[gratis .NL naam] Lycos geeft 1000 gratis .nl namen weg

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 7.873 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Inderdaad. Als ze niet reageren dan moeten ze ook niet zeuren over een maand dat je nog moet betalen ofzo. Traag gezeik altijd bij bedrijven.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Hmm, hier niet zo'n problemen,
had domeinnaam verlenging aan staan, hosting uit.
Heb het domein ook verhuisd.
Eerst 5 euro afgeboekt en 6 dagen later weer teruggeboekt omdat ik ook de domeinnaam maar bij de nieuwe hoster had ondergebracht.
Wat facturatie betreft hier geen probleem dus.

Vreemd is wel dat het Administratieve contact en één (van de 4...) Technische contacten nog steeds op naam van die gasten van Lycos staan.
Vreemd hoor.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 7175 op 08-01-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 11:58
Anoniem: 7175 schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:12:
[...]

Vreemd is wel dat het Administratieve contact en één (van de 4...) Technische contacten nog steeds op naam van die gasten van Lycos staan.
Vreemd hoor.
Sommige domein-hosters passen de tenaamstelling van het domein niet aan bij verhuizing.
Daarnaast kan het bij de SIDN tot 48 uur duren voordat de data goed weergegeven wordt in de whois.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-06 09:52
Mijn domein is op 17 december verlopen.
De website werkt echter nog steeds en mijn account kan ik ook nog benaderen op de Lycos website.
Vreemd.

Als ik bij de Whois info kijk is de laatste wijziging 17-12-2004 dus ook al verlopen.
Het gaat overigens om een NL domein.

Hoe lang zou ik het nog kunnen gebruiken?
Ik wil mijn NL domein naar een andere hosting provider verhuizen dus ga dit maar in gang zetten denk ik.
Pakket duur: Handmatige verlenging, loopt af op 17-12-2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Mijn .org domein is 10-12-05 al verlopen, ftp is nog toegankelijk maar website niet meer. Ik heb 3 weken geleden al diverse emails gestuurd om een authorisatiecode aan te vragen om het domein te verhuizen, maar helaas geen reply. Ik heb met mn domme kop al wel een ander pakket gekocht.
Ik ga nu een ander domein kopen en na een paar maanden is mijn Lycos-domein wel weer los hoop ik. Ik ga er niet meer moeite in steken dan ik al gedaan heb.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
bratos schreef op zondag 08 januari 2006 @ 21:06:
Mijn .org domein is 10-12-05 al verlopen, ftp is nog toegankelijk maar website niet meer. Ik heb 3 weken geleden al diverse emails gestuurd om een authorisatiecode aan te vragen om het domein te verhuizen, maar helaas geen reply. Ik heb met mn domme kop al wel een ander pakket gekocht.
Ik ga nu een ander domein kopen en na een paar maanden is mijn Lycos-domein wel weer los hoop ik. Ik ga er niet meer moeite in steken dan ik al gedaan heb.
Hou er dus wel rekening mee dat de mogelijkheid bestaat dat iemand anders dus het domein kaapt zodra het vrijkomt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 25-06 09:52
TD-er schreef op zondag 08 januari 2006 @ 22:51:
[...]

Hou er dus wel rekening mee dat de mogelijkheid bestaat dat iemand anders dus het domein kaapt zodra het vrijkomt.
Daarom lijkt het me ook logisch dat Lycos het domein vrij geeft miv de datum dat deze vervalt.
Naar mijn idee behoort het domein dan niet meer aan Lycos toe. Er is ook geen betaling o.i.d. ontvangen. Het domein zou gekaapt kunnen worden als de vorige gebruiker het domein niet meer wil gebruiken, als hij/zij dat wel wil dan kan de naam toch opnieuw geregistreerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
HoppyF schreef op zondag 08 januari 2006 @ 23:06:
[...]

Daarom lijkt het me ook logisch dat Lycos het domein vrij geeft miv de datum dat deze vervalt.
Naar mijn idee behoort het domein dan niet meer aan Lycos toe. Er is ook geen betaling o.i.d. ontvangen. Het domein zou gekaapt kunnen worden als de vorige gebruiker het domein niet meer wil gebruiken, als hij/zij dat wel wil dan kan de naam toch opnieuw geregistreerd worden?
Bij domeinnamen is het zo dat wie het eerst komt, het eerst maalt.
Bij .com (en meer tld's zoals .net) domeinen is het zo dat de hoster een lock moet verwijderen en een unlock-code moet verstrekken wanneer je het domein wilt verhuizen.
Wanneer het domein dus niet meer geregistreerd staat kan iedereen het registreren.

