Verwijderd

Topicstarter
Toen ik vandaag het nieuws keek (van volgen is geen sprake) hoorde ik dat er onomstotelijk bewezen is dat er leven was op mars. Dit omdat er kristallen gevonden zijn die alleen door bacterien gemaakt konden zijn. Dit bewijs maakt een bemande reis naar Mars aantrekkelijk.

:) Wat betekent dit bewijs voor de wetenschap / maatschappij?
:) Wie weet er meer over deze kristallen e.d.

[gewijzigd]Aarde = Mars. Bedankt Zetje[/gewijzigd]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:15
tikfoutje...

Verwijderd

hier is ook al een draad over geweest...

ik zie het nu overigens nauwelijks meer van bemande reizen; het is veel te duur en inefficient. Een robot is een veel betere optie.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 17:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op woensdag 03 januari 2001 21:44 schreef Kronos het volgende:
Toen ik vandaag het nieuws keek (van volgen is geen sprake) hoorde ik dat er onomstotelijk bewezen is dat er leven was op mars. Dit omdat er kristallen gevonden zijn die alleen door bacterien gemaakt konden zijn. Dit bewijs maakt een bemande reis naar Mars aantrekkelijk.

:) Wat betekent dit bewijs voor de wetenschap / maatschappij?
voor de maatschappij betekent het dat de Nasa waarschijnlijk weer voor hun budgetbespreking staan in het amerikaanse congress :)

sorry voor mn niet zo serieuse replie maar je bent gewoon in een media-trucje getrapt, het journaal heeft hapklare brokjes nieuws nodig en de Nasa geld.

wat zijn termen als 'onomstotelijk bewijs' dan nog eigenlijk? (unsinkable titanic?)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Als er leven was... ach, eigenlijk wisten we allang dat leven buiten de aarde mogelijk is, en zo bijzonder zijn wat bacterien nou ook weer niet. Al zou het wel heel interessant zijn om te bekijken of dat leven dezelfde basisprincipes heeft als het leven op aarde.
Probleem met mars is dat er nu vrijwel zeker geen leven mogelijk is, in ieder geval geen aards leven. Bemande reisjes moeten nog ff wachten. vooral vanwege de reistijd...

Verwijderd

is er nog steeds de vraag wat leven is :)
<shameless topic promotion>
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/97510
</shameless topic promotion>
maar het is een standaard truukje van de NASA geworden onderhand om dit soort dingen met veel bombarie aan te kondigen.

Verwijderd

Stilletjes op een steen, zit een marsmannetje zich te bedenken welke afbeelding hij nu weer voor de camera zal houden.

Verwijderd

Ik las het vanochtend ook in de krant.
Of het echt "onomstotelijk bewijs" is vind ik zelf nog wel te betwijfelen, maar het is een mooie gelegenheid om er een mooie missie naar Mars voor te maken.

Ze zeggen nu wel dat er leven is ontstaan op twee planeten in één zonnestelsel, maar als zo'n meteoriet met leven van mars naar de Aarde is gekomen, dan zou dat ook kunnen betekenen dat wij zijn ontstaan uit dat leven of juist andersom. (maar dat er op Mars niet genoeg voedingsstoffen aanwezig waren om het verder te laten evolueren ofzo)

Toch vind ik het een leuke ontdekking :)
Hopelijk vinden we nu ook meer (intelligent) leven, zodat we hen kunnen nuken en hun planeet kunnen koloniseren >:)

Verwijderd

heel leuk allemaal, maar wat hebben we eraan?

waarom willen wij zo graag naar mars? We schieten er toch geen ene donder mee op

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik vind de vondst van wat kristalletjes in een steen helemaal geen onomstotelijk bewijs!
Toon mij ECHTE fossielen van buitenaardse bacterieen met een celkern en een duidelijk celmembraan en dan wil ik het misschien gaan geloven, ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-01 17:11

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 04 januari 2001 11:51 schreef blobber het volgende:
Toon mij ECHTE fossielen van buitenaardse bacterieen met een celkern en een duidelijk celmembraan en dan wil ik het misschien gaan geloven, ;)
tja de budgetten worden jaarlijks vastgesteld; volgend jaar rond deze tijd? (mail je verzoeken om ontdekkingen naar info@nasa.gov)

geeft wel te bedenken, wat als over een maandje een kolonie levende mars-mieren ontdekt word, de kans is groot dat zulke dingen geheim gehouden worden en vervolgen pas in brokjes op de juiste momenten aan de pers gebracht worden.... of ben ik nu ook zo'n paranoia conspiracy-denker aan het nadoen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

En ze zeggen dat ik gek ben, hehehe.

Het is alleen nog niet onomstotelijk bewezen.

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 16:15

BertV

Handgemaakt

Wat het ook moge zijn:

-materiaal structuur is groter dan het aardse evenbeeld

-zuiverder

Dus gewoon toevallig iets wat lijkt op restanten van wat bacterieen maken

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

Verwijderd

Maar wel mooi een reden voor NASA om meer subsidie te krijgen >:)

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Is er ergens intelligent leven in Amerika?
:+

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

MIJN zusje komt van Mars

voor een knaak mag je haar/het zien
>:)

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
1) die meuk is een paar miljard jaar oud
2) is het niet gewoon een losgeslagen stukkie aarde van heeeeeel lang geleden?
3) wat gebeurd er als een meteoriet met 30.000 km/u op een planeet inslaat? Krijg je dan toevallig niet die kristal-structuur? Is moeilijk te testen! :)
4) dat er elders leven is zal vast wel. typisch de arrogantie van de mensheid om te denken dat wij de enige zijn.

Dat geldt overigens voor gelovige mensen en niet gelovig. Of je gelooft niet in God oid --> kan er ergens anders logischerwijs leven zijn. Of je gelooft wel in iets als God--> waarom zou die God dan alleen ons gemaakt hebben? Misschien waren wij wel een beta release! *D

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

Topicstarter
Dit gaat nergens heen.
Ik verklaar deze topic hersendood. |:(

Verwijderd

Als je in een God geloofd(zoals ik) dan zou het kunnen zijn dat de Aarde als primaire planeet is geschapen (met" hoog ontwikkelde wezens") en (een) andere plane(e)t(en) als 2ndaire. Er zou dus wel eens leven kunnen zijn maar het zou nooit op dezelfde technologische hoogte kunnen komen als het leven op aarde.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik denk zelf dat ALS het echt was het niet op het nieuws was geweest, aangezien de (amerikaanse) regering, bijna alles wat met UFO's en buitenaardse wezens te maken heeft in de doofpot stopt. :(

Eppie

Verwijderd

jahw vast wel..... :Z

Verwijderd

Zijn die kristallen ontwikkeld? Zullen we ons tegen hun invasie voorbereiden??

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
niet de kristallen die zijn hardstikke eng!!
|:(

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Captain! The Delerium Crystals are Coming!
O.k. beam me up Scotty!

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-01 11:52

Nietzman

Woei!

Op donderdag 04 januari 2001 11:12 schreef Roepieh het volgende:
heel leuk allemaal, maar wat hebben we eraan?

waarom willen wij zo graag naar mars? We schieten er toch geen ene donder mee op
Zeker wel... het is een 'opstapje' voor verdere 'exploratie' van het heelal..

Verwijderd

ik denk dat de NASA weer wat sponsoren zoekt.
Pagina: 1