Hier is vaker iets over langs gekomen, misschien moet je de nieuwste firmware erop zetten (kon niet opmaken of je die al had) of anders terug laten flashen naar een oudere firmware. Er staat me iets van bij dat dit wel te maken heeft met de firmware.
Jupz Haan, dat klopt.. Zie hier mijn reply..Haan schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:34:
Ik geloof dat ScSi_009 echt voor 2 euro zo'n kabel had gevonden. Moet je eens kijken in de laatste tig posts van deeltje 12.
dank jullie voor de replies, maar het lijkt erop dat die site dood is...
ook zag ik dat er infrarood op zat, maar waar zit die ontvanger/zender dan!?
Battle.net Spud#2543
Thnx a lot, dude!Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:35:
[...]
ga naar je adresboek (bureau-accessoires)
klik op bestand, importeren, ander en kies tekstbestand met door kommas gescheiden waarden (dat is voor .csv)
nu staan al je contacten in je adresboek. vervolgens laat je je foon syncen met je adresboek en klaar is kees
Nu heb ik eindelijk ze er goed instaan (naja, min of meer, het is me niet helemaal duidelijk hoe hij nu het std. nr bepaalt, als er meerdere nummers zijn).
Ik had ze eerst allemaal via de sim-kaart gecopierd, maar dan gaan alleen de 1e 12 tekens mee (en geen dubbele nummers). Nu staat het dus sorf-of goed. En kan ik hier vaker mee gaan synchonizen!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949
Zit aan de rechterkant van de phone.. En dat kabeltje bestel je gewoon via ebay.de, 2.90 en 4 euro verzendingskosten..TepelStreeltje schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:43:
dank jullie voor de replies, maar het lijkt erop dat die site dood is...
Zal waarschijnlijk al laaaannng bekend zijn hier maar, stel je bent op zoek naar de infrarood ontvanger/zender (op de 6230 is ie inderdaad goed verstopt), kun je met een andere foon met digicam kijken waar het is. Je doet iets met IrDA, dus probeert iets te verzenden of zo, en terwijl dat bezig is zoek je met de camera functie van foon #2 naar een paars/blauw lichtje...dat is dus de IrDA signaal. Bij de 6230 zul je zien dat je direct naast het microfoontje aan de rechterkant het paarse lichtje zult zien.
Excuses als die een dubbel-post is.
Verwijderd
Ik dacht gisteren: laat ik mijn telefoonboek 's met Outlook synchroniseren (en dan ook gelijk met mijn PDA). Alles werkte, maar ik stuitte op een probleem. In mijn telefoon stond een contact met (fictieve) naam Jansen, A. . Deze kwam vervolgens in Outlook te staan als:
Voornaam: Jansen
Achternaam: A.
Als ik dat omkeer en de weergavenaam instel als Jansen, A. en ik synchroniseer weer met mijn telefoon, dan komt het erin te staan (in de lijst) als A. Jansen. Niet echt handig, aangezien je dan niet kunt zoeken op letter van achternaam.
Iemand dit al meegemaakt of een oplossing hiervoor?
V 04.28
Outlook 2002
Als ik dat omkeer en de weergavenaam instel als Jansen, A. en ik synchroniseer weer met mijn telefoon, dan komt het erin te staan (in de lijst) als A. Jansen. Niet echt handig, aangezien je dan niet kunt zoeken op letter van achternaam.
V 04.28
Outlook 2002
Verwijderd
gewoon omdraaien dan, waar nu A staat op je pc, zet je jansen en vice versa...Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:35:
Ik dacht gisteren: laat ik mijn telefoonboek 's met Outlook synchroniseren (en dan ook gelijk met mijn PDA). Alles werkte, maar ik stuitte op een probleem. In mijn telefoon stond een contact met (fictieve) naam Jansen, A. . Deze kwam vervolgens in Outlook te staan als:
V 04.28
Outlook 2002
als het dan naar je foon zet, zou het correct moeten zijn
Verwijderd
Dan staat het alleen weer verkeerd in m'n pc en dat heb ik liever nietVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:15:
[...]
gewoon omdraaien dan, waar nu A staat op je pc, zet je jansen en vice versa...
als het dan naar je foon zet, zou het correct moeten zijn
lol ik heb ook fw versie 3.15, maar ik heb wel week 53 in 2004. En op 3 januari begint idd weer met week 1. Ik zou t nog eens checkenVerwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 11:27:
In de agenda van mijn telefoon kloppen de weeknummers niet. Week 53 komt niet voor in 2004 waardoor de weeknummering in 2005 ook niet klopt
mijn phone heeft nog een beetje oude firmware 3.15 om precies te zijn, is het probleem in nieuwere firmware opgelost?
Ik heb search geprobeerd maar heb nog niet echt een duidelijk antwoord op m'n vraag, die luidt als volgt :
Ik heb nog fw 3.15. Is het nou echt beter om de upgraden naar 4.x? Zo ja, waarom? Want ik las wel dat hij spontaan gaat resetten en zo. Zou iemand me even een klein overzichtje kunnen geven en een ja of nee of ik het nou moet doen of niet?
Dank!
Ik heb nog fw 3.15. Is het nou echt beter om de upgraden naar 4.x? Zo ja, waarom? Want ik las wel dat hij spontaan gaat resetten en zo. Zou iemand me even een klein overzichtje kunnen geven en een ja of nee of ik het nou moet doen of niet?
Dank!
Verwijderd
Doet je telefoon t nu gewoon goed?shnazzle schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:32:
Ik heb search geprobeerd maar heb nog niet echt een duidelijk antwoord op m'n vraag, die luidt als volgt :
Dank!
Ja » niet zeuren, niet updaten
Nee » updaten die handel
Nooit gaan rotzooien als het geen directe voordelen heeft.
Hij doet het wel. En ik geloof in "If it ain't broke, don't fix it"
Maaar... Ik las bijvoorbeeld ook dat de kwaliteit van de cam omhoog gaat... over dit soort dingetjes heb ik het. Is het, uitgaande dat er meer van dit soort dingetjes zijn, beter om te upgraden?
Ja dan zou ik het wel doen, ook gaat bluetooth allemaal iets fijner. Ik kan er trouwens niets van zien hoor dat de kwaliteit van de camera omhoog zou gaan hoor maargoedshnazzle schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:38:
Hij doet het wel. En ik geloof in "If it ain't broke, don't fix it"Maaar... Ik las bijvoorbeeld ook dat de kwaliteit van de cam omhoog gaat... over dit soort dingetjes heb ik het. Is het, uitgaande dat er meer van dit soort dingetjes zijn, beter om te upgraden?
