Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Na een hele tijd reviews lezen, op t.net en andere sites, en zo'n beetje de halfe pricewatch te hebben doorgeploegd, kom ik tot de conclusie dat volgens mij de ultieme MP3 speler NIET bestaat. Een IPod (mini) leek me, ook qua richtprijs, ideaal, maar die LIJKEN (apple site is nogal onduidelijk, en de review op T.Net ook, als er nou stond: FM Radio: nee, was het duidelijk geweest) geen radio te hebben.

Vereist:
[ulist]
• Veel storage! Groter dan 1GB. 4GB of meer!
• FM Radio. Hoeveel muziek ik ook heb, op den duur ben ik het zat/ wil ik wat anders en ga ik radio luisteren, ook thuis. Plus het nieuws... Dat gaat nogal lastig in de playlist.
[/ulist]

Voorkeur:
[ulist]
• Native Windows support in de categorie: plug in, driveletter. Geen drivers! Bij voorkeur zelfs zo dat ik m'n muziekkies in een dir gooi, of in de root, en het werkt.
• Niet alleen mp3, ook WMA.
• standaard zooi, zoals: goeie accu/batterijduur, kwalitatief goed, goeie garantie, het spreekt voor zich.
[/ulist]

Weet iemand iets voor mij? Of is d'r een of ander cheapass dingetje wat je op het AB-gaatje van je I-Pod (mini) gooit, en hij ontvangt ook vanuit z'n eigen menu's Radio? Werkt de I-Pod wel zonder drivers? I-Tunes lijkt me niet alles... Ik heb ook nogal veel van m'n muziek geript als WMA, dat zou ik d'r ook graag op kwijt kunnen. Vertaalt I-Tunes dat eventueel naar MP3 voor mij?

Verwijderd

Ja dat doet itunes. Ik heb sinds kort een ipod mini en kan echt niet meer zonder. Ik had alles in wma formaat, maar itunes converteert het allemaal vrij snel naar bijv mp3, waarvan je de kwaliteit zelf kan instellen. En zo'n fm-toevoeging moet je ook wel kunnen vinden, alsjeblieft: http://www.griffintechnology.com/products/itrip_mini/

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 18:10 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zie het probleem niet zo. Als ik bijvoorbeeld bij Holland Global kijk, zie ik zo een paar spelers die aan je eisen voldoen.
Random voorbeelden:
MPIO HD200 5GB
Mpio HD 300 20GB
iRiver H120 20GB

Of ben je in de startpost iets vergeten ?

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 12-12-2004 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb eigenlijk alleen bij de gebruikelijke groothandels gekeken, niet echt bij webshops, zo'n MPIO lijkt me wel iets, daar zoek ik even op door, en kijken of ik hem rechtstreeks kan bestellen. Ik ben vooral geinterreseert in de kwaliteit, dat het niet zo'n blokker-MP3 speler-achtig geval is...

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33

Piggen

Lekker bakkie

Dan zou ik die MPIO maar wegstrepen, die schijnt erg brak te zijn.

Een iAudio M3 is ook een goede keuze. Maar er valt genoeg te vinden over dit onderwerp op GoT.

Verwijderd

mischien een gewoone ipot en dan wat dinge bij kopen ?? :?

Verwijderd

De Creative Zen Micro is wel wat voor jou

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar de iAudio M3, en alhoewel het me op het eerste gezicht een aantrekkelijke speler lijkt, mist hij een makkelijke zoekfunctie, zoals de Ipod wel heeft. Daarnaast bevalt dat losse scherm in de afstandsbediening me niet. IDD, er valt veel te vinden op GoT, maar dat is gelijk het probleem: ik zie door de bomen het bos niet meer, zeker niet omdat dit een vlak is waar ik (schaam) nogal weinig van weet.

Creative heb ik me overigens vanaf het begin af aan al vanaf gekeerd, simpelweg vanwege het feit dat die software CRAP is, en helaas moet het daarmee. Verder lijkt het me een leuk apparaat, alleen heb ik qua software/stabiliteit/kwaliteit een behoorlijke creativeritus te pakken...

Een IPod lijkt me tot nu toe het allerbeste, qua kwaliteit en bewezen stabiliteit, alleen de radio mist erin. Ik ben postbode/student gecombineert, als ik niet studeer, loop ik post. En hoewel ik veel muziek heb, heb ik het op den duur wel gehoord. En daar kan ik moeilijk albums tegenop gaan kopen. Radio is dan ideaal, vooral om sochtends vroeg in de bus/ door de sneeuw ploegend met 40kg post achterop het nieuws te horen. Sure, ik kan het 8u journaal wel opnemen, en d'r op zetten, maar dan is de term "nieuws" niet ech tnieuws meer.