Als Lycos dus niet op de mail reageert is op een gegeven moment het domein gewoon vrij voor iedereen en kun je zelf mogelijk dus te laat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Check wat er aan de hand is met je domeinnaam hier:

www.whois.sc

Hier van de mijne:

Website Status: Parked
Parked at: Network Solutions Expiring Domain
Server Type: Sun-ONE-Web-Server/6.1
IP Address: 216.168.224.53 (ARIN & RIPE IP search)
IP Location: - Virginia - Sterling - Network Solutions Inc
Blacklist Status: Clear
Record Type: Domain Name

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Boel werkt nog steeds hier :p, geen geld van rekening afgeschreven...
Nouja, ik merk t wel, maak er verder ook geen gebruik meer van ofzo :)

* BoyGenius klopt weer even af :+

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wazig dan, misschien omdat je een .nl domeinnaam hebt ?
Hoelaat heb je hem aangevraagd ? Meteen bij begin van de actie of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:56

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

okay.. ik heb nogal problemen met lycos, ze hebben mijn domein naam nog steeds vast..
Ik wil hem graag opnieuw registereren, bij hun kost alleen de domein naam volgens hun iste 6.99 per jaar (.com adres).. ik kan hem ergens anders ook voor 10 euro per jaar krijgen, maar dan zit ik wel ergens waar ik veel betere service heb...
Als ik hem bij lycos zelf wil vernieuwe ben ik verplicht er ook een hosting pakkert bij te nemen waardoor ik zo'n 120 euro per jaar kwijt ben, en dat wil ik niet want ik heb webhosting...
Nu wil ik dus gewoon dat die flikkers mijn domein naam vrij geven zodat ik hem opnieuw kan registereren, en mocht het niet zo kunnen, dat ik hem dan toch bij hun registreer, maar dan wel ALLEEN dat domein, ik hoef die hosting meuk van ze verder niet...

Iemand enig iedee of hier wat aan te doen valt? hun site kom ik ook niet veel verder mee en mailtjes beantwoorden ze niet :/

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Spike_wolf schreef op zondag 15 januari 2006 @ 16:57:
okay.. ik heb nogal problemen met lycos, ze hebben mijn domein naam nog steeds vast..
Ik wil hem graag opnieuw registereren, bij hun kost alleen de domein naam volgens hun iste 6.99 per jaar (.com adres).. ik kan hem ergens anders ook voor 10 euro per jaar krijgen, maar dan zit ik wel ergens waar ik veel betere service heb...
Als ik hem bij lycos zelf wil vernieuwe ben ik verplicht er ook een hosting pakkert bij te nemen waardoor ik zo'n 120 euro per jaar kwijt ben, en dat wil ik niet want ik heb webhosting...
Nu wil ik dus gewoon dat die flikkers mijn domein naam vrij geven zodat ik hem opnieuw kan registereren, en mocht het niet zo kunnen, dat ik hem dan toch bij hun registreer, maar dan wel ALLEEN dat domein, ik hoef die hosting meuk van ze verder niet...

Iemand enig iedee of hier wat aan te doen valt? hun site kom ik ook niet veel verder mee en mailtjes beantwoorden ze niet :/
Verhuizen met behulp van TransIP ofzo :? bij mij werkte dat tenminste easy en gemakkelijk...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

hmm... toen ik hem bij dat andere bedrijf (HostingHotel) wilde laten verhuizen kreeg ik een mailtje dat dat niet kon, omdat lycos het domein eerst moest vrijgeven... :/

