Asus flikt overklok truc ook al op A8V deluxe!

Pagina: 1
Acties:
  • 314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik heb een asus a8v, en daar had ik echt een supervaag probleem mee. Mijn bios defaults van mijn videokaart (9800pro) zijn voor GPU: 418.50 Mem:364.50

Nu zat ik even met mijn videokaart te spelen, om te kijken hoeveel mhz ik nou artifactloos kon instellen. 420mhz voor gpu was eerst makkelijk te doen. Dus ik run even een test, en zie dat er artifacts zijn.

Ik kijk in atitool, en zie dat mijn gpu op 432mhz geklokt is :? Zelfs het geheugen was ook 14 mhz opgeschroefd!
Ik druk op bios-defaults en atitool stelt 418.50/364.50 mhz in.

Dus ik dacht.. er moet een programma'tje zijn die dat instelt, telkens als ik in windows kom. Mijn beeld wordt namelijk wanneer ik mijn desktop te zien krijg even zwart en het beeld komt weer terug .
Maar het gekke was dat ik geen een programma daar voor had gebruikt. Ik heb vervolgens alles dat vga related was (dus ook drivers) verwijderd.

Dit loste niets op, ik hield artifacts, en zag inderdaad wanneer ik atitool weer installeerde dat mijn gpu weer op 432/378 mhz stond :'(.

Uiteindelijk maar geformatteerd, want dit leek gewoon software related. Ook heb ik de bios van mijn ati op orgineel gezet en vanalles geprobeerd.
Na de nieuwe clean windows instalatie kom ik windows in: "plink, zwart, plink desktop weer terug". Probleem dus nog niet weg !

Ik heb uiteindeljik mijn moederboardbios van 1.006 naar 1.003 gedowngrade. Geen probleem meer, ik krijg ook geen wegvallende desktop (voor 0.5 sec). Gpu en mem staan gewoon weer op bios defaults.

Ik vindt dit een slechte zaak van asus. Zonder mijn weten wordt mijn videokaart overgeklokt ! Ik krijg hierdoor artifacts, en ik ben een hele middag er aan kwijt geweest om uit te zoeken wat het probleem was.

Zoals Gigabyte al opmerkte bij de moederboarden met 925X / 915P chipset, blijkt dit dus ook bij andere moederboarden te zijn

Daarnaast staat deze optie ook nergens in de bios vermeld, hij is naar mijn weten dus niet eens uit te schakelen. Slechte zaak van asus.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-08-2004 23:26 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:34

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik geloof niet dat een BIOS'je je kloksnelheden opschroeft van je videokaart. Dit kan zelfs tot schade leiden...

Volgens mij kan een BIOS helemaal niet de snelheden van de VGA aanpassen, alleen de kloksnelheid en de spanning van de AGP bus.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Prutz0r schreef op 11 augustus 2004 @ 20:39:
Ik geloof niet dat een BIOS'je je kloksnelheden opschroeft van je videokaart. Dit kan zelfs tot schade leiden...

Volgens mij kan een BIOS helemaal niet de snelheden van de VGA aanpassen, alleen de kloksnelheid en de spanning van de AGP bus.
Blijkbaar toch wel. Ik heb een clean windows install met niets erop geinstalleerd, en mijn kaart wordt al overgeklokt :(

4015Wp west (Dordrecht)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Kijk eens met een tool als sysoft sandra wat de klokfrequentie van bv je FSB, PCI en AGP bussen zijn. Het lijkt erop dat de 1006 bios de heleboel gewoon OC'ed.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
NBK schreef op 11 augustus 2004 @ 20:46:
Kijk eens met een tool als sysoft sandra wat de klokfrequentie van bv je FSB, PCI en AGP bussen zijn. Het lijkt erop dat de 1006 bios de heleboel gewoon OC'ed.
Waar kan ik pci en agp frequency vinden ?

Ik heb in 1.006 ook alles default gezet, fsb dus op 200 , ht@1000mhz, cpuspeed op 2.2ghz (=default = 11x200) , en ddr ook op default (ddr400 c2.5). Toch wordt mijn gpu daar nog steeds overgeklokt.

4015Wp west (Dordrecht)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Ik heb hier sisoft sandra max3 en daar staan de kloksnelheden bij "moederbord informatie".

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Prutz0r schreef op 11 augustus 2004 @ 20:39:

You'd better believe it! Het is echt zo hoor, gigabyte gaat die dingen echt niet zo hard stellen als ze dat niet uitvoerig getest hebben. Het kán ook niet anders dan het bios zijn, want:

- Schone windows installatie
- standaard cat 4.7 drivers
- geen tweak programma's ed.
En dan nogsteeds dat probleem! Dus dan moet het wel óf in de hardware of in de bios liggen.

Als bios reset niet werkt en alleen terug flashen het probleem oplost, dan is het voor mij wel duidelijk, asus is vieze spelletjes aan het spelen. Mensen die videokaarten hebben die slecht over te klokken zijn, of die niet willen overklokken, kunnen door toedoen van asus nu problemen krijgen.

Dit zijn dezelfde spelletjes als in het verleden, toen de fsb 2 a 3 Mhz werd opgehoogd! :(

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Race Eend schreef op 11 augustus 2004 @ 21:12:
[...]

Dit zijn dezelfde spelletjes als in het verleden, toen de fsb 2 a 3 Mhz werd opgehoogd! :(
Ik moet zeggen dat ik ook dergelijke zaken voor heb met mijn Asus TUSL2-C bordje. Er zit een Celeron 1300 op die op 1312 MHz draait met de standaard instellingen, de core voltage is ook iets hoger dan ingesteld staat in de BIOS (volgens SiSoft Sandra e.d.). En mijn P!!! 500 liep ook al op 501 MHz op m'n P3B-F ;)

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:29

Thandor

SilverStreak

Dawai schreef op 11 augustus 2004 @ 21:20:
[...]

Ik moet zeggen dat ik ook dergelijke zaken voor heb met mijn Asus TUSL2-C bordje. Er zit een Celeron 1300 op die op 1312 MHz draait met de standaard instellingen, de core voltage is ook iets hoger dan ingesteld staat in de BIOS (volgens SiSoft Sandra e.d.). En mijn P!!! 500 liep ook al op 501 MHz op m'n P3B-F ;)
Dat is een klein onnauwkeurigheidsverschil. Mijn EPoX 8RDA heeft de FSB ook 0,95 hoger dan ingestelt. Met een multiplier van 11 ben je dus 10Mhz hoger.
Veel moederborden draaien niet exact. Een schommeling van 10MHz meer of minder is bij CPU's met een lage MP niet zo erg. :)

Het opvoeren van een videokaart door een moederbord is daar en tegen een hele slechte zaak. De videokaart heeft een eigen clockgenerator, het moederbord moet daar van afblijven. Er gaan gewonden vallen in de reputatie van ASUS als dit door gaat :X

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• tazzdevil
  • Laatst online: 06-08 15:49
Ik heb een k8vse en en een radeon 9600 xt, op een paar mhz staandaard fsb "overklok" loopt alles goed , ik kan me niet voor stellen dat het daar aan ligt.

tenzij je verkeerde instellingen in je bios heb gedaan , zou die paar mhz niets uit mogen maken.

die paar mhz valt binnen de grens waarden, dus een overlklok wil ik het niet noemen

[ Voor 16% gewijzigd door tazzdevil op 11-08-2004 21:44 ]

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• Race Eend
Hoe wil jij in je bios instellingen niet goed doen als je ze gereset heb naar standaard waarden? Bovendien wil ik nog eens een bios zien waarbij jij je videokaart snelheden in kan stellen.