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:26
leuk, maar als je persee zonder programma je muziek erop wil zetten, moet je niet de iPod hebben

Voor spelers met meer dan 4gig vind ik het trouwens geen nadeel dat het via een programma gaat, anders wordt t een grote chaos op je speler

Verwijderd

Topicstarter
Van de IPod weet ik tenminste dat het programma opzich goede kwaliteit is, iets wat bij creative niet het geval is. Dat programma is slécht. De MPIO kan zonder software functioneren, en voor zover ik weet maakt hij een database. Deze wordt me hier echter afgeraden, en als ik zo rondzoek, kom ik idd tot dezelfde conclusie. Overigens wordt er niet écht veel positief bevonden hier, qua HD-mp3 spelers, op de IPod na, en alhoewel die mij het meeste trekt, vind ik het té weinig waar voor geld. Geen Radio, slechte garantie, niets vervangbaar (hoe crap qua software creative ook is, de accu kun je voor een prikkie vervangen!).

Pino: daar was ik ook achter. En die dingen zijn illegaal in NL. Niet dat je gelijk onderschept wordt door de ME, maar goed, ik ben nogal een... moraalridder.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 20:22 ]

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 10:17
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:09:
Ja dat doet itunes. Ik heb sinds kort een ipod mini en kan echt niet meer zonder. Ik had alles in wma formaat, maar itunes converteert het allemaal vrij snel naar bijv mp3, waarvan je de kwaliteit zelf kan instellen. En zo'n fm-toevoeging moet je ook wel kunnen vinden, alsjeblieft: http://www.griffintechnology.com/products/itrip_mini/
Dat is een FM zender geen ontvanger

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:05
Mss moet je wat meer muziek gaan downloaden dan hoef je ook geen zorgen te maken over zoiets onbenulligs als een fm radio :|

Sorry maar je keuze maken op het wel of niet aanwezig zijn van een fm radio vind ik echt iets belachelijks....

[ Voor 32% gewijzigd door lowfi op 12-12-2004 20:29 ]

Verwijderd

Die iRiver is echt goed, ik heb zelf de mp3cd versie. De geluidskwaliteit is heel erg goed, beter dan van apple, je krijgt er beter oortjes bij, OGG vorbis ondersteuning en een fmradio, waarbij de afstandsbediening dienst doet als antenne. De ontvangst is daardoor net zo goed als met externe antenne, terwijl je die nu niet los hoeft mee te nemen.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 10:17
Low-Fi schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:26:
Mss moet je wat meer muziek gaan downloaden dan hoef je ook geen zorgen te maken over zoiets onbenulligs als een fm radio :|
Lekkere oplossing draag je aan zo.... Goed de topicstart gelezen zeker?
FM Radio. Hoeveel muziek ik ook heb, op den duur ben ik het zat/ wil ik wat anders en ga ik radio luisteren, ook thuis. Plus het nieuws... Dat gaat nogal lastig in de playlist.
Ik ben idd ook al tijden op zoek naar zo iets, op dit moment gebruik ik mijn Nokia 6230, die heeft radio en MP3, maar de bediening is niet optimaal en ik heb maar 256MB ruimte

[ Voor 16% gewijzigd door Pino op 12-12-2004 20:29 ]

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• lowfi
Ja heb ik gelezen.... Het lijkt wel of ie radio belangrijker vind als de mp3 speler zelf. Goed koop dan een flash spelertje van 256mb met radio erop. En klaar is cabal.

Verwijderd

Low-Fi schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:26:

Sorry maar je keuze maken op het wel of niet aanwezig zijn van een fm radio vind ik echt iets belachelijks....
Onbenullig? Hoeveel muziek je ook bij je hebt, het is uitermate relax om af en toe gewoon even het nieuws te volgen. Vooral als je wat langer weg bent. Volgens mij heeft de ts dat ook verteld...

Zo'n Ipod is lekker; fiets zonder bel.

Ik zou als ik jou was voor die iRiver H120 20GB gaan, een vriend van me heeft hem en ik vind het een uitermate relax ding. Voelt ook superstevig aan, een super voicerecorder, line in en out en natuurlijk radio. Het enige nadeel, voor mij is de "moeilijk" te vervangen batterij. Helaas ligt dat ding ook nog steeds boven mijn budget...

Verwijderd

Ik snap de commotie niet over de software van Creative. Hier heb ik totaal geen problemen mee hoor (en vele met mij, lees het topic)..

