In CME steeds meer niet-computer elektronica?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ik kom regelmatig (laatste tijd iets minder) in CME om lekker te lezen, maar het valt mij op dat er steeds meer niet-computer elektronika tussendoor glipt.

Zuiver elektronica, dus vragen over mij sorry, moest toen erg lachen, torren, solderen enz..
Is dit een nieuw tolerantiebeleid en ben ik te ouderwets (niet-computer elektronica naar SG)?

In de CME-Policy staat hierover:
en over UPS'en horen dus niet in CME, maar kunt je in Overige Hardware plaatsen. Zelfbouwversterkers en andere elektronica die met Audio / HiFi te maken heeft horen in, je raadt het al, Audio, Video & HiFi Forum. Topics over elektronica die niets met een computer te maken heeft, stoppenkasten, aardlekschakelaars en dat soort onderwerpen horen niet thuis in CME. Daarvoor kan je bijvoorbeeld terecht op www.circuitsonline.net of voor een simpele vraag in Stuffis Generalis hier op GoT.
UPS is duidelijk hoewel... audio/videoelektronica is duidelijk, 'hoog'spanning (230V) is duidelijk, maar het gaat mij om topics als [rml][ EL] Videokop stappenmotor Sinken en Sourcen[/rml] en Beginnersvragen ivm analoog VU-meter circuit , hele leuke topics, maar ik zie nergens een computer, en in mijn ogen horen die dus niet thuis in CME, maar in SG eigenlijk niet helemaal, maar er zou nóg een subforum bij moeten voor techniek algemeen, maar dat gaat niet is mij ooit duidelijk gemaakt, er is een complete Led FAQ, maar wat moet zo'n lap tekst nou in CME als LED's niet algemeen bij het computermodden gebruikt worden? (standaard LED's vervangen reken ik niet als modden)

Verder is het jammer dat er in de policy verwezen wordt naar www.circuitsonline.net , er lopen hier genoeg elektroprutsers rond om te helpen in SG, zo'n verwijzing is dus echt overbodig :)

Mijn vraag is dus: is er een (kleine) verschuiving van CME beleid waardoor de 'moeilijke' elektronica vragen daar blijven, of zijn de mods niet consequent genoeg met moven?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Het is niet echt een officieel beleid, maar we waren het onderling er min of meer over eens dat we iets toleranter zouden zijn over electronica-topics. Een beetje om te kijken of het we het gewoon toe moesten gaan laten.
En dan heb ik het over interessante dingen, zoals inderdaad spelen met stappenmotortjes, e.d..
Dus niet dingen als help-de-aardlek-vliegt-er-steeds-uit of als de koelkast aangaat komt er een brom uit de TV.

Nieuwsgierigheid: wat heb jij/andere users liever? Zoals eerst, dus alles non-PC naar SG (een derde forum is echt geen optie), of gewoon in CME (waar toch meer kennis zit)?

[ Voor 17% gewijzigd door m-m op 11-12-2004 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^ Exact wat m-m zegt.

Daarnaast kan de in sommige topics opgedane ervaring ook praktisch zijn voor computertoepassingen. Zo is die videokop ook via de PC te besturen (er staat een handige stappenmotor howto in CME) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Ah kijk, duidelijk.

Ik liep wat achter en was nog wat te streng in de leer.

Dus als ik ooit nog lastige EL vragen krijg (basic moet in SG tot de mods daar besluiten om te moven) over microcontrollers die niet in een computer toegepast gaan worden hoef ik niet meer naar CO maar kan het gewoon naar CME?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

We proberen CME een wat breder gebied te laten bestrijken omdat elektronica uitermate interessant kan zijn. We proberen daarbij wel goed in de gaten te houden dat er enig niveau inzit; de interessante dingen, zoals m-m al aanhaalt en euss inkopt: van het een kan het ander komen, en zo groeien dingen die in eerste instantie geen relatie tot elkaar leken te hebben.
We zijn op dit moment dus aan het kijken hoe die policyverandering uitpakt, zonder het hard wereldkundig te maken (te laat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaudtje
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kaj. schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:50:
We zijn op dit moment dus aan het kijken hoe die policyverandering uitpakt, zonder het hard wereldkundig te maken (te laat).
Stiekum was het volgens mij wel meer mensen opgevallen :) .
Ik vind het tot nu toe erg goed uitpakken eigenlijk, er is duidelijk een aantal users dat de EL-kar trekt en interessante vragen beloont met interessante antwoorden. En uiteindelijk belandt volgens mij elk circuit vanzelf weer in een PC, daar zijn we nou eenmaal Tweakers voor :P .

In deeze zin staan drie fauten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Topicstarter
Er is meer in het leven dan alleen computers, met microcontrollers is ook heel veel lol te beleven.

Jammer genoeg ben ik niet zo gevorderd, dus ik kan vragen hebben, en dan is het een hele geruststelling dat ik ze kwijtkan in CME.

Kijk bv. maar eens hier, weinig dingen die in een computer gebruikt worden.

Pagina: 1