[C#] Code Profiler

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05 09:50

pjvandesande

GC.Collect(head);

Topicstarter
Matched: profiler
Ik ben opzoek naar een goede code profiler. Ik heb ben tot nu toe zeer tevreden over ANTS Code Profiler van Red Gate, http://www.red-gate.com/code_profiling.htm

Ik ben nu bijna door me 14 dagen trail heen en zou deze dus moeten aanschaffen. Opzich bevalt deze mij prima, maar zijn er messchien hier mede programeurs die ervaring hebben met anderen code profilers. Ik heb op google.com wel wat anderen gevonden, maar er zijn er heel erg veel. Dus heeft iemand ervaring met een anderen of messchien ook wel met ANTS Code Profiler, roep dan!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Geen matches
nprof

http://nprof.sourceforge.net

Simpel en effectief. Je kunt achterhalen wat je wilt weten: welke routine vreet de meeste tijd. Het vermijdt dus microgeneuzel wat toch geen zoden aan de dijk zet.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Topicstarter
Geen matches
Bedankt EfBe, deze werkt perfect en kost geen $295,-

Ik blijf er even mee werken en wat je zegt, aan dat mircogeneuzel heb je toch niets.

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Nprof gebruik ik ook en is zeerzeker effectief. Vooral de mogelijkeheid om een threadje te selecteren en door bijvoorbeeld een stukje topdown door je programma te browsen, zie je meteen belangrijke knelpunten.

Ik ben verder ook een AllocationProfiler (zo heet het programma) tegen gekomen. Daarmee zie je over de tijd wat je alloceerd en hoe lang dat in geheugen blijft (generations). Leuk om te zien, maar wat je er verder mee moet, ik zou 't niet weten...

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Topicstarter
Infinitive schreef op 28 maart 2004 @ 13:33:
Nprof gebruik ik ook en is zeerzeker effectief. Vooral de mogelijkeheid om een threadje te selecteren en door bijvoorbeeld een stukje topdown door je programma te browsen, zie je meteen belangrijke knelpunten.

Ik ben verder ook een AllocationProfiler (zo heet het programma) tegen gekomen. Daarmee zie je over de tijd wat je alloceerd en hoe lang dat in geheugen blijft (generations). Leuk om te zien, maar wat je er verder mee moet, ik zou 't niet weten...
Je zou hier de GB kunnen forcen en/of dingens eerder of later de Disposen/Finilizen. Maar ik ben zeer tevreden ovr Nprof!

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik gebruik AQTime al jaren voor Delphi, maar er is ook een AQTime .Net editie. Deze profiler kost wel wat geld ($599.99), maar is dan ook wel 1 van de betere IMHO. AQTime kan ook meer dan alleen maar function profilen. Het kan ook call graphs en trees maken, exceptions tracen en houdt niet alleen de tijd bij, maar ook het geheugen/resource gebruik.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Topicstarter
LordLarry schreef op 28 maart 2004 @ 14:13:
Ik gebruik AQTime al jaren voor Delphi, maar er is ook een AQTime .Net editie. Deze profiler kost wel wat geld ($599.99), maar is dan ook wel 1 van de betere IMHO. AQTime kan ook meer dan alleen maar function profilen. Het kan ook call graphs en trees maken, exceptions tracen en houdt niet alleen de tijd bij, maar ook het geheugen/resource gebruik.
Wat een gewelige profiler. Ik gebruik deze maar is even. Hij bevalt mij wel heel erg goed tot nu toe. En $599.99 voor zo'n goede oplossing is nog wel is een keer een overweging waard.

Verwijderd

Geen matches
Microsoft heeft er zelf ook een.
Deze heeft ook allocation en call graphs.
Werkt goed. Denk een aardige aanvullig op nprof.

http://www.microsoft.com/...635BEEBDDA&displaylang=en
Pagina: 1