• lowfi
Ok dan ligt het aan mij dus... Ik heb zelf een iaudio m3 en heb er nog nooit gebruik van gemaakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:46:
Ik snap de commotie niet over de software van Creative. Hier heb ik totaal geen problemen mee hoor (en vele met mij, lees het topic)..
Nouja, ik heb nu een mpio fd100...al behoorlijk lang, en al van het begin afaan erger ik me aan de software. In mijn geval werkt het nu helemaal niet meer. Op de één of andere manier is het superfijn om gewoon te slepen, knippen, plakken etc.

Verwijderd

Xclef HD500, 20GB opslagruimte, radio, microfoon, accuduur van 20 uur, mp3/wma, na upgrade ook ogg vorbis, equalizer, lezen van text files etc.

EDIT, plug en play, er worden alleen drivers bij geleverd voor win 98 en mac, dus als je XP hebt prop je de Xclef in de USB poort en hij wordt herkend als Mass Storage Device, waar je alles op kan zetten wat je wil, dus geen vage transfersoftware.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 21:01 ]

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik geloof dat je bij de Creative Muvo² geen software nodig hebt. 4gb en er is ook een afstandsbediening verkrijgbaar met fm ontvanger. Afstandsbediening is overigens wel behoorlik prijzig, 60 a 70 euro dacht ik... Speler daarintegen is wel weer goedkoop, 190 euro ongeveer voor de 4gb versie.

Verder snap ik je problemen want ik zit ook een beetje met hetzelfde dilemma :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:00:
Xclef HD500, 20GB opslagruimte, radio, microfoon, accuduur van 20 uur, mp3/wma, na upgrade ook ogg vorbis, equalizer, lezen van text files etc.

EDIT, plug en play, er worden alleen drivers bij geleverd voor win 98 en mac, dus als je XP hebt prop je de Xclef in de USB poort en hij wordt herkend als Mass Storage Device, waar je alles op kan zetten wat je wil, dus geen vage transfersoftware.
Voor dat ding mag je wel een aparte rugzak kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op de FP verschijnt net een artikel wat me wel wat lijkt, even wat over opzoeken, verder vind ik op dit moment de iRiver best aantrekkelijk, op het oerlelijke design na. De Xclef ziet er erg aantrekkelijk uit, maar deze ga ik zéker wat over opzoeken, even de review lezen:

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=901

Hmmm, leuk, maar niet schokkend. Eigenlijk gewoon een 20GB spelertje voor in de blokker.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 21:26 ]

• lowfi
meeste iriver & cowon spelers voldoen aan alle eisen die jij stelt... komt er alleen dan nog op neer welke je de mooiste vindt. En wat je budget is natuurlijk :)

Verwijderd

MUVOO!!!! :P
Cool dingetje, 1,5GB of 4GB, kost geen drol, ff AB erbij kopen, heb je ook gelijk FM tuner. In je pc proppen, muziek erop gooien (6~8 minuten 1.5gb @usb2) geen software nodig, et voila :*

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:26:
MUVOO!!!! :P
Cool dingetje, 1,5GB of 4GB, kost geen drol, ff AB erbij kopen, heb je ook gelijk FM tuner. In je pc proppen, muziek erop gooien (6~8 minuten 1.5gb @usb2) geen software nodig, et voila :*
Juist, dat zei ik ook al :P

Verwijderd

De meeste mp3 speler ondersteun alle die dingen die je op noemt. Er zijn zelfs nog veel betere zoals de IOPS MFP3** serie. Die kan je automatiche van af de radio laten opneme (timer) , automatische mp3 laten afpspelen (als wekker). Vorbis ogg wat veel beter is dan mp3/ wma waardoor je twee keer zoveel muziek op kan.
En je kan hem overal opladen waar een USB poort is _/-\o_ . Nooit meer last van lege batterijen.

Hoeveel ruimt ligt meer aan het bedrag wat je er maximaal aan wilt uitgeven.
Waatm vind je trouwens *.wma zo belangrijk, ik vindt het zo bagger formaat dat ik me afvraag de meeste spelers het ondersteunen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 21:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee maar, die Muvo2-FM (Klikkie) ziet er écht perfect uit! Creative zonder drivers is meestal wel goed (kheb een audigy2, en gebruik alleen de drivers, niet de software, want die is CRAP), hij is klein!, Afstandsbediening (jeee, niet de zak in om te zappen!)! Even review zoeken!

