb alleen geen Service Point in de buurt, dus ik heb 'm nog niet omgeruild.

• damasterman

damasterman

student TU/e;

owww wist ik niet B)

1)heb je toevallig een link waar ik de nodige info ken vinden
2)werkt de lader dan ook slechter
3)met welke klacht accepteren ze de lader dan?

groeten

Verwijderd

damasterman schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 18:15:
owww wist ik niet B)

1)heb je toevallig een link waar ik de nodige info ken vinden
2)werkt de lader dan ook slechter
3)met welke klacht accepteren ze de lader dan?

groeten
1) Link: even zoeken op mijn nick in dit tpic of het vorige deel.OK, ik ben in een goed humeur :+
[rml]In_The_Aire in "Nokia 6230 [ Deel 12]"[/rml] en verder
Zie ook [rml]In_The_Aire in "Nokia 6230 [ Deel 12]"[/rml]
2) De lader werkt niet slechter maar vooral 's nachts is het gewoon enorm storend
3) Lawaai.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 19:28 ]

• damasterman

damasterman

student TU/e;

bedankt voor je reactie, ook voor die link, kwas me al het tyfus aan t zoeken!

Maar heb je de jouwe daadwerkelijk nu al opgestuurd, en issie gemaakt?

groeten

Verwijderd

^^ Zie 4 posts hierboven
Nog niet langsgeweest want er zit hier geen service point in de buurt.

• damasterman

damasterman

student TU/e;

woepss sorry :z

• csteelooper
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:24:
[...]

nee, heb juist de MS BT driver eruit moeten pleuren om bemused te kunnen gebruiken (werkte alleen op sitecom drivers). Ik heb een atuo-login dus zonder frontend, dus daar is niks aan te veranderen. Ik baal hier gewoon van, WLAN kaartjes doen het toch ook gewoon, waarom moet BT dan weer zo vaag doen. heb echt al te vaak drivers, pc suite enz erop gezet
Hmz... tja, kon zijn dat je toevallig in dezelfe spreekwoordelijke boot zat. Maarja, men is ook nie voor niets bezig met Bluetooth V2. Want Bluetooth is idd zeker niet foutvrij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Kijk ik er nou overheen, of kan ik echt niet mijn mail (desnoods de inbox) synchroniseren met mijn Outlook 2003? De optie is greyed out in de PC Suite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedfreakR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:09

SpeedfreakR

Zoeffff.....

Heeft iemand ervaring met bluetooth verbinding met telefoon en computer? zo ja werkt het goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 14:47
volvoboy schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:42:
Heeft iemand ervaring met bluetooth verbinding met telefoon en computer? zo ja werkt het goed?
Lees het topic even door daar staan heel veel ervaringen met bleutooth. Zelfs in de startpost staat er een aantal dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:13
volvoboy schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 14:42:
Ik heb toevallig gister nog 2 Powerpoint presentaties gegeven met mijn Nokia 6230 en het programma PuppetMaster. Werkt voortreffelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een 6230, en ik moet zeggen dat ie me tot nu toe best bevalt. Heb 'm ook al 2 uur :+

Alleen heb ik een probleempje: ik krijg mijn outlook2003 agenda niet met de telefoon gesynct. Ik krijg steeds een algemene SyncML error:
Tijdens de synchronisatie zijn de volgende waarschuwingen gegenereerd:

--------------------------------------------------------------------------------
Gegevens van SyncML-server.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 15:25

s3mt3x

I choose not to know...