Zie een van de vorige posts, als je je week laat beginnen op maandag heb je wel een week 53, als je 'm laat beginnen op zondag niet.MaPzel schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:28:
[...]
lol ik heb ook fw versie 3.15, maar ik heb wel week 53 in 2004. En op 3 januari begint idd weer met week 1. Ik zou t nog eens checken
In de handleiding van je telefoon staat toch ook gewoon waar de infrarood ontvanger zit?shnazzle schreef op zondag 19 december 2004 @ 12:37:
Zal waarschijnlijk al laaaannng bekend zijn hier maar, stel je bent op zoek naar de infrarood ontvanger/zender (op de 6230 is ie inderdaad goed verstopt), kun je met een andere foon met digicam kijken waar het is. Je doet iets met IrDA, dus probeert iets te verzenden of zo, en terwijl dat bezig is zoek je met de camera functie van foon #2 naar een paars/blauw lichtje...dat is dus de IrDA signaal. Bij de 6230 zul je zien dat je direct naast het microfoontje aan de rechterkant het paarse lichtje zult zien.

Kater? Eerst water, de rest komt later
lees jij die dan haan 
is er een manier om de T9 GOED te laten werken!? zonder eerst het volledige boek der nederlandse taal in te moeten voeren??
ik kan niet eens in een keer "hee pik, alles lekker" intikken, hij herkent nog geen enkel woord direct...
alles en lekker heb ik inmoeten voeren en die staan dus achteraan in het lijstje van mogelijkheden...
SMS'en is gewoon ruk als het zo gaat.
houd hij bij wat je het meest gebruikt, en gooitie dat naar voren?
is er een update te halen voor Nederlands (ipv russisch ofzo :x )
vind dit namelijk erg klote, als ik 5 keer zo lang over een smsie doe...
heb firmware versie 4.44
is er een manier om de T9 GOED te laten werken!? zonder eerst het volledige boek der nederlandse taal in te moeten voeren??
ik kan niet eens in een keer "hee pik, alles lekker" intikken, hij herkent nog geen enkel woord direct...
alles en lekker heb ik inmoeten voeren en die staan dus achteraan in het lijstje van mogelijkheden...
SMS'en is gewoon ruk als het zo gaat.
houd hij bij wat je het meest gebruikt, en gooitie dat naar voren?
is er een update te halen voor Nederlands (ipv russisch ofzo :x )
vind dit namelijk erg klote, als ik 5 keer zo lang over een smsie doe...
heb firmware versie 4.44
[ Voor 4% gewijzigd door TepelStreeltje op 20-12-2004 10:42 ]
Battle.net Spud#2543
* Haan pakt telefoon
Ik denk dat je de taal van T9 verkeerd hebt staan.. bij mij moest ik alleen 2 x klikken voor pik, de rest staat er gewoon meteen goed. (ook 4.44)
(even kijken bij opties tijdens sms invoeren en dan woordenboek kiezen)
Ik heb trouwens wel de hele handleiding doorgekeken hoor.. (ja, ik verveelde me in de trein..)
Ik denk dat je de taal van T9 verkeerd hebt staan.. bij mij moest ik alleen 2 x klikken voor pik, de rest staat er gewoon meteen goed. (ook 4.44)
Ik heb trouwens wel de hele handleiding doorgekeken hoor.. (ja, ik verveelde me in de trein..)
De apacher 256 heeft wel de 'ruimte' maar hij werkt (hier) goed zonder gebruik te maken van een stukje 'extra' papier/karton.FunFactory schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:55:
2 vraagjes over MMC:
ik heb zelf een Apacher 256 en ik heb problemen met deze kaart. Het lijkt net alsof de kaart niet goed past, er is te veel speling op denk ik dus hij maakt geen contact.
[..]
Mijn 2 vragen: Hebben jullie er met deze of andere kaarten ook last van en zoja, hoe hebben jullie dit probleem opgelost?
[ Voor 67% gewijzigd door ceno1e op 20-12-2004 10:55 ]
Vele vragen zouden zo opgelost kunnen worden, maarjaHaan schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:49:
* Haan pakt telefoon

Ik kom net van de foon af met de Nokia Service, er zou eerstdaags weer nieuwe firmware uitkomen, maar geen idee wat de verbeteringen zullen zijn..
ah, dan wacht ik nog even op de nieuwe fw
Als ik nou toch bezig ben..
mjah, ik moet met de fiets naar schoolHaan schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:49:
* Haan pakt telefoon
dank je, dat was het
Battle.net Spud#2543
Verwijderd
Ik had met nokia pc suite 6.4 problemen met de audio-manager. Deze liep vast als ik een playlist op mijn telefoon wilde bekijken. Net heb versie 6.41 van pc-suite gedownload en het werkt ineens goed! Terwijl er volgens mij wel dezelfde versie van de audiomanager inzit, namelijk 4.1. Maar ach het werkt nu en daar gaat het om!
Ik wacht ook al 20 dagen op me telefoonshnazzle schreef op maandag 20 december 2004 @ 11:44:
ah, dan wacht ik nog even op de nieuwe fwAls ik nou toch bezig ben..

Verwijderd
Ik heb het volgende probleem met mijn nokia 6230 met firmware 4.28:
het valt vaak voor dat wanneer ik gebeld wordt of een sms krijg hij de ingestelde tone (bijde mp3's die op de mmc staan) niet te horen is. Nu stel ik vast dat op dat ogenblik mijn geluid enkel nog langs de "oor"speaker komt en niet meer langs de handsfree speaker.
Ik kan dit enkel oplossen door de gsm uit en terug aan te zetten.
Dit valt bijna dagenlijks voor, als ik op dat moment gewoon een mp3 probeer af te spelen doet hij juist het zelfde.
Heeft er iemand dit probleem nog gehad of kent hier de oplossing voor?
het valt vaak voor dat wanneer ik gebeld wordt of een sms krijg hij de ingestelde tone (bijde mp3's die op de mmc staan) niet te horen is. Nu stel ik vast dat op dat ogenblik mijn geluid enkel nog langs de "oor"speaker komt en niet meer langs de handsfree speaker.
Ik kan dit enkel oplossen door de gsm uit en terug aan te zetten.
Dit valt bijna dagenlijks voor, als ik op dat moment gewoon een mp3 probeer af te spelen doet hij juist het zelfde.
Heeft er iemand dit probleem nog gehad of kent hier de oplossing voor?
voorkant ook, klote schermpje... iemand al een frontje gevonden (waarschijnlijk onofficieel) waarbij het schermpje niet zo krast??Januszjes schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:26:
Op internet zijn de kabels wel goedkoop te vinden, 15 euro ofzo. Als je naar een nokia store gaat dan ben je zo 50 euro kwijt. Die achterkant is het nadeel van de telefoon.
Verwijderd
schopjeVerwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:35:
V 04.28
Outlook 2002
Gister liep mijn 6230 vast nadat ik een aantal bestanden op mijn pc gegooid had...
Als ik nu bij berichten bij verzonden items kijk zijn al mijn berichten vern**kt
In een sms staan bijvoorbeeld woorden van uit een andere sms... Iemand die hier ook wel eens last van heeft gehad?
