Ik heb een celeron 900 en ik vraag me af als ik m'n werkgeheugen wil uitbreiden wat voor geheugen ik moet kopen (simm, dimm; rimm;sdram; ddr). Er zit nu 128mb in met winxp. Ik wil er mee surfen op internet via de kabel.
PC 100 geheugen lijkt me..
Maar zeg eens eerlijk, had je dat nou echt niet zelf kunnen vinden? Het makkelijkst is dat door te kijken op de site van de fabrikant van je moederbord en daar je moederbord op te zoeken.
Maar zeg eens eerlijk, had je dat nou echt niet zelf kunnen vinden? Het makkelijkst is dat door te kijken op de site van de fabrikant van je moederbord en daar je moederbord op te zoeken.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Of es ff door de boekjes van het moederbord te bladeren misschien.Haan schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:51:
PC 100 geheugen lijkt me..
Overigens zal het om PC133 SD-Ram gaan denk ik, aangezien een Celeron 900MHz van de P3 is afgeleid.
Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)
Ik ga voor PC133, al is het maar omdat je nergens nog PC100 voor een redelijke prijs kan kopen.
En als je dit niet weet, verwijs ik je door naar www.beginnersweb.nl
En als je dit niet weet, verwijs ik je door naar www.beginnersweb.nl
SD-RAM moet erin.
Maak de PC los en kijk wat voor geheugen module er nu in zit. (Merk). Het is verstandig om hetzelfde merk erbij te kopen. Niet alle merken werken samen.
Ik zou gaan voor een SD-RAM DIMM van 100 of 133MHz. (PC-100 & PC-133)
(133MHz DIMM's kunnen ook op 66 of 100MHz lopen
)
Een Celeron 900MHz heeft een FSB van 100MHz. 66MHz RAM zou dus trager gaan lopen dan de FSB, dat komt de prestaties niet ten goede.
• SIMM : Voorloper van DIMM, Simm is veel te vinden in 486'ers en in de eerste Pentiums
• DIMM : Te vinden in de latere Pentiums & AMD K6's. SD-RAM is lang meegegaan. De meeste Pentium !!!'s en oude (Slot A) Athlon's werken ermee.
• RIMM : RIMM word ook RD-RAM genoemd. RIMM is geflopt omdat het nauwelijks sneller was dan DIMM en het was veels te duur. Daarnaast werd het trager naarmate je meer RIMMs toevoegde. Er zijn nog veel meer nadelen te vinden...
RIMM is te vinden in sommige Pentium !!!'s (en hééél soms in een Pentium II) en in sommige Pentium IV's
• DDR SD-RAM: Ook wel DDR genoemd. Een DDR DIMM van 133MHz heeft een effectieve frequentie van 266MHz. DDR staat voor Double Data Rate. DDR is in de meeste AMD Athlon's (en andere series ervan) te vinden. In de Pentium IV wordt het ook al jaren veel gebruikt. DDR heeft RD-RAM/RIMM van de markt geduwd.
• DDR-II, daar loopt ergens een topic over @ GoT
In de PMG FAQ :: Processors, mobo's en geheugen is ook veel informatie te vinden
Maak de PC los en kijk wat voor geheugen module er nu in zit. (Merk). Het is verstandig om hetzelfde merk erbij te kopen. Niet alle merken werken samen.
Ik zou gaan voor een SD-RAM DIMM van 100 of 133MHz. (PC-100 & PC-133)
(133MHz DIMM's kunnen ook op 66 of 100MHz lopen
Een Celeron 900MHz heeft een FSB van 100MHz. 66MHz RAM zou dus trager gaan lopen dan de FSB, dat komt de prestaties niet ten goede.
• SIMM : Voorloper van DIMM, Simm is veel te vinden in 486'ers en in de eerste Pentiums
• DIMM : Te vinden in de latere Pentiums & AMD K6's. SD-RAM is lang meegegaan. De meeste Pentium !!!'s en oude (Slot A) Athlon's werken ermee.
• RIMM : RIMM word ook RD-RAM genoemd. RIMM is geflopt omdat het nauwelijks sneller was dan DIMM en het was veels te duur. Daarnaast werd het trager naarmate je meer RIMMs toevoegde. Er zijn nog veel meer nadelen te vinden...
RIMM is te vinden in sommige Pentium !!!'s (en hééél soms in een Pentium II) en in sommige Pentium IV's
• DDR SD-RAM: Ook wel DDR genoemd. Een DDR DIMM van 133MHz heeft een effectieve frequentie van 266MHz. DDR staat voor Double Data Rate. DDR is in de meeste AMD Athlon's (en andere series ervan) te vinden. In de Pentium IV wordt het ook al jaren veel gebruikt. DDR heeft RD-RAM/RIMM van de markt geduwd.
• DDR-II, daar loopt ergens een topic over @ GoT
In de PMG FAQ :: Processors, mobo's en geheugen is ook veel informatie te vinden
[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 09-12-2004 23:59 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
Ik zeg DDR-400, je hebt het over een socket A processor, en ik dénk dat je een Asus A7N8X-E Deluxe een of ander superdeluxe serverplank socket370 d'r onder hebt zitten.
/me ziet "no signal" knipperen in kristallen bol.
