[9800xt] Ineens hoger geclocked door upgrade pc!!

Pagina: 1
Acties:

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-08 12:49
Hey,

Ik heb een aantal dagen geleden m'n pc geupgrade.

M'n oude AMD Athlon 2700+ vervangen door een AMD Athlon 64 3500+
en m'n moederbord A7N8X Vervangen door een ASUS A8V Deluxe...

M'n Videokaart (Asus ATI Radeon 9800xt 256mb) Is door deze verandering ineens hoger geclocked.

Van Core: 411mhz tot 425, en m'n Memory: 730 tot 756mhz.
Als ik dat probeer terug te clocken naar de default, en dan m'n pc restart staat hij weer doodleuk op die waarden.

Nu is mijn vraag waar dit aan kan liggen ? Moet ik in de bios iets veranderen ? is m'n videokaart niet goed ? gaan et moederbord en de vga niet samen ??

Thnx voor alle reacties !!

[Edit] ook nog 1024 MB DDRam 400mhz van Kingston erbij gedaan, zit nu dus op 2Gb DDRAM 400mhz van Kingston (alle bankjes zijn kingston.)

[ Voor 13% gewijzigd door EyeWitness op 11-12-2004 16:25 ]

Verwijderd

Waar lees je die waarden af?

Misschien heeft je 9800XT Overdrive aanstaan?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 16:25 ]

• EyeWitness
Smartdoctor

Waar kan ik die overdrive vinden ??

[ Voor 64% gewijzigd door EyeWitness op 11-12-2004 16:25 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
EyeWitness schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:23:

Van Core: 411mhz tot 425, en m'n Memory: 730 tot 756mhz.
Als ik dat probeer terug te clocken naar de default, en dan m'n pc restart staat hij weer doodleuk op die waarden.
Je videokaart heeft dus problemen om op lagere snelheid te lopen? Who cares >:)

• EyeWitness
RoamoR schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:26:
[...]

Je videokaart heeft dus problemen om op lagere snelheid te lopen? Who cares >:)
Nou kijk, kep momenteel al problemen met m'n kaart, VPU Recover komt regelmatig dat me best irriteert, en als ik dan op een dag terug naar de winkel ermee zou willen gaan, en als ze dan merken dat ik mn kaart heb overclocked dan heb ik denkik niet veel meer aan die garantie die er nog op zit...

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Je kunt niet aan een VGA-Kaart zien of er mee geoced is.
Als hij niet lekker is, dan breng je hem terug. (punt) :P

Het zou natuurlijk kunnen komen door overdrive, en dat is een functie van je kaart.

Verwijderd

EyeWitness schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:28:
[...]

Nou kijk, kep momenteel al problemen met m'n kaart, VPU Recover komt regelmatig dat me best irriteert, en als ik dan op een dag terug naar de winkel ermee zou willen gaan, en als ze dan merken dat ik mn kaart heb overclocked dan heb ik denkik niet veel meer aan die garantie die er nog op zit...
Zet je vpu recover uit bij optie's van je vga.
En lijkt me niet overdrive, want overdrive overclockt alleen je core en niet je geheugen, wat dus hier wel het geval is ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2004 16:42 ]

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
doet me denken aan dit topic:
Asus flikt overklok truc ook al op A8V deluxe!

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik weet het wel zeker.. je zult in het bios even de overclocking van je vga uit moeten zetten. Asus speelt vieze spelletjes. :(

Als het op auto staat staat het aan. Dus zet het op disabled. Hoe de term precies heet zal je even in je bios moeten kijken, denk onder chipset.

• EyeWitness
Ok, maar mn bios is nog steeds 1.003 en niet 1.006
quote:
TafkaT schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:44:
doet me denken aan dit topic:
Asus flikt overklok truc ook al op A8V deluxe!

Ik weet het wel zeker.. je zult in het bios even de overclocking van je vga uit moeten zetten. Asus speelt vieze spelletjes.

Als het op auto staat staat het aan. Dus zet het op disabled. Hoe de term precies heet zal je even in je bios moeten kijken, denk onder chipset.
ok bedankt, ik zal direct even gaan kijken !!

Verwijderd

Ik heb zelf een msi mobo k8t neo2 fir en ik had dat ook dat ie me vid overclockte dit zat bij mij ook in de bios ik had de performance mode van auto op optimized gezet toen werkte me ram ook op cas2 en toen werd me vid dus ook overgeclocked dus ik zal maar ff in de bios kijken denk dat daar vast wat aan staat wat dus je vid overclocked.

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:13:
Ik heb zelf een msi mobo k8t neo2 fir en ik had dat ook dat ie me vid overclockte dit zat bij mij ook in de bios ik had de performance mode van auto op optimized gezet toen werkte me ram ook op cas2 en toen werd me vid dus ook overgeclocked dus ik zal maar ff in de bios kijken denk dat daar vast wat aan staat wat dus je vid overclocked.
Klopt bij msi heet dit:
NV/ATI overclocking, en is een hidden optie, met shift F2 + Alt F3 kan je de hidden opties vrij maken (bij msi dan en deze op disabled zetten).

Overigens. voor de topic starter, als de pc gewoon stabiel is, is het niet zo'n ramp neem ik aan? Die paar Mhz gaat de kaart niet kapot van... :)
Pagina: 1