Waarom ik WMA belangrijk vind? Ik heb er m'n halve CD-collectie in geripped. Ik vind het helemaal niet zo'n slecht formaat! Als je DRM uitzet, kun je het nog overal op afspelen ook. Dat het van MS is wil niet zeggen dat het slecht is. Sterker nog: WMV vind ik beter (helderder) dan DivX en XVid. OGG heb ik nog niet zo veel gehoord, maar opzich boeit me dat ook niet zo veel, MP3 en WMA zijn zeer wijd geaccepteerd.

Overigens heb ik weinig zin om nog veel te rippen.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2004 21:41 ]

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:32:
Nee maar, die Muvo2-FM (Klikkie) ziet er écht perfect uit! Creative zonder drivers is meestal wel goed (kheb een audigy2, en gebruik alleen de drivers, niet de software, want die is CRAP), hij is klein!, Afstandsbediening (jeee, niet de zak in om te zappen!)! Even review zoeken!
Als je die review hebt gevonden, dan moet je die link ff posten ajb :) Zit er zelf nmlk ook over na te denken om deze te gaan kopen. (of de gewone Muvo²)

Verwijderd

Topicstarter
Review of de seagate 5GB schijf werkt in andere apparaten (ja!)

Ik zoek verder (en edit deze post als ik wat vind, hij is nogal nieuw!)

• sOid
  • Niet online
Ok :) Maar geloof dat hij verder hetzelfde is als de gewone Muvo2 :) Heb ff linkje voor jou opgezocht van topic op GoT: Klik! Vooral op de laatste paar pagina's wordt veel over de Muvo2 gepraat :)

Nog een linkje voor je opgezocht :) Staat ook bij waar ze m verkopen, jammer genoeg nog maar 1 winkel (hij staat niet in de pricewatch) voor 240 euro

[ Voor 20% gewijzigd door sOid op 12-12-2004 21:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dude, deze wil ik gisteren in huis hebben! Morgen even groothandel bellen! Hij is nog betaalbaar ook!

Verwijderd

Moet ik daarui concluderen dat dat ding een flashapparaatje is? :s Wat gaaf :)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
5GB flashgeheugen met verpakking voor 240 euro, denk het niet eh :P
Is dus een gewoon nieuwe microdrive (HD) :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Tweeke schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:14:
5GB flashgeheugen met verpakking voor 240 euro, denk het niet eh :P
Is dus een gewoon nieuwe microdrive (HD) :)
Dacht al, nog nooit van gehoord. Dan valt dit ding alweer af, toch maar de N200 dan :)

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Want?

Ik heb tot nu toe nog geen nadelen kunnen ontdekken aan de HD in m'n Muvo2 (een 4GB model). Kan tegen alle schokken en stoten waaraan ik 'm tot nu toe heb blootgesteld, en het ding is absoluut onhoorbaar. Het beeld van HD-spelers die bij het minste of geringste over hun nek gaan hoort niet (meer) bij de huidige generatie HD MP3-spelers. :)

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
Ik zou denk ik voor de creative Zen Micro gaan. ik heb zelf de Zen Touch, ben er erg tevreden mee, maar ik mis de FM functie wel af en toe

De software die er bij zit is alleen niet zo geweldig, ik heb bijna meteen Notmad explorer gekocht. Werkt perfect, het is de 20€ zeker waard.

Verwijderd

Tweeke schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:24:
[...]
Want?

Ik heb tot nu toe nog geen nadelen kunnen ontdekken aan de HD in m'n Muvo2 (een 4GB model). Kan tegen alle schokken en stoten waaraan ik 'm tot nu toe heb blootgesteld, en het ding is absoluut onhoorbaar. Het beeld van HD-spelers die bij het minste of geringste over hun nek gaan hoort niet (meer) bij de huidige generatie HD MP3-spelers. :)
Toch loop ik niet graag het risico, dat is de voornaamste reden. Ik ben namelijk niet echt voorzichtig met mp3spelers en dergelijke. En met een flashspeler loop je dan toch wat minder risico. Dat weegt dan weer op tegen de enorme opslag.

Verwijderd

Topicstarter
Euh? Boeien? Bij een HDD heb je tenminste niet de limieten aan writes, en ik weet nu al wat ik ga doen, dat ding hangt voor de helft vol met MP3's, en de andere helft zijn ISO's, en als ik echt een keertje echt gek ben geworden (ben al aardig ver), zet ik d'r een linux op. Dan zit je zo aan de 1000 writes, waarna je je flashgeheugen weg kan gooien. Een HDD, zoals de ZEN-micro heeft geen limiet.

