Toon posts:

[win2003] Rechten probleem useraccount

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij op school hebben sins kort een server staan waar we nu mee aan het knoeien zijn.
maar nu lopen we vast op een paar kleine probleempje's.

1. Rechten

we hebben allemaal account's aangemaakt maar als de users dan \\server\gebruikers\username doen kunnen ze nog in alle profiellen komen nu hebben we al met de rechtermuisknop en dan security beetje zitte knoeien maar het lukt ons nog niet hellemaal om dat te beveiligen.

Edit: Het gaat om een zwervend profiel
Kan iemand daarmee helpen.

2. Sloom inloggen

Op school als iemand wil inloggen gaat het heel sloom ik denk wel zo'n 5 min duurt voordat iemand is ingelogt nu heb ik iets gelezen dat het om een DNS probleem ging wat kan daar precies fout aan zijn.

Dit waren mijn vraagje's hoop dat jullie ze een beetje begrijpen :P

greetz Harm

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 12:53 ]

• Firefox
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-09-2024

Firefox

Een Vurig Vosje

Euhh.... ney, het is me na 3x doorlezen nogsteeds niet helemaal duidelijk.
Uit het UNC pad maak in niet helemaal op wat je er nu mee wil.

\\server\gebruikers\username\Profiel?
\\server\gebruikers\username\Data?

Roaming Profile werkt in 2003 niet (goed) tenzij de rechten goed staan, dus....
Welke rechten heb je tot nu toe gezet op de share en op het NTFS? wie is de owner van de gegevens?

Better to have loved and lost then never loved at all... yeah right.

Verwijderd

Topicstarter
ok we hebben op windows 2003 een zwervend profiel gemaakt dat werk naar behoren.

maar je kan via \\server\gebruikers\username nog wel in een andere profiel om zitten knoeie dat wille we dus blokkeren

dus je bent bijv als harm ingelogt dan kan ik nog wel in de bestanden van bijv.. piet omrommelen en dat willen we uizette

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27
Denk je niet dat het handig is om even de basics van Windows door te nemen voordat je met Windows 2003 gaat "knoeien"?

Je hebt full control rechten nodig op je profile dir en op je homedir is change genoeg. Je doet per user en gooit dus de everyone groep even weg. In principe moeten de lokale administrators en de user zelf rechten hebben op NTFS niveau.
Op share niveau kan je Full Control of change doen voor de groep die de share moet benaderen.

Maar zoals ik al zei, dit is best wel basic NT/2000/2003 kennis, wellicht is het handig om http://support.microsoft.com te gebruiken en af en toe op F1 drukken is ook wel een goede hulp.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

ik denk niet dat
beetje zitte knoeien
in PNS hoort. Voor de meeste Microsoft gerelateerde zaken kan je terecht op http://www.technet.com

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 22:26
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:42:
2. Sloom inloggen

Op school als iemand wil inloggen gaat het heel sloom ik denk wel zo'n 5 min duurt voordat iemand is ingelogt nu heb ik iets gelezen dat het om een DNS probleem ging wat kan daar precies fout aan zijn.
dit wordt meestal veroorzaakt doordat je als standaard DNS server een server hebt ingevuld die niet de juiste records heeft om je domein (als in windows-domein, niet een domein op het web, hoewel ze wel dezelfde naam kunnen hebben) te kunnen resolven.
Als je je domeincontroller dns-server maakt, evt met een forward naar de dns server van je provider, en de trage clients dan naar die server laat resolven gaat het meestal goed. Let er ook op dat de DC zelf ook 127.0.0.1 als dns server moet hebben staan, dan registreert hij zichzelf.

Verwijderd

Dit is niet de manier waarop wij op dit forum werken. Zomaar je vragen neerdumpen alsof dit een helpdesk is wordt niet gewaardeerd en je geeft ook nog eens veel te weinig informatie om je ook maar een beetje te helpen. Tot slot heeft dit niets te maken met Professional Networking & Servers.

Ik raad je aan http://gathering.tweakers.net/forum/faq, Algemene gedragsregels (Netiquette) en sys:/tweakers/net/PNS/readme.txt eens door te lezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.