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Spike_wolf schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:28:
hmm... toen ik hem bij dat andere bedrijf (HostingHotel) wilde laten verhuizen kreeg ik een mailtje dat dat niet kon, omdat lycos het domein eerst moest vrijgeven... :/
Precies en dat doen ze niet en ze reageren gewoon niet.
Dus ik wens je erg veel succes met het verhuizen van je domein.
Die domeinnaam van mijn broertje is dus nadat 'ie vrijgekomen is (ongeveer 75 dagen nadat 'ie verlopen was) meteen geregged door een domeinkaper. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Precies, omdat ze mijn domein niet vrijgeven en niet op mails en telefoontjes reageren heb ik de betaling laten terugdraaien. Eens kijken of ze wakker worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Het domein hoeft niet speciaal te worden vrijgegeven verzekerde die jongen van de helpdesk mij.
Coach4All schreef op zondag 15 januari 2006 @ 17:00:
Verhuizen met behulp van TransIP ofzo :? bij mij werkte dat tenminste easy en gemakkelijk...
Zo werkte dat voor mij ook inderdaad. Je meldt je aan bij TransIP (bijv.), je ondertekent 4 formuliertjes (o.a. een verhuis- én een registratie-formulier), stuurt die op naar TransIP en binnen een aantal werkdagen is het over gezet. :)

[ Voor 3% gewijzigd door _the_crow_ op 15-01-2006 21:18 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

_the_crow_ schreef op zondag 15 januari 2006 @ 21:17:
Het domein hoeft niet speciaal te worden vrijgegeven verzekerde die jongen van de helpdesk mij.
[...]
Zo werkte dat voor mij ook inderdaad. Je meldt je aan bij TransIP (bijv.), je ondertekent 4 formuliertjes (o.a. een verhuis- én een registratie-formulier), stuurt die op naar TransIP en binnen een aantal werkdagen is het over gezet. :)
Hmmz.. dan ga ik ook maar is aankloppen bij TransIP ipv die andere die ik op het oog had :P
thanks.. laat jullie nog wel weten hoe het afloopt..

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:51
Zowel mijn hosting als domein lijken vandaag verlopen. Maandje gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138613

Mijn website is vandaag (of gister) offline gehaald. Toch leuke actie heb lekker 13 maanden gratis webhosting + domein gehad.
Eigenlijk zou mijn website al 15 december (2005) offline moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Laatst online: 21-11-2024
Bij een eerdere actie van lycos ben ik in het geval van 1 domein naam er in gestonken dat auto verlenging aanstond. (had er 2 gratis aangevraagd destijds met een week verschil) Er is toen ook geld van me rekening afgeschreven maar goed voor die 7 euro was het geloof ik ben ik er niet achter aan gegaan, wel heb ik meteen me andere account aangepast zonder auto verlenging.

Maand later was er dus een gratis hosting paket (ook aangevraagd je blijft een nederlander niet? :P) maar daar heb ik dus helemaal niks meer van gehoord. (had het formulier voor .nl domein ingevult en opgestuurd)

Na 6 maanden krijg ik een mail van lycos.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Beste Jesper Mol,

Dank je voor het kopen van een All-in-one Pakket bij Lycos Webhosting. 

Je account is aangemaakt. Je kunt je pakket binnen 24-48 uur gebruiken
nadat je domein aanvraag voltooid is.

Om je pakket te beheren, log je in op je account :
http://webhosting.lycos.nl/account/

Dus ik echt van huh? Domein? :? Ooooh dat ding wat ik 6 maanden geleden had aangevraagt en niks meer over gehoord had. Dus ik een mail gestuurd naar Lycos om te zeggen dat ik het wel geestig vond dat het ze 6 maanden duurde om een domein te activeren.

Krijg ik een mail terug:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Geachte Heer, Mevrouw,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met het Lycos Webcenter.
Kunt u mij vertellen of u betaalde een account heeft bij Lycos en of Lycos geld van uw rekening heeft geschreven. 
Mocht dit niet het geval zijn dan kunt u deze mail als niet verzonden beschouwen.Indien u een gratis account heeft (dec.2004) kunt u deze mail eveneens als niet verzonden beschouwen.

Hopelijk u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet.

