Ik heb hier 2 hdds en 1 dvd ro en een dvd brander, nu heb ik een ide kabel gekocht met 5 connectors maar ik weet niet hoe ik de jumpers moet zetten heb alle mogelijkheden al geprobeerd. me master hd zit op een speciale ide kabel die naar het moederboord gaat, de andere hd en dvdrom/brander zitten op die andere ide kabel. Me hd die op enkele ide kabel zit staat op master en me andere hd op slave, me dvd rom staat ook op master en me brander ook op slave, neem aan dat het tog zo goed moet zijn maar als ik dat doet dan vind ie me dvd rom niet ? Hoe moet ik het instellen???
Als je een IDE kabel hebt met 5 connectors kun je er toch maar 2 gebruiken (namelijk Master en Slave), of zit ik nu verkeerd?
[ Voor 13% gewijzigd door Gaitman op 10-12-2004 12:09 ]
je moet de harde schijven altijd op een ander IDE kanaal zetten dan je dvd/cdrom spelers...
anders gaan ze elkaar in de weg zetten en je schijf word er traag van. verder kan je je dvd speler op master zetten en je brander op slave op IDE kanaal 1
de schijven zet je op kanaal 0 en de schijf waar je OS op staat zet je op master en de ander op slave
et voila...
anders gaan ze elkaar in de weg zetten en je schijf word er traag van. verder kan je je dvd speler op master zetten en je brander op slave op IDE kanaal 1
de schijven zet je op kanaal 0 en de schijf waar je OS op staat zet je op master en de ander op slave
et voila...
[ Voor 3% gewijzigd door Svennos86 op 10-12-2004 12:09 ]
Aan één IDE kabel kunnen maar maximaal twee devices. Dat is toch wel redelijk bekend dacht ik. Dan kun je aan één kabel beide hdd's hangen (1x master, 1x slave) en aan de andere kabel je dvd spul (ook master en slave). Dat moet werken.
Maar goed, dat zegt men hierboven ook al.
Maar goed, dat zegt men hierboven ook al.
[ Voor 21% gewijzigd door dreamscape op 10-12-2004 12:10 ]
Punctuality is the politeness of kings
OhGJAman schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:08:
Als je een IDE kabel hebt met 5 connectors kun je er toch maar 2 gebruiken, of zit ik nu verkeerd?
[edit] oke dat wist ik niet
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 12:12 ]
ik wil trouwens wel eens een foto zien van een flatcable met 5 connectors....
Lijkt me onderhand wel duidelijk 
Raadpleeg eens de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum eer je een topic opent:
Een paar basiscursussen
Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?
En laat ook dat excessieve hoeveelheid vraagtekens in de titel en het ranzige chattaaltje in de topicstart achterwege, mocht je serieus willen overkomen en genomen worden. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

edit2:
IDE kabels met 5 connectoren zijn alleen nuttig in kasten met een shitload aan "hotswap" IDE brackets. Echter je kunt inderdaad nog slechts ten hoogste 2 apparaten gebruiken per kabel.
Raadpleeg eens de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum eer je een topic opent:
Een paar basiscursussen
Hoe kan ik mijn IDE kanalen het beste indelen?
En laat ook dat excessieve hoeveelheid vraagtekens in de titel en het ranzige chattaaltje in de topicstart achterwege, mocht je serieus willen overkomen en genomen worden. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).
edit:
Je bent blijven hangen in de tijd dat de 80-polige IDE kabels niet bestonden en dat CD/DVD spelers in PIO mode draaiden. Dat is al jááren geen issue meerSvennos86 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:09:
je moet de harde schijven altijd op een ander IDE kanaal zetten dan je dvd/cdrom spelers...
et voila...
edit2:
IDE kabels met 5 connectoren zijn alleen nuttig in kasten met een shitload aan "hotswap" IDE brackets. Echter je kunt inderdaad nog slechts ten hoogste 2 apparaten gebruiken per kabel.
[ Voor 52% gewijzigd door BalusC op 10-12-2004 12:20 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()