Even een update-je mbt mijn verhaal http://gathering.tweakers...quote_message/22538309/7/
Op aanraden van Nokia het ding naar een ander servicepoint gebracht (Ricom Repairs - Schiedam) . Verhaal uitgelegd, garantie gechecked op basis IMEI, telefoon aangenomen. Dat wordt opsturen, dacht ik nog...Laat ie me binnen een minuut het toetsenprintje zien. Dr zit al een andere in: gratis. Volgens Nokia Lijnbaan: 55 euro binnen garantie. Volgens hun: 20. Maar dus gratis, en kunnen wachten op de firmware-update. En toen kwamen er genoeg verhalen los over Servicepoint/Store Lijnbaan. Ik zal jullie de details besparen...maar ik kom er iig nooit meer.
Dat ding is van BelCompany (wisten we al) en gericht op verkoop en reparatie van toestellen buiten de garantie (waar ook grof geld aan verdiend wordt), niet op het verlenen van service. Wat mij betreft haal je dan ook dat uithangbord van de gevel. Die tent bezorgt Nokia een slechte naam.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelvank
  • Laatst online: 06-03 22:49
Mijn trilfunctie weigert berichten hun eigen ritme te geven. Ik stel het oproepsignaal in op "stil" het type beltoon op nokia tune (b.v.), het trilsignaal op "aan", tja en dan dus het probleem: berichtensignaaltoon:
- uit: hij tril in het ritme van de beltoon (dus hetzelfde als met bellen)
- standaard: hij trilt en maakt herrie (piep piep)
- beltoon->"dom-mi-sol" het voorbeeld maakt geen geluid en trilt in het juiste ritme, maar als je daadwerkelijk een bericht binnenkrijgt doet het geluid vrolijk mee.
Bij mijn 6310i is dit geen probleem. Anderen dit probleem ook? Toevallig opgelost met 5.24?
Is erg irritant zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

K-Jay

Klaas Jan

Thefirstikke schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 16:22:
Sinds vandaag ben ik ook in het bezit van een 6230, en ik moet zeggen dat ie me tot nu toe best bevalt. Heb 'm ook al 2 uur :+

Alleen heb ik een probleempje: ik krijg mijn outlook2003 agenda niet met de telefoon gesynct. Ik krijg steeds een algemene SyncML error:

[...]

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?
Als je op die error klikt zie je de uitleg: Je 6230 moet in de idle state staan. Het standaard scherm zeg maar. Bovendien, als je niet de nieuwste firmware hebt, mogen de toetsen niet geblokkeerd zijn.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s3mt3x schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:31:
Even een update-je mbt mijn verhaal http://gathering.tweakers...quote_message/22538309/7/
Op aanraden van Nokia het ding naar een ander servicepoint gebracht (Ricom Repairs - Schiedam) . Verhaal uitgelegd, garantie gechecked op basis IMEI, telefoon aangenomen. Dat wordt opsturen, dacht ik nog...Laat ie me binnen een minuut het toetsenprintje zien. Dr zit al een andere in: gratis. Volgens Nokia Lijnbaan: 55 euro binnen garantie. Volgens hun: 20. Maar dus gratis, en kunnen wachten op de firmware-update. En toen kwamen er genoeg verhalen los over Servicepoint/Store Lijnbaan. Ik zal jullie de details besparen...maar ik kom er iig nooit meer.
Dat ding is van BelCompany (wisten we al) en gericht op verkoop en reparatie van toestellen buiten de garantie (waar ook grof geld aan verdiend wordt), niet op het verlenen van service. Wat mij betreft haal je dan ook dat uithangbord van de gevel. Die tent bezorgt Nokia een slechte naam.
ah, dat heb ik ook al vaak gezegd en gedacht nadat ik voor de zoveelste keer zonder service te krijgen daar ben weggelopen.

flashes voeren ze maar een paar uur per week uit en je staat gerust een half uur te wachten voor ze je vertellen dat ze die dag geen flashes doen. nokia "service" point... lamenielache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 14:12:
[...]

ah, dat heb ik ook al vaak gezegd en gedacht nadat ik voor de zoveelste keer zonder service te krijgen daar ben weggelopen.

flashes voeren ze maar een paar uur per week uit en je staat gerust een half uur te wachten voor ze je vertellen dat ze die dag geen flashes doen. nokia "service" point... lamenielache
als je het nou over lijbaan r'dam hebt, ik werd na een uur me gsm kwijt te zijn geweest met een gsm terug gestuurd die helemaal niets meer deed. Er zit een vodafone sim-lock op en dus kan ik er niks mee. Ik zei: hij gaat helemaal nie meer aan.... zegt tie domweg, oh, dan is hij gecrashed, moet je m opsturen |:(
gelukkig deed hij het na een uur :? zomaar weer maar goed,
heb nou 5.24, door vodafone op laten sturen en bevalt me prima... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het ook mogelijk is om naar de radio te luisteren via een bluetooth headset? Mijn originele headset is namelijk gejat en bluetooth headsets zijn bijna net zo duur als die met draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is niet mogelijk
En die vraag is onderhand al té vaak gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Kunnen ze bij een KPN Business Center ook je firmware flashen trouwens? Ik moet daar binnenkort toch zijn voor het inbouwen van een carkit, dus zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Bel ze op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Haan schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 17:45:
*Even een beetje offtopic melding tussendoor*