Als ik nu bij berichten bij verzonden items kijk zijn al mijn berichten vern**kt
De X-Micro bluetooth USB Dongle (van de Computerland) werkt ook met deze foon.
ff een vraag aan alle Nokia 6230 gebruikers!!!
Menigeen hier stelt verschillende vragen over wat er nou wel en niet op zit op deze, voor t oog mooie telefoon.
Mijn vraag aan jullie is:
zo krijgt een ander ook een eerlijk maar kritisch antwoord op de eigenschappen van deze telefoon
Menigeen hier stelt verschillende vragen over wat er nou wel en niet op zit op deze, voor t oog mooie telefoon.
Mijn vraag aan jullie is:
- Noem de negatieve dingen van deze telefoon.
- Waar erger je je aan bij het gebruik?
- Wat mis je?
- Wat had veel beter gekund?
zo krijgt een ander ook een eerlijk maar kritisch antwoord op de eigenschappen van deze telefoon
Waar erger je je aan bij het gebruik?
Ik erger me aan heel weinig dingen, alleen het openmaken van de achterkant kan beter. Die heb ik bij de aanschaf zou venield dat hij er alleen met geweld nog afkan. Verder erger ik me nergens aan, oja toch wel. Het geluid van de wekker is niet hard genoeg
Wat mis je?
Een standaard bijgeleverde datakabel.
Wat had veel beter gekund?
Het sleufje van de geheugenkaart zit nu onder de batterij en dat is irritant, je haalt hem er niet makkelijk uit om in de cardreader te doen zoals bij de siemens sx1.
Ik erger me aan heel weinig dingen, alleen het openmaken van de achterkant kan beter. Die heb ik bij de aanschaf zou venield dat hij er alleen met geweld nog afkan. Verder erger ik me nergens aan, oja toch wel. Het geluid van de wekker is niet hard genoeg
Wat mis je?
Een standaard bijgeleverde datakabel.
Wat had veel beter gekund?
Het sleufje van de geheugenkaart zit nu onder de batterij en dat is irritant, je haalt hem er niet makkelijk uit om in de cardreader te doen zoals bij de siemens sx1.
die krasjes vallen bij mij echt reuze mee, ik heb na een half jaar gewoon gebruikt nog steeds geen krasjes erop en ik hou hem gewoon in mijn broekzak met nog allemaal andere zooi erin.barrymossel schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 10:23:
[...]
voorkant ook, klote schermpje... iemand al een frontje gevonden (waarschijnlijk onofficieel) waarbij het schermpje niet zo krast??
ceno1e,ceno1e schreef op maandag 20 december 2004 @ 10:53:
[...]
De apacher 256 heeft wel de 'ruimte' maar hij werkt (hier) goed zonder gebruik te maken van een stukje 'extra' papier/karton.
Interessant, welke firmware heb je op je telefoon staan? (deze vraag stel ik n.a.v. de opmerking van Januszjes)
Je kan hier beter niets zetten....
Volgens mij mag je je gelukkig prijzen want ik ken 3 personen met 6230's, inclusief mijzelf, en die hebben 'm allemaal in jas/tas/broekzak zónder verder iets er bij (mijn vorige telefoon was helemaal gaar omdat 'ie altijd bij mijn autosleutels zatzirus schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:21:
[...]
die krasjes vallen bij mij echt reuze mee, ik heb na een half jaar gewoon gebruikt nog steeds geen krasjes erop en ik hou hem gewoon in mijn broekzak met nog allemaal andere zooi erin.
Ik heb hem ook altijd in mijn broekzak zonder sleutels of wat dan ook en mijn scherm zit ook VOL met krassenHatsekie_D schreef op woensdag 22 december 2004 @ 08:54:
[...]
Volgens mij mag je je gelukkig prijzen want ik ken 3 personen met 6230's, inclusief mijzelf, en die hebben 'm allemaal in jas/tas/broekzak zónder verder iets er bij (mijn vorige telefoon was helemaal gaar omdat 'ie altijd bij mijn autosleutels zat) en de schermpjes zitten ónder de krasjes
Nog en minpunt van deze telefoon is de MMC sleuf, die had van mij idd wel aan de buitenkant gemogen. Ook heb ik last van veel stof tussen mijn scherm en frontje
Voor de rest vind ik het een top toestel
Dit was natuurlijk ook bijna het eerste massa productie toestel met mmc kaartje. Veel af te kijken hadden ze dus niet. Ik vergeef het ze dus wel al hadden een stel goed betaalde ingenieurs dat ook wel kunnen bedenken dat die sleuf nu niet ideaal zitBreaker schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:35:
[...]
Nog en minpunt van deze telefoon is de MMC sleuf, die had van mij idd wel aan de buitenkant gemogen. Ook heb ik last van veel stof tussen mijn scherm en frontje
Voor de rest vind ik het een top toestel
Iemand nog links met freeware spelletjes enzo ?
Die uit de TS heb ik al gedownload, maar ik wil meer
Die uit de TS heb ik al gedownload, maar ik wil meer
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Na diverse enthousiaste berichten over puppetmaster heb ik deze direct maar aangeschaft, krijg 'm enkel niet helemaal aan de praat. Ik heb nog niemand gezien met dezelfde problemen, dus ik zal wel iets vreselijk verkeerd doen.
Netjes de gebruiksaanwijzing gevolgd en de pc geeft ook wel aan de telefoon verbonden is met de 'Bluetooth Serial Port' bij het icoontje van blauwtand. Puppetmaster zelf geeft aan: "Unable to open serial port" en de telefoon Connecting to pc... Negotiating connection... Firewall ed staan uit. Ze zien elkaar dus wel, maar op de een of andere manier krijgt puppetmaster die poort niet open (terwijl Nokia Suite van dezelfde poort gebruik maakt). Iemand een idee? Alvast bedankt.
Netjes de gebruiksaanwijzing gevolgd en de pc geeft ook wel aan de telefoon verbonden is met de 'Bluetooth Serial Port' bij het icoontje van blauwtand. Puppetmaster zelf geeft aan: "Unable to open serial port" en de telefoon Connecting to pc... Negotiating connection... Firewall ed staan uit. Ze zien elkaar dus wel, maar op de een of andere manier krijgt puppetmaster die poort niet open (terwijl Nokia Suite van dezelfde poort gebruik maakt). Iemand een idee? Alvast bedankt.
Poort wel geopend zoals aangegeven staat in de handleiding van puppetmaster. Die pport heeft die wel nodig dus je moet ergens een poort unlocken dacht ik.Primusman schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:04:
Na diverse enthousiaste berichten over puppetmaster heb ik deze direct maar aangeschaft, krijg 'm enkel niet helemaal aan de praat. Ik heb nog niemand gezien met dezelfde problemen, dus ik zal wel iets vreselijk verkeerd doen.