Dus ik lees die mail een paar keer door....snap er geen drol van :p ze sturen me een mail om te vragen welke type ik heb maar in beide gevallen moet ik het bericht als niet verzonden beschouwen 8)7

Heb er maar niet meer op gereageerd en geloofde het wel. Appart gedoe daar bij lycos hoor.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Mijn domein is ook verlopen nu. Ik wel em alleen nu bij een andere host gaan hosten, maar iedereen heft hier problemen mee dus ? 8)7 8)7
En natuurlijk helemaal niet reageren op m'n mails :(

Edit
Ik zit net ff dit topic een beetje door te lezen.... en me eige op te winden :( GRRRRRR
Wat een kl*te-support :O 8)7 |:(

[ Voor 29% gewijzigd door TheovdS op 19-01-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

theovds schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 22:12:
Mijn domein is ook verlopen nu. Ik wel em alleen nu bij een andere host gaan hosten, maar iedereen heft hier problemen mee dus ? 8)7 8)7
En natuurlijk helemaal niet reageren op m'n mails :(

Edit
Ik zit net ff dit topic een beetje door te lezen.... en me eige op te winden :( GRRRRRR
Wat een kl*te-support :O 8)7 |:(
Als je dit topic een beetje gevolgd had, dan wist je dat je 'm moest verhuizen 1 of enkele weken voordat hij zou verlopen. Dat lijkt de enige manier waarop het goed zou zijn gegaan.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-06 16:18

Impry

Rallymedia.nl

Impry schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:51:
[...]

En op dit moment is zowel de domeinnaam als de server weer online; waaruit ik dus de conclusie trek dat het contract toch verlengd is. Meteen maar even een mail gestuurd.
Hierna is dus het geld afgeschreven bij de rekening van mijn broer, dit heeft hij afgewezen en inmiddels is zowel domeinnaam (die we wel wilden verlengen) als server off-line :)
Vind het wel best zo... hufters daar bij Lycos.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Coach4All schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 06:38:
[...]

Als je dit topic een beetje gevolgd had, dan wist je dat je 'm moest verhuizen 1 of enkele weken voordat hij zou verlopen. Dat lijkt de enige manier waarop het goed zou zijn gegaan.
Dat is geen garantie, want ik ben dus ruim een maand voordat het domein verliep gaan mailen/bellen en dat lukte dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ze weer geprobeerd te bereiken, maar nee hoor..

Ik ga ze NU een brief schrijven aangezien ze de in MIJN bezit zijnde domeinnaam niet vrijgeven ondanks dat ik heb betaald voor een extra jaar. Geld mogen ze houden, domeinnaam niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Hm de mijne lijkt ineens vrijgegeven te zijn na 2 maanden, dan heb ik de auth- code ook niet meer nodig lijkt mij? (IE6 kan de pagina niet meer vinden iig, en voorheen was t zon standaard " dit domein is te koop" pagina, pending renewal en zo)
Even proberen bij mn nieuwe host.

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 20:36

Stephane

Behhhhh

Anoniem: 16697 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 11:32:
Ik heb ze weer geprobeerd te bereiken, maar nee hoor..

Ik ga ze NU een brief schrijven aangezien ze de in MIJN bezit zijnde domeinnaam niet vrijgeven ondanks dat ik heb betaald voor een extra jaar. Geld mogen ze houden, domeinnaam niet!
Geld houden ? 't groeit je blijkbaar op de rug... gewoon storneren. Het is echt niet zo dat je beter geholpen wordt of zo, of je nou wel of niet betaald ! Ze zijn gewoon onbereikbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stephane schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:54:
[...]

Geld houden ? 't groeit je blijkbaar op de rug... gewoon storneren. Het is echt niet zo dat je beter geholpen wordt of zo, of je nou wel of niet betaald ! Ze zijn gewoon onbereikbaar !
Kan niet meer storneren, omdat het te lang geleden was. Uiteraard wel geprobeerd :)
Ik had mijn domeinnaam extra verlengd zodat het niet verloren zou gaan, maar ja.

Ze hebben niet eens een NL postadres dus heb mijn NL brief mooi naar Duitsland mogen sturen. Dat ze het zelf vertalen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

And still working here :p
Nog niks afgeschreven van mn rekening (klopt weer even af :+)
Vage boel daaro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephane
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-06 20:36

Stephane

Behhhhh

Anoniem: 16697 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 09:56:
[...]

Kan niet meer storneren, omdat het te lang geleden was. Uiteraard wel geprobeerd :)
Ik had mijn domeinnaam extra verlengd zodat het niet verloren zou gaan, maar ja.