Daarnaast is dit die nieuwe seagate 1" drive (met CF interface), die extreem goed tegen schokken kan, daar is hij voor ontworpen, en je kan er vanuit gaan dat ze die goede garantie (dat moet je creative nageven, goeie customer relations, garantie hoort daarbij!) niet voor niets geven. Ooit in de zaak een defecte sub van een P380 gehad, even gebeld, en gelijk een nieuwe toegestuurd gekregen. Oude hoefde niet eens ingeleverd te worden!. Van zo'n merk wil ik wel wat kopen. En zoals ik al zei: ik ben postbode/student. Reken maar niet dat ik voorzichtig te werk ga.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:33:
Bij een HDD heb je tenminste niet de limieten aan writes,
Dan zit je zo aan de 1000 writes, waarna je je flashgeheugen weg kan gooien.
Op zich een interessant punt, maar toch horen/lezen we hier weinig klachten over. Zekere gezien de miljoenen flashgeheugens die in de wereld gebruikt worden. Heeft iemand concrete getallen over het geschatte aantal write cycles dat een flashgeheugen aankan voordat-ie kapot gaat.

edit:
Even wat opgezocht, je ziet getallen tussen 10.000 (MLC) en 100.000 (SLC) cycli. Voor normaal gebruik voldoende lijkt me. Als je er Linux op gaat zetten wordt het idd kritisch.

[ Voor 16% gewijzigd door Henk007 op 13-12-2004 00:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit geheugen wordt hoofdzakelijk gebruikt voor reads (mp3's write je niet als je ze afspeelt, je read ze). Eigenlijk alleen USB sticks worden relatief vaak "gewrite", maar dan nog is 1000 maal een hoop.

Veel chips zijn voorzien van een soort van redundancy, mocht d'r een sector het opgeven, heb je de redundancy. Maar op den duur gaan ze dan toch stuk. En ik verzeker je (ik werk bij een kleine computerboer), dat gebeurt vaker dan je denkt. Alleen niemand maakt er een punt van, die dingen zijn goedkoop zat, en het gebeurt toch buiten de garantie. Net zo min als niemand die d'r over jankt dat z'n floppy stuk is. Toch komen d'r elke week wel een paar mensen binnen met de vraag of d'r nog "iets" is wat we kunnen doen in de computerzaak. Even inpluggen, device gevonden, en afhankelijk van het merk, is het óf een lege partitie, zoveel MB (als de kaart is), 0b gebruikt, of het is de device, geen partitie d'r op, 0b beschikbaar.

Verwijderd

Henk007 schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:39:
[...]

[...]

Op zich een interessant punt, maar toch horen/lezen we hier weinig klachten over. Zekere gezien de miljoenen flashgeheugens die in de wereld gebruikt worden. Heeft iemand concrete getallen over het geschatte aantal write cycles dat een flashgeheugen aankan voordat-ie kapot gaat.
Ja, dat vraag ik me nu dan ook af.

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:56:
Dude, deze wil ik gisteren in huis hebben! Morgen even groothandel bellen! Hij is nog betaalbaar ook!
Zou je willen melden wat hij bij welke groothandel kost/me even een mailtje ermee willen sturen? Emailadres staat in mn profiel :) BVD!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal proberen het te onthouden, maar waarschijnlijk kan ik DI pas mailen. Ik zet het in m'n agenda.

• sOid
  • Niet online
Zie net dat de nieuwe Zen Micro eigenlijk bijna hetzelfde is, en nog 2 euro goedkoper ook (volgens de pricewatch) nou boeit dat natuurlijk niet, maar vraag me af welke nou beter is, die micro heeft ook een ab en ook fm, en ook 5gb... En een groter display :P

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Leuk topic :)
Ben ook op zoek naar 'n HD based speler,maar met line-in recording mogelijkheid...
Ik zou 'm nl graag gebruiken voor liverips. Heb al heel wat topics doorgespit, maar er wordt weinig of geen aandacht besteed aan de recording mogelijkheden...
En 'k zie door de bomen het bos niet meer in het rijk der mp3-spelers...
Zijn er buiten 'n iPod en en iRiver nog mogelijkheden?