Ik zou alleen niet weten waar ik die poort zou moeten unlocken. In apparaatbeheer kan ik onder poorten niet veel meer instellen. Bovendien maakt Nokia Suite zoals gezegd ook gebruik van deze poort en met succes. Kun je me eventueel nog iets verder op weg helpenJanuszjes schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:07:
[...]
Poort wel geopend zoals aangegeven staat in de handleiding van puppetmaster. Die pport heeft die wel nodig dus je moet ergens een poort unlocken dacht ik.
Ik gebruik puppetmaster zelf niet meer (moet nog installeren) maar ik weet wel dat je ergens een poort moet openzetten waarmee de seriele verbinding wordt gemaakt. Of dat in apparaatbeheer is weet ik niet. Volgens mij kun je dit in configuratiescherm bij het icoontje bluetooth instellen. Probeer maar eens, anders zal ik het weer eens installeren om te kijken hoe het nou moest.Primusman schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:33:
[...]
Ik zou alleen niet weten waar ik die poort zou moeten unlocken. In apparaatbeheer kan ik onder poorten niet veel meer instellen. Bovendien maakt Nokia Suite zoals gezegd ook gebruik van deze poort en met succes. Kun je me eventueel nog iets verder op weg helpen
Verwijderd
Noem de negatieve dingen van deze telefoon.
Schermpje krast snel.
geen mogelijkheid te browsen zoals de (k700i) ion andere mappen van een andere telefoon
de batterij
en aanzetten wat lang duurt
Wat mis je?
datakabel
Schermpje krast snel.
geen mogelijkheid te browsen zoals de (k700i) ion andere mappen van een andere telefoon
de batterij
en aanzetten wat lang duurt
Wat mis je?
datakabel
Ik heb 'm eindelijk aan de praat. Kreeg de poort nog steeds niet open. Heb nu een extra Bluetooth Seriele poort aangemaakt op een andere COM-poort. Nu werkt het wel. Snap nog steeds waarom ik die andere poort niet werkt, maar dat is niet echt van belang meer (nu). In ieder geval bedankt.Januszjes schreef op donderdag 23 december 2004 @ 07:17:
[...]
Ik gebruik puppetmaster zelf niet meer (moet nog installeren) maar ik weet wel dat je ergens een poort moet openzetten waarmee de seriele verbinding wordt gemaakt. Of dat in apparaatbeheer is weet ik niet. Volgens mij kun je dit in configuratiescherm bij het icoontje bluetooth instellen. Probeer maar eens, anders zal ik het weer eens installeren om te kijken hoe het nou moest.
Firmware v4.44FunFactory schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:38:
[...]
Interessant, welke firmware heb je op je telefoon staan? (deze vraag stel ik n.a.v. de opmerking van Januszjes)
21/09/04
is het al mogelijk de kleur van de tekst op het hoofdscherm te veranderen? Staat nu op zwart. Ik heb een donkere achtergrond en nu kan ik niet lezen wie me belt..
als ik mp3tjes wil overzetten dmv BT, blijven ze steken op 10% oid, andere bestanden (kleiner?) doen het wel..., zit er een limiet op de groote ofzo?kavorka schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:28:
is het al mogelijk de kleur van de tekst op het hoofdscherm te veranderen? Staat nu op zwart. Ik heb een donkere achtergrond en nu kan ik niet lezen wie me belt..
Hier staat wat
Waarom quote je hem?Flappiewappie schreef op donderdag 23 december 2004 @ 12:55:
[...]
als ik mp3tjes wil overzetten dmv BT, blijven ze steken op 10% oid, andere bestanden (kleiner?) doen het wel..., zit er een limiet op de groote ofzo?
Kleur hoofdscherm veranderen is niet mogelijk
Verwijderd
Hallo,
weet iemand hoe je het voicemail nummer veranderd die onder toets 1 staat. Is nu bij mij 333 en moet veranderd worden in 1233. Kan niet via snelkeuze menu, want dat is alleen voor toets 2 t/m 9 en ik kan het verder nergens vinden.
Alvast bedankt
weet iemand hoe je het voicemail nummer veranderd die onder toets 1 staat. Is nu bij mij 333 en moet veranderd worden in 1233. Kan niet via snelkeuze menu, want dat is alleen voor toets 2 t/m 9 en ik kan het verder nergens vinden.
Alvast bedankt
Dit staat toch echt wel gewoon in de handleiding. Ik heb de handleiding op het moment niet bij de hand en ben ff te lui om ding te downloaden, maar gegarandeerd dat het erin staat want ik heb er een tijd geleden zelf ook ff naar lopen zoeken.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:19:
Hallo,
Alvast bedankt
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Verwijderd
Nou Flipke, blijkbaar heb ik het daar niet kunnen, anders zou ik het niet vragen. Dus mocht je nog weten waar het staat, dan hoor ik het graag.
Toch nbog maar ff wat background info geven dan he... Zowel in de Microsoft stack als in de WIDCOMM stack is het mogelijk om de poorten van de remote device weer te geven (de nokia dus). Ik weet niet hoe dat met Soleil Bluetooth zit. Maargoed. Als je die poorten weergeeft, zie je in dat lijstje een poort staan waar nadrukkelijk 'PC Suite' bij staat - dit betekend dat-ie alleen voor PC Suite is te gebruiken. Hij wordt op slot gezet door dat pakket. Maar gelukkig heeft de foon nog een aantal poorten. Als jij een extra poort aanmaakt, wordt één van die poorten (incoming) gemapped naar een nieuwe COM-poort op je systeem (bijv. COM14, maar kan elk ander nummer zijn). Vervolgens kun je díe COM-poort hebruiken i.c.m. PuppetMaster. Ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar dat was opgelost voordat ik hier gepost had. Beetje spelen met de WIDCOM-suite heeft het voor mij geklaard...Primusman schreef op donderdag 23 december 2004 @ 11:20:
[...]
Ik heb 'm eindelijk aan de praat. Kreeg de poort nog steeds niet open. Heb nu een extra Bluetooth Seriele poort aangemaakt op een andere COM-poort. Nu werkt het wel. Snap nog steeds waarom ik die andere poort niet werkt, maar dat is niet echt van belang meer (nu). In ieder geval bedankt.
Verwijderd
Mompelt iets over Contacten > Dienstnummers > voicemailVerwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:19:
Alvast bedankt
Dan mompelde je iets dat helaas in dit geval niet klopte. Via Contacten >> Dienstnummers >> Voicemail kies je wel het nummer voor je voice-mail (voorzover het in het services-gedeelte van je sim-kaart staat), maar zorg je er nog niet voor dat dit onder de 1-toets zit.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 14:17:
[...]
Mompelt iets over Contacten > Dienstnummers > voicemail
Waar je moet wezen is Menu >> Berichten >> Instellingen >> Spraakberichten >> Nummer berichtencentrale (o.i.d., kan het nu niet nakijken want heb mijn 6230-foon nu niet.)