Laten we even niet doorzeuren over die 2 of 3 Mhz FSB extra, die zijn er nou eenmaal expres (ja expres idd, als die moederbord makers gewilt hadden dat ze exact 100/133/166/200 hadden geweest, dan hadden ze dat wel gedaan. Puur voor de benchmarks dit).

Dit is gewoon een kwestie die bij asus ligt, die flikt dit gewoon. Laat ze hun tijd besteden aan het maken van betere biossen, snellere moederborden, ipv deze truukjes!

Nu weer verder over de videokaarten, nog meer mensen met dit probleem?

[ Voor 172% gewijzigd door Race Eend op 11-08-2004 21:53 ]

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zou t niet een 9800 xt (core) kunnen zijn met die gebruik maakt van die overclock feature van ATI?

Kom ff niet op de naam

Dit dus:
Ook heeft een XT de overdrive mogelijkheid, waardoor hij zichzelf iets over schijnt te clocken als dat nodig is.

[ Voor 68% gewijzigd door itsme op 11-08-2004 22:13 ]

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• tazzdevil
Race Eend schreef op 11 augustus 2004 @ 21:44:
Hoe wil jij in je bios instellingen niet goed doen als je ze gereset heb naar standaard waarden? Bovendien wil ik nog eens een bios zien waarbij jij je videokaart snelheden in kan stellen.

Laten we even niet doorzeuren over die 2 of 3 Mhz FSB extra, die zijn er nou eenmaal expres (ja expres idd, als die moederbord makers gewilt hadden dat ze exact 100/133/166/200 hadden geweest, dan hadden ze dat wel gedaan. Puur voor de benchmarks dit).

Dit is gewoon een kwestie die bij asus ligt, die flikt dit gewoon. Laat ze hun tijd besteden aan het maken van betere biossen, snellere moederborden, ipv deze truukjes!

Nu weer verder over de videokaarten, nog meer mensen met dit probleem?
Dat er er een biosversie is die verkeerd reageert op op een bepaalde videokaart kan ik begrijpen, en ja dat asus staandaard de fsb wat opschroeft is bekend, dat heb ik al vanaf men tx97e.

maar het express overklokken van een videokaart dat dacht ik niet!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Welke revisie van dat moederbord heb je, want er is onlangs een nieuwe revisie van dat mobo op de markt gebracht waarin ze een aantal bugs hebben verholpen.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:24

RvV

http://www.tomshardware.c...810/intel_925_915-27.html

Een stukje wat ik vandaag op tomshardware zag staan. Gaat ook over een asus bordje.

Y'24

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
its_me schreef op 11 augustus 2004 @ 22:09:
Zou t niet een 9800 xt (core) kunnen zijn met die gebruik maakt van die overclock feature van ATI?

Kom ff niet op de naam

Dit dus:

[...]
Als je mijn topicstart goed leest, dan kan je weten dat het dat niet is.
Kramers schreef op 11 augustus 2004 @ 22:14:
Welke revisie van dat moederbord heb je, want er is onlangs een nieuwe revisie van dat mobo op de markt gebracht waarin ze een aantal bugs hebben verholpen.
Rev 1.02

4015Wp west (Dordrecht)

• Race Eend
tazzdevil schreef op 11 augustus 2004 @ 22:12:
[...]

Dat er er een biosversie is die verkeerd reageert op op een bepaalde videokaart kan ik begrijpen, en ja dat asus staandaard de fsb wat opschroeft is bekend, dat heb ik al vanaf men tx97e.

maar het express overklokken van een videokaart dat dacht ik niet!
Lees de nieuwspost in de topic start maar. Denk je nou dat gigabyte dit nieuws uit gaat brengen als ze maar 1 videokaart getest hebben!? Gigabyte verdacht asus gewoon, en heeft dit min of meer bewezen dus. Nu gaat asus het dus ook toepassen op de andere borden (voor amd 64)

• itsme
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op 11 augustus 2004 @ 22:29:
[...]

Als je mijn topicstart goed leest, dan kan je weten dat het dat niet is.

Rev 1.02
Heb ik gedaan B) echter het is mogelijk dat jij een kaart hebt met een nieuwere xt core, de cores die de xt snelheden niet aankunnen zijn verkocht als pro. d8 ik ...

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
its_me schreef op 11 augustus 2004 @ 22:35:
[...]

Heb ik gedaan B) echter het is mogelijk dat jij een kaart hebt met een nieuwere xt core, de cores die de xt snelheden niet aankunnen zijn verkocht als pro. d8 ik ...
A --> Overdrive is pas actief als je de drivers installeert , heb ik niet gedaan
B --> Op een 9800pro wordt nooit overdrive toegepast, alleen op xt's
C --> Waarom is het bij een mobo bios downgrade weg
D --> Ik heb een r350 core :)

Maar het zou gekund hebben ja, maar volgens mij klokt overdrive altijd terug met arties :).

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 11-08-2004 22:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:38

jotheman

Was like that when I got here!

Je kunt toch gewoon je AGP snelheid instellen in je BIOS? (Of heb je die mogelijkheid niet bij de A8V?)
Zet 'm gewoon vast op 66mhz dan, ben je van al je problemen af lijkt me zo. Zou mij niet verwonderen, maar da's een gokje, als je AGP snelheid relatief aan je fsb wordt verhoogd. Dus van de standaard 166 naar 200 in fsb (1/6e omhoog) misschien ook de AGP van 66 naar 77 +/-, maar zoals ik zei, da's maar 'n gokje, lijkt me ook nogal erg veel nu ik 't zelf zie...

I see dead pixels...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
jotheman schreef op 11 augustus 2004 @ 22:55:
Je kunt toch gewoon je AGP snelheid instellen in je BIOS? (Of heb je die mogelijkheid niet bij de A8V?)
Zet 'm gewoon vast op 66mhz dan, ben je van al je problemen af lijkt me zo. Zou mij niet verwonderen, maar da's een gokje, als je AGP snelheid relatief aan je fsb wordt verhoogd. Dus van de standaard 166 naar 200 in fsb (1/6e omhoog) misschien ook de AGP van 66 naar 77 +/-, maar zoals ik zei, da's maar 'n gokje, lijkt me ook nogal erg veel nu ik 't zelf zie...
Nee dit is niet zo. Ik draai namelijk ook op standaard fsb. Pci/agp kan ik niet instellen helaas.
De gpu en vmem speed worden ook niet op basis van de agpclock gecreeert. Het gaat hier denk ik echt om een (domme) truc van Asus.

4015Wp west (Dordrecht)

• tazzdevil
Race Eend schreef op 11 augustus 2004 @ 22:32:
[...]

Lees de nieuwspost in de topic start maar. Denk je nou dat gigabyte dit nieuws uit gaat brengen als ze maar 1 videokaart getest hebben!? Gigabyte verdacht asus gewoon, en heeft dit min of meer bewezen dus. Nu gaat asus het dus ook toepassen op de andere borden (voor amd 64)
Dat dat niet correct is als ze dat zomaar toepassen ok.

Maar dat ze met nieuwe dingen bezig zijn vind ik prima

Ik heb het om mijn bord niet kunnen constateren, ik merk geen enkele overklok van mijn videokaart. (ik heb ook niet het zelfde bord. K8Vse)

• Race Eend
tazzdevil schreef op 11 augustus 2004 @ 23:29:
[...]

Dat dat niet correct is als ze dat zomaar toepassen ok.