[ Voor 49% gewijzigd door dodge_911 op 14-12-2004 22:24 ]

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Verwijderd

Topicstarter
Zen micro heeft alleen software, die nogal crap is, en het kan alléén via die software. Je kan wel een gedeelte van het device als "disk" beschikbaar maken, alleen daar kun je niet van af spelen. Creative software is, serieus, CRAP. Ik heb overigens vandaag nog geen antwoord gekregen, net eventjes de vraag her-gemailed naar de groothandel. Ik ben het niet vergeten!!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 00:50 ]

Verwijderd

dodge_911 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:19:
Leuk topic :)
Ben ook op zoek naar 'n HD based speler,maar met line-in recording mogelijkheid...
Ik zou 'm nl graag gebruiken voor liverips. Heb al heel wat topics doorgespit, maar er wordt weinig of geen aandacht besteed aan de recording mogelijkheden...
En 'k zie door de bomen het bos niet meer in het rijk der mp3-spelers...
Zijn er buiten 'n iPod en en iRiver nog mogelijkheden?
Ja, dat vraag ik me nu ook weer af. Hoe langer ik wacht met de aanschaf van een(flsh)speler (muvo n200), hoe meer mogelijkheden ik tegenkom. Nu schijnen hdd bases toch wel vrij "sterk" te zijn qua bewegende onderdelen; de creative fm muvo 2 fm, maar daar zit dan weer geen line-in functie op.

Wat hou je verder dan over? Wanneer je opzoek bent naar een fm-radio, voice recorder, line-in, robuust, plug and play 5gb.

Behalve de muvo2 fm, zonder line-in zie ik weinig alternatieven.

Verwijderd

Geen AB voor de Micro..

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:48:
Zen micro heeft alleen software, die nogal crap is, en het kan alléén via die software. Je kan wel een gedeelte van het device als "disk" beschikbaar maken, alleen daar kun je niet van af spelen. Creative software is, serieus, CRAP. Ik heb overigens vandaag nog geen antwoord gekregen, net eventjes de vraag her-gemailed naar de groothandel. Ik ben het niet vergeten!!
Oke, dat wist ik niet, mooi dat je het niet vergeten bent :P
En inderdaad, de AB wordt er bij de micro niet standaard bij geleverd...

Verwijderd

Henk007 schreef op zondag 12 december 2004 @ 23:39:
edit:
Even wat opgezocht, je ziet getallen tussen 10.000 (MLC) en 100.000 (SLC) cycli. Voor normaal gebruik voldoende lijkt me. Als je er Linux op gaat zetten wordt het idd kritisch.
Goh, er zijn wel mensen die win98 op een flash schijf hebben geinstaleerd. Is het niet zo als bij batterijen die je technische gezien maar 1000 keer kan opladen.

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11 13:08
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:48:
Volgensmij klopt dat niet hoor

Ik heb een Zen Touch en ik ga er van uit dat het ongeveer het zelfde werkt.
Die software werkt heel simpel het wordt zo in windows verwerkt dat je kan kopieren en plakken naar de speler en je kan ook gewoon "kopieren naar" gebruiken.
als je bestanden naar de speler kopiert dan zal de software zelf onderscheid maken tussen muziek en andere bestanden. dus niks beschikbaar maken.

voor zover ik weet is het enige nadeel dat je niet even bij iemand anders muziek op je speler kan zetten zonder de software.

maarja dat is mijn mening

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Verwijderd

Topicstarter
Als de software werkt, werktie ook, het is alleen bloatware, die nog instabiel is ook. En het mist nogal wat functies, en het conflicteerd enorm (ik noem bijv. norton AV die stoort met creative launcer bij een SB Audigy 2)

• lowfi
Als je wil zoeken op je mp3 speler wat je eerder in dit topic aangeeft dan zit je volgens mij sws vast aan software die je op je pc moet installeren aangezien er een soort database moet worden gemaakt. Weet niet 100% zeker trouwens.

Ik hou ook niet van die creative software. Ik vind creative in zijn geheel trouwens een slecht merk. Het doet mij allemaal te "net niet" aan :)

Als je gewoon je mp3s goed onder verdeelt in mappen dan heb je die zoek functie helemaal niet nodig. Gewoon 1tje kopen die je als mass storage device kan gebruiken. Is ie tenminste ook makkelijk te gebruiken op bv mac of linux.....

• sOid
  • Niet online
Low-Fi schreef op woensdag 15 december 2004 @ 23:46:
Als je wil zoeken op je mp3 speler wat je eerder in dit topic aangeeft dan zit je volgens mij sws vast aan software die je op je pc moet installeren aangezien er een soort database moet worden gemaakt. Weet niet 100% zeker trouwens.

Ik hou ook niet van die creative software. Ik vind creative in zijn geheel trouwens een slecht merk. Het doet mij allemaal te "net niet" aan :)

Als je gewoon je mp3s goed onder verdeelt in mappen dan heb je die zoek functie helemaal niet nodig. Gewoon 1tje kopen die je als mass storage device kan gebruiken. Is ie tenminste ook makkelijk te gebruiken op bv mac of linux.....
Ja, dat kan die ene dus, die Muvo2 :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

Je kan je iPod synchen met Podcasts....soort van RSS achtige music streams. Luister vaak naar interviews, talkshows etc. Podcasting is bedacht door Adam Curry....en werkt vooralsnog heel erg lekker.