Ze hebben niet eens een NL postadres dus heb mijn NL brief mooi naar Duitsland mogen sturen. Dat ze het zelf vertalen... :)
Storneren is trouwens wel mogelijk omdat je geen machtiging hebt afgegeven... reden: machtigingen via internet tellen niet mee !

Je kunt tot 1 jaar na de afschrijving de boel storneren !

Houd er wel rekening mee dat 9 op de 10 medewerkers hier niks vanaf weet (bij abn amro althans). Wel is de bank verplicht hier aan mee te werken. Een machtiging waarbij jij geen handtekening gezet hebt (en dat heb je niet) kan dus altijd gestorneerd worden ! De procedure voor de bankmedewerker wijkt dus af van een standaard stornering waarbij de medewerker na een paar muisklikken "van jou af is"... dus als je een beetje tanden hebt zorg je er alsnog voor dat je dat geld terug krijgt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Nou die van mij is dan nu ook eindelijk down :p geen geld afgeschreven ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stephane schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 15:52:
[...]

Storneren is trouwens wel mogelijk omdat je geen machtiging hebt afgegeven... reden: machtigingen via internet tellen niet mee !

Je kunt tot 1 jaar na de afschrijving de boel storneren !

Houd er wel rekening mee dat 9 op de 10 medewerkers hier niks vanaf weet (bij abn amro althans). Wel is de bank verplicht hier aan mee te werken. Een machtiging waarbij jij geen handtekening gezet hebt (en dat heb je niet) kan dus altijd gestorneerd worden ! De procedure voor de bankmedewerker wijkt dus af van een standaard stornering waarbij de medewerker na een paar muisklikken "van jou af is"... dus als je een beetje tanden hebt zorg je er alsnog voor dat je dat geld terug krijgt !
Ja maar het storneren is niet zo belangrijk aangezien ik zelf op verlengen had gezet omdat ik de domeinnaam niet kwijt wilde.

Heb nu ook een brief naar Haarlem gestuurd, dus 1 naar Duitsland en 1 naar Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hey,

Wie heeft er hier allemaal zijn domein naam verhuisd (nadag deze verlopen was) met behulp van TransIP??
Ik heb hun namelijk de opdracht gegeven, maar ook zei komen met de melding dat het domein gelockt is :/
Wat kan ik hier nou aan doen??

[edit]
Van de TransIP Website
ERR 549: Domain is locked (internationaal)

U probeerde een domein te verhuizen, maar de oude provider heeft dit domein gelockt d.m.v. een zogeheten REGISTRAR-LOCK of TRANSFER-LOCK. Wij kunnen uw domein niet verhuizen als dit het geval is. U kunt dit controleren door WHOIS informatie op te vragen. Heeft uw domein inderdaad een lock, dan dient u de oude provider te vragen om het lock van het domein te verwijderen. In Domeinbeheer kunt u dan de aanvraag opnieuw proberen. N.B.: Het kan enige tijd duren voor de WHOIS is bijgewerkt en de lock ook daadwerkelijk is verwijderd.
Dus langs lycos :/ lekker dan....

[ Voor 58% gewijzigd door Spike_wolf op 21-02-2006 11:42 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Ik had bij Lycos een .COM-domein.

Ik was het ZO zat, dat ik maar een NL-domein heb aangevraagd (uiteraard bij een andere provider) |:( :r :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

TheovdS schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 11:49:
Ik had bij Lycos een .COM-domein.

Ik was het ZO zat, dat ik maar een NL-domein heb aangevraagd (uiteraard bij een andere provider) |:( :r :r
Ja ik heb daar ook een Com..
Nu heb ik Trans IP dus een week of 2 3 geleden opdracht gegeven hem te vrehuizen...
Tot vandaag nog niks van ze gehoord, check ik op hun site... kregen ze dus die melding dat hij gelockt was en wachtte ze dus al een aantal weken om mijn 'volgende actie'...
Ipv dat ze me dan ff een mailtje sturen ofzo.. :(
Ik heb hun al wel moeten betalen, en ik wil graag MIJN domein naam terug, een naam waar niemand anders wat aan heeft!! :( :(

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 12:08

Dutch_guy

WYSIWYG

Vreemd dat je geen mail hebt ontvangen van TransIP, als je daar een domeinnaam aanvraagd / verhuisd, dan krijg je direct allerlei bevestigingen per email.