Maar dat ze met nieuwe dingen bezig zijn vind ik prima

Ik heb het om mijn bord niet kunnen constateren, ik merk geen enkele overklok van mijn videokaart. (ik heb ook niet het zelfde bord. K8Vse)
Ben ik nou gek :X

Jij hebt helemaal niet hetzelfde bord als de TS! 8)7 Bovendien heb jij een socket 754 bord en processor. En niet het nieuwste beta bios waarschijnlijk. Dus dat jij dit probleem niet ondervind is niet zo raar :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Race Eend op 12-08-2004 20:42 ]

• tazzdevil
Race Eend schreef op 12 augustus 2004 @ 20:40:
[...]

Ben ik nou gek :X

Jij hebt helemaal niet hetzelfde bord als de TS! 8)7 Bovendien heb jij een socket 754 bord en processor. En niet het nieuwste beta bios waarschijnlijk. Dus dat jij dit probleem niet ondervind is niet zo raar :Y)
nope :P

Meschien was het niet helemaal duidelijk dat ik niet het zelfde bord heb, maar het staat er toch bij. 8)7

beta bios heb ik wel.

• Race Eend
lol, me dom 8)7 B)
Had het woordje 'niet' niet gezien in je zin:
"(ik heb ook niet het zelfde bord. K8Vse)"
Sorry dat ik een beetje (onterecht) uitviel.

Maar vandaar dat ik even gek werd. Ik vind nl dat asus dit niet kan flikken, en ondanks dat ik wel vaak asus borden gehad heb en eigenlijk nooit echt kies voor een merk (ik kies gewoon wat ik op dat moment het beste uit de reviews vind komen). Ik heb een beetje het idee dat een aantal mensen hier op GOT deze truuk door de vingers willen zien omdat ze zelf een asus bord hebben en het lopen te verdedigen, zelfde deden de nvidia fans in het begin toen er driver tweaks waren, waardoor effecten weggelaten werden.

[ Voor 5% gewijzigd door Race Eend op 12-08-2004 21:01 ]

• tazzdevil
Race Eend schreef op 12 augustus 2004 @ 20:59:
lol, me dom 8)7 B)
Had het woordje 'niet' niet gezien in je zin:
"(ik heb ook niet het zelfde bord. K8Vse)"
Sorry dat ik een beetje (onterecht) uitviel.

Maar vandaar dat ik even gek werd. Ik vind nl dat asus dit niet kan flikken, en ondanks dat ik wel vaak asus borden gehad heb en eigenlijk nooit echt kies voor een merk (ik kies gewoon wat ik op dat moment het beste uit de reviews vind komen). Ik heb een beetje het idee dat een aantal mensen hier op GOT deze truuk door de vingers willen zien omdat ze zelf een asus bord hebben en het lopen te verdedigen, zelfde deden de nvidia fans in het begin toen er driver tweaks waren, waardoor effecten weggelaten werden.
;)
ik heb een hele serie asus, tx97, p2b-f, p3b-f, a7v333, m6000n, k8vse. tja kortom ik heb alles asus. (niet echt onpartijdig dus) dat ze nu tever gaan is wel duidelijk. en ja ik ben ook overgestapt naar ati. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door tazzdevil op 12-08-2004 21:20 ]

• tazzdevil
oops foutje

(Remove please)

[ Voor 113% gewijzigd door tazzdevil op 12-08-2004 21:54 ]

• tazzdevil
oops foutje

(Hoe kan ik dit bericht verwijderen?) (remove please)

[ Voor 56% gewijzigd door tazzdevil op 12-08-2004 22:03 ]

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

tazzdevil schreef op 12 augustus 2004 @ 21:23:
[...]

(Hoe kan ik dit bericht verwijderen?)
kan je niet zelf doen.

@ts heb je mischien ook een beta bios of gewoon een 'officeel' bios.
Heb je ook al een andere kaart geprobeerd en of deze de zelfde 'problemen' heeft.

offtopic:
Het valt me wel altijd op dat als iemand of een bedrijf iets naar buiten brengt om een ander bedrijf zwart temaken 'opeens' iedereen met dat probleem zit.
Zo van goh nu je het zegt dat heb ik ook. maarja dat zal wel aan mij liggen.
Bedoel als het echt de bedoeling van asus is dan is het niet netjes maar om op alle slakken zout te leggen van een halve seconde zou ik die extra snelheid er gewoon maar bij nemen imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Schapie op 12-08-2004 21:39 ]

No signature found

• Race Eend
...

[ Voor 98% gewijzigd door Race Eend op 12-08-2004 21:53 ]

• Race Eend
tazzdevil schreef op 12 augustus 2004 @ 21:23:
[...]

(Hoe kan ik dit bericht verwijderen?)
Gewoon ff edit en dan je tekst verwijderen.. neemt iig minder ruimte in
Schapie schreef op 12 augustus 2004 @ 21:38:
[...]

kan je niet zelf doen.

@ts heb je mischien ook een beta bios of gewoon een 'officeel' bios.
Heb je ook al een andere kaart geprobeerd en of deze de zelfde 'problemen' heeft.

offtopic:
Het valt me wel altijd op dat als iemand of een bedrijf iets naar buiten brengt om een ander bedrijf zwart temaken 'opeens' iedereen met dat probleem zit.
Zo van goh nu je het zegt dat heb ik ook. maarja dat zal wel aan mij liggen.
Bedoel als het echt de bedoeling van asus is dan is het niet netjes maar om op alle slakken zout te leggen van een halve seconde zou ik die extra snelheid er gewoon maar bij nemen imho.
Klopt je hebt daar wel een beetje gelijk in. Alleen in dit geval is dat niet zo. De Topicstarter vertelde dit probleem namelijk eerst op msn tegen mij en zag het daarna pas op tweakers toen hij ernaar ging zoeken :)

Hij heeft overigens een beta bios, dit ivm multiplier veranderen geloof ik.
Na het terug flashen naar bios 1.004 is het verholpen, maar het feit blijft dat asus er mee aan het experimenteren is, niet alleen op intel borden, maar nu dus ook op de amd borden. (Tuurlijk moet je zelf weten of je beta gebruikt, maar ze bieden het immers op de officeële site aan).

[ Voor 10% gewijzigd door Race Eend op 12-08-2004 21:53 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Race Eend schreef op 12 augustus 2004 @ 21:50:
[...]

Gewoon ff edit en dan je tekst verwijderen.. neemt iig minder ruimte in

[...]

Klopt je hebt daar wel een beetje gelijk in. Alleen in dit geval is dat niet zo. De Topicstarter vertelde dit probleem namelijk eerst op msn tegen mij en zag het daarna pas op tweakers toen hij ernaar ging zoeken :)

Hij heeft overigens een beta bios, dit ivm multiplier veranderen geloof ik.
Na het terug flashen naar bios 1.004 is het verholpen, maar het feit blijft dat asus er mee aan het experimenteren is, niet alleen op intel borden, maar nu dus ook op de amd borden. (Tuurlijk moet je zelf weten of je beta gebruikt, maar ze bieden het immers op de officeële site aan).
Fout fout fout :P

Ik had volgens mij 1.006 normaal, de nonbeta, en anders was het beta 6 .. ik zal nog even flashen als ik tijd heb naar beide biossen!. Verder draai ik nu 1.003, geen 1.004 ! ;)

Helaas kan ik nu niet even snel van videokaart wisselen ivm waterkoeling :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een mobo de klok-frequenties aanstuurt van je videokaart.. Er moet een andere oorzaak zijn, dat MOET!! Omdat:
- dat zwarte scherm waar jij op duidt heb jij niet alleen last van maar ook andere ATi users (de meesten van wie ik ken, wordt het scherm eventjes zwart en dan weer normaal bij het booten). Zo ook bij de PC waar ik nu achter zit, met een ECS mobo, en een ATI 9200 kaart...
- er gewoon geen enkele manier is waarop de BIOS de waardes van jou GPU in kan stellen
- ASUS alleen op haar mobo's de FSB en AGP met 1 of 2 megahertzen verhoogt, en niet tientallen zoals jij meemaakt met jouw Radeon 9800

Wat is dan de oorzaak??
- ATi kaart ooit gemod?
- ATi kaart ooit geflasht?
- wat zijn je instellingen voor AGP in je bios?