Subtiel schopjedirkdirk schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:25:
Weet iemand hoe je de backlight intensiteit van de foon lager kan zetten. Volgens mij scheelt dat voor het batterijverbruik. Ik vind 100% veel te fel, vooral 's-avonds.
Met bookreader http://tequilacat.nm.ru/dev/br/index-en.html kun je wel de backlight regelen, (Nokia backlight intensity ) alleen in het progje zelf, zodra je dat verlaat staat die weer op 100.
Wie weet meer? ;?
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
wou antwoord geven, maar toen schoot me die vraag opeens te binnen, excusesJanuszjes schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:02:
[...]
Waarom quote je hem?
Kleur hoofdscherm veranderen is niet mogelijk
Hier staat wat
Ja dat had ik ookVerwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:24:
Ben er zeer over te spreken.. nog een puntje is dat hij met Bleutooth aan snel leeg is... zeker als je ook de Screen saver enzo aan hebt staan ( 2 a 3 dagen)
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
Als je op zoek bent maar een MMC kaartje koop dan iig niet de 512MB van Extrememory deze heb ik zo'n 30minuten gelden retour gestuurd omdat mijn 6230 hem niet herkende...
Snap sowieso niet waarom iedereen nog andere kaartjes dan die van Mobymemory wil gebruiken.. Ze adverteren dat die meteen werkt in je 6230 en zijn nog goedkoop ook (in mijn ogen) Dit wordt mijn volgende aankoop hoorVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:05:
Als je op zoek bent maar een MMC kaartje koop dan iig niet de 512MB van Extrememory deze heb ik zo'n 30minuten gelden retour gestuurd omdat mijn 6230 hem niet herkende...
Wanneer je een sms bericht krijgt van iemand die niet in de lijst met contactpersonen staat en vervolgens naar de sms inbox gaat, zie je het begin van het bericht. Is het mogelijk het nummer van de afzender te laten zien ipv het stukje tekst ?
Ik hoop dat die prijzen in Pond een grapje zijn?ScSi_009 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 14:30:
[...]
Snap sowieso niet waarom iedereen nog andere kaartjes dan die van Mobymemory wil gebruiken.. Ze adverteren dat die meteen werkt in je 6230 en zijn nog goedkoop ook (in mijn ogen) Dit wordt mijn volgende aankoop hoor

38 pond voor een kaartje van 512 MB.. dat is echt duur! Om over de 1 GB nog maar niet te spreken.
Ik ben net de halve stad doorgefietst, maar nergens zijn 512 mb kaartjes te krijgen 
Dan maar niet m'n foon als MP3 speler, op vakantie. Helaas.
Dan maar niet m'n foon als MP3 speler, op vakantie. Helaas.
Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
Verwijderd
Oke, nu baal ik dus ontzettend want mijn trilfunctie is er mee opgehouden. Hij geeft nog wel een heel zwak geluidje van "ik zou wel willen trillen, maar ik kan niet.."
Weet toevallig iemand iets wat je daar tegen kan doen? Heb al naar nokia gebeld en kan hem wel laten opsturen maar dat ben ik mijn telefoon een maand kwijt en schijn geen leen toestel te krijgen. En daar baal ik dan wel weer flink van aangezien ik ontzettend veel bel en juist mijn telefoon mee wou nemen als mp3 speler op wintersport.
Maarre iemand een idee om hem weer aan de praat te krijgen en of je niet gewoon recht hebt op een vervangend toestel?
Weet toevallig iemand iets wat je daar tegen kan doen? Heb al naar nokia gebeld en kan hem wel laten opsturen maar dat ben ik mijn telefoon een maand kwijt en schijn geen leen toestel te krijgen. En daar baal ik dan wel weer flink van aangezien ik ontzettend veel bel en juist mijn telefoon mee wou nemen als mp3 speler op wintersport.
Maarre iemand een idee om hem weer aan de praat te krijgen en of je niet gewoon recht hebt op een vervangend toestel?
WTF, 2 jaar geleden heb ik mijn nokia 8210 voor reparatie gebracht bij de nokia store in Amsterdam. Netjes een leentoestel gehad hoor. Misschien is de policy verandert......Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:04:
Oke, nu baal ik dus ontzettend want mijn trilfunctie is er mee opgehouden. Hij geeft nog wel een heel zwak geluidje van "ik zou wel willen trillen, maar ik kan niet.."
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Laat je hem na de wintersport reparerenVerwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:04:
Ik lees hier uiteraard vanalles over de verschillende geheugenkaartjes.
Die van Mobymemory en van Opusshop zijn goed volgens mij.
Alleen ik was laatst in de telecomzaak en daar werd mij verteld dat de 6230 met een 512 MB kaartje (ongeacht het merk) heel erg langzaam werd. En dat dus bij het afspelen van mp3's het heel lang duurt (minstens een minuut) voordat ie een nummer heeft 'geladen' en begint af te spelen.
Dat moet ik natuurlijk niet hebben.
heeft iemand hier ervaringen mee?
Of blijft de 6230 met een 512 MB mmc gewoon erg snel? (en welk merk 512 mb kaartje is dat dan?)
Alleen ik was laatst in de telecomzaak en daar werd mij verteld dat de 6230 met een 512 MB kaartje (ongeacht het merk) heel erg langzaam werd. En dat dus bij het afspelen van mp3's het heel lang duurt (minstens een minuut) voordat ie een nummer heeft 'geladen' en begint af te spelen.
Of blijft de 6230 met een 512 MB mmc gewoon erg snel? (en welk merk 512 mb kaartje is dat dan?)
Verwijderd
Werkt prima hoor! Ik heb een 256mb kaartje van Traxdata (Opusshop) maar die van 512mb werken ook prima.Koen-BE schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:08:
Ik lees hier uiteraard vanalles over de verschillende geheugenkaartjes.
Ik heb een kaartje van 512 MB (TwinMos) en die reageert sneller dan het standaard 32 MB kaartje wat bij de telefoon zat. Dus een beetje onzin verhaal van die verkoper.
Ik maak wel's een WAP site voor op vakantie: Vorige jaar had ik dat gedaan voor mijn oude 8310. Kleine site waarop ik vooral weerberichten kon checken (ik doe aan bergbeklimmen, dus weerberichten zijn nogal belangrijk).
Die site wou ik een beetje uitbreiden voor de op hande zijnde wintersport. Dus ik heb net een beetje met wappen op de 6230 zitten experimenteren. En hij snapt echt heel veel!
Veel meer dan mijn oude 8310. Woei!
Normaal verbouw ik pagina's een beetje naar WML. Maar deze foon snapt zelfs simpele HTML pagina's volledig! Ik was bijna teleurgesteld toen ik een melding kreeg dat hij frames niet ondersteunde
.
Okee, je moet er niet meteen tweakers.net mee bezoeken (teveel JS etc), maar simpele sites snapt hij dus gewoon! Erg vet!
Moest ik ff kwijt
.