Ik reageer hiermee dan op de missende FM tuner die een iPod zou moeten hebben. Wat mij betreft geen gemis :) Ik verveel me niet zo snel met 20 gig aan muziek ;)

Griffin zou er eentje uitbrengen maar die hebben ze jammergenoeg gecancelled. Omdat het dingetje afhankelijk was van ipod wireless remote control.

Hij zag er zo uit, maar jammer genoeg nooit het levenslicht gezien:
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/stevejobs/ifm.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Nitai op 16-12-2004 10:20 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Native Windows support in de categorie: plug in, driveletter. Geen drivers! Bij voorkeur zelfs zo dat ik m'n muziekkies in een dir gooi, of in de root, en het werkt.
Dit is imho een eis. En dan wel onbeperkt in beide richtingen.
MuVO en iPod vallen dus al af.

Verwijderd

svdmeer schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:47:
[...]

Dit is imho een eis. En dan wel onbeperkt in beide richtingen.
MuVO en iPod vallen dus al af.
Nee hoor, niet de nieuwe Muvo FM...zie boventaand voor link.

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:56:
[...]

Nee hoor, niet de nieuwe Muvo FM...zie boventaand voor link.
De gewone Muvo2 toch ook niet?

Verwijderd

sOidivUs schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:19:
[...]

De gewone Muvo2 toch ook niet?
We hebben het nu toch over plug and play support? De nieuwe muvo heeft het wel. http://www.creative.com/p...y=215&product=10659&nav=1

Maar zover ik weet is dat de opvolger van die 2, die dat weer niet heeft.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:32:
[...]

We hebben het nu toch over plug and play support? De nieuwe muvo heeft het wel. http://www.creative.com/p...y=215&product=10659&nav=1

Maar zover ik weet is dat de opvolger van die 2, die dat weer niet heeft.
Ziet er goed uit. Maar volgens mij niet te vinden in pricewatch.

En op de site van Creative zie ik geen capaciteit genoemd worden, maar op het plaatje staat 5 GB. Kunnen ze nou niet eens wat groters maken? Wat stelt 5 Gig voor? Dan moet ik m'n zooi nog re-coden naar 128 kbps toe :r
Alsof 10 GB of 20 GB de kostprijs zoveel hoger maakt..

Verwijderd

svdmeer schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:37:
[...]

En op de site van Creative zie ik geen capaciteit genoemd worden, maar op het plaatje staat 5 GB. Kunnen ze nou niet eens wat groters maken? Wat stelt 5 Gig voor? Dan moet ik m'n zooi nog re-coden naar 128 kbps toe :r
Foto: http://aka.fotovista.com/dev/large/14350214.jpg

http://www.pixmania.nl/nl...mp3-speler-muvo-5-gb.html 240 euro, mooi dingetje. Alleen mis ik weer line-in, het is wel een ongelooflijk klein dingetje.

Maarja, ik heb gisteren eens al die spelertjes naast elkaar gezien. Die flashspelertjes van creative zijn echt ongelooflijk klein, ga ik me ook weer aan irriteren. Ik zit nu idd ook te denken aan 20gb (ik verander constant van gedachten :p). Maar voor mij mist er gewoon een degelijk goede mp3 hdd. Voor mij moet hij en robuust zijn, en line-in, radio en voicerecorder hebben, en er lekker uitzien :P

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2004 14:49 ]

• sOid
  • Niet online
svdmeer schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:37:
[...]

Tuurlijk kunnen ze wel wat groters maken, maar nog niet op dit type geheugen (ben ff naam kwijt, MicroDrive dacht ik dat t heet). Dan zou je voor een hdd based mp3speler moeten gaan, met als nadeel meer bewegende onderdelen, zwaarder, groter etc.

Als je voor dezelfde prijs een 20gb wil dan moet je kijken naar de Zen Touch.

Verwijderd

"Is er iets voor mij?" heet het topic. Dat vraag ik me nu ook al een tijdje af. Vandaar dat ik dus maar eens iets post. Ik heb echt een heleboel topics en reviews hier doorgelezen, maar ik kom eigenlijk niet goed tot een beslissing. Er zijn ook zoveel dingen dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet :/ .

De volgende overwegingen spelen voor mij een rol:
Ik wil iets met goede geluidskwaliteit dat mijn discman kan vervangen. Dit houdt in dat ie ook mee op vakantie moet.

