P4P800 + SATA387 TX2Plus + IDE driver ?

Pagina: 1
Acties:

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb een Asus P4P800 met een Onboard Promise SATA378 TX2Plus controller en een Intel ICHR5.
Na wat problemen ondervonden te hebben met de Intel SATA Controller ben ik overgestapt naar de SATA378 Controller.

Hij geeft nu tijdens booten mijn SATA150 Maxtor disk aan als UDMA6
In Windows XP zit een Promise SATA378 IDE driver.

Mijn vraag is nu of ik de optimale speed er nu wel uit haal. Ik kan nl. nergens ontdekken of hij nu op de SATA150 speed loopt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vooralsnog heeft S-ATA maar 1 snelheid en dat is S-ATA150 (S-ATA300 is er ook wel, maar niet op jouw bord zo te zien).
Bench dat ding eens en kijk of de scores een beetje fatsoenlijk zijn.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je een DiamondMax9 schijf hebt, zal ik je wat verklappen; die S-ATA150 schijf is in feite een ATA133 schijf met een P-ATA >> S-ATA brug. Geen wonder dat je controller dan DMA6 (133) aangeeft. Bovendien is UDMA 133 ook nog eens een onofficiële standaard, bedacht door Maxtor en nog een paar bedrijven, maar dat terzijde.

Vallen de prestaties tegen? Draai eens wat benchmark proggies als HDtach, ATTO of SiSoft Sandra. Als er leesnelheden van 60MB/sec worden gehaald mag je al blij zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door PD2JK op 10-12-2004 23:37 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• WTFox
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik heb een DiamondMax10.
Maar is hij nu voor die controller optimaal geconfigd ?
In de BIOS kan ik IDE of RAID selecteren mbt de opties van de Promise.
Met de Intel controller heb ik problemen ondervonden.
Ik kan de standaarden niet allemaal meer uit elkaar houden ...

Verwijderd

Zo, een P4Pnogwat met een promise, zal wel een P4Cnogwat zijn, toch? ;)
Over de snelheid, meestal (niet altijd) gaat het sneller met een fabrikanten-driver ipv van de standaard windows-driver, maar dat weet je pas nadat je het hebt getest