Die site wou ik een beetje uitbreiden voor de op hande zijnde wintersport. Dus ik heb net een beetje met wappen op de 6230 zitten experimenteren. En hij snapt echt heel veel!
Veel meer dan mijn oude 8310. Woei!
Normaal verbouw ik pagina's een beetje naar WML. Maar deze foon snapt zelfs simpele HTML pagina's volledig! Ik was bijna teleurgesteld toen ik een melding kreeg dat hij frames niet ondersteunde
Okee, je moet er niet meteen tweakers.net mee bezoeken (teveel JS etc), maar simpele sites snapt hij dus gewoon! Erg vet!
Moest ik ff kwijt
Verwijderd
Hallo allemaal
Kheb er ook net een. Cool foontje !!
Een paar - waarschijnlijk domme - newbie vragen:
- Alle SMS berichten worden automatisch opgeslagen. Kun je dat uit zetten ofzo? Errug irritant om steeds die map 'verzonden berichten' te moeten deleten.
- De standaard berichten-toon is tamelijk hard op die van mij. Genant hard zelfs. Kun je alleen de berichten-toon zachter zetten?
- Als de berichten-toon op alleen trillen staat doet'ie dat ook 4 x ofzo. Wat overdreven vinnik. Weet iemand of je dat kunt aanpassen?
Dank voor de hulp!
Richard.
Kheb er ook net een. Cool foontje !!
- Alle SMS berichten worden automatisch opgeslagen. Kun je dat uit zetten ofzo? Errug irritant om steeds die map 'verzonden berichten' te moeten deleten.
- De standaard berichten-toon is tamelijk hard op die van mij. Genant hard zelfs. Kun je alleen de berichten-toon zachter zetten?
- Als de berichten-toon op alleen trillen staat doet'ie dat ook 4 x ofzo. Wat overdreven vinnik. Weet iemand of je dat kunt aanpassen?
Dank voor de hulp!
Richard.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 09:15 ]
gewoon 136 berichten in je inbox zetten. en overschrijven aan zetten.Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 09:14:
Hallo allemaal
Kheb er ook net een. Cool foontje !!Een paar - waarschijnlijk domme - newbie vragen:
Nee volgens mij kan dit niet.- De standaard berichten-toon is tamelijk hard op die van mij. Genant hard zelfs. Kun je alleen de berichten-toon zachter zetten?
Anders melodie kiezen voor sms. Hij trilt op de melodie- Als de berichten-toon op alleen trillen staat doet'ie dat ook 4 x ofzo. Wat overdreven vinnik. Weet iemand of je dat kunt aanpassen?
Heb de 1024 van TwinMos, werkt ook prima en idd sneller dan dat snufje geheugen wat wordt bijgeleverd!Haan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:27:
Ik heb een kaartje van 512 MB (TwinMos) en die reageert sneller dan het standaard 32 MB kaartje wat bij de telefoon zat. Dus een beetje onzin verhaal van die verkoper.
Ik heb een vraagje:
Mijn telefoon zit telkens te zeuren dat mijn sms geheugen vol zit terwijl ik nog wel 3 MB geheugen op mijn telefoonkaart vrij heb, worden deze smsjes alleen op sim opgeslagen ofzo? Of hoe kan ik dat veranderen? Want ik vind t een beetje zonde om ze allemaal weg te gooien
Mijn telefoon zit telkens te zeuren dat mijn sms geheugen vol zit terwijl ik nog wel 3 MB geheugen op mijn telefoonkaart vrij heb, worden deze smsjes alleen op sim opgeslagen ofzo? Of hoe kan ik dat veranderen? Want ik vind t een beetje zonde om ze allemaal weg te gooien
Verwijderd
Same here,Brik schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:36:
Ik heb een vraagje:
Ik geloof helaas niet dat het mogelijk is om je MMC te gebruiken ofwel? Mijn sms geheugen zit vol terwijl er meer dan genoeg ruimte is op de telefoon en mmc.
Neej dat is helaas niet mogelijk. Er zit een limiet op van ongeveer 159 smsjes, soms iets meer wanneer je extra lange smsjes hebt.
http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl
Verwijderd
Is er inmiddels al een goede oplossing voor het "verdwenen blanc operator-logo" probleem?
Bij mij heeft het toegslagen nadat ik mijn nieuwe Telfort-abo activeerde en mijn Orange kaart weer terug-stopte. Nu heb ik dus ook zo'n fantastisch vraagteken over het gezicht van mn vriendin staan
Daarnaast ook alle foto's uit het telefoonboek verdwenen.
Heb zowel met mn telfort als met mn orange sim-kaart geprobeert het blanco logo opnieuw te downloaden, maar hij kan het oude logo niet overschrijven. Ook een nacht de accu eruit mocht niet baten.
Ik kan hem wegbrengen voor SW update, maar ik ben eigenlijk nog dik tevreden met mn 3.15 en wil niet al dat geheugen kwijtraken aan 4.44
Iemand een idee?
Bij mij heeft het toegslagen nadat ik mijn nieuwe Telfort-abo activeerde en mijn Orange kaart weer terug-stopte. Nu heb ik dus ook zo'n fantastisch vraagteken over het gezicht van mn vriendin staan
Heb zowel met mn telfort als met mn orange sim-kaart geprobeert het blanco logo opnieuw te downloaden, maar hij kan het oude logo niet overschrijven. Ook een nacht de accu eruit mocht niet baten.
Ik kan hem wegbrengen voor SW update, maar ik ben eigenlijk nog dik tevreden met mn 3.15 en wil niet al dat geheugen kwijtraken aan 4.44
Iemand een idee?
Het is toch raar dat je 32mb geheugen hebt, maar het niet kan gebruiken.Sendar schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:08:
Neej dat is helaas niet mogelijk. Er zit een limiet op van ongeveer 159 smsjes, soms iets meer wanneer je extra lange smsjes hebt.
Mijn 6600 kon oneindig opslaan (naja tot het vol was) dus heeft het misschien iets te maken met Symbian?
Verwijderd
Dit vraag ik me ook af, ik volg dit topic al sinds deel 4 en eigenlijk ben ik er op de helft van het laatste topic tot nu mee opgehouden.Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:12:
Is er inmiddels al een goede oplossing voor het "verdwenen blanc operator-logo" probleem?
Iemand een idee?
Ik heb nooit last van dit verschijnsel gehad met mijn fw 3.15....
maar laatst haalde ik mijn sim eruit, deed een andere erin, daarna de mijne weer terug en dat was het dan, daar ging mijn blanco operator logo. Maar dat was niet alles, alleen mijn eigen profielnamen waren bewaard, de rest (ook in de eigen naam profielen) stond allemaal weer zoals in de fabrieksinstellingen.....
ik snap er werkelijk waar helemaal niks meer van, maar t belangrijkste: ik wil mijn blanco operator logo terug maar die wap link werkt ook niet meer...
Iemand een oplossing die hetzelfde heeft gehad???