We naderen alweer deeltje 14, als jullie nog dingen hebben waarvan je vindt dat het in de startpost moeten komen (inhoud, lay-out e.d.), mail het even door, dan kan ik dat verwerken in de nieuwe startpost :)
Ik las ergens dat mensen problemen hadden met het verwijderen van bv. het Vodafone logo met behulp van nagellakremover en dat hun frontje/achterkantje lelijk werd. Ik heb gisteren met nailpads van de DA drogist (eigen merkdus, rond doosje) zonder problemen het logo verwijderd. Gewoon een wattestaafje even omwikkelen met zo'n pad, dan dringt het vocht uit de pad in het wattestaafje, en dan rustig het logo insmeren en wegvrijven. Kost een half uurtje werk maar geen beschadiging van de verf/lak op het frontje/achterkant.
Misschien "handig" om te vermelden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een vraagje over pc suite ..

ik had begrepen dat je met bleutooth je telefoon kan beweren en dus ook de std. mappen kan verwijderen zoals de map afbeeldign die gebruik ik echt nooit omdat alles op me mmc staat maar als ik die map probeer te verwijderend krijg ik een foutmelding ..
iemand daar een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herr Frank schreef op zondag 06 februari 2005 @ 15:01:

Nu zag ik al een aantal gemodificeerde headsets rondstruinen op het internet, zoals die van de startpost. Maar deze hebben allemaal een jack plug uit de headset steken en op de een of andere manier vind ik dat oerlelijk. Vandaar dat ik een chassisdeel heb gekocht bij Elektronica Online. De pinnen van dit chassisdeel heb ik door de onderkant van de headset heen gebrand met mijn soldeerbout. Daarna heb ik de draden een voor een verlegd van de prut oortjes naar het chassisdeel. Met dit als eindresultaat:

[afbeelding]