Heb zelf ook een aantal klanten met hetzelfde bord wat jij hebt, ook een 9800 Pro erin, en ik garandeer je dat deze NIET boven zijn klok-frequenties komt.. Het bord klokt wél AGP-poortje met 1 Mhz. omhoog (ipv 66 dus 67 Mhz.. oehhhhh wat is asus stout :+) en ook de FSB maar de kaart draait gewoon verder @ stock speeds, stabiel systeem, geen enkel probleem hier..

Wat ik dus graag wil zien is bewijs, omdat ik gewoon mijn twijfels hierover heb:
- klokt dit A8V bordje van ASUS de videokaart hoger?
- zo ja, hoe doet hij dat??
- waarom zou ASUS ooit kiezen voor het opgeven van stabiliteit?
- waarom zou ASUS ooit het risico nemen om 3rd party hardware te overklokken?
- waarom zou ASUS ooit het risico nemen om de end-user die instellingen niet te laten veranderen?? :(

Zéér onwaarschijnlijk dus als je het mij vraagt.. Ik zie trouwens dat je waterc00ling gebruikt... Gebruik je die ook op je 9800 Pro??

Verder, genoeg bordjes getest in mijn leven, dus ik kan redelijk objectief beweren dat waar jij last van hebt vrij weinig met ASUS te maken heeft.. Gigabyte wijst alleen maar met de vinger naar asus omdat ze dus hun bordjes standaard iets overklokken (doen ze al jaaaarrreeeen), maar het zijn wel de meest stabiele bordjes die ik in mijn handjes gehad heb, dus waarom ook niet??

Verwijderd

Stomme vraag natuurlijk, maar eh...
Je bespeurt een probleem, dat blijkt te zitten in je mobo. En dan specifiek in je BIOS. Men in zijn algemeenheid gaat behoorlijk uit z'n stekker over Asus kut dit en kut dat, vuile stiekeme overclockers.
Jij overschrijft je BIOS met een oudere versie, het probleem is weg, men ratelt nog even fijn door over stomme Asus de stiekeme overclockers.

Maar die BIOS waarmee je het probleem had, dat was een béta versie! HALLO?! Ben ik de enige die dit topic leest en denkt "béta, daar kunnen dus bugs in zitten"?
Heren, heren! Kalmeert en wacht tot er een realeease van die BIOS is. Als ie dan nóg stiekem overclockt, ga dán schelden, want nu heeft het volgens mij heel weinig zin.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 14:13 . Reden: Zie mijn sig. ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 14:09:
*KNIP*

Maar die BIOS waarmee je het probleem had, dat was een béta versie! HALLO?! Ben ik de enige die dit topic leest en denkt "béta, daar kunnen dus bugs in zitten"?
Heren, heren! Kalmeert en wacht tot er een realeease van die BIOS is. Als ie dan nóg stiekem overclockt, ga dán schelden, want nu heeft het volgens mij heel weinig zin.
Je beweert het topic gelezen te hebben, maar dit ben je zeker vergeten:
Tutti-frutti schreef op 12 augustus 2004 @ 22:33:
[...]

Fout fout fout :P

Ik had volgens mij 1.006 normaal, de nonbeta, en anders was het beta 6 .. ik zal nog even flashen als ik tijd heb naar beide biossen!. Verder draai ik nu 1.003, geen 1.004 ! ;)

Helaas kan ik nu niet even snel van videokaart wisselen ivm waterkoeling :)
@TS: Heb je deze link nou al bekeken? Hier wordt uitgelegd hoe de videokaart overgeclockt word door de bios.

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-08 23:45

Rick2001

9950X delidded en direct die

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 01:05:
[...]

[...]

@TS: Heb je deze link nou al bekeken? Hier wordt uitgelegd hoe de videokaart overgeclockt word door de bios.
Als je dat artikel goed gelezen had, dan had je kunnen weten dat het hierbij om een 915/925 Intel chipset gaat die beide PCI-E x16 slots hebben en geen AGP. Dat is dus echt niet hetzelfde.
Zelf denk ik ook dat het niet mogelijk is en moet er gewoon iets anders aan de hand zijn.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08 10:46

scorched

Maximum Overdrive

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 13:23:
Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat een mobo de klok-frequenties aanstuurt van je videokaart.. Er moet een andere oorzaak zijn, dat MOET!! Omdat:
- dat zwarte scherm waar jij op duidt heb jij niet alleen last van maar ook andere ATi users (de meesten van wie ik ken, wordt het scherm eventjes zwart en dan weer normaal bij het booten). Zo ook bij de PC waar ik nu achter zit, met een ECS mobo, en een ATI 9200 kaart...
dat heb ik hier ook, standaard instellingen (nog steeds ivm die sata troep) en ook eventje een zwart scherm en toch geen ati kaart, maar een Nvidia :)

Als je in je bios de snelheid van je AGP nou eens lockt op 66 mhz, ipv auto ? heb je dan nog steeds hetzelfde probleem ? Want het enige wat het bios kan overclocken is je agpbus, lijkt me heel sterk dat het bios aan de klokfreq van je videokaart wijzigingen kan aanbrengen.

Verwijderd

scorched schreef op 14 augustus 2004 @ 09:24:
[...]
dat heb ik hier ook, standaard instellingen (nog steeds ivm die sata troep) en ook eventje een zwart scherm en toch geen ati kaart, maar een Nvidia :)
Offtopic:
Jij krijgt een zwart scherm? Ik thuis niet, ook met dat mobo niet, en dat icm een FX 5900 XT.. Wat voor kaart heb je dan?? Gebruik je toevallig nog extra tooltjes zoals RivaTuner oid??

Ontopic:
Het lijkt mij duidelijk dat die iets te snel gewezen vinger naar ASUS maar eens teruggetrokken moet worden en er onderzocht moet worden wat het échte probleem is. Zoals al vermeld:
- dat "zwarte scherm" heeft er totaal niets mee te maken (@ random schijnen mensen hier last van te hebben, getuigen van postings hierboven)
- de BIOS kan onmogelijk uit zichzelf de klokwaardes wijzingen

Trouwens, je zegt ATiTool bewust geïnstalleerd te hebben (dus je wou ocen??), en nu je het opeens niet meer ongedaan kan krijgen geef je ASUS maar de schuld? |:(

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:24
Mijn K8V Deluxe draait m'n Athlon64 3000+ standaard ook @ 2,02GHz en m'n GeForce FX 5700 @ 425/552. Dikke overclock! :+

^ Wat hij zegt.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik ga het zo nog even testen. Ik ga de verschillende biossen erin doen. Namelijk:
1.006
1.006.beta6
1.003 die ik nu weer draai.

We zullen zien of ik misschien inderdaad te snel naar asus heb gewezen, maar als het blijkt dat het in de beta bios zit, dan zal deze feature ook waarschijnlijk in de 1.007 official komen. Ik test strax.. ik ga het moederboard dalijk namelijk op de post doen omdat ik het heb verkocht :) Dus als je nog vragen hebt... be quick :P

4015Wp west (Dordrecht)

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08 10:46

scorched

Maximum Overdrive

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 11:19:
[...]

