[.NET] prog om geheugen te checken

Pagina: 1
Acties:

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-05 09:02
Ik ben op zoek naar een prog om het geheugen te bekijken van een programma. Ik heb al .NET profiler geinstalled. maar dit werkt niet lekker.

Kent iemand een programma dat de objecten weergeeft in een programma. Ik kon met google ed niets vinden wat werkte.

mijn dank hebt ge alvast >:)

Klaas

• MrSleeves
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

Kijk even op www.codeproject.com.
Waarschijnlijk staat daar wel een projectje die zoiets doet; krijg je de broncode er ook nog bij.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
Er zit een debugger bij het .NET framework (CorDbg en DbgClr). Deze debuggers hebben wel veel mogelijkheden, maar een spartaanse interface. Visual Studio .NET heeft een wat gebruiksvriendelijkere grafische interface erbij. Is dat wat je zoekt?

• klaasopurk
  • Laatst online: 18-05 09:02
Soultaker schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:14:
Er zit een debugger bij het .NET framework (CorDbg en DbgClr). Deze debuggers hebben wel veel mogelijkheden, maar een spartaanse interface. Visual Studio .NET heeft een wat gebruiksvriendelijkere grafische interface erbij. Is dat wat je zoekt?
nee, want hier zit nergens een onderdeel om te zien hoe groot iets in je geheugen is, dus de bytes. je kan alleen zien wat er in de variabelen zit. maar dat is neit wat ik zoek. Ik wil de grootte weten.

Klaas

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Je kan hier even kijken:
[rml][ C#] Code Profiler[/rml]

En ook even zoeken naar anderen profilers, ik kan je deze echt aanraden.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 06:45
klaasopurk schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 08:49:
nee, want hier zit nergens een onderdeel om te zien hoe groot iets in je geheugen is, dus de bytes. je kan alleen zien wat er in de variabelen zit. maar dat is neit wat ik zoek. Ik wil de grootte weten.
Aha ok, je wil dus echt een memory profiler. (Dat was me uit je topic start niet helemaal duidelijk.) Daar kan ik je helaas niet mee helpen.

• dotcode
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-05 21:04

dotcode

///\00/\\

Waarom kijk je niet in de de System.Diagnostics namespace. Hier staat genoeg spul om je eigen debuggen te schrijven, en dus alle objecten uit te lezen.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:34
Da's nog niet hetzelfde als een profiler....

https://fgheysels.github.io/

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 00:34

alienfruit

the alien you never expected

Zoek eens na: CLRProfiler zit bij mijn weten standaard bij .NET Framework, moeten het ook gebruiken bij leaks controle bij een niet nader te noemen fieldtest :+
Pagina: 1