Ik moet zeggen dat ik hem zelf aardig gelukt vind, hij ziet er mooi uit en het geluid dat uit mijn aangesloten oortjes komt is stukken beter. De Nokia geeft wel degelijk bass!!!! >:)
zou je eens een foto kunnen posten of mailen waarop ik kan zien wat je precies met je draden gedaan hebt? ik ben namelijk niet zo'n held met de soldeerbout... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag mn telefoon laten flashen naar 5.24 bij de phoneshop in Haarlem. Ze kregen daar net de nieuwe firmware binnen, 5.26 geloof ik. Aangezien hij het met zn adsl lijntje niet zo snel binnen kon krijgen en het al 1700 was net pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvani
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:50
Ik heb laatst ook een SW update naar 05.24 laten uitvoeren. Sinds die tijd is er het 1 en ander veranderd in het warranty menu (*#92702689#)
Voor de software update stond er namelijk bij Serial no.: het IMEI nummer en bij Made: stond de productie datum van het toestel. Na de update stond er 000000000000000 bij Serial no. en 0000 bij Made.
Hebben meer mensen hier last van of is er iets mis gegaan bij mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig heb ik vanmiddag mijn 6230 laten flashen bij nsp in Deventer, perfecte service. Ik heb nu 5.26, schijnt de allernieuwste te zijn. Gaat perfect, alleen ben ik nu nog niet van mijn video probleem af. Filmpjes die ik vanaf mijn mmc speel lopen nog steeds vast na 2m10sec. Maarja ik ben iig weer up to date :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:08:
Toevallig heb ik vanmiddag mijn 6230 laten flashen bij nsp in Deventer, perfecte service. Ik heb nu 5.26, schijnt de allernieuwste te zijn. Gaat perfect, alleen ben ik nu nog niet van mijn video probleem af. Filmpjes die ik vanaf mijn mmc speel lopen nog steeds vast na 2m10sec. Maarja ik ben iig weer up to date :)
Zitten er bij hun bepaalde tijd aan waneer je kunt laten updaten...want ik moet hem daar ook updaten, en doen ze het daar zonder reden want dat heb je soms ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het liefst hebben ze dat je hem 's ochtends of begin vd middag komt brengen en dan kun je hem tegen 1700uur weer ophalen (ze sluiten 1715uur). Je kunt hem gewoon zonder reden er heen brengen en dan flashen ze hem. Ze checken je imei en als dat in orde is dan is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:32
Sorry... maar kost ut updaten van firmware veel in Deventer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Nokia nog binnen de garantie valt is het gratis. Dat checken ze eerst namelijk met behulp van je imei. Zo niet dan kost het iets van 20 euro meen ik, maar weet het niet cker hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn MP3 en 3gp bestanden. Als ik ze vie mijn infrarood poort op mijn 6230 (geheugen of MMC) zet hoor ik maar geluid door één oordop van mijn headset. De radio geeft wel goed stereo geluid, dus het ligt niet aan de headset. Weet iemand hoe dit komt en wat ik er aan kan doen?
Gr. Stephan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 12:50
Je kunt bij je mediaspeler instellen op mono of stero. kan volgens mij ook bij normaal bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alvani schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:04:
Ik heb laatst ook een SW update naar 05.24 laten uitvoeren. Sinds die tijd is er het 1 en ander veranderd in het warranty menu (*#92702689#)
Voor de software update stond er namelijk bij Serial no.: het IMEI nummer en bij Made: stond de productie datum van het toestel. Na de update stond er 000000000000000 bij Serial no. en 0000 bij Made.
Hebben meer mensen hier last van of is er iets mis gegaan bij mij?
ik heb dat ook, dacht er al aan om weer terug te gaan (rdam lijnbaan) maar voornaamste reden is omdat ik MMS/GPRS of wat dan ook instellingen niet terug kan vinden nadat ik ze heb ontvangen+opgeslagen (verstuurd via nokia.com en orange.nl) Kunnen meer mensen met versie 5.24 dit proberen? btw deze versie is traag (hiervoor had ik 4.28)..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hierboven het mono stereo probleem, ik heb inmiddels ontdekt dat mijn 6230 de Fashion headset niet als stereo headset herkent. Hij speelt de radio wel op twee oordoppen, maar in mono. De Mp3 en 3GP speelt hij op één oordop. Moet ik mijn headset vervangen? (Net nieuw...) Ik kan trouwens in de mediaspeler geen mono of stereo instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al een 6230 frontje in lichtblauw of beige in gebruik? Ik heb nogal problemen met de originele mocca brown cover die niet goed past :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@grolle, waar stel je dit precies in dan? Ik kan het namelijk niet vinden bij de instellingen vd mediaplayer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:08:
Zie hierboven het mono stereo probleem, ik heb inmiddels ontdekt dat mijn 6230 de Fashion headset niet als stereo headset herkent. Hij speelt de radio wel op twee oordoppen, maar in mono. De Mp3 en 3GP speelt hij op één oordop. Moet ik mijn headset vervangen? (Net nieuw...) Ik kan trouwens in de mediaspeler geen mono of stereo instellen.
ja dat heb ik vandaag ook gemerkt ik krijg wel geluid uit 2 oordopjes maar tis mono en het is niet meer in te stellen, ik ga is van de week weer langs om te kijken of ze hier nu ook 5.26 hebben heb nu 5.24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dames en Heren, ook ik heb het genoegen om in het bezit te zijn van een 6230. Alleen na bijna een jaar in dienst te zijn is het tijd voor een verlenging van mijn abo. Niet dat ik ontevreden ben met mijn 6230, alleen ben ik wel zo om me heen aan het kijken. En ik zie eigenlijk nog geen waardige opvolger. Het enige toestel waar ik even mee gflirt heb is de Samsung D500, alleen het niet uitbreiden van het geheugen was een afknapper en de flirt was maar van korte duur. Heeft er al iemand iets gezien dat een waardige opvolger is voor de 6230??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 15:55
Ik heb ook zitten twijfelen, maar ik verleng lekker met een cashback :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dinamitci, versie 5.26 zal je daar niet bij helpen, die heb ik nu ook, maar ook hier kan het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Tosbaga; wacht even op de 3230of 6682.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:03

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Standaard zitten er op de telefoon een paar talen, maar ik wil graag ook Deens erbij. Is er een mogelijkheid om dat te laten doen of zelf te doen? Zelf firmware updaten kon ik ook nergens vinden maar wil ik ook graag doen. weet iemand dit.. Extra taal erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf firmware updaten gaat niet lukken, laat dit maar over aan een nokia service point... Die Deense taal installeren moet volgens mij wel mogelijk zijn, wellicht kan het nsp je ook daarbij helpen, good luck!
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.