Waarschijnlijk zal het PC133 SD-RAM zijn, maar anders ís mogelijk.
/me ziet "no signal" knipperen in kristallen bol.
Waarschijnlijk zal het PC133 SD-RAM zijn, maar anders ís mogelijk.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2004 00:25 ]
Maar die Celeron loopt in principe op 9x100, dus PC-100 geheugen. Al is het zoals al is opgemerkt lastig om daar aan te komen. Dus is PC 133 ook een idee, al heb je kans dat dat problemen geeft in combinatie met een reepje PC 100 geheugen. (had ik last van)--MeAngry-- schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:53:
[...]
Of es ff door de boekjes van het moederbord te bladeren misschien.
Overigens zal het om PC133 SD-Ram gaan denk ik, aangezien een Celeron 900MHz van de P3 is afgeleid.
@Thandor: dat had ik ook al bedacht
[ Voor 8% gewijzigd door Haan op 10-12-2004 00:04 ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:58:
Ik zeg DDR-400, je hebt het over een socket A processor, en ik dénk dat je een Asus A7N8X-E Deluxe d'r onder hebt zitten.
Ik heb een celeron 900
Ik hoop dat de TS mits hij die heeft z'n AMD Athlon niet uitscheld voor Celeron
Duidelijk
Niet helemaal waar, het is dezelfde core maar dan met een deel van het cache memory uitgeschakeldEen Celeron IS een P3..
snel jouw berichtje ge-edit
[ Voor 45% gewijzigd door Thandor op 10-12-2004 00:09 ]
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Verwijderd
KUT, dat krijg je na een dag werken (bussen reden niet, kon niet naar school, ben in de zaak gaan staan, PC's genoeg gezien vandaag) en wat bier. Ik las DURON ipv celeron. Khad een klant vandaag die z'n duron800 wou upgraden. Ugh...
Wil je dan alsjeblieft iets doen aan je vorige opmerking, want ik dacht dat je de TS voor gek zette en wilde al bijna een sneer terug gevenVerwijderd schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:02:
KUT, dat krijg je na een dag werken (bussen reden niet, kon niet naar school, ben in de zaak gaan staan, PC's genoeg gezien vandaag) en wat bier. Ik las DURON ipv celeron. Khad een klant vandaag die z'n duron800 wou upgraden. Ugh...
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
robx, welkom op GoT 
Helaas heb je blijkbaar niet goed rondgekeken voor je deze topic postte, want er ontbreekt het een en ander, kijk maar eens hier:
PMG Beleid
Welk geheugen je nodig hebt is met de info die je geeft namelijk totaal niet te zeggen. Kijk eens in de FAQ:
PMG-FAQ: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?
En wat betreft de rest van jullie...
De TS is nieuw hier, dat is een smoesje die jullie niet kunnen gebruiken
Ik zie namelijk NIEMAND exact het juiste antwoord geven, namelijk: DAT IS NIET TE ZEGGEN...
Hoewel PC133 SDR-SDRAM een betrekkelijk veilige gok is, kan het van alles zijn:
EDO - je hebt ook 50ns (100MHz) EDO DIMMs, af en toe kom je ze tegen op BX planken
SDR-SDRAM - standaard, is backwards compatible, dus met PC133 zit je altijd goed
DDR-SDRAM - jawel, sommige late So370 mobo's waren met ALi, SiS of Via DDR chipsets uitgerust
RDRAM - de i820 chipset werd vooral door Dell en consorten nogal eens gebruikt in de C900 periode. Niet uit te sluiten.
Dus ik zou de gok niet wagen op basis van deze info...
Enneh, Thandor, jouw antwoord is bijna goed, behalve dat je het consequent hebt over SD-ram. Ik heb geen idee wat dat is, Secure Digital-ram ofzo?
Helaas heb je blijkbaar niet goed rondgekeken voor je deze topic postte, want er ontbreekt het een en ander, kijk maar eens hier:
PMG Beleid
Welk geheugen je nodig hebt is met de info die je geeft namelijk totaal niet te zeggen. Kijk eens in de FAQ:
PMG-FAQ: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?
En wat betreft de rest van jullie...
De TS is nieuw hier, dat is een smoesje die jullie niet kunnen gebruiken
Ik zie namelijk NIEMAND exact het juiste antwoord geven, namelijk: DAT IS NIET TE ZEGGEN...
Hoewel PC133 SDR-SDRAM een betrekkelijk veilige gok is, kan het van alles zijn:
EDO - je hebt ook 50ns (100MHz) EDO DIMMs, af en toe kom je ze tegen op BX planken
SDR-SDRAM - standaard, is backwards compatible, dus met PC133 zit je altijd goed
DDR-SDRAM - jawel, sommige late So370 mobo's waren met ALi, SiS of Via DDR chipsets uitgerust
RDRAM - de i820 chipset werd vooral door Dell en consorten nogal eens gebruikt in de C900 periode. Niet uit te sluiten.
Dus ik zou de gok niet wagen op basis van deze info...
Enneh, Thandor, jouw antwoord is bijna goed, behalve dat je het consequent hebt over SD-ram. Ik heb geen idee wat dat is, Secure Digital-ram ofzo?
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()