Pay peanuts get monkeys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Dutch_guy schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:36:
Vreemd dat je geen mail hebt ontvangen van TransIP, als je daar een domeinnaam aanvraagd / verhuisd, dan krijg je direct allerlei bevestigingen per email.
Hij zou toch niet een mailadres van het domein wat 'ie bij Lycos host gebruikt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 15:01
Dutch_guy schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:36:
Agree, het is een volledig geautomatiseerd proces. Zelf krijg ik ook altijd bij het registreren een berg met mailtjes (een stuk of 10 binnen een uur ofzo) met de status van de aanvraag. Ook kun je door in te loggen bekijken wat de huidige status is.

note: ik ben geen aandeelhouder van TransIP, maar heb een aantal domeinen daar net geregistreerd en heb me verbaasd hoe netjes dat geautomatiseerd ging i.p.v. allemaal faxen opsturen om iets voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Ja ik heb ook wel mailtjes gehad dat de bestelling binnen was enzo.. maar dat was het.. die kreeg ik binnen een paar minuten na het registreren.
Verder heb k nooit meer wat van ze gehoord (en k heb gewoon mijn standaard planet adres opgegeven ;) ).
Maargoed, maakt me verder niet zo heel veel uit nu, zolang ik mijn domein maar terug krijg :(
Iemand nog ideeën?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

hmmz... TransIP heeft het inmiddels opgegeven...
En van Lycos/Tripod hoor ik ook helemaal niks... Ik heb ze echt 20 mailtjes gestuurd ofzo, maar op hun sites kon ik geen adres vinden dus ben ik maar adressen gaan verzinnen op een gegeven moment :P info at hun extensies, customer care, service, enz... kwamen er een aantal terug maar er zijn er blijkbaan ook een hoop door gegaan..

Ik begin dit allemala nu toch wel een beetje zat te worden... zijn er hier verder nog tweakers die deze problemen we hebben kunnen oplossen??

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spike_wolf schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:49:
hmmz... TransIP heeft het inmiddels opgegeven...
En van Lycos/Tripod hoor ik ook helemaal niks... Ik heb ze echt 20 mailtjes gestuurd ofzo, maar op hun sites kon ik geen adres vinden dus ben ik maar adressen gaan verzinnen op een gegeven moment :P info at hun extensies, customer care, service, enz... kwamen er een aantal terug maar er zijn er blijkbaan ook een hoop door gegaan..

Ik begin dit allemala nu toch wel een beetje zat te worden... zijn er hier verder nog tweakers die deze problemen we hebben kunnen oplossen??
Kijk in de whois van je URl, daar staat een adres in Haarlem en verder kun je Lycos Duitsland nog aanschrijven.

PS: Ik heb mijn site ook nog niet terug ondanks Lycos' toezegging dat ik mijn nieuwe host de aanvraag moest laten uitvoeren en dat gedaan heb..

Anoniem: 197422

Hoi, ik ga dit topic even een flinke schop geven, hoop dat het ok is.

Ik heb 2 jaar geleden ook een gratis domeinnaam bij Lycos genomen, en vorig jaar heb ik dat (helaas) verlengd.

Nu loopt op 26-12-2006 mijn hostingpakket af, en de .nl domeinnaam vervalt op 17-12-2006.

Ik wil dat domein verhuizen, en ik wil dat pakket beëindigen.

Alleen, hoe doe ik dat?

Is het voldoende dat ik automatich verlengen op NEE zet?

In de algemene voorwaarden staat namelijk het volgende.
20 Beëindiging

20.1 Je kunt de dienst beëindigen aan het einde van de eerste termijn of aan het einde van iedere vernieuwingstermijn door Lycos hiervan ten minste één maand van te voren op de hoogte te stellen. Een dergelijk schrijven moet worden verzonden via post, aangetekende post, fax of door het invullen van het on-line-annuleringsformulier dat je kunt vinden op http://webcenter.lycos.nl. Een schrijven voor het beëindigen van de dienst moet het volgende omvatten:

(a) jouw accountnaam;

(b) jouw aanmeldnaam en wachtwoord; en

(c) de reden voor het annuleren.

https://webhosting.lycos.nl/order/legal/popup.phtml
Alleen weet iedereen hier wel dat lycos nergens zo'n formulier heeft staan, en een postadres of faxnummer krijg je al helemaal niet.