Het scherm van mijn Nokia 6230 is dus gisteren overleden.....
ik heb hem net twee weken, alles doet het in principe nog, het scherm geeft nog wel gewoon licht, maar het kijgt geen signaal meer door volgens mij.
zo maar ff kijken of ik via bluetooth al mijn zooi eraf kan halen (tel nr's, berichten etc.) en dan maar ff naar Orange bellen om te kijken hoe het zit met garantie..
Hebben meer mensen dit gehad en heeft iemand nog tips?? ik zou wel willen weten waar ik infrarood of bluetooth aan kan zetten (nr's van de keuzes uit het menu, dan kan ik die functies blind aanzetten)
ps. ik weet niet of het van belang is maar ik heb software versie 4.28
ik heb hem net twee weken, alles doet het in principe nog, het scherm geeft nog wel gewoon licht, maar het kijgt geen signaal meer door volgens mij.
zo maar ff kijken of ik via bluetooth al mijn zooi eraf kan halen (tel nr's, berichten etc.) en dan maar ff naar Orange bellen om te kijken hoe het zit met garantie..
Hebben meer mensen dit gehad en heeft iemand nog tips?? ik zou wel willen weten waar ik infrarood of bluetooth aan kan zetten (nr's van de keuzes uit het menu, dan kan ik die functies blind aanzetten)
edit:
laat maar, infrarood heb ik al gevonden, ik ben nu de hele zooi aan het backuppen...
laat maar, infrarood heb ik al gevonden, ik ben nu de hele zooi aan het backuppen...
[ Voor 31% gewijzigd door ph03nix80 op 27-12-2004 10:59 ]
Verwijderd
Een vriend van mij heeft ook een 6230 gekocht, alleen is zijn scherm veel helderder, is dit omdat hij een nieuwere firmware versie heeft, of hoe kan dit nu toch ?
Alvast bedankt !
Alvast bedankt !
Die van mij is ook een stuk helderder (toenie het nog goed deed tenminste :[, zie twee posts hierboven) dan die van twee maten van me, ik heb software versie 4.28 en zij 4.44, dus helderder wil niet zeggen dat het ook nieuwer is..Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:16:
Een vriend van mij heeft ook een 6230 gekocht, alleen is zijn scherm veel helderder, is dit omdat hij een nieuwere firmware versie heeft, of hoe kan dit nu toch ?
Alvast bedankt !
Zoals degene hierboven al zegt: lees/zoek eens in de topics.. Dit "probleem" is al behoorlijk vaak voorbij gekomen.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 12:16:
Alvast bedankt !
offtopic:
Waarom moet je je vraag zo ontzettend irritant vetgedrukt en gecentreerd plaatsen? Ben je soms bang dat het niet opvalt?
Waarom moet je je vraag zo ontzettend irritant vetgedrukt en gecentreerd plaatsen? Ben je soms bang dat het niet opvalt?
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Ik heb dus net gebeld en ik krijg een nieuwe thuisgestuurdph03nix80 schreef op maandag 27 december 2004 @ 10:18:
Het scherm van mijn Nokia 6230 is dus gisteren overleden.....
edit:
Ik heb fw 4.44 en heb toch dat oxygen gebruikt, maar nu werkt me radio niet meer, hij wil simpelweg niet meer aan, iemand dit al gehad? en wat is de oplossing?
Verwijderd
Ik vroeg me af of het mogelijk is, wanneer nummer meegeven uit-staat, je dit toch aan kunt zetten voor bepaalde personen. Ik wil namelijk over het algemeen niet dat mensen mijn nummer krijgen als ik ze bel, omdat ze zo bijdehand zijn me dan op mijn mobiel terug te bellen, en dat wil ik dus niet.
Natuurlijk mogen vrienden/vriendinnen/familie etc mij wel bellen, en voor hun is het handig om te zien wie er belt, dus in dat geval is het handig als ze mijn nr zien. Standaar heb ik het nu uit staan, dus er wordt geen nr meegegeven als ik bel, is het toch mogelijk door b.v. met een bepaalde code voor het nr, jou tel nr wel meegestuurd wordt?
Verder heb ik geruchten gehoord dat het mogelijk zou zijn om MP3's af te spelen via je je radio op een vrije frequentie, die je auto radio dan weer zou oppakken, kortom je kunt je telefoon als mp3 speler voor de auto radio gebruiken. Iemand die hier meer over weet?
Natuurlijk mogen vrienden/vriendinnen/familie etc mij wel bellen, en voor hun is het handig om te zien wie er belt, dus in dat geval is het handig als ze mijn nr zien. Standaar heb ik het nu uit staan, dus er wordt geen nr meegegeven als ik bel, is het toch mogelijk door b.v. met een bepaalde code voor het nr, jou tel nr wel meegestuurd wordt?
Verder heb ik geruchten gehoord dat het mogelijk zou zijn om MP3's af te spelen via je je radio op een vrije frequentie, die je auto radio dan weer zou oppakken, kortom je kunt je telefoon als mp3 speler voor de auto radio gebruiken. Iemand die hier meer over weet?
Verwijderd
Voor zover ik het weet is het wel mogelijk maar daarvoor heb je wel eerst een headset mod nodig.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 15:30:
[....]
het werkt namelijk zo:
Je plugt een soort zender in een discman/ walkman / minidisc/ mp3 (gewone stereo plug, vandaar de headset mod) en die zender sluit je ook aan op je sigaretten aansteker voor de spanning. Vervolgens zend die zender een heel sterk signaal op een bepaalde frequentie. Omdat deze zender zo dicht bij je radio zit zal deze niet storen en zorgt constant voor een helder geluid....
correct me if I'm wrong
ik hoop dat je er iets aan hebt... Ik wilde het zelf eerst ook doen maar ik vind mp3 cd'tjes net zo gemakkelijk.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2004 15:40 ]
Verwijderd
Kan ik een avi film omzetten naar .3gp met als compressie mpeg-4 ipv h.263?
Ga er vanuit dat mpeg-4 betere kwaliteit is en minder ruimte in beslag neemt.
Divx movies hebben al mpeg-4 compressie, is omzetten naar .3gp dan voldoende voor een goede kwaliteit film?
Ga er vanuit dat mpeg-4 betere kwaliteit is en minder ruimte in beslag neemt.
Divx movies hebben al mpeg-4 compressie, is omzetten naar .3gp dan voldoende voor een goede kwaliteit film?
Ik ben mijn 6230 verloren in het OV vrijdag
*HUIL*
Ik mis m zo erg... Kan ik deze week weer bijna 300 eur uitgeven
Ai, dat is wel sneu. En de kans is inderdaad vrij klein dat je die nog terug gaat zien.insan1ty schreef op maandag 27 december 2004 @ 16:44:
Ik ben mijn 6230 verloren in het OV vrijdag*HUIL*
Verwijderd
@Twanzel, heb jij toevallig wat internet sites, waar een howto of wat meer detail erover staat, dat scheelt mij weer wat google werk, als je het n.l. toch al wilde gaan doen heb je je er vast wel in verdiept
Verwijderd
Ik heb het zelfde probleemdinow schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:17:
Ik heb fw 4.44 en heb toch dat oxygen gebruikt, maar nu werkt me radio niet meer, hij wil simpelweg niet meer aan, iemand dit al gehad? en wat is de oplossing?