Offtopic:
Jij krijgt een zwart scherm? Ik thuis niet, ook met dat mobo niet, en dat icm een FX 5900 XT.. Wat voor kaart heb je dan?? Gebruik je toevallig nog extra tooltjes zoals RivaTuner oid??
Nee, heb een kale install, ivm dat sata gebeuren dus geen tooltjes, betreft een FX 5600XT

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik ga nu naar 1.006 flashen.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb met 1.003 geen zwart scherm aan het begin van windows... dalijk post ik results :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
:'( Ik heb geflashed, ik krijg geen beeld meer. Ik weet zeker dat ik het met de goede bios heb gedaan, nu is de bios corrupt, en zelfs de bios recovery shit van asus werkt niet meer. Ik ga even kijken of ik heb met uniflash kan flashen in mijn abit nf7-s :?

4015Wp west (Dordrecht)

• tazzdevil
Tutti-frutti schreef op 14 augustus 2004 @ 14:09:
:'( Ik heb geflashed, ik krijg geen beeld meer. Ik weet zeker dat ik het met de goede bios heb gedaan, nu is de bios corrupt, en zelfs de bios recovery shit van asus werkt niet meer. Ik ga even kijken of ik heb met uniflash kan flashen in mijn abit nf7-s :?
Daar heb ik met mijn k8vse ook last van gehad het viel niet meer te fixen, die recovery werk ook voor geen meter, zat nog garantie op dus heb hem ff omgeruild.

Verwijderd

Dan heb je nog geluk gehad met het ruilen in de garantie tijd. Ik heb een keer een mislukte biosflash gehad. Maar toen kreeg ik te horen dat bios flashen op eigen risico is. Dit was overigens met een Gigabyte MoBo.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Blijf maar even ontopic, ik sta op het punt te gaan hotflashen.. ik ben benieuwd :)

4015Wp west (Dordrecht)

• tazzdevil
Met flash'en hou ik een paar regels aan.

Ik gebuik altijd een dos flop met daar op bios en flash prog
flash dus nooit onder windows, flash mbv ezbios gebruik ik ook niet ( gaat tevaak fout. ik snap niet dat asus daar bijna iedere keer weer de fout mee ingaat)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Tutti-frutti schreef op 11 augustus 2004 @ 22:37:
[...]

A --> Overdrive is pas actief als je de drivers installeert , heb ik niet gedaan
B --> Op een 9800pro wordt nooit overdrive toegepast, alleen op xt's
C --> Waarom is het bij een mobo bios downgrade weg
D --> Ik heb een r350 core :)

Maar het zou gekund hebben ja, maar volgens mij klokt overdrive altijd terug met arties :).
D --> hoe weet je dat? heb je de koeler eraf gehaald?

de clock waarden van de je videokaart zijn namelijk erg raar. een 9800pro loopt standaard op 380/340, een 9800xt 412/365 en een 9800xt@overdrive 432/365.
jij zegt dat je kaart standaard, de bios waardes dus, 412/365 zijn.... daar klopt dus al iets niet....
t zou kunnen dat je een 9800pro kaart hebt met een r360 core (die zijn echt niet zeldzaam) en dat die combinatie deze vage klacht geeft?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
qrazi schreef op 14 augustus 2004 @ 16:36:
[...]

D --> hoe weet je dat? heb je de koeler eraf gehaald?

de clock waarden van de je videokaart zijn namelijk erg raar. een 9800pro loopt standaard op 380/340, een 9800xt 412/365 en een 9800xt@overdrive 432/365.
jij zegt dat je kaart standaard, de bios waardes dus, 412/365 zijn.... daar klopt dus al iets niet....
t zou kunnen dat je een 9800pro kaart hebt met een r360 core (die zijn echt niet zeldzaam) en dat die combinatie deze vage klacht geeft?
Ik heb een r350 core, gezien met mijn eigen ogen.

Mijn bios is 420/365 ingesteld, omdat ik daar op wil draaien. Ik heb ook gewoon de orginele sapphire bios erin gehad, maar dan klokt de kaart nog steeds 13 mhz boven de bios waarde. Ik moet nu eerst een nieuwe bioschip zien te fixen.. kan helaas niet verder testen nu. Of iemand moet mij kunnen vertellenhoe ik de writeprotect van een nf7-s moet omzeilen.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 14 augustus 2004 @ 16:44:
[...]

Ik heb een r350 core, gezien met mijn eigen ogen.

Mijn bios is 420/365 ingesteld, omdat ik daar op wil draaien. Ik heb ook gewoon de orginele sapphire bios erin gehad, maar dan klokt de kaart nog steeds 13 mhz boven de bios waarde. Ik moet nu eerst een nieuwe bioschip zien te fixen.. kan helaas niet verder testen nu. Of iemand moet mij kunnen vertellenhoe ik de writeprotect van een nf7-s moet omzeilen.
Sorry hoor.. Maar dan moet ik toch eventjes uiten dat ik het gewoon erg gemakkelijk van jou vindt om dus zo snel de schuld bij ASUS te leggen.. Iedereen weet toch dat flashen van GPUs risico's met zich meebrengt en dat mocht je hem terug willen flashen naar je oude BIOS, dat dan de kans vrij groot is dat je dus niet meer een kaart krijgt die werkte zoals hij uit de fabriek kwam??

Zo ook mijn Point of View 5900 XT, draait alleen nog maar op de XFX 5900 XT bios, en niet meer op zijn eigen.. (verder geen last van, werkt toppie verder)

OCen/flashen e.d. komen allemaal met risico, dat moet je weten/had je kunnen weten, dus is het in dit geval duidelijk voor mij waar de oorzaak ligt: het flashen van je videokaart..

Anyhoo, als je mobo nu toch stuk is (of je gaat er niet in slagen om een hotflash correct uit te kunnen voeren <-- snap ik best, zit risico aan vast, straks heb je twee kapotte chippies...) ruil hem dan in voor een AMD mobo van een andere fabrikant en hopelijk voor jou heb je dan gelijk en is je probleem opgelost.. O+

• Micr0mega
  • Laatst online: 24-11-2025
ik heb zelf ook een A8V deluxe (met wifi) icm een 3500+. er zit op het moment een ati radeon 8500 in (jaja is dat even schrikken, hij komt van de pinnacle edition pro 5, vandaar ;) )

ik wil zometeen wel even een tooltje installeren om de kloksnelheid van de gpu te bekijken, om te kijken of ik ook last van heb van ongewild overclocken. maar misschien pakt ie wel geen oude kaarten zoals deze, en ik weet ook de standaard klok frequenties niet.

ik gebruik trouwens een oudere beta bios: 1005.021. omdat in de andere biossen (oudere en ook 1006.006) de pci/agp lock optie is verdwenen (stabiliteits problemen volgens asus geloof ik). daardoor krijg ik een corrupte raid array als ik boven de 225 mhz uit kom :( als het goed is komt de lock weer terug in release 1007, hopelijk zo snel mogelijk.

nougoed, ik hoop dat alles nog goed gaat komen met je eigen bios, en dat je em kan verkopen als je dat nog wilt :)

offtopic:
225 mhz, hoe moet ik het nou noemen :? fsb is het niet meer... system frequency oid?

• Race Eend
Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 17:54:
[...]

Sorry hoor.. Maar dan moet ik toch eventjes uiten dat ik het gewoon erg gemakkelijk van jou vindt om dus zo snel de schuld bij ASUS te leggen.. Iedereen weet toch dat flashen van GPUs risico's met zich meebrengt en dat mocht je hem terug willen flashen naar je oude BIOS, dat dan de kans vrij groot is dat je dus niet meer een kaart krijgt die werkte zoals hij uit de fabriek kwam??