Ergo:
- minimaal 1GB aan ruimte;
- goede geluidskwaliteit;
- gewone (AA of AAA) batterijen (zodat ik die op vakantie kan vervangen);
- prijs rond de 200 euro (liever eronder, maar mag er ook wel iets erboven).

In mindere mate belangrijk:
- handig navigatie (wel folders!);
- batterijduur;
- schoonheid;
- snelheid (al vrees ik eigenlijk dat ik zelf alleen USB 1.1 heb :?).

Ik heb gekeken naar van die microHD dingen, maar ik vind het niet handig dat ik dan de batterij niet kan vervangen. Daarnaast zijn ze groter en kunnen ze (theoretisch?) sneller kapot.

Ik heb (oa.) gekeken naar de volgende flashspelers:
1. Creative Muvo N200
2. Mobiblue DAH 1200
3. iRiver iFP 799/899
4. evt. iAudio G3

Ik had een beetje de neiging om voor de iRiver te kiezen, omdat ik dacht te begrijpen dat ie een betere geluidskwaliteit had dan de Creative en Mobiblu en goedkoper is dan de iAudio. De creative heeft ook als nadeel dat de oordopjes nogal brak schijnen te zijn. De Mobiblu ziet er wel leuk uit en heeft een goedkope AB optie, maar ik heb mijn twijfels over de geluidskwaliteit en de prijs verschilt maar weinig van de iRiver series. De iAudio is heel slick, maar wel een beetje prijzig (vind ik dan).

Dusch... ik weet dat ik uiteindelijk zelf een keuze moet maken, maar ik hoopte dat iemand hier nog iets aan toe te voegen heeft of mijn argumenten kan verifiëren of ontkrachten, indien nodig.

PS Ik hoop dat ik met deze persoonlijke kwestie geen/niet teveel regels overtreedt. Anders sorry daarvoor :o .

• sOid
  • Niet online
Waarom neem je niet de Muvo2? Geloof dat hij aan al je ijzen voldoet. Hoewel ik dat van die folder structuur niet zeker weet (heb hem zelf nog niet :P), is minder dan 200 euro, maar het is geloof ik wel verstandig om er andere oordopjes bij te kopen.

Je kan trouwens ook nog een PCI USB2 kaart voor in je PC er bij kopen, zodat de overdracht wel snel gaat :)

Verwijderd

Nou ja, de Muvo 2 (de microharddisk-speler) gaat toch op een Lithium-dinges batterij (= accu)... en ik wou graag eentje op gewone batterijen. Maar goed, ik ben misschien wel té veeleisend :).

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:52:
Nou ja, de Muvo 2 (de microharddisk-speler) gaat toch op een Lithium-dinges batterij (= accu)... en ik wou graag eentje op gewone batterijen. Maar goed, ik ben misschien wel té veeleisend :).
Oja daar heb je inderdaad gelijk in... Maar ik geloof dat het bij Creative dingen makkelijk te vervangen is :) Heb ik iig een paar keer gelezen.

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11 21:59

_Christiaan_

Master of SOG

@aardappelhoofd:

Misschien is de iRiver H120 iets voor jou? Heeft werkelijk alles wat een mp3-speler maar kan hebben. Line in, line out (allebei digitaal en analoog!), mic, radio, drag&drop&play, afstandsbediening, 20GB enz.

Is wel €320,- maar dan heb je ook wat :9

[ Voor 7% gewijzigd door _Christiaan_ op 20-12-2004 21:26 ]

NOSIG

Verwijderd

bigchristiaan schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:24:
@aardappelhoofd:

Misschien is de iRiver H120 iets voor jou? Heeft werkelijk alles wat een mp3-speler maar kan hebben. Line in, line out (allebei digitaal en analoog!), mic, radio, drag&drop&play, afstandsbediening, 20GB enz.

Is wel €320,- maar dan heb je ook wat :9
Ja, ja ken hem maar al te goed. Een vriend van me heeft hem, maarja die prijs wil maar niet echt zakken en ik zit nogal krap bij kas. Dat ding is echt te vet, bovendien al een tijdje in omloop en nog steeds een van de beste die er te vinden is. Dat ding voelt ook superstevig, itt tot een iPod...

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-11 10:01
misschien moet je eens naar archos producten gaan kijken, die hebben ook veel hd speeltjes, helaas moet je wel de afstandsbediening erbij komen om fm te hebben, maar t zijn leuke dingen met veel ruimte voor relatief weinig geld

LinkedIn
BlackIntel

Pagina: 1