Is dit bug van fw 4.44 ?Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 20:07:
[...]
Ik heb het zelfde probleem.Weet iemand hier de oplossing van?
Verwijderd
Mijn radio werkt weer
.Ik heb gewoon me telefoon even uit en aangezet ik ben blij dat het weer werkt.Ik ben alleen wel mijn al reed opgeslagen zenders kwijt..maarja gelukkig doet die het weer.
Verwijderd
Is er al iemand met Firmware 5.24? Las net op een ander forum het volgende:
So, today i've got 5.24 firmware installed. I have used older firmware only for several days, but even now I can see some very good changes:
1. You can see Caller ID with any wallpaper - when someone calls you, the wallpaper becomes much much lighter, but it stays there. I think this soluton by Nokia is better than changing color of fonts, as some of members requested. It is really cool. It is really better and smartder than in older 40series nokias.
2. Icon Services is now called "Web"
3. new 'Instant messages' in the 'messages' menu
4. After you take a picture, main NAVI button says 'Send' but not 'Delete'
5. Music player playlist automaticaly sees all the mp3 from mmc, no matter in which folder where they are.
6. When the phone asks you to choose the folder (e.g. when you define where your photos will be stored from camera options menu), main NAVi button is 'SET' instead of 'Open', if you want to open folder (go deeper) have to choose Options->Open folder
Bron:[url]http://http://www.expansys.nl/forumthread.asp?code=108417&thread=3225[/url]
Ik breng hem mischien morgen naar de dokter, mits ze deze FW hebben, niet dat ik perse de laatste FW moet hebben, maar geen 4.44. (liefst weer 3.15
)
So, today i've got 5.24 firmware installed. I have used older firmware only for several days, but even now I can see some very good changes:
1. You can see Caller ID with any wallpaper - when someone calls you, the wallpaper becomes much much lighter, but it stays there. I think this soluton by Nokia is better than changing color of fonts, as some of members requested. It is really cool. It is really better and smartder than in older 40series nokias.
2. Icon Services is now called "Web"
3. new 'Instant messages' in the 'messages' menu
4. After you take a picture, main NAVI button says 'Send' but not 'Delete'
5. Music player playlist automaticaly sees all the mp3 from mmc, no matter in which folder where they are.
6. When the phone asks you to choose the folder (e.g. when you define where your photos will be stored from camera options menu), main NAVi button is 'SET' instead of 'Open', if you want to open folder (go deeper) have to choose Options->Open folder
Bron:[url]http://http://www.expansys.nl/forumthread.asp?code=108417&thread=3225[/url]
Ik breng hem mischien morgen naar de dokter, mits ze deze FW hebben, niet dat ik perse de laatste FW moet hebben, maar geen 4.44. (liefst weer 3.15
hmm zo simpel, maar het werkt wel, maar toch wel vaagVerwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:58:
Mijn radio werkt weer.Ik heb gewoon me telefoon even uit en aangezet ik ben blij dat het weer werkt.Ik ben alleen wel mijn al reed opgeslagen zenders kwijt..maarja gelukkig doet die het weer.

ach opgelost
Ik ga 'm zometeen laten flashen bij Gami in Arnhem, ik heb nu nog 4.44.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 05:31:
Is er al iemand met Firmware 5.24?
Ik laat wel weten of het wat is
Ik heb een data-kabel. Kan ik die dingen ook zelf flashen? Of anders bij welke winkels?
----
Volgens Ricom Repairs in Schiedam is de 5.24 nog niet uit. Ze zijn een Club Nokia Service Point en ze zei letterlijk: "Nokia heeft ons 5.24 nog niet gestuurd, dus nog niemand kan hem hebben."
----
Volgens Ricom Repairs in Schiedam is de 5.24 nog niet uit. Ze zijn een Club Nokia Service Point en ze zei letterlijk: "Nokia heeft ons 5.24 nog niet gestuurd, dus nog niemand kan hem hebben."
[ Voor 54% gewijzigd door kavorka op 28-12-2004 14:02 ]
kavorka schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:53:
Ik heb een data-kabel. Kan ik die dingen ook zelf flashen? Of anders bij welke winkels?
----
Idd, daar ben ik nu dus ook achter. Ik had van te voren gebeld met de vraag of ik 5.24 kon laten flashen. Ja hoor, ik kon wel even langskomen. Kom ik daar, gaan ze 'm flashen, ik zeg bedankt en loop de winkel uit. Buiten toch maar even nieuwsgierig *#0000# intikken, en wat denk je: 4.44. Ik weer naar binnen, bleek dat dit de nieuwste versie was die ze hadden. Tja!
Verwijderd
mmm zeker dat lichter worden van je wallpaper klinkt veelbelovend!
Ik heb nu boven en onder aan mijn wallpaper een witte balk zodat ik wel te tekt van mijn buttons en de klok kan zien. Maar in het midden is ie vrij donker. ik kan dus niet makkelijk zien wie er belt. Dat zou met de nieuwe firmware dus opgelost moeten zijn... Zou mooi zijn!
Verder nog een vraag... Ze zeggen dat de 6230 een (x)html compattible browser heeft.
Nu wil ik graag de foto's die ik gemaakt heb uploaden naar een webserver. Dit leek makkelijk. Upload formuliertje en gaan, maar nu heb ik ff getest en nu blijkt dat de 6230 geen file input velden kan weergeven... Is er iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen en een oplossing heeft gevonden?
Ik heb geen zin om voor iedere foto een mms te moeten sturen... Ik wil namelijk een soort foto dagboek bij kunnen houden... Niet dat het nuttig is, maar wel leuk als het kan
Ik heb nu boven en onder aan mijn wallpaper een witte balk zodat ik wel te tekt van mijn buttons en de klok kan zien. Maar in het midden is ie vrij donker. ik kan dus niet makkelijk zien wie er belt. Dat zou met de nieuwe firmware dus opgelost moeten zijn... Zou mooi zijn!
Verder nog een vraag... Ze zeggen dat de 6230 een (x)html compattible browser heeft.
Nu wil ik graag de foto's die ik gemaakt heb uploaden naar een webserver. Dit leek makkelijk. Upload formuliertje en gaan, maar nu heb ik ff getest en nu blijkt dat de 6230 geen file input velden kan weergeven... Is er iemand die ook tegen dit probleem is aangelopen en een oplossing heeft gevonden?
Ik heb geen zin om voor iedere foto een mms te moeten sturen... Ik wil namelijk een soort foto dagboek bij kunnen houden... Niet dat het nuttig is, maar wel leuk als het kan
Dit topic is gesloten.