Zo ook mijn Point of View 5900 XT, draait alleen nog maar op de XFX 5900 XT bios, en niet meer op zijn eigen.. (verder geen last van, werkt toppie verder)

OCen/flashen e.d. komen allemaal met risico, dat moet je weten/had je kunnen weten, dus is het in dit geval duidelijk voor mij waar de oorzaak ligt: het flashen van je videokaart..

Anyhoo, als je mobo nu toch stuk is (of je gaat er niet in slagen om een hotflash correct uit te kunnen voeren <-- snap ik best, zit risico aan vast, straks heb je twee kapotte chippies...) ruil hem dan in voor een AMD mobo van een andere fabrikant en hopelijk voor jou heb je dan gelijk en is je probleem opgelost.. O+
Toch even een kleine onderbreking ;)

Allemaal mooi en aardig dat je het niet geloofd. Maar hoe verklaar je dan dat het probleem verholpen is bij het terug flashen naar een eerder asus bios, terwijl een windows XP herinstallatie, een flash van de videokaart én een cmos reset niets uithaalde?

Dus even op volgorde van hoe het gelopen is:

- De TS krijgt ineens artifacts bij atitool, na het nieuwe asus bios geflashed te hebben.
- Daarna verwijderd hij alle drivers, tweak tools etc. Eufel blijft.
- zet zijn videokaart bios terug naar originele, ook daar blijft de core 13 Mhz hoger. En de flits bij het opstarten.
- Doet een cmos reset. Maar ook dat haalt niets uit
- Doet daarna toch maar een complete format, installeert totaal geen tweak tools.
probleem is nogsteeds niet verholpen.

- Flashed terug naar 1003 bios van asus. Probleem verholpen geen flits meer en geen 13 Mhz extra op de core.

Wel heeeeeeeeeeeel knap als je nu nog snoeihard kan zeggen, nee het ligt niet in het asus bios. :X

Overigens had de TS zijn éigen R9800pro bios eerst opgeslagen, daarbij de clockspeeds veranderd en daarna geflashed. Eigenlijk doe je dus niets anders. Hoe verklaar je dan:
1: dat de core clock 13 Mhz hoger is als hij met het 420 Mhz core bios draaide
2: na terug flashen naar hetzelfde bios, maar dan origineel, dat ie dan op 380+13 Mhz loopt. Mét een schone windows XP installatie en zonder enige overklok tools.

Ik hoop dat de TS zijn bios weer kan fixen en dan even harde bewijzen op tafel kan gaan leggen. Desnoods reis ik af met een aantal extra videokaarten om het te testen! :9
Micr0mega schreef op 14 augustus 2004 @ 18:24:
ik heb zelf ook een A8V deluxe (met wifi) icm een 3500+. er zit op het moment een ati radeon 8500 in (jaja is dat even schrikken, hij komt van de pinnacle edition pro 5, vandaar ;) )

ik wil zometeen wel even een tooltje installeren om de kloksnelheid van de gpu te bekijken, om te kijken of ik ook last van heb van ongewild overclocken. maar misschien pakt ie wel geen oude kaarten zoals deze, en ik weet ook de standaard klok frequenties niet.

ik gebruik trouwens een oudere beta bios: 1005.021. omdat in de andere biossen (oudere en ook 1006.006) de pci/agp lock optie is verdwenen (stabiliteits problemen volgens asus geloof ik). daardoor krijg ik een corrupte raid array als ik boven de 225 mhz uit kom :( als het goed is komt de lock weer terug in release 1007, hopelijk zo snel mogelijk.

nougoed, ik hoop dat alles nog goed gaat komen met je eigen bios, en dat je em kan verkopen als je dat nog wilt :)

offtopic:
225 mhz, hoe moet ik het nou noemen :? fsb is het niet meer... system frequency oid?
Ben benieuwd, ook 3dmark03 voldoet hoor, dan kunnen ze je ook niet beschuldigen van tweaktools ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Race Eend op 14-08-2004 23:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 augustus 2004 @ 01:05:
[...]

[...]
Maar de TS schreef:
Ik had volgens mij 1.006 normaal, de nonbeta, en anders was het beta 6 ..
Oftewel, hij weet zelfs al niet eens zeker of het wel een release BIOS was die hij draaide. Ja, ik heb het topic gelezen. En jij? Het stuk wat je nota bananen zelf quote, geeft aan dat hij wel degelijk een béta bios gebruikte of vermoedelijk gebruikte.
NOFI maar als je iemand aanspreekt op het niet lezen van topics lees ze dan svp wel ff zelf. En de artikels die je aangeeft als oplossing dan ook gelijk even...

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Ik kan me herinneren dat ik de 1.006 officiele erin had, maar daar twijfel ik gewoon hard aan :) Ik heb namelijk ook de beta erin gehad.
Dan kan ik voor degenen die nog harder bewijs nodig hebben, laten zien dat het echt asus is , die dit flikt. En het kan, want als je de nieuwspost bekijkt "Gigabyte beschuldigd Asus", dan zie je dat dit exact het zelfde is, maar dan met een andere mobo+vga combi, moederboarden dus beide Asus.. goh ;).

Ik ga mijn bios chippie opsturen naar flashbios.org, en hoop snel een nieuwe te krijgen. Iemand ervaringen mee (snelheid van terugzenden) ?

[ Voor 38% gewijzigd door Tutti-frutti op 15-08-2004 00:53 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• Micr0mega
  • Laatst online: 24-11-2025
Okee, ik heb atitool geïnstalleerd. De kloksnelheid van de gpu/mem zijn 229.50/190.13. Bij de settings staat als default clocks ook 230/190. Nu weet ik niet of dit allemaal klopt, omdat ik een afwijkende kaart heb, en zo snel even niet de klok frequencies kon vinden (een normale 8500 draait op 250/250 geloof ik).
Maar ik vind deze kloksnelheden er redelijk normaal uit zien. Maar zoals ik al eerder zei, misschien pakt de overclock 'feature' deze oude kaart niet. Als iemand er baat bij heeft, ik wil er wel even een 9200 inschroeven, die heb ik ook nog wel liggen.

edit: even een quote van de asus site:
Let's begin with PEG Link Mode, which has received a lot of interest recently. This feature, found only on ASUS 915P- and 925X-based motherboards, allows users to raise GPU and VGA memory throughput via the motherboard BIOS the same way system bus and memory bus are tweaked.
Bron: http://www.asus.com.tw/su...chref/peg_link/index.aspx

Asus zegt dus dat deze PEG (PCI Express Graphics) Link Mode alleen op de PCIe mobo's zit, en dat ze dit getest hebben met 'every single PCI-Express card'. Geen berichten over agp dus.

[ Voor 36% gewijzigd door Micr0mega op 15-08-2004 15:38 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
Als het al door Asus komt kan het natuurlijk ook gewoon een bug zijn.

Maar goed, ik geloof dat fabrikanten zelf zeggen: "Flash alleen je bios als je ergens een probleem mee hebt, en dat is aangeduidt dat die betreffende bios upgrade dat probleem op kan lossen."