Heerlijk geregeld dus.

Ik heb met de helpdesk gebeld, dat waren allemaal Duiters. Schoot dus ook niet op.

Ik heb inmiddels een verhuizing aangevraagd bij mijn nieuwe host, die heeft mij 2 pdf's opgestuurd die ik moet ondertekenen en invullen. 1: een registratie contract voor een .nl domein. 2: formulier voor verhuizing.

Op dat formulier staat dus duidelijk dat ik Lycos op de hoogte moet stellen van de verhuizing, en dat ik lycos op correcte wijze moet opzeggen.

Ik zou niet weten hoe! 8)7

Gaat het ook goed als ik dat formulier gewoon opstuur zonder lycos te informeren?

De helpdesk is Duits, op email wordt niet gereageerd, geen postadres, geen faxnummer, geen formulier voor opzeggen...

Er is hier vast wel iemand die in dezelfde situatie heeft gezeten, en ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dat opgelost is.. ik begin redelijk wanhopig van Lycos te worden.

Dus als mij iemand kan vertellen

A. Hoe zeg ik Lycos op
B. Hoe verhuis ik mijn .nl domein naar mijn nieuwe host.

Alvast zeer hartgrondig bedankt...

• TD-er
In principe heb je geluk dat je een .nl domein hebt.
Die kunnen ze namelijk niet op slot zetten.
In feite zou ik ze dus gewoon een mailtje sturen dat je wilt gaan verhuizen, zorg dat je de formulieren bij de hand houd.
Als je provider het domein gaat verhuizen kan Lycos er bezwaar tegen voeren en als je nieuwe provider dan de formulieren kan tonen dan is het in principe klaar. Tenminste zo was het met het oude systeem van de SIDN. Geen idee hoe ze het tegenwoordig aanpakken sinds ze de boel aangepast hebben.

TD-er schreef op donderdag 16 november 2006 @ 21:54:
In principe heb je geluk dat je een .nl domein hebt.
Die kunnen ze namelijk niet op slot zetten.
Ik heb al genoeg horrorverhalen gelezen over Lycos ja, met domeinnamen waarbij het maanden duurde voordat de verhuizing rond was.

Maar goed, ik ga maar eens een mailtje sturen.

Dat lezen natuurlijk ze niet, of ik krijg er pas na 4 weken antwoord op, maar hey, wie weet.. :{

• Gaitman
  • Laatst online: 25-06 09:35

Gaitman

The Real One

Ingeval van een conflict tussen u en een Deelnemer categorie I kan het voorkomen dat een Deelnemer categorie I weigert om de benodigde technische medewerking te verlenen. Het bestuur heeft besloten dat een Deelnemer categorie I een .nl-domeinnaam niet in "gijzeling" mag nemen door de technische medewerking te weigeren. Het bestuur kan echter geen technische medewerking van de oude Deelnemer categorie I afdwingen; in zulke gevallen kan/zal het dus voorkomen dat een domeinnaam gedurende enige tijd niet bereikbaar is. Dit is verder een aangelegenheid tussen u en de betrokken Deelnemer.
Op http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,47,,,,Verhuizen.html staat de hele procedure

edit:
Trouwens Lycos webhosting al 2 dagen slecht of totaal plat!!!!!

[ Voor 5% gewijzigd door Gaitman op 16-11-2006 23:08 ]

Ja, dat is mij al bekend.

Alleen wordt schriftelijk opzeggen een probleem bij lycos omdat ze er wel voor gezorgd hebben dat je nergens een adres kan vinden....ik bedoel wat moet je dan?!

Het is toch volkomen belachelijk dat ze in hun algemene voorwaarden hebben staan dat je per post/fax/formulier moet opzeggen, terwijl ze nergens post/fax/formulier informatie bekend maken.

En dat terwijl je volgens het control panel alleen maar je automatische registratie uit hoeft te zetten om overal vanaf te zijn....

Wat zijn dat nou voor praktijken dan?