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Nou dan kom ik ook met een bevinding van dit mobo.Ik hebt Asus A8Vmet AMD64 3800.
De topicstarter schreef dat dit mobo automatisch de VGA ging overclocken.
Nou dat hebt ik ook gehad.Gelijk in het begin toen ik dus alles erin gezet hebt en de computer aanzette begon dus al gelijk goed.Overclocking failed.............. Press F1 to setup. 8)7 Ik hebt nog niets gedaan met mijn computer en hij komt al met een melding |:( .Toen alles goed gezet windowsXP erop rivers van de VGA etc.Expertool geinstalleerd wat is dat?Dat is een tooltje voor mijn VGA kaart te regelen als ik op safe mode 500-950mhz wil draaien of enhanced mode 550-1000mhz wil draaien.(Gainward 1800XP Golden sample Nvidia 5950ultra)Daarmee kan ik ook alles in een hand omdraai mee regelen beeldscherm resolutie etc.

Toen zag ik inderdaad dat mijn VGA overclockt was , dat hebt ikzelf niet gedaan.Mijn Vga draaide op 575-1030mhz :X .Vreemd.Ik hebt hem dus opnieuw opgestart en toen weer gekeken maar hetzelfde.Alles erafgegooid en opnieuw install.Dat eenmaal gebeurd krijgt ik alweer overclocking failed bla bla. 8)7
Zelf niks gedaan en dat kreeg ik de hele tijd nou te zien.Ik had ook bios 1006 erop deze naar 1003 terug maar precies hetzelfde.
Ik zal zelf niet gaan overclocken daar hebt ik geen interesse in.Dus dan blijft ik er ook netjes vanaf.
En dat Asus dat al bij vele mobo doet lijkt me niet.Hiervoor een Asus P4C800 deluxe gehad en dat mobo deed niks , mijn VGA liep er hoe ik het wilde.Hij overclockte hem niet automatisch.

Nou is daardoor mijn VGA kaart stuk deze is al opgestuurd en al wat daaruit komt moet ik nog even wachten.Dus mijn oude VGA kaart erin Hercules Ati radeon 9000 pro.En wat denk je hij gaat hem alweer OCenEn alweer doet deze Vga kaart niks meerTerwijl hij van te voren het goed deed..Dus ik denk toch dat het aan het mobo ligt.Dit mobo heeft bij mij al schade aangericht.2 VGA's weg :(

Ik denk toch dat Gigabyte het niet uit hun duim zuigt.Maar ja bij mij is het leed al geleden.

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 15:06:
Nou dan kom ik ook met een bevinding van dit mobo.Ik hebt Asus A8Vmet AMD64 3800.
De topicstarter schreef dat dit mobo automatisch de VGA ging overclocken.
Nou dat hebt ik ook gehad.Gelijk in het begin toen ik dus alles erin gezet hebt en de computer aanzette begon dus al gelijk goed.Overclocking failed.............. Press F1 to setup. 8)7 Ik hebt nog niets gedaan met mijn computer en hij komt al met een melding |:( .Toen alles goed gezet windowsXP erop rivers van de VGA etc.Expertool geinstalleerd wat is dat?Dat is een tooltje voor mijn VGA kaart te regelen als ik op safe mode 500-950mhz wil draaien of enhanced mode 550-1000mhz wil draaien.(Gainward 1800XP Golden sample Nvidia 5950ultra)Daarmee kan ik ook alles in een hand omdraai mee regelen beeldscherm resolutie etc.

Toen zag ik inderdaad dat mijn VGA overclockt was , dat hebt ikzelf niet gedaan.Mijn Vga draaide op 575-1030mhz :X .Vreemd.Ik hebt hem dus opnieuw opgestart en toen weer gekeken maar hetzelfde.Alles erafgegooid en opnieuw install.Dat eenmaal gebeurd krijgt ik alweer overclocking failed bla bla. 8)7
Zelf niks gedaan en dat kreeg ik de hele tijd nou te zien.Ik had ook bios 1006 erop deze naar 1003 terug maar precies hetzelfde.
Ik zal zelf niet gaan overclocken daar hebt ik geen interesse in.Dus dan blijft ik er ook netjes vanaf.
En dat Asus dat al bij vele mobo doet lijkt me niet.Hiervoor een Asus P4C800 deluxe gehad en dat mobo deed niks , mijn VGA liep er hoe ik het wilde.Hij overclockte hem niet automatisch.

Nou is daardoor mijn VGA kaart stuk deze is al opgestuurd en al wat daaruit komt moet ik nog even wachten.Dus mijn oude VGA kaart erin Hercules Ati radeon 9000 pro.En wat denk je hij gaat hem alweer OCenEn alweer doet deze Vga kaart niks meerTerwijl hij van te voren het goed deed..Dus ik denk toch dat het aan het mobo ligt.Dit mobo heeft bij mij al schade aangericht.2 VGA's weg :(

Ik denk toch dat Gigabyte het niet uit hun duim zuigt.Maar ja bij mij is het leed al geleden.
Dit is wel een dramatisch verhaal, maar goed om te horen dat ik dus niet de enige ben. Jij had de 1.006 officiele erop zeker ?
Maar lees ik nu goed dat jij bij bios 1.003 ook nog steeds een overgeklokte kaart krijgt ? Daar heb ik namelijk geen last van. Mischien dat daar de oc-shit al in zit, maar niet voor mijn 9800pro.

edit: Staat misschien bij je settings dat AI overclocking op AUTO ?
Misschien heb ik het ook wel, die oc in 1.003 , zit ik nu te denken. Want ik heb die op default gezet in AI overclocking, niet op auto.

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 16-08-2004 15:22 ]

4015Wp west (Dordrecht)

• itsme
  • Niet online
Andere theorie,
De specifieke biosversie gebruikt andere geheugenmappings/irq (oid) voor het uitlezen van dit soort waarden dan de eerdere versies, de tools zijn hierop echter nog niet aangepast, gevolg andere, onjuiste waarden.

het zou zomaar kunnen :/

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
its_me schreef op 16 augustus 2004 @ 15:22:
Andere theorie,
De specifieke biosversie gebruikt andere geheugenmappings/irq (oid) voor het uitlezen van dit soort waarden dan de eerdere versies, de tools zijn hierop echter nog niet aangepast, gevolg andere, onjuiste waarden.

het zou zomaar kunnen :/
Ik heb artifacts wanneer mijn kaart +13mhz is oced. Zonder een tooltje dus.

1.003 bios geeft geen overklok aan mijn vga --> ook geen artifacts. De kaart is dus wel degelijk overgeklokt, geen uitleesfout dus.

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Tutti-frutti schreef op 16 augustus 2004 @ 15:12:
[...]

Dit is wel een dramatisch verhaal, maar goed om te horen dat ik dus niet de enige ben. Jij had de 1.006 officiele erop zeker ?
Maar lees ik nu goed dat jij bij bios 1.003 ook nog steeds een overgeklokte kaart krijgt ? Daar heb ik namelijk geen last van. Mischien dat daar de oc-shit al in zit, maar niet voor mijn 9800pro.
Nou toen ik mijn mobo geinstalleerd had toen stond 1003 erop en toen is die ellende gekomen.toen hebt ik de officiele 1006 erop geknalt en hij deed het nog steeds.Nou bij mijn 2e kaart idem dat stuk is ook bij 1003 :X

maar ik ga niet meer verder met dit mobo.Ik ga niet mijn VGA's naar de haaien werken 2 is al genoeg O-) Ik ga eens kijken welk dat ik ga nemen.Maar er is werkelijk niks op voorraad , wel in Duitsland :9~ Daar is de nieuwe MSI nforce3 leverbaar , ook gigabyte.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2004 15:27 ]

• Race Eend
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 15:24:
[...]

Nou toen ik mijn mobo geinstalleerd had toen stond 1003 erop en toen is die ellende gekomen.toen hebt ik de officiele 1006 erop geknalt en hij deed het nog steeds.Nou bij mijn 2e kaart idem dat stuk is ook bij 1003 :X
In een andere pc doet ie ook nix meer? Wel erg man! 2 kaarten naar de haaien!

Verwijderd

Race Eend schreef op 16 augustus 2004 @ 15:26:
[...]

In een andere pc doet ie ook nix meer? Wel erg man! 2 kaarten naar de haaien!
Nee bij mijn P4 2.8ghz met Asus P4C800deluxe niks meer |:( |:(

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:58
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 15:29:
[...]

Ik zou dit zeker aankaarten bij Asus, misschien een kansje dat ze het openlijk toegeven. Dan heb je in iedergeval ook de mogelijkheid om je geld te eisen over die 2 VGA kaarten.

• Race Eend
Verwijderd schreef op 16 augustus 2004 @ 15:29:
[...]

Zoals al gezegd, gewoon met asus/pc-zaak contact opnemen. Desnoods dit topic laten zien etc. Want je kan niet zo maar 2 kaarten verliezen door dat bord. Ik zou het bord trouwens gewoon inleveren. Lekker voor het msi Neo 2 bord gaan met nforce 3 250GB chipset.. want het deugt voor geen kanten :(

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 13:00
Is er nog een gemakkelijkere tool (gewoon executable file) dan die Sandra tool om de FSB enz. uit te lezen?

Ik heb namelijk ook een Asus AV8 Moederbord met een GeForce 4400 erop.
Alles werkt normaal dus ik heb nergens problemen mee.
Er is echter wel een bios optie (ik heb 1006 erop gezet) die het mogelijk maakt om te overklokken.
Deze staat standaard op 'auto'

Deze optie kun je vinden onder:

Advanced > System Frequency/Voltage Configuration.

Misschien kunnen jullie dit op standaard zetten of manual en heb je er geen last meer van.

• Race Eend
Frijns.Net schreef op 21 augustus 2004 @ 22:26:
Is er nog een gemakkelijkere tool (gewoon executable file) dan die Sandra tool om de FSB enz. uit te lezen?

Er is echter wel een bios optie (ik heb 1006 erop gezet) die het mogelijk maakt om te overklokken.

Misschien kunnen jullie dit op standaard zetten of manual en heb je er geen last meer van.
CPU-z is een goed programmatje, alleen die is niet voor de videokaart. Voor de videokaart kan je rivatuner, atitool of radclocker gebruiken :)

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Frijns.Net schreef op 21 augustus 2004 @ 22:26:

Tutti-frutti in "Asus flikt overklok truc ook al op A8V d..."

4015Wp west (Dordrecht)

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-05 20:47
Dit is mijn post op een eigen thread die ik had gestart. Helaas geen oplossing als reactie gekregen, maar wel een link naar hierzo....

Ik heb dus precies hetzelfde probleem... heel vaag allemaal....

==========================================================
Dag mensen,

Ik heb een ati radeon 9800pro kaart en als gewoon m'n drivers installeer dan draait de kaart standaard op een hoger aantal mhz-en. 391.5 ipv 378 en het geheugen is ook een stuk hoger. Ik wil gewoon de default waarden gebruiken, maar dat wil niet lukken. Ik heb al atitool geprobeerd, maar op de 1 of andere manier springt de kaart steeds weer terug omhoog. Uiteindelijk heb ik de omega drivers geinstalleerd en ingesteld dat de core en het geheugen teruggeclocked moeten worden bij het opstarten naar de default waarden. Dit werkt redelijk goed tot vandaag ik eens wat rondkeek bij de beeldscherminstellingen en bij radlinker alsnog weer de verhoogde kloksnelheden stonden. Opnieuw opstarten en ze staan weer normaal door radlinker...... in het windows register kan ik de verhoogde kloksnelheden niet vinden.

Ik had dit probleem eerst niet. Heb op een gegeven moment m'n mobo, cpu, geheugen ge-upgraded. Daarna had ik het probleem. Heb bij m'n oude configuratie wel es wat geexperimenteerd met overklokken van de videokaart, maar 'm zover ik weet weer teruggezet op de default waarden.

Kortom het lukt mij niet om de videokaart netjes op de fabriekswaarden te herstellen. Niet met ATITool, niet met omegadrivers, niet door drivers de deinstalleren (catalyst remover ook geprobeerd) en opnieuw te installeren.

HELP!!!
==========================================================

Ik heb alleen windows nog niet opnieuw geinstalleerd.

Ik heb ook de officiele 1006 versie op m'n A8V met 3500+. Ik had eerst 1003, maar ik weet niet of de kaart toen ook al was overgeclocked. Ben er pas later achter gekomen.

• Race Eend
Zoals ik al aangegeven had, duik even je bios in, op zoek naar dynamic overclocking.. die staat op auto en moet op disabled. Of had je dat al geprobeerd? :)

edit het kan ook zijn:
AI overclocking op AUTO moet dus op Disabled!

[ Voor 19% gewijzigd door Race Eend op 24-09-2004 17:14 ]

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Topicstarter
Race Eend schreef op 24 september 2004 @ 17:13:
Zoals ik al aangegeven had, duik even je bios in, op zoek naar dynamic overclocking.. die staat op auto en moet op disabled. Of had je dat al geprobeerd? :)

edit het kan ook zijn:
op Normal standard moet hij dan, maar ik kan niet bevestigen dat dan de oc functie uit staat van de vga kaarten :)

4015Wp west (Dordrecht)

• Ghost81
Race Eend schreef op 24 september 2004 @ 17:13:

edit het kan ook zijn:
Ik heb de mogelijkheid uit een aantal verschillende percentages auto, standard en manual. Ik heb hem op standard staan en manual geprobeerd. Beide instellingen helpen helaas niet.

• -Leon-
  • Laatst online: 04-07 17:02
Inderdaad vreemde zaak. Ik heb zelf ook een A8V maar heb er nog niet echt op gelet.
Waar ik WEL mee bezig ben geweest is de laatste beta bios (1005.21) en daarmee zou de AGP Lock moeten werken. Er zijn 3 mogelijke instellingen:

- auto
- 75/37
- 66/33

De enige optie die werkt is "auto" want als ik hem lock via de bios dan start hij niet op... Betty praat over "system failed due to CPU overclock".

Instellingen op auto zouden (volgens mensen van ander forum) moeten werken....

Mensen die er mee willen klungelen kunnen hier de laatste beta bios downloaden + Clockgen voor A8V + SetFSB :)

Ben erg benieuwd of jullie de AGP-Lock aan de gang krijgen met een rev 1.02 board :)

Verwijderd

Mijn Asus A8V deluxe 1.02 zal ik nog moeilijk aan de gang krijgen , wat blijk er nou ook uit dat mijn AGP poort stuk is.
Eerst mijn VGA kaart stuk nvidia 5950 , deze kwam vorige week terug , ik duwde deze in mijn computer en toen bleef alles hangen.De oude kaart erin gestopt(AGP4x)en deed het perfect.Mijn Nvidia ander systeem getest en deed het perfect.
Op mijn Asus A8v deluxe 1.02 heb ik dus een AGP poort probleem alle kaarten met AGP8x gebeurd hetzelfde Freezed.

Wil je geen AGP locked dan moet je voor de REV2 gaan.

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

mmm, ik heb hetzelfde met de radeon 9600XT windows start op ploink zwart/gedeeltelijk zwart scherm ploink bureaublad.

dat zou dus aan de overdrive functie kunnen liggen? toch maar even de eigenschappen van mijn kaart bekijken of het daar tussenstaat

• Ghost81
Ik heb net bios v1007 voor de A8V geinstalleerd.....probleempje lijkt verholpen. Geen overclock meer etc. Vreemd........
Pagina: 1