En dat lycos-sites 2 dagen onbereikbaar waren is helaas ook geen nieuws voor mij. ;(

;)

Het is trouwens niet alleen maar ellende bij Lycos hoor, zo heb ik de afgelopen maand zo maar al het geld wat ik het afgelopen jaar teveel had betaald terug gekregen.

Lycos vond het namelijk nodig om de maandelijkse kosten gewoon 2x per maand af te schrijven....

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 21:28
Aangezien Lycos aangesloten is bij het thuiswinkel waarborg kun jij daar misschien je klacht droppen.
zie ook https://beheer.thuiswinke...osNetherlands040729093955
daar staan wat adressen op ed.
http://www.thuiswinkel.or...55&terugknop=true&navid=8

[ Voor 21% gewijzigd door Puch-Maxi op 16-11-2006 23:32 ]

My favorite programming language is solder.

Puch-Maxi schreef op donderdag 16 november 2006 @ 23:28:
Aangezien Lycos aangesloten is bij het thuiswinkel waarborg kun jij daar misschien je klacht droppen.
zie ook https://beheer.thuiswinke...osNetherlands040729093955
daar staan wat adressen op ed.
http://www.thuiswinkel.or...55&terugknop=true&navid=8
Een postadres!

_/-\o_

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 21:28
Ik heb ook even gezocht naar dat "on-line-annuleringsformulier" van Lycos maar dat is dus echt nergens te vinden...

My favorite programming language is solder.

Nou...

Ze kunnen op zich ook gewoon het control panel bedoelen, daar zit een optie om te pakket te verlengen of niet.

In de voorwaarden wordt echter specifiek vermeld dat
Een dergelijk schrijven moet worden verzonden via post, aangetekende post, fax of door het invullen van het on-line-annuleringsformulier dat je kunt vinden op http://webcenter.lycos.nl.
Een schrijven voor het beëindigen van de dienst moet het volgende omvatten:

(a) jouw accountnaam;

(b) jouw aanmeldnaam en wachtwoord; en

(c) de reden voor het annuleren.
En dat kan nergens op het control panel, dus ik stel mij bij dat formulier wat anders voor...

Als ze daar het control panel mee bedoelen is dat wel flink dom imho.

Maar ik doe morgen een mooi briefje op de post, voor de zekerheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-06 12:18
Na 2 jaar lycos, zit ik nu bij een andere host. Verhuizing is perfect verlopen en domeinnaam is ook meegenomen, krijg nu af en toe nog emails met de herrineing dat ik bij lycos moet verlengen en anders mijn domein kwijt raak. Heb niets hoeven annuleren, provider heeft alles voor mij geregeld!

Had alleen nog een email naar lycos opgestuurd dat ik verhuis en gevraagd of 'Automatisch verlengen: Nee' genoeg was.
Geachte xxxxx,

Bedankt dat u contact heeft opgenomen met Lycos Webhosting.

Dit is inderdaad waar, op 23-11-2006 zal het pakket dan worden beeindigd. Op 2006-12-15 zal de domeinnaam worden beeindigd. Nog een prettige dag verder.

Hopende u van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groeten,
Dus volgens mij is het prima zo :)

[ Voor 49% gewijzigd door borstel op 09-09-2007 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 22:25

RammY

Dát!

Het zelfde geintje deed ik bij Trans-IP.
Gewoon aanvragen, en gewoon paar keer per week kijken of het vinkje nog op NEE stond.
En inderdaad toen ik het geweldige mailtje kreeg dat ik op moest passen dat het domein verliep, heb ik even scherp gereageerd dat het domein al lang en breed verhuisd was en geen mailtjes meer wou ontvangen :)
Krijg je terug dat het vinkje genoeg is :P

En inderdaad.. niks meer van gehoord :) Goed toch :)
Domeintje draait nu al een tijdje als een zonnetje bij TransIP. Werkt goed daar...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker daar bij Lycos.. Mijn domein zou verlopen, EINDELIJK dacht ik.
Ik wachten aangezien verhuizen een ramp is geweest en wat denk je...

Check de Whois en gewoon weer 1 jaar geregistreerd op mijn naam en GEEN toegang op Lycos control panel om ook maar IETS van nameservers aan te passen ofzo.

Dat domein ben ik kwijt lijkt me..
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste